Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku on "muuttanut" asuntooni

Vierailija
03.09.2015 |

Hiukan harhaanjohtava otsikko. Luulen, että kyse on ihan inhimillisestä erehdyksestä. Luultavasti joku on vahingossa muistanut osoitteensa väärin ja ilmoittelee nyt tätä osoitetta joka paikkaan. Alueella asuu paljon opiskelijoita ja voi olla, että joku on ilmoittanut osoitteen tyyliin Hevonkuusenkatu 57 A jotain, mikä on minun osoitteeni (osoite muutettu, mutta tätä tyyliä), mutta osoitteensa onkin oikeasti Hevonkuusenkatu 75 A jotain tjsp. Tässä on ollut tosi kova muuttoliike. Mulle on siis tullut postia tähän osoitteeseen ja soitin lähettäjälle muutamassa tapauksessa ja heillä oli juuri tämä osoite. Mitä teen? Noille postin lähettäjille olen ilmoittanut, ettei tässä sen nimistä ihmistä asu.

Nyt vaan pelkään että mulla kohta katkeaa sähköt tai jotain, jos on mennyt tekemään jotain sopimuksia minun osoitteellani ja sitten huomaakin, ettei asu tässä ja sanoo sopimuksensa irti.  Maistraattiinhan muutosta ei tarvitse tehdä heti, joten siellä ei välttämättä tietoa ole. Taidan nyt tarkistaa alkuun, että kaikki tekemäni sopimukset ovat voimassa. Tässä ei ole toista taloa kiinni, joten siinä mielessä ei ole voinut erehtyä ja kaipa sopimukseen osoitekin laitetaan. Luulen, että kyseessä on puhdas huolimattomuus. 

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistappa tietosi väestörekisterin sivuilta ja jos pystyt maksamaan muutaman kympin, niin kirjaudu oma tieto-palveluun, josta saat hälytyksen jos joku yrittää käyttää henkilötietojasi. Oletko kadottanut esim. Passin tai muita papereita?

Vierailija
2/30 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö itse ole tehnyt siihen asuntoon sähkösopimusta, vai miksi pelkäät että sinulta sähköt katkaistaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi myös noin. Eräs hulttio oli tehnyt muuttoilmoituksen minun kotiini tarkoituksenaan karistaa viranomaiset kannoilta. Tyyppi oli minulle tuntematon mutta samassa talossa asuu hänen kavereita. Lainasi vain minun asunnon osoitetta sattumalta.

Postiin soitettuani minulle kerrottiin että en voi peruuttaa kenenkään muuttoilmoitusta. He kuitenkin ottivat yhteyttä tyyppiin ja sopivat asian. Kaveri avasi postilokeron.

Kuulin että voi tehdä Postin kanssa sopimuksen että minun asuntoon ei saa muuttaa ennen kun on minun oma allekiroitus. Pitää tehdä sellainen soppari.

Vierailija
4/30 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista tosiaan omat tietosi väestörekisterikeskuksesta ja voit myös ilmoittaa, että kanssasi ei asu ketään muuta.
Toki voit nyt tarkistaa vaikka sähköyhtiöltä tietosi,ei se haittaakaan.

Vierailija
5/30 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita poliisillemuuttaneen tiedot. Joku huijari?

Vierailija
6/30 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vitsi! Hevonkuusenkatu :D Mut joo kuulostaa hankalalta tilanteelta, komppaan #6. Huijarit kiikkiin!

Vierailija
7/30 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olen toki tehnyt sähkösopimuksen jo aikoja sitten, mutta tuli vaan mieleen, että jos joku muistaa osoitteensa väärin ja tekee sopimuksia tähän minun osoitteeseeni, silloin kai vanhat raukeavat? Kyllä tässä tapauksessa on syytä epäillä ihan inhimillistä erehdystä, sillä noiden postien kuorista voi päätellä, että kyseessä on joku opiskelija. Olen palauttanut ne kaikki postiin kera ilmoituksen, ettei asu tässä osoitteessa. Tässä on jopa joku kaveri käynyt oven takana kysymässä ja oli ihan ihmeissään kun kaveri ei asunut tässä, oli sellainen "opiskelijan ikäinen" ja ihan asiallinen, pyysi kovasti anteeksi. Tuossa vaiheessa ei vielä postia tullut. Ei tuota postia ole paljon tullut, kolme kuorta ja oikeastaan yhdestä sain pääteltyä, että on varmasti nuoren henkilön nimi ja pari vain viittaisi sinne päin. 

Vierailija
8/30 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja 8 ap. Selvitän huomenna, onko joku kirjannut itsensä tähän. Maistaraattiin soittamalla kai ainakin vähän edistyy?

Vierailija
9/30 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punavuori?

Vierailija
10/30 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kauanko sä oot asunut siinä? Jos on edellinen asukas? Kyllä meillekkn on edellien asukkaan postia tullut aika usein, sellaisista paikoista joihin ei maistraatista mene suoraan tieto. Jos hän on muuttanut vaikka takaisin vanhemmilleen ja jättänyt muuttoilmoituksen tekemättä?

Vierailija
11/30 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä et katso ensin vaikka fonectan avulla, löytyykö ko. henkilöä sieltä. Sitten voit soittaa hänelle. Kirjeet voit viedä postiin, heillä pitäisi olla tieto osoitteenmuutoksista eli siitä, mistä henkilö muutti (vaikka eivät sitä sinulle kerro).

Vierailija
12/30 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 21:50"]

No kauanko sä oot asunut siinä? Jos on edellinen asukas? Kyllä meillekkn on edellien asukkaan postia tullut aika usein, sellaisista paikoista joihin ei maistraatista mene suoraan tieto. Jos hän on muuttanut vaikka takaisin vanhemmilleen ja jättänyt muuttoilmoituksen tekemättä?

[/quote]

Ei ole edellinen asukas. Olen asunut 1,5 vuotta ja tiedän tarkalleen, kuka tässä on asunut minua ennen, hän on asunut tässä useita vuosia. Ap. 

Vierailija
13/30 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 21:51"]

Miksi ihmeessä et katso ensin vaikka fonectan avulla, löytyykö ko. henkilöä sieltä. Sitten voit soittaa hänelle. Kirjeet voit viedä postiin, heillä pitäisi olla tieto osoitteenmuutoksista eli siitä, mistä henkilö muutti (vaikka eivät sitä sinulle kerro).

[/quote]

Katsoin heti kun eka posti tuli. Ei löydy ko. nimellä ketään koko Suomesta, eikä löydy sillä sukunimellä ketään tältä lähialueelta. Muutama ko. sukunimellä löytyy tältä paikkakunnalta, ei kovin monta. Ei tarvitsisikaan kysyä, jos olisin numeron löytänyt. Facebookista löysin yhden ko. nimellä, mutta paikkakunta on ihan jossain muualla. Olen nyt kahden vaiheilla, kysyäkö häneltä, mutta ikä ei oikein käy yksiin. 

Vierailija
14/30 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt olen löytänyt pari tuon nimistä somesta, kun osasin oikein hakea, nuoria ihmisiä molemmat. Eli varmaan on tullut osoitemoka, jompi kumpi se noista on, eikä äkkisiltään kumpikaan vaikuta "hämärältä". Sen ikäisiä, että olisivat hyvinkin voineet aloittaa opiskelun juuri äskettäin ja toinen on läheltä, toinen vähän kauempaa. 

Vierailija
15/30 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme kerran asunnossa, jonka edellinen vuokralainen vain häipyi maasta (tyypillä oli ulkomaalainen tyttöystävä maasta, josta viranomaiset tuskin ketään voivat lähteä etsimään).  Meille hän sanoi lähtevänsä reippureissamaan, kun muuttopäivänä kävi viimeisiä kamojaan heittämässä roskiin. Varmaan vuokrarästien vuoksi irtisanottiin kämpästä. Postia tuli koko ajan, enimmäkseen perintäfirmoilta, ulosotolta ja vaikka mistä viranomaisilta. Ilmeisesti hänen olis pitänyt armeijaankin lähteä. Palautin kaikki postit lähettäjilleen ja laitoin kuoreen muuttopäivän. Tyyppi oli jättänyt muuttoilmoituksen tekemättä ja ainoa ja virallinen osoite oli siis meillä. Poliisit kävivät soittelemassa ovikelloa ja kyselemässä tyypin perään. 

Vierailija
16/30 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vie kirjeitä postiin ja kerro, että niissä on väärä osoite. Kyllä ne osaa postissa etsiä muuttoilmoituksen jne.

Vierailija
17/30 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samantapainen tilanne entisessä hoasin kaveriasunnossani. Asunto oli alunperin soluasunto,mutta asuin siinä kahdestaan kaverini kanssa. Yksi huone oli tyhjänä. Lähes koko asunnossa asumisen aikana eli useampana vuonna saimme kirjeitä, jotka oli osoitettu henkilölle X (Venäläinen nimi). Posti ei voinut tehdä mitään vaikka ilmoitimme monta kertaa, että täällä ei asu muita kuin me ja käännytimme kirjeet takaisin postille. Kun olimme muuttamassa pois, täytyi uutta asuntoa varten hommata joku todistus siitä,keitä asunnossamme asuu. Sen mukaan tämä henkilö X oli muka muuttanut asuntoomme vasta pari kk meidän jälkeen. Hoasin mukaan ihan yleistä että joku ulkomaalainen vain ilmoittaa jonkin asunnon asuinpaikakseen.

Vierailija
18/30 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:20"]

Miksi et vie kirjeitä postiin ja kerro, että niissä on väärä osoite. Kyllä ne osaa postissa etsiä muuttoilmoituksen jne.

[/quote]

No niinhän minä olen tehnytkin ja huomenna soitan maistraattiin, jos ehdin. Tuli sellainenkin vaihtoehto mieleen, että olisikohan kyseessä entisen asukkaan eksä, joka haluaa tehdä kiusaa, ei välttämättä tiedä, että hän ei tässä enää asu. Se selittäisi ne kaveritkin ovella. Ko. tyyppi muutti tästä siis tyttökaverinsa luokse, nuorehko kaveri siis oli. Mulla on yhteystiedot, joten kysäisen häneltä jossain vaiheessa. 

Vierailija
19/30 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaverihan sanoi asuneensa  tässä yksinään, mutta eihän se välttämättä pidä paikkaansa, ei ehkä vaan tyttöystävän paikalla ollessa halunnut kertoa että on asunut jonkun muun kanssa. Se olisi aika looginen vaihtoehto. 

Vierailija
20/30 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google on kova sana. Ei tarvitsee mihinkään naamakirjaan kuulua löytääkseen ihmisistä tietoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi