Mitäs mieltä olitte eilisestä "Erilaiset äidit"-jaksosta
Hyvä, että asioista puhutaan. Miten synnytyskokemus voi rikkoa tai voimaannuttaa...
Kommentit (27)
Typerä ohjelma. Mä rakastan sua mun keho. Mä haluun istuttaa istukan puutarhaan. Mistä helvetist noita ihmisiä revitään?
Sitä mieltä, että jos raakaruokaa popsimalla kasvaa lahtivalaan kokoiseksi, niin jätän väliin.
Sitä mieltä että täyty ihan kaks kertaa miettiä mitä sieltä tuli katottua.
"Mä rakastan sua mun keho! Anteeks" niinku anteeks mitä?!
Tunsin myötähäpeää ja nauroin kaksin kerroin sille piiritanssileikille :'D Miten joku voi heittäytyä tuollaiseen huuhaahörhöilyyn täysillä ilman, että repeää kesken "rituaalin" totaaliseen nauruun, en käsitä! Ja en ole tosiaankaan mikään pinnallinen, ei-henkinen ihminen. Se vaan oli jotain niin koomista ja teennäistä kaikki, ei sille voinut kuin nauraa.
t. kahdesti synnyttänyt
Tykkäsin jaksosta, juuri katsoin. En itsekään ole mikään luomuhippi, mutta noi oli jotenkin herttainen perhe. Toi synnytys meni hienosti, upeasti jaksoi tsempata itseään. Oli muutenkin hyvä analysoimaan tunteitaan siihen edelliseen synnytykseen liittyen.
Hassuja elementtejä sisältyi ohjelmaan. Sanoma oli kuitenkin hieno. Ainoastaan sitä mietin, miten äidin energia riittää vauvan hoitoon, jos koko raskauden aika kuluu edellisen trauman käsittelyyn.
Ts valmentautuiko äiti synnytystä vai vauvaa varten? Se jäi epäselväksi
Mua ällötti ku ne naiset hiveli ja pussaili kokoajan toisiaan. :-X
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:18"]Sitä mieltä että täyty ihan kaks kertaa miettiä mitä sieltä tuli katottua.
"Mä rakastan sua mun keho! Anteeks" niinku anteeks mitä?!
[/quote]
Varmaan jotain ongelmia kehonkuvan kanssa hänellä
*Toisenlaiset äidit. Huomatkaa ero.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:58"]*Toisenlaiset äidit. Huomatkaa ero.
[/quote]
Se eilinen reality-sarja you know
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:58"]*Toisenlaiset äidit. Huomatkaa ero.
[/quote]
Se eilinen reality-sarja you know
[/quote]
Yes I know, Toisenlaiset äidit.
Eiköhän se "rakastan sua mun keho" ollut niistä opaskirjoista. Aika hyvä minusta, pitää koittaa lauseen voimaa jos vielä pääsen tositoimiin :D.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:42"]
[/quote]
Mua kans ällötti se. Ihmettelen, että noinko ne doulat sitten siellä synnytyksessä ja jo ennen synntystä toimii?? Onneks ei ollut sitten doulaa mun synnytyksessä. Olisin varmaan vetänyt kuonoon siinä synnytystuskissa kun yks alkaa hiplailee ja pussailee. YÖÖK. Kertokaa nyt joku doulaa käyttänyt, et oliko toi ihan perinteinen meininki???
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 23:06"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:42"]
[/quote]
Mua kans ällötti se. Ihmettelen, että noinko ne doulat sitten siellä synnytyksessä ja jo ennen synntystä toimii?? Onneks ei ollut sitten doulaa mun synnytyksessä. Olisin varmaan vetänyt kuonoon siinä synnytystuskissa kun yks alkaa hiplailee ja pussailee. YÖÖK. Kertokaa nyt joku doulaa käyttänyt, et oliko toi ihan perinteinen meininki???
[/quote]
No ei minun doulani ainakaan pussaillut, oli henkisenä tukena.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:42"]
[/quote]Toisilla on vain tapana olla fyysisempiä. Ei se väärin ole, päinvastoin suuri osa suomalaisista kärsii kosketuksen puutteesta. Koskettaminen on terveellistäkin.
Mä mietin sitä, miten kevyesti se lähti sinne toiselle puolelle maailmaa olessaan raskaana. "Synnyttäähän ne muuallakin". Niin synnyttääkin joo, mut en silti lähtis vapaaehtoisesti paikkaan, missä ei saa omalla äidinkielellä käytyä synnytystä läpi.. saatika englanniksi! ... Siinä se sit tilitti, miten oli niin ulkopuolinen olo kun kaikki puhu vaan ranskaa ja hän ei ymmärtänyt mitään... Olisko kuitenkin sitten kannattanut vähän enemmän miettiä tulevaa?
Niin ja jaksossa ihmetytti myös se, että sen synnytyksen jälkeen nainen tilitti miten parisuhde on jo ihan rikki ja että ne vaan miehensä kanssa riitelee niin, että se esikoinenkin toivoi jo riitelyn loppuvan. Että lapsi roikkuu tissillä ja ei ol mitään parisuhdeaikaa. Kuitenkin se juontaja tuli käymään sen jälkeen kylässä ja tällöin synnytyksestä oli neljä viikkoa. Eli alle neljässä viikossa oli jo kriisit päällä?
Mitä ne oikein odotti synnytyksen jälkeiseltä ajalta?
Itsehän vasta odotan esikoistani, ja olen jo valmistautunut siihen että ensimmäisillä viikoilla on ihan joku muu mielessä kuin parisuhde :D
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 23:13"]
Mä mietin sitä, miten kevyesti se lähti sinne toiselle puolelle maailmaa olessaan raskaana. "Synnyttäähän ne muuallakin". Niin synnyttääkin joo, mut en silti lähtis vapaaehtoisesti paikkaan, missä ei saa omalla äidinkielellä käytyä synnytystä läpi.. saatika englanniksi! ... Siinä se sit tilitti, miten oli niin ulkopuolinen olo kun kaikki puhu vaan ranskaa ja hän ei ymmärtänyt mitään... Olisko kuitenkin sitten kannattanut vähän enemmän miettiä tulevaa?
Niin ja jaksossa ihmetytti myös se, että sen synnytyksen jälkeen nainen tilitti miten parisuhde on jo ihan rikki ja että ne vaan miehensä kanssa riitelee niin, että se esikoinenkin toivoi jo riitelyn loppuvan. Että lapsi roikkuu tissillä ja ei ol mitään parisuhdeaikaa. Kuitenkin se juontaja tuli käymään sen jälkeen kylässä ja tällöin synnytyksestä oli neljä viikkoa. Eli alle neljässä viikossa oli jo kriisit päällä?
Mitä ne oikein odotti synnytyksen jälkeiseltä ajalta?
Itsehän vasta odotan esikoistani, ja olen jo valmistautunut siihen että ensimmäisillä viikoilla on ihan joku muu mielessä kuin parisuhde :D
[/quote]No kyllä sinä oletkin niin erinomainen.
Up