Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rv 31, kivuliaat supistukset, miten toimia?

Vierailija
04.09.2015 |

Eli olen rv 31+ ja mulla on n. kk sitten alkanut kivuliaat supistukset epäsäännöllisesti. Paineen tunnetta on alapäässä, lapsi kiinnittynyt oikeinpäin (pää edellä tulossa siis), välillä kohdussa tuntuu kuin joku viiltäisi puukolla tai polttaisi liekillä.. Saattaa siis tulla ihan ilman rasitustakin näitä tuntemuksia! Heräsin toissayönä hirveeseen kipuun ja en päässyt edes ylös sängystä. Noin 1,5h se kipu kesti jonka jälkeen alkoi helpottamaan.. Pääsin könyämään välissä vessaan ja juomaan vettä, niistä ei tosin ollut oikein apua. Soitin aamulla neuvolaan josta käskivät mennä ensi kerralla sairaalaan. Soitin sairaalaan ja käskivät varaamaan ajan neuvolasta. Mitä mun pitäisi tehdä? Kellään muulla vastaavaa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko esikoinen? Viiltävät ja polttavat kivut ja myös paineen tunne voivat johtua siitä, että lapsi on pää alaspäin ja painaa paikkoihin, samoin lantion alueen liitosten löystyminen voi aiheuttaa kovia kipuja, joiden vuoksi on vaikea nukkua, liikkua tai tehdä mitään. Minulla on niin kovat kivut, että herään yöllä tunnin välein kivuliaaseen asentoon ja joudun vaihtamaan asentoa esim. niin, että nostan kädellä jalkaa, tai työnnän itseni kierähtämään toiselle kyljelle. Kipuihin voit ottaa Panadolia ja myös Panacodia voi saada lääkärin reseptillä.

Minulla on myös rv 31 ja tulee pitkään kestäviä kivuttomia supistuksia, koko maha kovana ja hengitys salpautuu. Ongelmana on se, että kun kehotetaan liikkumaan ja katsomaan meneekö supistelu ohi, niin se ei oikein minulla toimi, koska liikkuminen on niin vaikeata ja aiheuttaa kipuja... ja supistelua. :) Olen kyllä harkinnut käyrälle lähtemistä, koska nyt on parin päivän ajan tullut useamman tunnin settejä noita kivuttomia, mutta tukalia supistuksia, siis ihan turbovaihteella. Edellinen lääkärintarkastus oli joskus viikon 20 (?) tienoilla ja seuraava vasta 36+6, joten ihan kiinnostaisi tietää kohdunsuun tilanne, kun ei tässä olla esikoista vääntämässä...

Vierailija
2/23 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä, esikoinen, ja sen takia en osaakkaan jotenkin arvioida missä vaiheessa pitäisi huolestua :D Sellasia kivuttomampiakin suppareita on tullut, ja sellasta menkkamaista kipua, mutta nää kivuliaat supparit on oikeesti tuskasia. Ei pysty liikkumaan, saati kääntymään sängyssä. Lääkärillä kävin viikko sitten ja vähän oli paikat muuttuneet, määräsi lepoa. No, tässä nyt ei oikein muuta oo tehtykään viimenen 1,5kk ku levätty. Neuvolasta sanoivat että turhaan sinne varaa nyt uutta aikaa lääkärille, kun se alapää on just tsekattu. Mutta sit taas synnäriltä sanoivat että neuvolalääkärille vaan.. Huoh. Niin ja siis kivut ei oikeastaan tunnu missään muualla kun just paineena alapäässä (ihan kuin vauva kurkkisi jo ulospääsyä :D) ja sit ihan kohdussa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käyrille pitäs päästä tommosessa tilanteessa. Sanot että huolettaa tää tilanne et nyt tarkistatte et kaikki on kunnossa. Eihän lapsivettä oo alkanu tulee?

Vierailija
4/23 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut mieleen soittaa synärinpäivystykseen heti? Otitko 1g panadolia?  Mitä teit päivällä?

Mulla onjoka  illalla kipeitä vatsaa ahdistavia suppareita jos vähänki teen jotain, sen ttakia olen nyt lastenhoitaja työstäni saikulla, koska supistelee tukalasti jo pelkkä käveleminen.. kapassa käynti jne.. lepo on paras lääke pitää juoda vettä, juonkin n.1l päivässä, ja otan tarvittaessa panadolin, käy joka ilta piiiitkässä lämpimässä suihkussa joka rentouttaa ja rauhoittaa kroppaa että saan nukuttua, yölläkin vatsaa kivistää joka kerta kun kylkeä Käännän!   

Kävin myös äippäpolilla suppareitten takia kohdunsuu on pehmentynyt... mullakin on jo vauva pää alaspäin

Vierailija
5/23 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:42"]Juu kyllä, esikoinen, ja sen takia en osaakkaan jotenkin arvioida missä vaiheessa pitäisi huolestua :D Sellasia kivuttomampiakin suppareita on tullut, ja sellasta menkkamaista kipua, mutta nää kivuliaat supparit on oikeesti tuskasia. Ei pysty liikkumaan, saati kääntymään sängyssä. Lääkärillä kävin viikko sitten ja vähän oli paikat muuttuneet, määräsi lepoa. No, tässä nyt ei oikein muuta oo tehtykään viimenen 1,5kk ku levätty. Neuvolasta sanoivat että turhaan sinne varaa nyt uutta aikaa lääkärille, kun se alapää on just tsekattu. Mutta sit taas synnäriltä sanoivat että neuvolalääkärille vaan.. Huoh. Niin ja siis kivut ei oikeastaan tunnu missään muualla kun just paineena alapäässä (ihan kuin vauva kurkkisi jo ulospääsyä :D) ja sit ihan kohdussa. 
[/quote]

Mitä sinä odotat siltä lääkäriltä ? Että määrää lisää lepoa? Ei vauvaa tuossa vaiheessa oteta ulos kuitenkaan, eikä käynnistetä synnytystä. Supistus ei kestä 1,5 tuntia. Kyse lienee liitoskivuista. Minä en ole kolmen lapsen raskaudessa pystynyt juuri kävelemään jossain vaiheessa, kun liitoskivut olleet hirveät. Särkylääke ei auta paineen tunteeseen.

Vierailija
6/23 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:42"]Juu kyllä, esikoinen, ja sen takia en osaakkaan jotenkin arvioida missä vaiheessa pitäisi huolestua :D Sellasia kivuttomampiakin suppareita on tullut, ja sellasta menkkamaista kipua, mutta nää kivuliaat supparit on oikeesti tuskasia. Ei pysty liikkumaan, saati kääntymään sängyssä. Lääkärillä kävin viikko sitten ja vähän oli paikat muuttuneet, määräsi lepoa. No, tässä nyt ei oikein muuta oo tehtykään viimenen 1,5kk ku levätty. Neuvolasta sanoivat että turhaan sinne varaa nyt uutta aikaa lääkärille, kun se alapää on just tsekattu. Mutta sit taas synnäriltä sanoivat että neuvolalääkärille vaan.. Huoh. Niin ja siis kivut ei oikeastaan tunnu missään muualla kun just paineena alapäässä (ihan kuin vauva kurkkisi jo ulospääsyä :D) ja sit ihan kohdussa. 
[/quote]

Meneekö sulla maha kovaksi samalla kun käy kipeää? Jos ei niin silloin tuskin on supistuksia. Vauva voi joskus painattaa tosi kovasti alapäähän ja se tunne säteilee koko alavartaloon. Mulla on viikkoja kasassa kohta 30 (6raskaus) ja nyt alkaa itelläkin tuntumaan taas noita tuntemuksia. Semmosta kunnon vihlomista ja juilintaa. Vauva varmaan pyörittelee päätään ja osuu hermoihin. Siihen lisänä liitoskivut niin olo voi olla todella tukala. :)

Kivuliaammat supparit mulla yleensä aina alkanu 35-36 viikoilla ja silloin kyllä käy enemmän ku kerran päivässä mielessä että joko mä pääsen synnyttämään.. silti mennyt aina lasketun ajan yli. :)

Mut siis jos ne on supistuksia ja kipeitä niin kannattaahan se käydä neuvolassa.

Vierailija
7/23 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitatko supparilla jonkinlaista jatkuvaa kipua, jomotusta vai sitä, että tukala olo kestää pari minuuttia ja sitten hellittää ja sitten tulee uudestaan?

Vierailija
8/23 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:12"]

Ei tullut mieleen soittaa synärinpäivystykseen heti? Otitko 1g panadolia?  Mitä teit päivällä?

Mulla onjoka  illalla kipeitä vatsaa ahdistavia suppareita jos vähänki teen jotain, sen ttakia olen nyt lastenhoitaja työstäni saikulla, koska supistelee tukalasti jo pelkkä käveleminen.. kapassa käynti jne.. lepo on paras lääke pitää juoda vettä, juonkin n.1l päivässä, ja otan tarvittaessa panadolin, käy joka ilta piiiitkässä lämpimässä suihkussa joka rentouttaa ja rauhoittaa kroppaa että saan nukuttua, yölläkin vatsaa kivistää joka kerta kun kylkeä Käännän!   

Kävin myös äippäpolilla suppareitten takia kohdunsuu on pehmentynyt... mullakin on jo vauva pää alaspäin

[/quote] ja oikeasti vaatikaa hoitoon pääsyä.. niin minäkin jouduin tekemään, tai menin terveyskeskuksen kauttA ja siellä lääkäri onneksi huolestui ja kirjoitti saikkua puoltoista viikkoa ja lattoi lähetteen kiirrellisen lähetteen äippäpolille, käyriä ei kyllä siellä stekattu mutta kohdunkaulantilanne ja ultrattiin. Kaula oli kasvannut takaisin täyteen pituuteen mutta se oli selvästi jo pehmeä. Olin soittanutsynnärille kaks kertaa viikonlopun aikana suppareista!

Vierailija
9/23 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:17"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:42"]Juu kyllä, esikoinen, ja sen takia en osaakkaan jotenkin arvioida missä vaiheessa pitäisi huolestua :D Sellasia kivuttomampiakin suppareita on tullut, ja sellasta menkkamaista kipua, mutta nää kivuliaat supparit on oikeesti tuskasia. Ei pysty liikkumaan, saati kääntymään sängyssä. Lääkärillä kävin viikko sitten ja vähän oli paikat muuttuneet, määräsi lepoa. No, tässä nyt ei oikein muuta oo tehtykään viimenen 1,5kk ku levätty. Neuvolasta sanoivat että turhaan sinne varaa nyt uutta aikaa lääkärille, kun se alapää on just tsekattu. Mutta sit taas synnäriltä sanoivat että neuvolalääkärille vaan.. Huoh. Niin ja siis kivut ei oikeastaan tunnu missään muualla kun just paineena alapäässä (ihan kuin vauva kurkkisi jo ulospääsyä :D) ja sit ihan kohdussa. 
[/quote]

Mitä sinä odotat siltä lääkäriltä ? Että määrää lisää lepoa? Ei vauvaa tuossa vaiheessa oteta ulos kuitenkaan, eikä käynnistetä synnytystä. Supistus ei kestä 1,5 tuntia. Kyse lienee liitoskivuista. Minä en ole kolmen lapsen raskaudessa pystynyt juuri kävelemään jossain vaiheessa, kun liitoskivut olleet hirveät. Särkylääke ei auta paineen tunteeseen.
[/quote]

Kyllähän ihan normaaliin raskauteen voi kuulua melkoisia kipuja. Minulla vauvan pää oli niin alhaalla pitkään, että en pystynyt makaamaan kyljelläni. Se pää otti jotenkin kiinni. Lonkissa oli myös kipuja kyljellään. Nukuin sitten puoli-istuen nojatuolissa, mutta peppuhan siinä puutui. Toisen lapsen kohdalla koko alavatsa oli kipeä kuin olisi tulehdus jotain rv 32:sta alkaen, mutta vauva syntyi silti terveenä rv 39+5

Jos sinusta ap tuntuu, että supistuksista on kyse, niin mene ensi kerralla äitiyspolille! Jos sattui yöllä, niin käy synnärillä! Ottavat Sydänäänet ja supistuskäyrät.

Vierailija
10/23 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä kannattaa vaatia hoitoa jos huolestuttaa. Ja ei voi verrata muihin raskaana oleviin tai edes muihin omiin raskauksiin. ne ku on aina erilaisia. Toivotaan että viihtyis vielä muutaman viikon masussa niin ei oo mitään hätää :)

Vierailija
11/23 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rv 31 ja on sekä liitoskipuja että kivuttomia supistuksia että vauvan aiheuttamaa kipua. Tässä kuvaukset:

Liitoskivut: Suoraan sanottuna sattuu pilluun, kävellessä tuntuu kuin joku survoisi paineella tylppää tolppaa toosasta läpi, koko lantion seutu voi olla tulessa, nukkuminen vaikeata, asentojen vaihtaminen kivuliasta, yöt ihan hirveitä. Kipuja tuntuu koko ajan, pahenevat rasituksessa ja liikkuessa.

