Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä voi aiheuttaa paineen tunnetta/kipua lantion sisässä ihan reunojen lähellä?

Vierailija
22.03.2022 |

Ei siis lihaksissa, vaan lantion sisäpuolella. Aavistuksen mahan puolella, mutta enemmänkin kyljissä ja lantioluiden korkeudella siis, ei ylempänä. Ihan lähellä lantioluita. Esiintyy etenkin menkkojen ja ovulaation välissä molemmin puolin. Aluksi luulin että munasarjat ja joku endo, mutta itse ovulaatiokipu tuntuu kyllä 15 cm keskempänä ja vain yhtenä päivänä ja yhdellä puolen. Eli ei kai sittenkään munasarjat. Tämä outo paine on aaltoilevasti vajaa 2 viikkoa ja molemmin puolin. Voi olla myös muissa kierron vaiheissa. On ollut ainakin vuoden, en muista milloin alkoi. Ei kai tuolla kohden lantiossa ole mitään mikä voisi kipuilla. Onko kellään ollut vastaavaa? Mikä oli syy?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino ja huono kunto.

Vierailija
2/6 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sen aiheutti selkärankareuma, joka sitten todettiinkin kuvauksella ja verikokeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipaino ja huono kunto.

Ei oo ylipainoa

-ap

Vierailija
4/6 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla endometrioosi aiheuttaa kaikenlaisia outoja kipuja ja kireyksiä lantion alueelle. Siis se epäterve kroonisesti tulehtunut kasvusto mitä mun vatsaontelo on täynnä ja joka liimaa sisäelimiä yhteen ynnä muuta mukavaa. Joka kymmenes nainen sairastaa tätä.

Vierailija
5/6 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla endometrioosi aiheuttaa kaikenlaisia outoja kipuja ja kireyksiä lantion alueelle. Siis se epäterve kroonisesti tulehtunut kasvusto mitä mun vatsaontelo on täynnä ja joka liimaa sisäelimiä yhteen ynnä muuta mukavaa. Joka kymmenes nainen sairastaa tätä.

Oiskohan tää sitten endo, kun kierron mukaan oireilee. Outoa vaan että pahimmat oireet on menkkojen jälkeen eikä niiden aikana. Tosin joskus aiemmin menkkakivut alkoi päiväkausia ennen menkkoja, mutta ei enää nykyään. Tai on niitä silloin tällöin muttei kokoaikaisesti. Sellaista on kyllä myös että kun aivastaa, niin alkaa usein samanlaiset krampit kuin menkoissa kierron vaiheesta riippumatta.

-ap

Vierailija
6/6 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan oireet ole menkkojen aikaan pahimmillaan. Endometrioosi todetaan tyypillisesti 6-9 vuotta myöhässä, joten voi hyvinkin olla että sulla on se. Mulla se todettiin kun menin vatsakipujen vuoksi lääkäriin ja sieltä löytyi kymmensenttinen kasvain, jonka leikkauksen yhteydessä sinne vatsaonteloon päästiin kurkistamaan ja toteamaan samalla endometrioosi. Hakeudu ihmeessä lääkärille.

t: numero 4