Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitaja, Paljonko sinun pitäisi saada palkkaa jotta olisit tyytyväinen

Vierailija
22.03.2022 |

Otsikossa olennaisin. Kovasti siitä keskustellaan että palkka on liian huono mutta oikeastaan kukaan ei sano ääneen sitä että minkä verran pitäisi saada jotta alkaisi tuntua siltä että palkka on riittävän hyvä.

Kommentit (141)

Vierailija
61/141 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi työolosuhteet kuntoon.

Riittävästi henkilökuntaa.

Palkkaa saisi tulla ainakin sen verran että sillä pärjäisi hyvin ,eikä aina olisi eurot vähissä.

Potilasturvallisuus vaarantuu nyt. Se ei ole oikein potilaita ja henkilökuntaa kohtaan.

Itse olen suunnitellut opiskelevani uuden ammatin ja lähden heti kun saan opiskelupaikan. en jaksa enää tätä kyykytystä.jokapäiväinen stressi on niin kuormittavaa että ihme että mielenterveys ei ole vielä mennyt.

Vierailija
62/141 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, joku saa jo yli 2600.. hmm.. mä meinasin ehdottaa 2500. Olis huikea korotus nykyiseen vähän päälle 2100.

Huikeita summia moni esittää. Eihän ne ole millään lailla edes realistisia. Voiko sitä edes arvioida jos ei ole hoitaja jo ennestään?

No mä en ymmärrä miksi miesvaltaisella alalla esim. mun mies saa tonnin parempaa palkkaa SAMALLA koulutustasolla kuin minä lähärinä. Onhan tää nyt ihan päin helvettiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/141 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jäisi käteen tämän hetken brutto eli ~2200e niin olisin tosi tyytyväinen.

Vierailija
64/141 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyytyväisyyteni ei riipu palkasta vaan siitä, että kuinka usein päästään bilettämään lääkäreiden ja lääkintävahtimestarien kanssa.

Vierailija
65/141 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajille sama kuin lääkäreille. Hoitajat ne työt tekee!

Pikkasen kannattaa miettiä ennen kuin päästelee suustaan tällaisia älyttömyyksiä. Lääkäri vastaa osaamisellaan kaikesta, hoitajat ei. Lääkärit opiskelee vähintään sen kuusi vuotta, hoitajat ei.

Vierailija
66/141 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, joku saa jo yli 2600.. hmm.. mä meinasin ehdottaa 2500. Olis huikea korotus nykyiseen vähän päälle 2100.

Huikeita summia moni esittää. Eihän ne ole millään lailla edes realistisia. Voiko sitä edes arvioida jos ei ole hoitaja jo ennestään?

No mä en ymmärrä miksi miesvaltaisella alalla esim. mun mies saa tonnin parempaa palkkaa SAMALLA koulutustasolla kuin minä lähärinä. Onhan tää nyt ihan päin helvettiä. 

Miehesi on todennäköisesti tuottavassa työssä.

Vierailija
67/141 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle on tärkeintä että töissä viihtyy.

Meillä on kyllä ihan paras ja huippu työporukka, kaikki onneksi auttavat kaikkia.

Mutta meitä on aivan liian vähän. tarvittaisiin vähintään 5 uutta hoitajaa heti.

Kiire on järkyttävä.

On kyllä mennyt usko vasemmistohallitukseen, ei siellä ole pienipalkkaista hoitajaa kuunneltu.

Vierailija
68/141 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kyllä ihan paras ja huippu työporukka, kaikki onneksi auttavat kaikkia.

Mutta meitä on aivan liian vähän. tarvittaisiin vähintään 5 uutta hoitajaa heti.

Kiire on järkyttävä.

On kyllä mennyt usko vasemmistohallitukseen, ei siellä ole pienipalkkaista hoitajaa kuunneltu.

Totta.

Kyykytys jatkuu!

Vierailija
69/141 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni peruspalkkaa ei tarvitsisi nostaa, mutta pitäisi olla mahdollisuus henkilökohtaisiin lisiin kokemuksen, osaamisen ja työpanoksen perusteella. Nykyinen tasapäistämisen malli ei motivoi.

En itse kadehtisi, jos joku minua kokeneempi vetäisi isompaa palkkaa, koska hänellä on myös enemmän vastuuta kokemuksensa puolesta ja perehdyttämistaakka on yleensä konkareilla. Nykyisellään 10v töissä ollut saa n 200€ (miinus verot) enemmän kuin eilen valmistunut ja palkka ei enää siitä nouse. Samoin osaamiseen ja työpanokseen perustuvat lisät voisivat motivoida niitä ,valitettavasti joka työpaikalta löytyviä, suojatyöläisiä, joiden työpanos on minimi, mutta tähän ei puututa, koska heillä on toimi. Nuoret sijaiset saa tehdä työtä kaksin verroin ja sekään ei riitä.

Mielestäni on myös nurinkurista, että palkka on kaikille sama, työnkuvan haastavuudesta viis. Olen itse töissä Yliopistollisen sairaalan leikkausosastolla, jossa tehdään sairaanhoitopiirin vaativimmat toimenpiteet. Palkka on silti meillä, ensiavussa ja teholla sama, kuin jollain kevyemmällä osastolla, jossa työnkuva koostuu lähinnä perushoidosta. Korotuksia tulisi voida kohdentaa myös paikkoihin, joihin hoitajapula on iskenyt akuuteimmin, jotta ylletään täyttämään resurssi. Tällä hetkellä potilaat eivät pääse jatkohoitoon perusterveydenhuoltoon ja tämä vaikuttaa työhömme myös erikoissairaanhoidossa, kun vuodeosastot eivät vedä.

Vierailija
70/141 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni hoitaja on ylipainoinen. Ei yhtään lisää donitsirahaa heille.

Vierailija
71/141 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyytyväisyyteni ei riipu palkasta vaan siitä, että kuinka usein päästään bilettämään lääkäreiden ja lääkintävahtimestarien kanssa.

ja minä olen miettinyt miksi naiset edes pyrkii lähihoitajaksi. etsivät "oman tason" miestä.

Vierailija
72/141 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiire on järkyttävä.

sama täällä raksalla.

Vierailija
73/141 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutususkovaiset eivät jostain syystä kykene ymmärtämään, että palkka ei ole palkinto opiskelusta, vaan se on korvaus työpanoksesta. Joidenkin työpanos on arvokkaampi kuin toisten.

Vierailija
74/141 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika suurelta suhteessa summa tuntuu jos peruspalkka olisi 3500 kuussa niin kuin moni on täällä sanonut. Ei sillä että siinä sinällään olisi mitään väärää mutta ei hyvin monilla muillakaan aloilla ole tuollaiset peruspalkat vaan saattaa olla jopa reilusti yli tonnin pienemmät.

Vierailija
75/141 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni hoitaja on ylipainoinen. Ei yhtään lisää donitsirahaa heille.

Mitenkäs rahaa mahdollistaa liikuntaharrastus, joka ei vaadi yhtä tiettyä iltaa harrastukselle. Eli kaupungin ja muut halvat kerta viikossa -jumpat ei käy, koska vuorotyö. Vuorotyö ja yövalvominen ovat riski painon nousulle.

Vierailija
76/141 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen palkka menettelee. Enemmän haluaisin lisää hoitajia, niin kiire vähenisi ja laatu paranisi. Olisi enemmän aikaa kunkin potilaan kanssa.

Tätä meinasin kysellä, olisiko muita keinoja. Insinööri ei ymmärrä miten korkeampi palkka parantaa työviihtyvyyttä, estää loppuunpalamista ja vähentää fyysistä rasitusta. Miten nykyään menee vakituisten työpaikkojen kanssa vai jatketaanko pätkien tekemistä?

Vierailija
77/141 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikan lääkäri on mies ja se tienaa 10000e. Haluan vähintään saman kuin miehetkin tienaavat eli 10000e/kk.

meidän rakennus mestari on mies ja tienaa 4000€/kk haluan vähintään saman kuin hän.

-ilman alan tutkintoa aloitteleva työmaan kesähessu.

Liian hyvä palkka

Vierailija
78/141 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajan palkka

3000€ polilla

3300€vuodeosastolla

3500€ teho-osastolla.

Noin niinkuin karkeasti ajatellen. Peruspalkka siis.

Lisäksi lisät jotenkin noin:

Viikonloppulisä pe klo 16- ma klo 6 80%

Iltalisä klo 18-22 25%

Yölisä klo 22-6 60% (tai enemmän, tutkitusti todella epäterveellinen työaika)

Ns. Sunnuntailisä on vanhanaikainen, tehdään siitä vkl-lisä. Juhlapyhät, jolloin muut ovat ansaitusti vapaalla voisi olla 200%

Ilolla tekisin työtäni.

Häh? Meillä muilla aloilla iltalisä on 1,20€/h ja yölisä 2,0€/h ja ihan yhtä lailla tehdään fyysistä kiireistä epäterveellistä vuorotyötä menettäen terveys.

Me muutkin alamme sitten vaatia korotuksia.

Vierailija
79/141 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajilla on aika hyvä palkka verrattuna esim. opettajiin.

Vierailija
80/141 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika suurelta suhteessa summa tuntuu jos peruspalkka olisi 3500 kuussa niin kuin moni on täällä sanonut. Ei sillä että siinä sinällään olisi mitään väärää mutta ei hyvin monilla muillakaan aloilla ole tuollaiset peruspalkat vaan saattaa olla jopa reilusti yli tonnin pienemmät.

Sitten myös poliiseille ja palomiehille myös 3500e palkat, koska tekevät tärkeää työtä ja pelastavat ihmishenkiä! Ilman heitä olisimme oikeasti pulassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan