Hoitaja, Paljonko sinun pitäisi saada palkkaa jotta olisit tyytyväinen
Otsikossa olennaisin. Kovasti siitä keskustellaan että palkka on liian huono mutta oikeastaan kukaan ei sano ääneen sitä että minkä verran pitäisi saada jotta alkaisi tuntua siltä että palkka on riittävän hyvä.
Kommentit (141)
Paharet kirjoitti:
ahneus ei kuulu hoitajille: 'Kutsumus-ammatti ei ole ahneille'. Mut, varmaan ( kaikki.maailman) akat, aina 'ww1:sestä (1914-18) ja ww2:sta (1939-45)' lähtien, päässeet tuon, (rahan-)ahneuden kimppuun. Silloin kun miehet oli rintamalla, sotimassa ( kuolemassa ja haavoittumassa; fyysisesti/henkisesti). Akat vaa oli tyytyväisii asetehtaissa kokoomassa (kranaatteja, ammuksia) kun pääsi töiden jälkeen kauppaa. ostaa muotivaatteita ja meikkejä. Historia toistaa itseään: vain naisista tullut se ahneempi, sukupuoli.
aivan totta. miesvaltaisilla matalapalkka aloilla( vielä matalampi palkka kuin hoitajilla) ei ole tätä inininää. olisiko mies kiintiö ratkaisu?
Vierailija kirjoitti:
näitä palkka pyyntöjä kun lukee herää kysymys miten korkea se nykyään on!??!
-1900€/kk brutolla sinnittelevä
Tuo on kyllä jo huono jos on miinusmerkkinen palkka. Itse en maksaisi töiden tekemisestä.
Hoitoalalla myös esimiesten palkat ylös, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Lääkärien palkat ovat jo hyviä ja niiden nostaminen lisää aiheuttaisi hoitajissa lisää palkkakateutta.
Hoitajille sama kuin lääkäreille. Hoitajat ne työt tekee!
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajan palkka nykyisellään on sopiva koulutukseen ja vastuuseen nähden
Vaan ei työn määrään ja kuormittavuuteen nähden. Monilla kroppa pilalla jo muutamassa vuodessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärien palkat ovat jo hyviä ja niiden nostaminen lisää aiheuttaisi hoitajissa lisää palkkakateutta.
Lääkäri ei ole hoitajan esimies.
Olen tyytyväinen nykyiseen palkkaani. Parin vuoden päästä en välttämättä ole koska inflaatio laukkaa hullun lailla johtuen keskuspankkien ja poliitikkojen vastuuttomasta toiminnasta.
Nyt peruspalkka 2560 brutto. Käteen jos jäisi palkasta sama olisin aika tyytyväinen.. tosin en silläkään alalle ikuisesti jäisi, 3000 käteen ja paremmat työolot niin voisin jäädä. Paljon pienemmällä palkalla voisin mennä vaikka puutarhuriksi.
Tuskimpa kukaan jatkossa alle 5000€ palkalla tulee näihin hommiin. On sen verran raskasta.
Vierailija kirjoitti:
näitä palkka pyyntöjä kun lukee herää kysymys miten korkea se nykyään on!??!
-1900€/kk brutolla sinnittelevä
Lähihoitajan palkan voi tarkistaa tessistä. Jotain 2100€ brutto.
No vähintään 2800 ois hyvä ja olen lähihoitaja. Mies kanssa ammattikoulun käyny, hänen työaika arkisin 7-15 sisältää tunnin ruokatauon ja kaksi puolen tunnin kahvitaukoa. Palkka väh 3200€ /kk.
Mulla vuorotyö, ei toivoa säännöllisistä tauoista ja vapailta huudellaan töihin. Palkkaa n 2600/kk ja sen eteen valvotaan öitä ja uhrataan viikonloppuja.
Ei ihan tasa-arvoista touhua. Lisäksi olen ”vaan” lähihoitaja, jonka ammatin valintaa saa halveksia mielin määrin. Siitäkin vois maksaa pahan mielen lisää, sillä ilman meitä ois monen sairaan elämä aika ankeeta.
Mieluummin pitäisi kysyä ei-hoitajilta paljonko palkan pitäisi olla, että tulisivat alalle. Hoitajia kun tarvitaan paljon lisää.
Peruspalkan pitäisi olla 2200€ (lh). Sh:lla vaikka sitten 3000€.
t. lh-opiskelija
Mulla peruspalkka ilman lisiä euroissa 4k eli siihen olisin tyytyväinen.
Ai, joku saa jo yli 2600.. hmm.. mä meinasin ehdottaa 2500. Olis huikea korotus nykyiseen vähän päälle 2100.
Huikeita summia moni esittää. Eihän ne ole millään lailla edes realistisia. Voiko sitä edes arvioida jos ei ole hoitaja jo ennestään?
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin pitäisi kysyä ei-hoitajilta paljonko palkan pitäisi olla, että tulisivat alalle. Hoitajia kun tarvitaan paljon lisää.
Tämä 👏🏻
Vierailija kirjoitti:
Peruspalkan pitäisi olla 2200€ (lh). Sh:lla vaikka sitten 3000€.
t. lh-opiskelija
Mitä sairaanhoitaja tekee niin paljon enemmän jos ehdotat noin isoa palkkaeroa lähihoitajiin? Eiköhän se nykyinen palkkaero ole jo kohtuullinen siihen nähden miten ne työt todellisuudessa työelämässä jakautuu.
2800 €/kk bruttopalkka. Ja jos lääkäreiden tehtäviä siirretään, kunnolliset palkankorotukset.