Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen 6v lapsi löi meidä yhteistä vauvaa - onko pakko

Vierailija
03.09.2015 |

ottaa tuo lapsi enää jatkos meille? On ollu pidennettyjä viikonloppuja etc kun äitinsä voi "huonosti" mutta minäkään en nyt enää sitä meille halua.

Kommentit (141)

Vierailija
61/141 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvalvojan juttusille mies ja miehen exä. Sovitut hoitoajat ja niistä ei luisteta. Ja niin että MIES on ensisijaisesti lasta hoitamassa kun hän on teillä. Lapsikin ansaitsee biologisen vanhemman läsnäoloa. Ja sitten jos lapsen oma äiti ei jaksa niin hommaa hoitajan. Tekee varmaan hemmetin hyvää lapsen itsetunnolle olla heittopussina, lapsi kyllä aistii jos häntä ei haluta. Surullista.

Vierailija
62/141 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän teidän koko perheestä tehdä lastensuojeluilmoitus? Kuulostat liian kovalta ja sydämettömältä 6 v. lasta kohtaan ja et selvästi jaksa vauvasi kanssa. Miestäsi ei kiinnosta muu kuin työ ja 6 v.:n äiti on masentunut, ehkä avioerosta. Vai pystyisitköhän osoittaa empatiaa 6 v. kohtaan ilman lastensuojelun apua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/141 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:52"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:20"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 14:31"]

Se 6-v on vain kateellinen vauvan saamasta huomiosta. 

[/quote]

Kuulin juuri äsken rapusta terävää vauvan huutoa. Avasin oven ja huusin mikä siellä on hätänä?Naapurin jo raollaan olevalle ovelle tuli naapurin 6-7 v poika. Sanoin älä kiusaa sitä vauvaa(on hänen vanhimman isosiskonsa vauva ilmeisesti hoidossa). En kiusaa hän sanoi silmät pyöreinä vaikka tiesin että kyse oli juuri siitä. Kuulin hädän vauvan äänessä. Käskin häntä lopettamaan vauvan kiusaamisen ja huomasin että naapurin äiti oli juuri tulossa pyykkituvasta. Kehtasi valehdella vielä minulle päin naamaa, mutta lupasi lopulta ettei kiusaa kun sanoin että kuullostaa aivan kiusaamisen ääniltä. Varmaankin aika yleistä riippuen lapsesta. Ole tarkkana ja ehkä opeta häntä ottamaan muita huomioon ja palkitse hyvällä yhteisellä tekemisellä ja huomioimisella.

[/quote]

No helvetin hieno juttu. Entäs jos ei kiusannutkaan vaan vauva itki muusta syystä? Muistan hyvin itse, kuinka minua syytettiin lapsena aikuisten toimesta, myös opettajien sitten kouluiässä, ihan ihmeellisistä asioista enkä saanut edes selittää tilannetta vaan huudettiin juurikin mainitsemallasi tavalla päälle ja syytettiin. Tämä vain siksi koska satuin syntymään pojaksi.

Vittu että rasahti. Haista paska ja huku kahviisi mulkku.

[/quote]

Jatkan vielä, että olin herkkä lapsi ja opetettu olemaan sanomatta aikuisille vastaan. Joten en siis puolustanut itseäni vääriä syytöksiä kohtaan kun en uskaltanut. Oma vika joka korjaantui vanhempana hyvin ärhäkkänä verbaalisena aggressiona kaltaisiasi kusipäitä kohtaan.

Vierailija
64/141 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:08"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:03"]

Haluatko kostaa maiilmalle vai saada asiat kuntoon? Jos haluat saada asiat kuntoon, ota 6v syliin ja halaa sitä. Toista aina tarvittaessa. Jos haluat kostaa maailmalle, niin jatka valitsemallasi tiellä. 

[/quote]

Hyvä sun on hurskastella. Montako oireilevaa etälasta olet itse kasvattanu? Ei sitä halaamalla paranneta. Kyllä, olen ottanu syliin, ja puremajäljet jäi. Että tältä pohjalta. ap

[/quote]

Ei nuo omatkaan aina ole helppoja olleet, parhaiten ne saa takaisin raiteilleen rakkaudella, tuollainen kaunaisuus yleensä pahentaa tilannetta missä tahansa ihmissuhteessa. oireilevia etälapsia ei ole täälläpäin näkynyt, se on totta. Oletko miettinyt, mikä voisi aiheuttaa oireilun? Oletko varma, että oma asenteesi ja käytöksesi ei nyt pahenna tilannetta?