Kivuttomat supistukset: Koko maha kovettuu, tuntuu kuin näkymätön voima jännittäisi/työntäisi kaikkia vatsan alueen lihaksia jumiin asti, hengittäminen tuntuu vaikealta, olo on todella epämukava ja tukala. Kestää pari minuuttia, sitten hellittää ja olo on taas normaali, hetken päästä epämukava ja tukala olo palaa takaisin. Saattaa kestää kymmenen minuuttia, tunnin, mitä tahansa. Liikkuminen yleensä auttaa, mutta kun en tosiaan pysty kunnolla liikkumaan, niin lähinnä kärvistelen. Istuma-asennosta kylkilepoon vaihtaminen ei auta.

Vauvan aiheuttama kipu: Vauva on pää alaspäin ja ollut nyt jo useamman viikon, mikä aiheuttaa lisää kipuja ja tukaluutta. Vauvan pää painaa häpyliitokseen, mikä tuntuu viiltävänä kipuna ja paineena, välillä tuntuu että sieltä se vauva kohta puskee itsensä ulos. Todella epämukavaa ja kivuliasta, mutta kestoltaan ihan mitä sattuu, eikä tosiaan ole säännölliseen tapaan vaihtelevaa kuten kivuttomat supistukset. Lisäksi vauva saattaa tunkea käsiä ja jalkoja ihan ihme paikkoihin, työntää pitkänkin aikaa kehoaan johonkin kipua ja epämukavuutta minulle aiheuttavaan asentoon. Vauvaa voi koittaa työntää vähän parempaan asentoon vastan päältä, etsii pepun ja työntää toiselle sivulle tai koittaa itse vaihdella asentoja.

Muut kivut: Erilaisia kohtukipuja, vatsan toimintaan liittyviä särkyjä, mm. syön rautalisää, joka kovettaa ja vatsa ei oikein tykkää ja lisäksi liikkuminen on vähäistä, joten sekin aiheuttaa vatsakipuja, repäisykipujakin on aina välillä ja jos sellaisia tulee yöllä, niin saa kyllä tovin jos toisen kärvistellä ja etsiä lepoasentoa jossa vatsaan ei sattuisi. Nämäkin kivut ovat pitkäkestoisempia, tasaisia tai yksittäisiä, eroavat supistuskivuista selvästi.

Vierailija
12/23 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:12"]

[/quote] ja oikeasti vaatikaa hoitoon pääsyä.. niin minäkin jouduin tekemään, tai menin terveyskeskuksen kauttA ja siellä lääkäri onneksi huolestui ja kirjoitti saikkua puoltoista viikkoa ja lattoi lähetteen kiirrellisen lähetteen äippäpolille, käyriä ei kyllä siellä stekattu mutta kohdunkaulantilanne ja ultrattiin. Kaula oli kasvannut takaisin täyteen pituuteen mutta se oli selvästi jo pehmeä. Olin soittanutsynnärille kaks kertaa viikonlopun aikana suppareista!
[/quote]

Ymmärrän huolesi, mutta kun jokaiseen raskauteen kuuluu sekä kipuja että supistuksia, niin eihän jokaiselta voi joka viikko ultrata ja ottaa käyriä. Ei mikään neuvola ja äitipoli tai synnytysosasto kestäisi sellaista kuormitusta. Itse olen 4 lasta kantanut ja synnyttänyt, ja aina on ollut kipua ja supistuksia myös. Ei vauva pääse pois, jos ei supistelu valmista kohtua. Liitoskivut, lonkkakivut, vatsakivut, peräsuolen ulos pullahtaminen, kaikki nämä on koettu. Siis synnytysten lisäksi. Lapsivettä tihkui viimeisessä raskaudessa viimeiset 4 vkoa ja sitä piti seurata polilla kahdesti viikossa. Ja hyvä että sain aikoja, kun huolestuneet odottajat yrittivät saada tarkastuksia ilman varsinaista vaivaa. Siksi varmaankaan eivät jatkuvasti tarkasta, kun on kiireellisempiä hoidettavia heillä...

Vierailija
13/23 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:12"]

[/quote]

Pitäähän sen kohdunsuun kai pehmentyäkin? Ihan normaalissa tarkastuksessa noin viikolla 35-36 minulla on ollut pehmeä ja yleensä 1,5-2 cm auki. Ei se ole siis vaarallista!

T: se neljän lapsen äiti

Vierailija
14/23 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ylhäällä olevissa kipukuvauksissa mitään tuttua?

Vierailija
15/23 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:24"]Onko esikoinen? Viiltävät ja polttavat kivut ja myös paineen tunne voivat johtua siitä, että lapsi on pää alaspäin ja painaa paikkoihin, samoin lantion alueen liitosten löystyminen voi aiheuttaa kovia kipuja, joiden vuoksi on vaikea nukkua, liikkua tai tehdä mitään. Minulla on niin kovat kivut, että herään yöllä tunnin välein kivuliaaseen asentoon ja joudun vaihtamaan asentoa esim. niin, että nostan kädellä jalkaa, tai työnnän itseni kierähtämään toiselle kyljelle. Kipuihin voit ottaa Panadolia ja myös Panacodia voi saada lääkärin reseptillä.

Minulla on myös rv 31 ja tulee pitkään kestäviä kivuttomia supistuksia, koko maha kovana ja hengitys salpautuu. Ongelmana on se, että kun kehotetaan liikkumaan ja katsomaan meneekö supistelu ohi, niin se ei oikein minulla toimi, koska liikkuminen on niin vaikeata ja aiheuttaa kipuja... ja supistelua. :) Olen kyllä harkinnut käyrälle lähtemistä, koska nyt on parin päivän ajan tullut useamman tunnin settejä noita kivuttomia, mutta tukalia supistuksia, siis ihan turbovaihteella. Edellinen lääkärintarkastus oli joskus viikon 20 (?) tienoilla ja seuraava vasta 36+6, joten ihan kiinnostaisi tietää kohdunsuun tilanne, kun ei tässä olla esikoista vääntämässä...
[/quote]

Panadolia. Sopiiko muka Panacodin kodeiini vauvalle?!?

Vierailija
16/23 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:56"]

Panadolia. Sopiiko muka Panacodin kodeiini vauvalle?!?

[/quote]

Kuten sanoin, niin lääkärin määräyksestä voi käytössä olla muutakin kuin Panadol. Panacod on itse asiassa sieltä lievimmästä päästä ja viimeksi tarvitsin huomattavasti tujumpia lääkkeitä, jotta pystyin käymään vessassa. Ei mitään kipulääkkeitä syödä huvin vuoksi tai oman harkinnan varassa, vaan lääkärin kanssa pitää keskustella ja miettiä mikä on paras ratkaisu.

Vierailija
17/23 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, arvostan jokaista kommenttia. Sehän on totta, että mitään raskautta ei voi verrata mihinkään. Ihmiset on erilaisia, elintavat on erilaisia, taustat yms. voi vaikuttaa.. Mulla on korkea kipukynnys ja en oo koskaan lähtenyt "huvikseen" tai helpolla lääkäriin, mutta yleensä sitten kun oon mennyt niin jotain on ollut hassusti. Toki tunnen vauvani liikkeet nyt, joten sen puoleen en ole niin huolissani, ja halusinkin kysellyt kokemuksia ja neuvoja, miten muilla mennyt. Ymmärrän täysin myös sen että eivät voi lääkärissä joka viikko tutkia kun esim. veristä vuotoa ei ole tai muuta mikä viittaisi akuuttiin hoitotarpeeseen. Neuvolasta kuitenkin sanottiin että jos OIKEASTI kovia kipuja tulee, niin silloin sairaalaan. Muuten tietenkin katsotaan päivä ja viikko kerrallaan ja voidaan johonkin väliin ottaa lisätutkimus jos ns. erilaisia tuntemuksia tulee jatkuvasti. Mutta sitten taas sairaalassa vähättelivät ja olivat sitä mieltä että kohdunsuuta pelkästään seurattaisiin ja nimenomaan neuvolassa.. Eli kumpikaan ei ole kovin vastaanottavainen laitos vaikka en oo mitään turhia, ylimääräsiä käyntejä suorittanut tai soitellut :D Mutta juu.. Voi toki olla sitäkin kun on muuten niin helppo olla niin yhtäkkiä kun tulee sellanen tajunnan räjäyttävä kipu, niin kyllä sitä vähän säikähtää että mitäs nyt. Sais tuo pysyä vielä ainakin kuukauden ihan kyytiläisenä vaan :)

Vierailija
18/23 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yskityiselle gynelle? Tai sitten vaan menet sairaalapäivytykseen, noilla viikoilla vauvasi on vielä pikkukeskonen ja yhteiskunnalle on 1000 halvempaa yksi -toivottavasti turha- päivystyskäynti kuin pikkukeskosen tehohoito 8vkoa

Vierailija
19/23 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivut voivat olla tosiaan melkoisia ja pahastikin elämää haittaavia, mutta silti vauvan kannalta turvallisia ja vaarattomia. :) Jos on oikeasti ihan mahdotonta olla, niin voit soittaa suoraan synnytyssairaalaan/poliklinikalle ja pyytää ohjeita. Ei meillä ainakaan neuvolaan saa ihan hetkessä aikaa, neuvolalääkärille vielä vähemmän, joten jos olisi mitään huolia, niin soittaisin poliklinikalle (numerot ovat neuvolakorttiin kirjattuina). Soita ja juttele, kyllä se ainakin omaa mieltä helpottaa. Suurimmalla osalla tulee kaikenlaisia kipuja ja kremppaa raskauden aikana, keho kun valmistautuu vauvan syntymään esim. liitoksia löystyttämällä ja kohtua venyttämällä ja kasvava vauvakin pistää kehon koville.

Vierailija
20/23 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:44"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:12"] Ei tullut mieleen soittaa synärinpäivystykseen heti? Otitko 1g panadolia?  Mitä teit päivällä? Mulla onjoka  illalla kipeitä vatsaa ahdistavia suppareita jos vähänki teen jotain, sen ttakia olen nyt lastenhoitaja työstäni saikulla, koska supistelee tukalasti jo pelkkä käveleminen.. kapassa käynti jne.. lepo on paras lääke pitää juoda vettä, juonkin n.1l päivässä, ja otan tarvittaessa panadolin, käy joka ilta piiiitkässä lämpimässä suihkussa joka rentouttaa ja rauhoittaa kroppaa että saan nukuttua, yölläkin vatsaa kivistää joka kerta kun kylkeä Käännän!    Kävin myös äippäpolilla suppareitten takia kohdunsuu on pehmentynyt... mullakin on jo vauva pää alaspäin [/quote] ja oikeasti vaatikaa hoitoon pääsyä.. niin minäkin jouduin tekemään, tai menin terveyskeskuksen kauttA ja siellä lääkäri onneksi huolestui ja kirjoitti saikkua puoltoista viikkoa ja lattoi lähetteen kiirrellisen lähetteen äippäpolille, käyriä ei kyllä siellä stekattu mutta kohdunkaulantilanne ja ultrattiin. Kaula oli kasvannut takaisin täyteen pituuteen mutta se oli selvästi jo pehmeä. Olin soittanutsynnärille kaks kertaa viikonlopun aikana suppareista! [/quote] Pitäähän sen kohdunsuun kai pehmentyäkin? Ihan normaalissa tarkastuksessa noin viikolla 35-36 minulla on ollut pehmeä ja yleensä 1,5-2 cm auki. Ei se ole siis vaarallista! T: se neljän lapsen äiti

[/quote] eikä pidä ainakaan viikolla rv29! Odotan kyllä ihan kolmatta eli tiedän milt mikäkin tuntuu! Kivulliaat 7 tuntia kestävät supparit eivät noille viikoille viellä kuulu! Ja nyt olenkin ollut siitä asti saikulla ja olen saikulla äitiysloman alkuun! Siis kohdunkaula oli kadonnut kokonaan, mutta aiki en sentään vielä ollut ja pehmentynyt.. levossa kaula oli onneksi kuruotunut takaisin täyteen mittaansa!

Ja minäkään en ihan hevillä ota mihinkään yhteyttä.. soitinki synnärin päivystykseen vasta illalla klo22! Äippäpolilla painokkaasti kysyttiinkin saanko levättyä!? Onneksi mulla on äippäpolilla aina sama lääkäri jonka vastaan otolle pääsen! ja hän lupasi että puhelin soitto vain niin saikkua saan tarpeeseen!

Jo kaupassa käynti saa supistelemaan ilkeästi ellei jopa kivulliaasti...tää ainainen pystyasennossa supistelu on todella väsyttävää.. joka päivä joudun nukkumaan 2 tunnin päikkärit että jaksaa illalla.. onneks olensaikulla! Ja jopa oma esimies antoi siunaksensa saikulleni, hänkään ei toivo että vauvani vielä syntyy työpaikan lattialle ja lähimetsään..

Ja oikeesti jos olette huolissanne niin soittakaa nyt edes.. jos en olisi soittanut ja mennyt tk kautta niin olisi jo pieni keskonen sylissäni, sitä minäkään en halua!

No onneks on taas torstaina vastaan ottoaika, katsotaan mitä silloin mulle sanotaan!