Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen 6v lapsi löi meidä yhteistä vauvaa - onko pakko

Vierailija
03.09.2015 |

ottaa tuo lapsi enää jatkos meille? On ollu pidennettyjä viikonloppuja etc kun äitinsä voi "huonosti" mutta minäkään en nyt enää sitä meille halua.

Kommentit (141)

Vierailija
121/141 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 14:27"]

NO joojoo, ois pitäny arvata että täälä(kin) saa ongelmakersa kaiken sympatian. Mä oon vauvan kans valvonu käytännössä 8kk putkeen, sillä on refluksi. Tähän ei tosiaan enää kaivattais 6v prinsessaa hakkaamaan vauvaa. ja joo, ollaan oltu hänelle kilttejä jne, joillekin ei vaan mikään riitä. Isänsä on kietonu ihan pikkusormen ympärille, äitinsä luona saa kaiken minkä haluaa.. Minä en enää hymise vaan vieressä kun kieroutunu pikku paskiainen satuttaa mun lasta. jos ei äitinsä "jaksa" hoitaa, painukoon jonnekkin sijaisperheeseen mun puolesta, en jaksa nimittäin minäkään! ap

[/quote]

Kuulostat ihan minun äitipuoleltani kun olin lapsi.

t. vakavista mielenterveysongelmista kuntoutuva 30 v. nainen

Vierailija
122/141 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä huomata, että se vastuusta luistava, itsekseen kotona makaava ja alkoa kiskova, väsyneen vauvan äidin hoitoon OMAN lapsensa hylkäävä bioäiti ei saa lainkaan kritiikkiä osakseen... Äitinpuolihan se on aina se kaiken pahan alku ja juuri. Vaikka hän tässä kuviossa kuulostaa olevan ainoa, joka sitä lasta on edes yrittänyt hoitaa ja kasvattaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/141 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:56"]

Jännä huomata, että se vastuusta luistava, itsekseen kotona makaava ja alkoa kiskova, väsyneen vauvan äidin hoitoon OMAN lapsensa hylkäävä bioäiti ei saa lainkaan kritiikkiä osakseen... Äitinpuolihan se on aina se kaiken pahan alku ja juuri. Vaikka hän tässä kuviossa kuulostaa olevan ainoa, joka sitä lasta on edes yrittänyt hoitaa ja kasvattaa?

[/quote]

Näinhän se menee. Tosin, jos ko. lapsen biologinen äiti olis aloittanu keskustelun siitä "Voinko laittaa vaikean lapseni eksän uudelle hoitoon kun en itse jaksa sitä", voisi vastaukset olla vähän toisenlaisia... Tai sitten ei, who knows.

Vierailija
124/141 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:00"]

No en minä saamari soikoon ois hommaan ruvennu jos oisin tienny että se kersa alkaa viettää meillä aikaa yhä enemmän ja enemmän - alkuun kun näytti siltä, ettei halunnu lastaan antaa edes mininiaikoja meille. Nyt sitten yhtäkkiä onkin niin "sairas" (laiskuus ja mukavuudenhalu sitä akkaa vaivaa, ei muu) ettei viitsi itse hoitaa vaan lykkää jatkuvasti meille. Onko oikein? ap

[/quote]

No mitäs sitten, jos isästä tulisi lähivanhempi? Jos äiti vaikka sairastuisi niin vakavasti että joutuisi sairaalahoitoon? Tai kuolisi? Mitä ap silloin tekisit? Toteaisit että "mut ku mä en haluu..."

Vierailija
125/141 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:14"]

Kuulostaa siltä, että kiellät lasta ehkä vähän huonosti. Jos hän esim satuttaa vauvaa ja nappaat häntä tiuskien kädestä kiinni ja puhuttelet vihaisesti - et tee varsinaisesti väärin, mutta et saa myöskään tekemistä loppumaan. Lapsi haluaa huomiota, ei häntä itse satutus kiinnosta.

Kun näet, että 6v alkaa olla sillä päällä, ohjaa hänet muualle. Johonkin mistä lapsi tykkää, olkoon sitten vaikka piirretyt, jos olet väsynyt. Tai jos nipistää, sano ei saa nipistää, ja näytä miten paijataan ja hassuttele samalla. Älä anna liikaa ns. negatiivista huomiota, koska sitä lapsi haluaa sitten aina lisää ollessaan huonolla päällä tai huomionkipeä.

[/quote]

Voi kristus näitä kommentteja - kyllä se siitä, kunhan SINÄ vain vähän tsemppaat ap. Jos on valvonut 8kk vauvan kanssa, ei välttämättä enää ihan oikeasti jaksa olla se hyvä ja johdonmukainen kasvattaja?! Hassuttele siinä nyt toisen hankalan 6 v.:n kanssa, kun oma lapsi huutaa kurkku suorana vieressä. Meidän äitipuolten pitäisi selkeästi olla jotain superihmisiä, vaikka sitä kokonaan lapsivapaata lepoaikaa ei ole laisinkaan (toisin kuin sillä lähi/etä-äidillä tässä tapauksessa).

Ainut kenen tässä tulisi tsempata, on kiukkupussin vanhempien. 

Vierailija
126/141 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi saakeli. Mä voisin ottaa sen kuusivuotiaan turvaan meille ettei tarvitse olla tuollaisessa ilmapiirissä :(

Vierailija
127/141 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 vuotiaan tulee ymmärtää vauvaa ei lyödä.

Kokoerokin on valtava, kuin raskaansarjan nyrkkeilijä vastaan naiseten höyhensarja.

Tiukka linja ja 6v hetkeksi tapaamiset pois vauvan kotoa, isä käyköön tapaamassa puistossa yms.

Vierailija
128/141 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et pärjää kuusivuotiaalle lapselle nyt niin miten aiot pärjätä synnyttämällesi lapselle kun se on kuusivuotias?

Vierailija
129/141 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kieroutunu pikku paskiainen"

Ehkäpä sun kannattaisi selvittää omaa päätäsi terapiassa ihan ensin.

Valitettavasti aikuinen, joka muodostaa tuon tyyppisen "tunnesiteen" 6-vuotiaaseen lapseen ei itse(kään) ole ihan terve. Jos tämä pikkulapsi tarvitsee apua niin kyllä aivan ehdottomasti sinäkin.  

Vierailija
130/141 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä perheneuvolaan. Taidatte tarvita apua ihan jokainen. 

Vierailija
131/141 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, olisi kiva kuulla mitä ajatuksia nämä viimeisimmän sivun viestit sinussa herättää?

t. 109 (joka miettii viestinsä miinuspeukkujen syytä)

Vierailija
132/141 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:57"]

AP, olisi kiva kuulla mitä ajatuksia nämä viimeisimmän sivun viestit sinussa herättää?

t. 109 (joka miettii viestinsä miinuspeukkujen syytä)

[/quote]

korjaus; tarkoitin tuota sivua viisi...

t. 109

Vierailija
133/141 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löisin takaisin jotain kuritonta kakaraa, joka koskisi vauvaani. Ei sun tarvitse siitä vieraasta penikasta ottaa mitään vastuuta, huolehdi omasta lapsestasi vaan!

Vierailija
134/141 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 14:27"]

NO joojoo, ois pitäny arvata että täälä(kin) saa ongelmakersa kaiken sympatian. Mä oon vauvan kans valvonu käytännössä 8kk putkeen, sillä on refluksi. Tähän ei tosiaan enää kaivattais 6v prinsessaa hakkaamaan vauvaa. ja joo, ollaan oltu hänelle kilttejä jne, joillekin ei vaan mikään riitä. Isänsä on kietonu ihan pikkusormen ympärille, äitinsä luona saa kaiken minkä haluaa.. Minä en enää hymise vaan vieressä kun kieroutunu pikku paskiainen satuttaa mun lasta. jos ei äitinsä "jaksa" hoitaa, painukoon jonnekkin sijaisperheeseen mun puolesta, en jaksa nimittäin minäkään! ap

[/quote]

Ymmärrän hyvin sinun kantasi, sillä sinähän suojelet omaa lastasi. Näin se kuuluukin.

Ensiksi keskustelemaan miehen kanssa asiasta, ei missään tapauksessa saa enää tapahtua tuota uudestaan. 

Vierailija
135/141 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:40"]

"kieroutunu pikku paskiainen"

Ehkäpä sun kannattaisi selvittää omaa päätäsi terapiassa ihan ensin.

Valitettavasti aikuinen, joka muodostaa tuon tyyppisen "tunnesiteen" 6-vuotiaaseen lapseen ei itse(kään) ole ihan terve. Jos tämä pikkulapsi tarvitsee apua niin kyllä aivan ehdottomasti sinäkin.  

[/quote]

Minkälaisen tunnesiteen itse muodostat henkilöön, joka lyö sinun puolustuskyvytöntä vauvaasi? 

Vierailija
136/141 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap?

Vierailija
137/141 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
138/141 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 6 v pikkulapselle puhuta noin 🤔😭😢

Vierailija
139/141 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että lastensuojelu ilmoitus olis paikallaan molemmista lapsista. Ap ei ole kykenevä huolehtimaan kummastakaan.

Vierailija
140/141 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sataprosenttisesti. Minulla on siskontyttö, joka on niin raivostuttava, että toivoisin hänen vain katoavan maailmasta. Isänsa ja äitinsä molemmat lellineet pihalle muiden lasten kustannuksella, tämä kakara ei tottele ja päinvastoin olettaa, että kaikki aikuiset tekevät hänen mukaansa. Teen kovasti töitä, etten hänelle sitä osoittaisi tätä mitenkään, mutta jos lasta voi vihata, vihaan häntä. Hänkin todennäköisesti vihaa minua, koska minun luonani täytyy totella, ottaa muut huomioon ja minun luonani hän ei ole maailman napa, vaan menee siinä sivussa, kuten muutkin isommat lapset. Älä sure, ei se tee sinusta lapsenvihaajaa, sinun ja tuon hirviön kemiat eivät vaan kohtaa.

Valitettavasti suhteessa miehen kanssa et pääse tuosta hirviöstä eroon, joten joko ero edessä tai sitten vain nielet kiukkusi, kuten kaikki me muutkin hirviölasten kanssa elävät, otat lapsen (ja tämän isän) kanssa käyttöön tiukat rajat, rankaiset lyömisestä ja palkitset oikein toimimisesta. Lapsen isän kanssa on syytä käydä heeeeeeeeeeemmetin pitkä keskustelu kasvatuslinjoista.

Älä pistä miestä valitsemaan hirviönsä ja sinun välillä. Häviät, jos miehessä on milliäkään kunnollisuutta. Koska on lelliinyt kakaransa piloille ja kuten sanoit, kakara on isänsä prinsessa, ei sinulla ole toivoakaan.