Vierailija
65/141 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:51"]Mä luulen et ongelma on se, että isä tulee aina rakastamaan lastaan enemmän kuin uutta naistaan (biologia toimii niin) ja että esikoinen on isän suurin ihme, kakkoslapsi on sitten kakkoslapsi. Joku ehti tätä naista ennen ja se aiheuttaa äidille kovaa tuskaa ja mustasukkaisuutta.
[/quote]
Kuulostaako siltä et tämä esikoinen kiinnostaa miestä? Joo ei. Sitä ei vois vähempää kiinnostaa. Hoitaisihan se muuten sitä. Heivaa se pentu ap nyt sille ukolles tai sille toiselle joka sen on tehnyt. Ja keskity ittees ja vauvaas.

Vierailija
66/141 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuulostat ja vaikutat ihan mun äitipuolelta. Pauhasi jatkuvasti siitä, etä olen kiero paska, jonka syytä kaikki asiat ovat. Isäni ei nähnyt samaa koska olin kuulemma kieroillut itseni isäni suosioon. En ole koskaan tavannut julmempaa ihmistä. Haluatko olla samanlainen? En toki väitä, että 6v lapsen käyttäytyminen on oikein. Ei sitä pidä hyväksyä ollenkaan. Nyt aikuisena ihmisenä otat vähän vastuuta asiasta ja yrität ratkaista ongelmaa kaikkien kannalta rakentavasti. Niinhän sinä tekisit silloinkin jos lyövä lapsi olisi omasi, eikö vain? Vai antaisitko hänetkin heti huostaan?

Vierailija
67/141 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä kun ei ole ap:n ongelma!

Vierailija
68/141 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia pitää tehdä niitä kakaroita lisää miehen kanssa, jolla on jo ennestään lapsi, jos ei osaa ennakoida tällaisia tilanteita etukäteen? Otit eronneen miehen,otit siis koko paketin. Nyt pitää vain elää sen päätöksen kanssa. Ja tee oikeasti se lastensuojeluilmoitus, ennen kuin 6-vuotiaan elämä ja mielenterveys on täysin pilalla, kun kukaan teistä ei kykene olemaan se aikuinen tilanteessa.

Vierailija
69/141 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas tätä hemmetin uusperhe paskaa. sori vaa. itselläni on periaate, etten ottaisi, lue:en ottaisi kumppania, jolla ennestää ykskään lapsi. en alkaisi toisen naisen lapsia hoitamaa.nii sekavia tollaset kuviot on.

Vierailija
70/141 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä palvoo, ei komenna. Jos ei välittäisi, olisi lapsen saanut ottaa äidin luota huostaan. Täällä saa sellaisen kuvan tuosta rakastettavasta äitipuolesta, että ehkä töissä on parempi kuin kotona? Tai pakko tienata, että kelpaa? Aatella, jos tää vauva on viiden vuoden päästä kans tollanen äitipuolen vihaama äpärä. Ihana perhe.

Vierailija
71/141 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole mitään paskaa. Minä en ainakaan näe tossa mitään ongelmaa. Asia ei kuulu ap:lle. En ymmärrä miksi on miehen moiseen opettanut et hoitaa tämän kersan. Minä en tohon olis edes ryhtynyt.

Vierailija
72/141 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 16:04"]

Minkä takia pitää tehdä niitä kakaroita lisää miehen kanssa, jolla on jo ennestään lapsi, jos ei osaa ennakoida tällaisia tilanteita etukäteen? Otit eronneen miehen,otit siis koko paketin. Nyt pitää vain elää sen päätöksen kanssa. Ja tee oikeasti se lastensuojeluilmoitus, ennen kuin 6-vuotiaan elämä ja mielenterveys on täysin pilalla, kun kukaan teistä ei kykene olemaan se aikuinen tilanteessa.

[/quote]

No en olisikaan alkanut tekemään lasta miehen kans jos olisin etukäteen tän tilanteen nähnyt. Mutta kas kun ei ollut sitä kristallipalloa! Ja kuten sanoin, alkuun meidän suhteessa mies sai tosissaan tapella että sai lasta tavat edes joskus, kun äiti oli mustis meidän suhteesta ilmeisesti tai herra ties mikä syy.. Nykyään taas lykkää lasta meille koko ajan, itse ryyppää sitten himassa päivisinkin (tän tiedän tuttavan kautta) vaikka on virallisesti "uupunut" ja sairaslomalla. ap

Vierailija
73/141 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:36"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:21"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 14:11"] ottaa tuo lapsi enää jatkos meille? On ollu pidennettyjä viikonloppuja etc kun äitinsä voi "huonosti" mutta minäkään en nyt enää sitä meille halua. [/quote] EI ole pakko, vaan etuoikeus , josta ei voi luistaa. Isä ei voi hylätä sitä lasta sen kummemmin kuin vauvaannekaan. [/quote] No ei se ylimääräinen penikka mikään etuoikeus ole vaan turha menoero. Lähes jokainen, joka haluaa hyysätä kodissaan vieraita lapsia, voi ryhtyä sijaisvanhemmaksi. Siitä kun saa ihan hyvät rahat toisin kuin puolison virhehankinnoista, jotka ottavat kaiken, mutteivat anna mitään. Seksimuisto menneisyydestä, rakas itselle, mutta piinaa puolison silmille ja korville. [/quote] Näin!! Ap. Ei se todellakaan ole sun hommas sitä mukulaa hoitaa. Jos mies ei itse kykene lastaan hoitamaan niin hommatkoon sille hoitajan tai hoitakoot ite. Kiinnostaisi tietää miten se on sun vastuulle edes jäänyt. Onko se kokoajan teillä?

[/quote]

Pikkuhiljaa se on jäänyt mun vastuulle. Nykyään on noin 5 päivää viikosta meillä, ja monesti sen jälkeenkään ei oo voitu palauttaa äidilleen kun "väsynyt" äiti ollu ympäripäissään eli kyvytön hoitamaan lasta. Jolloin ei tietenkään ole voitu lasta jättää hänelle. Miehellä on paljon töitä ja minä vauvan kans kotona, joten se on sitä mukaa jääny mun vastuulle. ap

Vierailija
74/141 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt pikaisen avun tarpeessa koko sakki.

Vierailija
75/141 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:52"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:20"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 14:31"]

Se 6-v on vain kateellinen vauvan saamasta huomiosta. 

[/quote]

Kuulin juuri äsken rapusta terävää vauvan huutoa. Avasin oven ja huusin mikä siellä on hätänä?Naapurin jo raollaan olevalle ovelle tuli naapurin 6-7 v poika. Sanoin älä kiusaa sitä vauvaa(on hänen vanhimman isosiskonsa vauva ilmeisesti hoidossa). En kiusaa hän sanoi silmät pyöreinä vaikka tiesin että kyse oli juuri siitä. Kuulin hädän vauvan äänessä. Käskin häntä lopettamaan vauvan kiusaamisen ja huomasin että naapurin äiti oli juuri tulossa pyykkituvasta. Kehtasi valehdella vielä minulle päin naamaa, mutta lupasi lopulta ettei kiusaa kun sanoin että kuullostaa aivan kiusaamisen ääniltä. Varmaankin aika yleistä riippuen lapsesta. Ole tarkkana ja ehkä opeta häntä ottamaan muita huomioon ja palkitse hyvällä yhteisellä tekemisellä ja huomioimisella.

[/quote]

No helvetin hieno juttu. Entäs jos ei kiusannutkaan vaan vauva itki muusta syystä? Muistan hyvin itse, kuinka minua syytettiin lapsena aikuisten toimesta, myös opettajien sitten kouluiässä, ihan ihmeellisistä asioista enkä saanut edes selittää tilannetta vaan huudettiin juurikin mainitsemallasi tavalla päälle ja syytettiin. Tämä vain siksi koska satuin syntymään pojaksi.

Vittu että rasahti. Haista paska ja huku kahviisi mulkku.

[/quote]

Onneksi olkoon kohteliaasta asenteestasi. Olen muuten itsekkin mies eli mulkku joten älä lottoa tänään en tarkoittanut että poika olisi syyllinen sukupuolensa takia joka viestissäni kävi lukemisen taitavalle selväksi miksi ei sinulle?. Enkä kyllä itse ottaisi noin vakavasti lapsuudenaikaisia syytöksiä vai oletko noin traumainen asiasta vielä?? Tiedän mitä kuulin ja tiedän myös ettet sinä ollut traumoinesi paikalla. Vauva ei itkenyt vaan huusi apua ilman sanoja sen kyllä tuntee ilman että osaa kieltä. Kummallista että moni on nähtävästi sitä mieltä että siihen ei olisi saanut puuttua vaan antaa lapsen huudattamisen tapahtua. Huom vauvan avunhuuto loppui siihen sekuntiin kun huusin mikä siellä on hätänä eikä jatkunut vaikka se oli jo toistunut monta kertaa putkeen nopealla tempolla. Asia kuului liiankin terävästi korviini rapusta joten se kuului minulle, toisin kuin traumasi rinnastaminen tapahtuneeseen

Miten on saako lapsen tahalliseen huudattamiseen puuttua jos ei ole kuin naapuri/ohikulkija asiassa. Pojat(pikkuveljensä kanssa) olivat jo aiemmin hoitamassa lasta ja kun tyttöystäväni kysyi aiheesta oli toinen sanonut toisen sanoneen vauvalle jo pahasti ja joten toinen vahvistus asiasta. En tiennyt mitä siellä on tapahtunut kun menin rappuun tiesin vain että vauva huutaa apua.

Vierailija
76/141 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 16:28"]

[/quote]

No näinpä. Oikeesti mietin että teen sen ls-ilmoituksen tytöstä mutta pelottaa että se sitten tulisi pysyvästi meille jos ja kun äiti todetaan kyvyttömäksi huoltajaksi? :/ Kuulostaa kamalalta, mutta en minä halua sitä lasta meille :( Kun en vaan jaksa. ap

Vierailija
77/141 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan sitä ls-ilmotusta tee. Kuitenkin käy niin et määräävät sen teille. Laita se ukkos ojennukseen. Vaihda vaikka maisemaa hetkeks jos ei muu auta. Hoitakoon ite sen.

Vierailija
78/141 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä, että olin herkkä lapsi ja opetettu olemaan sanomatta aikuisille vastaan. Joten en siis puolustanut itseäni vääriä syytöksiä kohtaan kun en uskaltanut. Oma vika joka korjaantui vanhempana hyvin ärhäkkänä verbaalisena aggressiona kaltaisiasi kusipäitä kohtaan.

Lahjakaskin vielä. Lahja on jotain joka annetaan jos osaisit antaa jotain olisi se lahjakkuutta ei räksyttävä kiroileminen ja kaiken rinnastamien omaan itseensä ole lahjakkuutta.

Vierailija
79/141 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 16:32"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 16:28"]

[/quote]

No näinpä. Oikeesti mietin että teen sen ls-ilmoituksen tytöstä mutta pelottaa että se sitten tulisi pysyvästi meille jos ja kun äiti todetaan kyvyttömäksi huoltajaksi? :/ Kuulostaa kamalalta, mutta en minä halua sitä lasta meille :( Kun en vaan jaksa. ap
[/quote]
Mikäli isää ei kiinnosta niin tuskin tulee vaikka pitäisi. Sitä en tiedä miksi sinä sellaisen miehen kanssa sitten enää olisit.

Sulla on nyt hermot tiukilla, väsy ja huoli oman vauvasi turvallisuudesta. Täysin ymmärrettävää että lapsipuoli tuntuu itse saatanalta kun oireilee pääosin sinulle ja biologiset vanhemmat ovat kuin ei olisikaan.
Kun tytölle saadaan apua, (kuullosti että se äidin koti ei ole turvallinen eikä hyvä paikka) sinulle tilaa hengittää ja nukkuakin, alkaa tilannekin tuntua erilaiselta ja pystyt näkemään tytönkin ihan vain lapsena hädässä.

Sinun ei kuulu kantaa yksin vastuuta, sinun vauvasi kuuluu saada olla turvassa, ja miehen on tosiaan aika tehdä tilanteelle jotain. Tee ilmoitus ja heiluta vähän venettä. Asiat selviävät varmasti.

Vierailija
80/141 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut joskus samassa tilanteessa ja äärettömän väsynyt. Lopulta tilanne meni siihen että pakkasin tavarani ja muutin lapsen kanssa omaan asuntooni. Ei miehen kanssa erottu muuten joten mies halusi viettää lähes kaiken aikansa minun ja vauvamme luona, mutta kiusaavalla muksulla ei ollut sinne mitään asiaa, olihan se minun kotini. Mies sai vauvan kanssa olla omassa kodissaan isomman kanssa halutessaan (2 kertaa riitti) ja muutenkin olla isomman lapsensa kanssa niin paljon kuin sielu sieti. Ei se enää ollutkaan niin välttämätöntä kun ei ollut lapselle piikaa vaan mies joutui ihan itse hoitamaan kaiken.

Tottakai teimme elatussopimuksen yhteisestä lapsestamme jne. etten yksin joutunut kaikkeen vastuuseen kun menin töihin jne. ja olin virallisestikin yh. Tätä jatkui pari vuotta.

Nykyään aiemman suhteen lapset ovat jo aikuisia ja me olemme asuneet yhdessä vuosia ja lisää lapsiakin on tullut. Miehen vain tarvitsi tajuta ja ottaa vastuu ITSE omista lapsistaan ja hoitaa ne. Yhteisille lapsillemme on nykyään hyvä isä, mutta selkeästi tullut liian nuorena isäksi ja vanhemmiten rauhoittunut ja rupesi perhe-elämäkin kiinnostamaan aivan eri lailla.

Ja en koe huonoa omaatuntoa siitä että mies ei ollut hyvä isä aiemmalle lapselleen. Annoin kaiken mahdollisuuden tavata jne, ainut ehto oli etten itse joudu siitä kärsimään. Ja ovathan omat lapset aina miljoona kertaa tärkeämpiä kuin jotkut vieraat käenpojat.