Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hohhooh: opin tänään YHDEN asian tv-sarjasta 90 Päivää Morsiamena :)

Asuelu 3 Kalani
22.03.2022 |

Siellä on se samoalainen mies Asuelu joka tapasi kalifornialaisen naisen eli Kalanin. Ja niin se Asuelu meni Kaliforniaan Kalanin luokse. Voi sitä sydäntä lämmittävää rakkautta! Oi kuinka ihanan onnellista!
Mutta yhtä asiaa ihmettelin: miksi ihmeessä nuo kaksi on tuossa sarjassa mukana ylipäänsäkään, ollenkaan, häh?
Koska tuossa sarjassahan on kyse siitä että yhdysvaltalaiset ihmiset tapailevat ulkomaalaisia ihmisiä. Niin, kansainvälistä seurustelua. Joten ihmettelin että miksi nuo kaksi on siellä, koska ihmettelin että Kalani on yhdysvaltalainen koska hän on kotoisin Samoalta ja Asuelu on yhdysvaltalainen koska hän on kotoisin Kaliforniasta. Niin, kaksi yhdysvaltalaista ihmistä... joten miksi ihmeessä ne mukamas on mukana sarjassa 90 Päivää Morsiamena, täh? Kumpikaan ei ole ulkomaalainen, ei mitään järkeä!
Paitsi että tänään googlasin asian. Silloin minulle selvisi jotain. Opin YHDEN asian :) Jee! Maailman typerimpien telkkariohjelmien ansiosta voi oppia jotain, kukapa olisi uskonut!
Kerron pian seuraavassa viestissäni että mikä se valtava oppimani asia on.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, Asuela on Samoalta, Kalani Usasta.

Kalanin isä on kotoisin _Usa:n_ Samoalta

Vierailija
2/9 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opit että kaikki Samoa ei ole Usan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuelu on niin hönö.

Vierailija
4/9 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Nyt kenties opin yhden asian tästä vauvapalstasta. Yritin laittaa aloitukseen nimimerkikseni "Asuelu <3 Kalani". Siis siinä piti olla "<3", siis tuollainen sydänemoji joka sisältää erikoismerkin "<". Mutta jostain kumman syystä näen nyt että nimimerkikseni tuli vain omituinen typerä "Asuelu 3 Kalani". Onpas outoa. Joten kenties opin jotain tästä vauvapalstasta: jos "nimimerkki"-kenttään pistää erikoismerkin "<" niin tämä palsta ei julkaise sitä vaan jättää sen erikoismerkin pois. Ehkä. Tai tietysti on myös mahdollista että kirjoitin alunperinkin väärin, että kirjoitin erehdyksessä nimimerkikseni typerästi "Asuelu 3 Kalani".

Saas nähdä. Teen nyt testin. Pistän nimimerkin tähän viestiin. Ja tällä kertaa aivan ehdottomasti pistän siihen "<" merkin! Saas nähdä näkyykö se julkaistuani tämän viestin.

....

Onko tämän viestin nimimerkki "Asuelu <3 Kalani", kuten tahdon?

Vai onko tämän viestin nimimerkki "Asuelu 3 Kalani", eli pudottaako tämä palsta todellakin tuon erikoismerkin "<" aivan ihmeellisesti pois?

ap

Vierailija
5/9 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuelu 3 Kalani kirjoitti:

Outoa. Nyt kenties opin yhden asian tästä vauvapalstasta. Yritin laittaa aloitukseen nimimerkikseni "Asuelu <3 Kalani". Siis siinä piti olla "<3", siis tuollainen sydänemoji joka sisältää erikoismerkin "<". Mutta jostain kumman syystä näen nyt että nimimerkikseni tuli vain omituinen typerä "Asuelu 3 Kalani". Onpas outoa. Joten kenties opin jotain tästä vauvapalstasta: jos "nimimerkki"-kenttään pistää erikoismerkin "<" niin tämä palsta ei julkaise sitä vaan jättää sen erikoismerkin pois. Ehkä. Tai tietysti on myös mahdollista että kirjoitin alunperinkin väärin, että kirjoitin erehdyksessä nimimerkikseni typerästi "Asuelu 3 Kalani".

Saas nähdä. Teen nyt testin. Pistän nimimerkin tähän viestiin. Ja tällä kertaa aivan ehdottomasti pistän siihen "<" merkin! Saas nähdä näkyykö se julkaistuani tämän viestin.

....

Onko tämän viestin nimimerkki "Asuelu <3 Kalani", kuten tahdon?

Vai onko tämän viestin nimimerkki "Asuelu 3 Kalani", eli pudottaako tämä palsta todellakin tuon erikoismerkin "<" aivan ihmeellisesti pois?

ap

Ohhohhoo! Näköjään pudottaa! Näköjään "nimimerkki" kenttään ei voi pistää ainakaan kaikkia maailman erikoismerkkejä. Eipä olisi ikinä tullut mieleen.

Olisin ajatellut että "nimimerkki" kenttä on teknisesti ohjelmoinniltaan ihan samanlainen normaali "tekstikenttä" kui tämä mihin nyt kirjoitan tätä kommenttiani. Mutta näköjään ei ole. Tämä kommenttikenttä sallii erikoismerkkejä. Mutta jostain kumman syystä tuo nimimerkkikenttä on jollain tapaa ohjelmoinniltaan rajatumpi, se ei joitain erikoismerkkejä salli.

ap

Vierailija
6/9 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voin kertoa vastauksen aloitusviestiini. Niin, aivan kuten jotkut kommentoijat ovat jo tajunneet...

Kun minä olen kuullut sanan "Samoa" niin minä olen aina automaattisesti ajatellut "Amerikan Samoa", siis se Yhdysvaltain territorio, siis osa Yhdysvaltoja, siis sellainen paikka jonka asukkaan ovat yhdysvaltalaisia ihan niinkuin kalifornialaisetkin ovat yhdysvaltalaisia. Joten ajattelin automaattisesti että tuo Asuelu on aivan yhtä yhdysvaltalainen kuin tuo Kalani.

Mutta tänään googlasin. Ja ohoh! Näköjään tuon "Amerikan Samoa" territorion lisäksi on olemassa jokin mikälie toinenkin paikka eli "Samoa" niminen valtio. Se ei ole osa Yhdysvaltoja vaan se on ihan itsenäinen valtio. Ja tuo Asuelu on tosiaan näköjään kotoisin Samoa valtiosta. Hän ei ole yhdysvaltalainen. Joten tuo noiden kahden tolvanan parisuhde todellakin on kansainvälistä seurustelua.

Nuo kaksi aluetta eli Amerikan Samoa territorio ja Samoa valtio on tosiaan aivan vierekkäin ja yhdessä muodostavat niinsanotun "Samoan saariston". Tuo saaristo on tajuttoman kaukana Yhdysvaltojen mantereesta, se on hieman lähempänä Australiaa kuin Yhdysvaltoja, joskin on se myös tajuttoman kaukana Australiasta. Googlasin: etäisyys Yhdysvaltoihin 6 000 mailia. Etäisyys Australiaan 5 770 mailia. Eli Samoan saariston on uskomattoman kaukana kaikesta, ihan keskellä jättimäistä valtamerta. Kiva kiva.

ap

Vierailija
7/9 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt voin kertoa vastauksen aloitusviestiini. Niin, aivan kuten jotkut kommentoijat ovat jo tajunneet...

Kun minä olen kuullut sanan "Samoa" niin minä olen aina automaattisesti ajatellut "Amerikan Samoa", siis se Yhdysvaltain territorio, siis osa Yhdysvaltoja, siis sellainen paikka jonka asukkaan ovat yhdysvaltalaisia ihan niinkuin kalifornialaisetkin ovat yhdysvaltalaisia. Joten ajattelin automaattisesti että tuo Asuelu on aivan yhtä yhdysvaltalainen kuin tuo Kalani.

Mutta tänään googlasin. Ja ohoh! Näköjään tuon "Amerikan Samoa" territorion lisäksi on olemassa jokin mikälie toinenkin paikka eli "Samoa" niminen valtio. Se ei ole osa Yhdysvaltoja vaan se on ihan itsenäinen valtio. Ja tuo Asuelu on tosiaan näköjään kotoisin Samoa valtiosta. Hän ei ole yhdysvaltalainen. Joten tuo noiden kahden tolvanan parisuhde todellakin on kansainvälistä seurustelua.

Nuo kaksi aluetta eli Amerikan Samoa territorio ja Samoa valtio on tosiaan aivan vierekkäin ja yhdessä muodostavat niinsanotun "Samoan saariston". Tuo saaristo on tajuttoman kaukana Yhdysvaltojen mantereesta, se on hieman lähempänä Australiaa kuin Yhdysvaltoja, joskin on se myös tajuttoman kaukana Australiasta. Googlasin: etäisyys Yhdysvaltoihin 6 000 mailia. Etäisyys Australiaan 5 770 mailia. Eli Samoan saariston on uskomattoman kaukana kaikesta, ihan keskellä jättimäistä valtamerta. Kiva kiva.

ap

Minä taas, ennen tätä ohjelmaa, luulin, että on vain Samoan valtio.

Ihan uutta tietoa, että on myös Usa:n Samoa.

Vierailija
8/9 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Usalla Samoa??

Vierailija
9/9 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitatko aina tuollaisia novelleja, kun vastailet muille? Oletko puhuessasi yhtä runsassanainen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan