Mitäs mieltä olitte eilisestä "Erilaiset äidit"-jaksosta
Hyvä, että asioista puhutaan. Miten synnytyskokemus voi rikkoa tai voimaannuttaa...
Kommentit (27)
Jäin monttu auki kuuntelemaan sitä orgasmijuttua synnytyksessä.. whaat??
Mulla meni ihan ohi toi että riitelevät. No jotenkin kyllä ajattelin että tuo nainen on niin erikoinen ettei sitä moni mies jaksa. Nainen vaikutti myös todella impulsiiviselta, esim juuri tuo että lähtee yhtäkkiä toiselle puolelle maailmaa synnyttämään eikä yhtään mieti mitä siinä voi käydä, ja muten kävikin. Huvitti myös luomusynntys, mitäs toi ilokaasu sitten oli.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 23:19"]
No kyllä sinä oletkin niin erinomainen.
[/quote]
No kyllä niin oikeastaan voi sanoa. Olenhan itse täydellisyys *virn*
Vai oisko kuitenkin niin, että ihan vilpittömästi vastasin otsikon kysymykseen ja kerroin mitkä asiat kiinni minun huomioni? Ei kai asioiden pohtiminen ja kyseenalaistaminen tarkoita sitä, että kuvittelisin olevani parempi ihminen? Viathan ne on jokaisessa :)
Aika paljon viiltelyarpia naisella käsivarsissa. Jakson lopussa kamerakin kuvasi niitä ihan 5cm päästä ja tarkensi niihin hetkeksi oikein tarkoituksella.
Saiks se edes sitä jättiorkkua? Ihmejeesustelija, niin kuin penskan synnyttäminen nyt olis joku maailman suurin ihme, varsinkin kun jo toisen sai. Elää jossain oudossa hörhömaailmassaan. Lapset olivat kyllä söpöjä.
Oli oikeasti ihan mahtava mimmi, tsemppiä hänelle. Vaatii rohkeutta olla oman tiensä kulkija, tai valita se jokin toinen tie, mutta jos tekee onnelliseksi ja lisää hänen hyvinvointiaan eikä vahingoita muita, varmasti on valinnut itselleen ihan hyvän tien kulkea. Tuosta rohkeudesta voisi ottaa mallia muutkin. Elämä saattaa mennä siinä ohi, jos keskittyy olemaan ja tekemään asiat toisten odotusten ja muiden asettamien mallien mukaisesti. Olikin muusikko, mutta yleensä taiteilijat uskaltaa.
Meillä oli doula synnytyksessä, ei pussailtu, ei varmaan edes halattu. Mutta voin suositella kaikille ja niin myös mieheni tekee. Oli siis hänkin mukana. Edellinen synnytys oli kamala, toisella kerralla kaikki meni todella mukavasti ja luonnollisesti. Yleisesti aiemmin ja muissa maissa synnytys onkin tyyliin koko suvun juttu. Ihan hyvä siihen ois jokaisen saada se synnyttänyt nainen kaveriksi. Kätilö ei välttämättä edes ole, ei ehkä ehdi olla paljon paikalla.
Mutta itse jaksoon. Oon varmaan sit just semmoinen ituhippi, mut silti kuulosti oudolta tuo orgastinen synnytys. Mun mielestä vauvan hyvinvointi tärkein ja ei tod mitään tuommoista taustalla. Vaikka veikkaan että tässäkin tapauksesa se oli täysin sivulause, mikä on vaan nostettu mediahuomion vuoksi. Muistakaa että nää ohjelmat ei oo täyttä totta. Ne näyttää asioista vaan sellaisen puolen mikä myy.. ;)