Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko puola vaikea kieli oppia? Olen kielellisesti hyvin lahjaks

Vierailija
22.03.2022 |

Osaan nyt 8 kieltä. Haluaisin oppia jotain uutta kieltä ja koska en osaa yhtään slaavilaista kieltä, ajattelin ottaa projektiksi puolan tai kroatian. Puola kiinnostaa enemmän. Kokemuksia puolan opiskelusta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Osaat" 8 kieltä.

Vierailija
2/7 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele Ukrainaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta puolasta, mutta itse kielten harrastajana sanoisin, että siitä vaan. Itse opiskelen nyt 11. kieltäni. Kuten tideämme, mitä useampaa osaa, sitä helpommaksi se käy.

Vierailija
4/7 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mutta minäkin sanon, että siitä vaan. Tunnen ihmisiä, jotka ovat oppineet, mutta minulle olisi teettänyt ihan liikaa töitä ja oli liian monimutkaista. Jos vertaat puolaa vaikka tsekkiin, on jälkimmäinen aikojen myötä uudistuneena (eli yksinkertaistuneena) huomattavasti helpompaa. Näin sanovat myös natiivitsekit - puola on kielten kivikautinen hirviö.

Vierailija
5/7 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut puolaa Helsingin yliopistossa. Samaa vaikeustasoa kuin venäjä.

6/7 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt puolan kielen alkeiskurssin kesäyliopistossa, ja kerrannut opetettua työväenopiston kurssilla - ennen pandemiaa, siis. Kunhan olot normalisoituvat, ajattelin jatkaa.

Osaan myös jonkin verran venäjää, ja ongelmia syntyy koko ajan kun kielet tuppaavat sekoittumaan. Mutta slaavilaisten kielten rakenteet ovat samantapaisia, joten yhden slaavikielen taidosta on myös hyöytyä sen sukukieliä opeteltaessa.

Siitä vaan, on minunkin ohjeeni. Haastavaa tulee olemaan, mutta myös hauskaa!

Vierailija
7/7 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielioppi on yhdyssana