Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku on "muuttanut" asuntooni

Vierailija
03.09.2015 |

Hiukan harhaanjohtava otsikko. Luulen, että kyse on ihan inhimillisestä erehdyksestä. Luultavasti joku on vahingossa muistanut osoitteensa väärin ja ilmoittelee nyt tätä osoitetta joka paikkaan. Alueella asuu paljon opiskelijoita ja voi olla, että joku on ilmoittanut osoitteen tyyliin Hevonkuusenkatu 57 A jotain, mikä on minun osoitteeni (osoite muutettu, mutta tätä tyyliä), mutta osoitteensa onkin oikeasti Hevonkuusenkatu 75 A jotain tjsp. Tässä on ollut tosi kova muuttoliike. Mulle on siis tullut postia tähän osoitteeseen ja soitin lähettäjälle muutamassa tapauksessa ja heillä oli juuri tämä osoite. Mitä teen? Noille postin lähettäjille olen ilmoittanut, ettei tässä sen nimistä ihmistä asu.

Nyt vaan pelkään että mulla kohta katkeaa sähköt tai jotain, jos on mennyt tekemään jotain sopimuksia minun osoitteellani ja sitten huomaakin, ettei asu tässä ja sanoo sopimuksensa irti.  Maistraattiinhan muutosta ei tarvitse tehdä heti, joten siellä ei välttämättä tietoa ole. Taidan nyt tarkistaa alkuun, että kaikki tekemäni sopimukset ovat voimassa. Tässä ei ole toista taloa kiinni, joten siinä mielessä ei ole voinut erehtyä ja kaipa sopimukseen osoitekin laitetaan. Luulen, että kyseessä on puhdas huolimattomuus. 

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:45"]

Google on kova sana. Ei tarvitsee mihinkään naamakirjaan kuulua löytääkseen ihmisistä tietoa.

[/quote]

Luitko edellisiä vastauksiani? Googlella minä löysin ja google löytää myös facebookista, jos ei ole estoa. Kiitos vastauksista, vaikkakin olen jo kaikki ehdotetut jutut toistaiseksi ehtinyt tehdä. Paitsi ottaa yhteyttä maistraattiin, en vaan virka-aikana oiken ehdi ja ruokiksella unohdin. Nyt laitoin hälytyksen, jospa huomenna muistaisin. Yksi mikä on tekemättä, on yhteydenotto edelliseen asukkaaseen. Hänen yhteystietonsa minulla on. 

Vierailija
22/30 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas hirveät pohdinnat.. Itse heitin vanhan asukkaalle tulleet postit takaisin postilaatikkoon ja yliviivasin asukkaan osoitteen ettei asu täällä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 15:21"]

Ompas hirveät pohdinnat.. Itse heitin vanhan asukkaalle tulleet postit takaisin postilaatikkoon ja yliviivasin asukkaan osoitteen ettei asu täällä

[/quote]Tässähän ei ollut kyseessä mikään entinen asukas. 

Vierailija
24/30 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 15:26"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 15:21"]

[/quote]Tässähän ei ollut kyseessä mikään entinen asukas. 

[/quote]

Silti: Ei asu siellä. "Väärä osoite. Ei asu osoitteessa"

Vierailija
25/30 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eihän tuossa muuta tarvitse tehdä kuin heittää väärät postit laatikkoon ja kirjoittaa päälle osoite tuntematon. Ei siinä sen kummempia selvityksiä tarvitse tehdä.

Ei sieltä kukaan tuon takia ole sähköjä tulossa katkomaan tai jotain muuta ihmeellistä. Ei sinun tekemiäsi sähkö, ym sopimuksia voi joku muu irtisanoa.

Vierailija
26/30 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannepäivitys. Se kyselemässä käynyt nuori nainen oli entisten asukkaiden tuttavia, ei niin hyvä tuttu että olisi uutta osoitetta tiennyt. Tämä selvisi heiltä itsestään. Osoitteeseeni ei ole tehty osoitteenmuutosta. Joten luultavasti kyse on siitä, että joku lähiseudulla asuva uusi tyyppi on tosiaan vain vahingossa laittanut mahdollisen uuden osoitteensa joihinkin tietoihin väärin. Tänään ei ainakaan tullut väärää postia. 

Mä olen laittanut siis ne postit takaisin postiin ja päälle ei asu täällä, ei se ongelma tässä ole, vaan ihmettelin, että onko joku muuttanut tietämättäni osoitteeseeni. En minä tarvinnut postin palautukseen neuvoja, siitä ei ollut kyse, kiitos niistä kuitenkin, vaikkakaan en näitä neuvoja tarvinnut. En ole mikään nuori ensiasuja. Soitin tosiaan ihan uteliaisuuttani pariin, joissa oli lähettäjän puhelinnumero kuoressa ja toisessa se oli helppo löytää. Halusin siis selvittää, onko heillä väärä osoite vai mistä on kyse ja heillä oli väärä osoite.  

Vierailija
27/30 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 16:49"]

Tilannepäivitys. Se kyselemässä käynyt nuori nainen oli entisten asukkaiden tuttavia, ei niin hyvä tuttu että olisi uutta osoitetta tiennyt. Tämä selvisi heiltä itsestään. Osoitteeseeni ei ole tehty osoitteenmuutosta. Joten luultavasti kyse on siitä, että joku lähiseudulla asuva uusi tyyppi on tosiaan vain vahingossa laittanut mahdollisen uuden osoitteensa joihinkin tietoihin väärin. Tänään ei ainakaan tullut väärää postia. 

Mä olen laittanut siis ne postit takaisin postiin ja päälle ei asu täällä, ei se ongelma tässä ole, vaan ihmettelin, että onko joku muuttanut tietämättäni osoitteeseeni. En minä tarvinnut postin palautukseen neuvoja, siitä ei ollut kyse, kiitos niistä kuitenkin, vaikkakaan en näitä neuvoja tarvinnut. En ole mikään nuori ensiasuja. Soitin tosiaan ihan uteliaisuuttani pariin, joissa oli lähettäjän puhelinnumero kuoressa ja toisessa se oli helppo löytää. Halusin siis selvittää, onko heillä väärä osoite vai mistä on kyse ja heillä oli väärä osoite.  

[/quote]

Tai siis entisen asukkaan tyttökaverin tuttava, se tyttökaveri ei virallisesti asunut tässä ja tämä oli siis ap. 

Vierailija
28/30 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi kerran niin, että muutin uuteen asuntoon ja kuukauden kuluttua siitä Kela lopetti yksinhuoltajalisän lapsilisästä, sillä perusteella että asun jonkun miehen kanssa... Edellisista asukkaista mies oli jättänyt tekemättä muuttoilmoituksen ja asui maistraatin tietojen mukaan vielä siinä. Jouduin laittamaan anomuksen maistraattiin ja selvityksen Kelaan, jotta saivat ylimääräisen asukin pois kirjoilta.

Vierailija
29/30 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:45"]Google on kova sana. Ei tarvitsee mihinkään naamakirjaan kuulua löytääkseen ihmisistä tietoa.
[/quote]

Musta et löydä mitään. Ei kaikista ole siellä tietoa.

Vierailija
30/30 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen tehnyt itse mokan, että muistin uuden asuinkaupungin postinumeron väärin. Oikeat numerot mutta väärässä järjestyksessä. Ilmoitin sitä sitten kaikessa muuttotouhussa sinne sun tänne. Mulla asuu sattumalta nimikaima sillä alueella minne posti ohjautui. Hän sai minun postinit, ja minähän en niitä posteja osannut kaivata kun oli muutakin miettimistä. Olen kyllä minäkin saanut hänen postejaan sen verran usein, että eiköhän tää mene meillä tasan. :)

Mutta, kaikkea voi elämässä sattua ja tapahtua, ihan vahinkona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi