Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En oo kuukauteen pystynyt keskittymään opiskeluun, kun murehdin tuleeko sota tänne. Miten muut?

Vierailija
22.03.2022 |

Yliopistossa siis olen ja opiskelu ois itsenäistä lukemista. En vaan yhtään oo saanut luettua kuukauteen. Miten tämän sotahomman pystyy unohtamaan? Selviääkö sitä jos ei mitenkään valmistaudu? En haluais ostaa myöskään turhaa tavaraa, retkivarusteita ja muita. En haluais ostaa edes radiota. Sekin häiritsee koko ajan, että pitäiskö niitä muka ostaa. Selviääkö sitä ilman?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan alussa taannuin kanssa zombiksi. Se antaa hieman toivoa, koska sitä kesti muutaman viikon ja sitten olin taas normaali. Tämä sota on ollut rankempi uutinen. Uskon palautuvani tästäkin, mutta se vie ehkä hieman enemmän aikaa.  

Vierailija
22/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset 2kk liikkunut 1-3h joka päivä, eli paljon enemmän kuin viime vuonna. Tänäänkin oli hieno ulkoiluilma. Huomenna taas ulkoilemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä mulla sama. Mietin koko ajan tilannetta, muren iäkkäiden vsnhempieni kävisi jne. Asiantuntijatyö missä aivojen pitäisi toimia, ja istun koneella. Keskittymiskyky nolla.

Vierailija
24/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ihan paniikissa siinä vaiheessa, kun edes Nordeaan ei päässyt nettipankkiin, kun oli niitä palvelunestohyökkäyksiä ja samaan aikaan Venäjä loukkasi Ruotsi ilmatilaa. Sen jälkeen olen ollut rauhallisempi. Tähän on vaikuttanut itsellä eniten se, kuten toiseen ketjuun kerroinkin, että pörssi on nousussa ja tuntuu hinnoittelevan niin USA:ssa kuin täällä sitä, että sota ei laajene vaan päinvastoin. Tää pitää mut rauhallisena. Kun/jos pörssi alkaa hermoilla, tiedän, että nyt pelätään taas pahempaa. Näin ei ole kuitenkaan käynyt, päinvastoin Hesan pörssikin posottaa nyt vihreänä

Pörssi on varmaan keinotekoisesti noususuhdanteessa ja sitten rysähtää yhdessä yössä.

En usko. Pörssi spekuloi aina tulevaa, koska markkinoilla menestyminen on kiinni tästä. Tutkimustenkin valossa pörssi on ilmiömäisen hyvä ennustamaan tulevaa n. puolen vuoden päähän. Se haistaa lamat ja tulevat nousukaudet etukäteen. Ja juuri näiden tutkimustulosten vuoksi pörssin käyttäytyminen on omalle mielelleni nytkin hyvä indikaattori siitä, mihin suuntaan olen menossa.

olen.... siis ollaan

Vierailija
25/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ihan paniikissa siinä vaiheessa, kun edes Nordeaan ei päässyt nettipankkiin, kun oli niitä palvelunestohyökkäyksiä ja samaan aikaan Venäjä loukkasi Ruotsi ilmatilaa. Sen jälkeen olen ollut rauhallisempi. Tähän on vaikuttanut itsellä eniten se, kuten toiseen ketjuun kerroinkin, että pörssi on nousussa ja tuntuu hinnoittelevan niin USA:ssa kuin täällä sitä, että sota ei laajene vaan päinvastoin. Tää pitää mut rauhallisena. Kun/jos pörssi alkaa hermoilla, tiedän, että nyt pelätään taas pahempaa. Näin ei ole kuitenkaan käynyt, päinvastoin Hesan pörssikin posottaa nyt vihreänä

Pörssi on varmaan keinotekoisesti noususuhdanteessa ja sitten rysähtää yhdessä yössä.

En usko. Pörssi spekuloi aina tulevaa, koska markkinoilla menestyminen on kiinni tästä. Tutkimustenkin valossa pörssi on ilmiömäisen hyvä ennustamaan tulevaa n. puolen vuoden päähän. Se haistaa lamat ja tulevat nousukaudet etukäteen. Ja juuri näiden tutkimustulosten vuoksi pörssin käyttäytyminen on omalle mielelleni nytkin hyvä indikaattori siitä, mihin suuntaan olen menossa.

Kun tuo Putin vaikuttaa olevan sellaisessa tilassa, että sen aivoituksia ei voi yhtään arvata. Se saattaa yhtäkkiä keksiä ihan mitä vaan, niin miten joku pörssi sitä voi tietää vuoden etukäteen?

eri

Vierailija
26/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myös toimintakyvytön 2 viikkoa, eikä uni tule kunnolla vieläkään, mutta en usko että koski vain yliopisto-opiskelijoita. Tässä on monella työssä käyvällä ollut varsin samoja fiiliksiä, tosin saattaa korostua jos tekee itsenäisesti opintojaan. 

Vierailija
27/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama

Vierailija
28/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä mulla sama. Mietin koko ajan tilannetta, muren iäkkäiden vsnhempieni kävisi jne. Asiantuntijatyö missä aivojen pitäisi toimia, ja istun koneella. Keskittymiskyky nolla.

Se on varmaan joku ihmisten eloonjäämisvietti. Alkaa kaikki ennen äärimmäisen tärkeä tuntua ihan turhalta ja mitättömältä, kun riskinä on että saattaa tipahtaa pommi niskaan milloin vaan. Ajatukset alkaa askarrella sen parissa miten selviäisi hengissä.

Vierailija
29/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin olla väärässäkin mutta en usko, että putin pystyy kahden rintaman sotaan samanaikaisesti.

Ukraina on sille kuitenkin paljon Suomea tärkeämpi.

Vierailija
30/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin myös toimintakyvytön 2 viikkoa, eikä uni tule kunnolla vieläkään, mutta en usko että koski vain yliopisto-opiskelijoita. Tässä on monella työssä käyvällä ollut varsin samoja fiiliksiä, tosin saattaa korostua jos tekee itsenäisesti opintojaan. 

Joo yksin ollessa varmaan pyörittelee enemmän. Toisaalta jos joukossa muutkin pyörittelis, niin vois iskeä joukkopaniikki. Riippuu siis ihan seurasta. Keskittymistä vaativa työ myös varmasti vaikeampaa tehdä kuin joku fyysinen, jossa voi miettiä samalla vaikka niitä sota-asioita kun tekee töitä. 

Vierailija
31/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, nyt ois korkea aika lopettaa tää mätinä ja ottaa itseään niskasta kiinni. Kun keskittyy opiskeluun, ei tartte seurata uutisia. Eikä roikkua palstalla.

Tai mene vaikka töihin.

Vierailija
32/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä että naisillekin olisi kansalaisuus kurssi vastaten miesten armeijaa.

Olen korkeakoulun käynyt mies ja laskuvarjojääkäri, harrastan metsästystä.

Lapsena armeijassa kaikki tuntui vitsiltä ja vanhanaikaiselta, nykyään ajattelen että aivan kaikkien pitäisi saada yleistä kansalaistaitoa, selviytymis- ja pelastuskoulutusta ja juuri tuon että kriisin sattuessa tiedettäisiin mitä tehdä ja mihin yhtymään liittyä.

Iso osa ihmisiä jätetty heitteille, valmistautumista ei ole katsottu tarpeelliseksi.

Vierailija
33/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en millään voi uskoa, että Venäjä alottaisi uutta sotaa vuosikausiin, kun eihän niillä riitä resurssit Ukrainassakaan enää montaa viikkoa. Ei ole siis mahdollista hyökätä Suomeen vaikka kuinka provosoitaisiin. Ole huoleti.

Mä tänään ajattelin, että jos Venäjä joutuu jo nyt pakkaamaan sotilaita Syyriasta, niin miten ihmeessä ne hyökkäisi vielä Suomeenkin. Palkkaamalla lisää sotilaita Syyriasta? Sotilaita, jotka itärajan ylitettyään huutavat: "Asylum!!" ?

Vierailija
34/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ei ole venäjälle tärkeä paitsi maailmansodassa. Täällä ei ole sellaisia rakenteita jotka olisivat muuttuneet viimeiseen 80 vuoteen. Tiedä sitten jos nato toisi sellaisia tullessaan mutta silti natoon on mentävä ja varmistettava turvallisuus ja puolustuskyky sitä kautta.

Vierailija
35/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen itsekin yliopistossa ja minulle kävi sama juttu. Sitten lakkasin seuraamasta uutisia ja lukemasta sota-aiheisia keskustelunavauksia. Poistin myös kaikki sovellukset joissa aiheeseen törmäsi.

Vierailija
36/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi hyvä että naisillekin olisi kansalaisuus kurssi vastaten miesten armeijaa.

Lapsena armeijassa kaikki tuntui vitsiltä ja vanhanaikaiselta, nykyään ajattelen että aivan kaikkien pitäisi saada yleistä kansalaistaitoa, selviytymis- ja pelastuskoulutusta ja juuri tuon että kriisin sattuessa tiedettäisiin mitä tehdä ja mihin yhtymään liittyä.

Iso osa ihmisiä jätetty heitteille, valmistautumista ei ole katsottu tarpeelliseksi.

Kieltämättä vaikuttaa siltä että suurin osa suomalaisista ei tiedä mitä pitäis tehdä ja minne mennä. En itsekään. Kaikilla vaikuttaa olevan ihan erilaiset suunnitelmat.

Vierailija
37/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan valmistu koskaan kun tuollaisia tekosyitä keksit.

Oikea syy olisi: täällä on sota ja nälänhätä. Sitten voi jättää opiskelut kun niiden luku käy liian vaikeaksi ihan käytännön syistä.

Vierailija
38/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Meitä on kuitenkin monta naista, jotka toivotaan, että meidät saadaan edes jotenkin pikakoulutettua johonkin tehtäviin, jos tosipaikka tulee, ikä ja fyysiset rajoitteet huomioiden. Olen kyllä valmis olemaan asekin kädessä, jos sellainen annettaisiin ja koulutus sen käyttöön. 

Vierailija
39/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jeesus mitä hysteerisiä vati p äitä Suomessa saa näköjään vapaana liikkua! Oikea paikka näille sa atanan ahdistushulluille olisi suljettuosasto!

Vierailija
40/81 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et varmaan valmistu koskaan kun tuollaisia tekosyitä keksit.

Oikea syy olisi: täällä on sota ja nälänhätä. Sitten voi jättää opiskelut kun niiden luku käy liian vaikeaksi ihan käytännön syistä.

Kyllä opiskelu oli huomattavasti helpompaa joskus 2,5 vuotta sitten kun suurin murhe oli joku Postin lakko. Kuinka moni täällä on opiskellut aikana jolloin piti pelätä sotaa? Ei kovinkaan moni tällä palstalla. Eipä ole siis monellakaan kokemusta onnistuisko se itseltäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi