Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt se sitten tuli! Korona!

Vierailija
22.03.2022 |

Ensimmäinen päivä koronassa. Ei vielä oireita.
Mitä oireita teille tuli koronassa?

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan horona

Vierailija
42/89 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa.

Meillä koko perhepiiri sairasti koronan, tämä lähti liikkeelle 3-vuotiaan hoitopaikasta. Huomasin eräs päivä hänen äänensä olevan jotenkin käheä, ja seuraavana päivänä myös oma ääneni oli käheä, kurkku hieman kipeä ja yön särki päätä. No koronahan se oli. Minulla oli 3pv vaihtelevasti särkyä silmissä, päässä ja lihaksissa, myös keuhkoputki oli yskiessä melko kipeä. Oireet menivät hyvin nopeasti ohi, mutta väsyneempi olin vielä viikon verran ja haju-/makuaisti on heikompi edelleen 2vk jälkeen. Minulla ei ole rokotuksia. 3-vuotiaan oireet olivat vain pieni yskä ja väsymys muutaman päivän. 3-kuinen vauvamme sai myös koronan ja hän jonkin verran aivasteli ja nukkui enemmän muutamana päivänä. Äitini, joka riskiryhmäläinen, 1 rokote, hänellä oli väsymystä ja nuhaa, sekä hajuaisti heikkeni. Miehelläni, 3 rokotetta, tauti iski pahimpana ja kesti pisimpään. Pojalla 15v, ei rokotteita, oli pääkipua ja väsymys 3 päivää, jotka vaan nukkui sängyssään ja sitten täysin terve, ei yskää tai nuhaakaan. Tyttärellä 18v, 2 rokotetta, kovaa päänsärkyä, lihaskipua ja heikkoutta n.4pv ja tämän jälkeen vielä jatkunut olo heikompana. Kaikki olemme urheilullisia ja syömme terveellisesti. Tosin miehellä hieman ylipainoa, mutta muuten perusterveitä ollaan kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan tän kanssa olisi toimia, kun tiedettäisiin tarkkaan, miksi toisille tulee vaikeat oireet ja toiset selviää niistämällä. Suurin riski vaikealle taudille näyttää olevan ikä oli rokotteita tai ei. Silti se ei tarkoita, että kaikki nuoret ovat turvassa edes rokotettuina. Toivotaan, että tieto lisääntyy ja tauti lievenee.

Vierailija
44/89 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tartu sitten millään. Olen nuollut kaikki ovenkahvatkin joulun jälkeen. Maskin käytön lopetin heti kun lievä korona tuli tarjolle. Mutta ei auta baareissa pyöriminen, laivaretket ja sukujuhlat. Taitaa olla tornihuhua koko tauti.

Olet luultavasti sairastanut oireettomana.

Vierailija
45/89 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuden brittiläisen tutkimuksen mukaan lieväkin koronatartunta vanhentaa aivoja noin kymmenellä vuodella. Siitä vaan lisää variantteja hankkimaan. Ottakaa hyvät ihmiset korona vakavasti ja suojautukaa!

Elikkäs kun meidän vauva 4kk sairasti koronan, hän olisi nyt 10-vuotiaan tasolla vai kuinka 🤔🤔

Vierailija
46/89 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaksi viikkoa sitten koronassa. Alkuun oli vaan kurkku kipeä ja jotenkin sairas olo. Sormia ja ranteita kolotti. Sitten alkoi jäätävä päänsärky,joka kesti lähes tauotta kolme päivää.  Kuumetta ei ollut, loppuviikosta päänsärky loppui ja yskitti muutaman päivän  paljon. Viikon jälkeen töihin takaisin. Kolme rokotetta, astma, hoitoalalla. Tartuntakin töistä saatu asiakkaalta.

Vierailija
47/89 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin rokotteen sen jälkeen kun olis sairastanut taudin. Miksi vasta sen jälkeen? Olin niin huonossa kunnossa ja sairaalahoidossa taudin vuoksi että tajusin ettei kannata leikkiä tämän kanssa.

Vierailija
48/89 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt korona. Oireet alkoi maanantaina. Kurkku on vähän kipeä, keuhkoihin saattuu hiukan.

Maanantaina nousi kuume iltapäivällä ja eilisen olin sairaslomalla. Eilen olo oli ok, kun vain makasin, mutta kun erehdyin olemaan vähän aikaa jalkeilla alkoi uuvuttamaan ja oli pakko mennä lepäämään.

Nyt olen taas etä-töissä.

Vierailija
49/89 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu viikko sairastumisesta. Useampi rokotus alla. Hain lisää sairaslomaa. Ihan karmea väsymys ja räkätauti ja pää tukkeessa. Eka sairasviikko oli kuumett ayms. Ihan perus kiva flunssa mut tää toka viikko ei ole enää normaalia. Kaikki ketkä ei ole ottanut rokotteita selvisi parilla nuhapäivällä. Myös se jolta tämän sain. Tuntuu et rokotetut kärsii pahiten.

Vierailija
50/89 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reilu viikko sairastumisesta. Useampi rokotus alla. Hain lisää sairaslomaa. Ihan karmea väsymys ja räkätauti ja pää tukkeessa. Eka sairasviikko oli kuumett ayms. Ihan perus kiva flunssa mut tää toka viikko ei ole enää normaalia. Kaikki ketkä ei ole ottanut rokotteita selvisi parilla nuhapäivällä. Myös se jolta tämän sain. Tuntuu et rokotetut kärsii pahiten.

Huano provo 😂

Vierailija
51/89 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi että noin 31 x enemmän joutuu sairaalahoitoon rokottamattomia kuin rokotettuja. Ehkä siinä suurin syy siihen.

Myös nykyään 90 % ainakin jossain määrin rokotettuja... Johtuisko epäsuhta ihan siitä? Muistaakseni jossain luki et 10 % niitä joilla ei ole yhtään rokotetta

Vierailija
52/89 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-12368447

Nythän tulee suositus neljännestä piikistä.

Montako aiotte ottaa?

Itse en ota enää yhtään.

Vierailija
53/89 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5. päivä menossa koronaa ja eilen alkoi jo helpottamaan. Pari ekaa päivää lihas- ja päänsärkyä. Huonoja öitä. Sitten nuhaa ja yskää. Nyt enää muutama yskäisy. Minulla 3 rokotetta joten taidan päästä helpolla.

Vierailija
54/89 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi  eräs aamu hieman karhealla kurkulla. Päivän aikana nousi kuume 38,5'C ja kesti kaksi päivää. Olin aika kuitti. Jos ei muistanut juoda jotain koko ajan, niin kurkkukipu yltyi. Nyt pärjäsi, kun joi jopa yölläkin. Kahden päivän kotona koomailun jälkeen kuume laski, nenä meni tukkoon (räkä ei kuitenkaan valunut) ja alkoi yölliset nivelkivut. Jos yritti jotain tehdä, niin tuntui että happi loppuu. 2 viikkoa on jo jatkunut tämä. Periaatteessa terve, mutta kuitenkaan ei ole. Mitään ei oikein jaksa, knu kaikki ottaa voimille.

Vierailija
55/89 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuhaa muutama päivä ja lievää lämpöä (38,6) yhtenä päivänä. Tämä 2020 kun ei vielä ollut rokotuksia. Siis ihan naurettava oireenpuolikas, ei varsinaista kipeän oloa ollenkaan.

Influenssan sairastin perusterveenä hyväkuntoisena rokottamattomana 2018 ja silloin taistelin yli viikon kotona ja sitten ambulanssi oli vienyt minut sairaalaan. Olin ihan järkkykipee, liikuntakyvytön ja meinasin tukehtua oksennukseeni. Kuumetta mitattu yli 41 ja tippaan ja viikon jälkeen olo alkoi paranemaan ja tajusin missä olen. Siitä vielä kaksi viikkoa sairaslomalla ja koko kevät ja alkukesä meni uupumuksen ja aivosumun kourissa. Onneksi on kevyt työ, fyysistä työtä en olisi pystynyt tekemään melkein vuoteen. Keskittyminen väsytti nopeasti. Keuhkot jäivät pysyvästi heikoksi ja sydämeen sivuääni mistä syystä välttelen koronaa.

Influenssarokotukseen ryntäsin heti sen sairastamisen jälkeisenä syksynä ja aina otettu sen jälkeen. Koronapiikitkin haettu riskiryhmän vuorolla.

Vierailija
56/89 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin oli pakon omainen tarve pitkään puolustella että rokotus on enemmän pahasta. Sitten sairastin koronan ja olin todella pahassa kunnossa. Siis todella pahassa kunnossa. Muu perheestä rokotettuja ja heillä oli nuha oireet.

Päätin ottaa rokotukset sen jälkeen kun selvisin ja sain luvat aloittaa rokotussarja. Nyt jälkeenpäin oon miettinyt että mikä minut sai edes ajattelemaan niin tyhmästi. Ehkä se että luin vaihtoehtomedioita ja salaliittoja. Uskoin jopa vahvasti niihin mikä tuntuu näin jälkikäteen idiootilta.

Mutta olen valmis nyt myöntämään sen että olin väärässä. Rokotuksiin ei kuollut ihmisiä niin kuin uskoteltiin ja rokotetut ovat hyvässä suojassa vakavaa tautimuotoa vastaan.

Taidat olla rokotustrolli.

Noin mäkin ajattelin vielä jokin aika sitten. Ja sä saat tietysti uskoa mihin haluat.

Mulle oli vaikeinta tunnustaa kuinka hölmöihin asioihin uskoi. Nyt se ehkä jo vähän naurattaa, mutta edelleen on pieni häpeän tunne.

Riippuu mistä näkökulmasta katsoo. Mulla on kaksi sukulaista, jotka saivat aiemmista rokotteista vakavat komplikaatiot (toinen joutui tehohoitoon, toiselle elinikäinen elämänlaatuun vaikuttava sairaus) eivätkä suostuneet siksi koronapiikkejä ottamaan. Molemmat ovat todella vaikeasti sairaita, ja todella useasta syystä riskiryhmään kuuluvia, vastustuskyky nollissam eivät pysy pystyssäkään ilman avustusta, toinen lähemmäs 100-vuotias. Molemmat sairastivat taudin erittäin lievin oirein.

Onko heilläkin oikeus naureskella nyt sinulle?

Enkä minä tiedä mitä hyötyä naureskelusta on. Kukin tekee päätöksen omasta näkökulmasta.

Itse olen rokotteet ottanut, mutta voin myöntää, että kovin sattumanvaraiselta se vaikuttaa, kuka mitenkin tämän taudin sairastaa. Eräästä sairasteluporukasta ainoa pitkään tehohoitoon joutunut oli samalla porukan ainoa rokotettu. Todistaako tämä jotain? Voiko tämän perusteella tehdä mitään johtopäätöksiä? Ei. Kaikki tuntevat varmaan kaikenlaisia tapauksia.

Vierailija
57/89 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän verran karhea kurkku ja pientä yskää harvakseltaan, sen jälkeen muutama päivä nuhaa. Tai nenä ei ollut oikein kunnolla tukossa tai vuotanut, välillä joutui niistämään. Ja koko ajan ihan kirkasta, ei yhtään sellaista varsinaista räkää.

Minä rokottamaton, puolisolla kolme rokotusta, ja hänellä oli hyvin samanlaiset oireet. Alle viikossa täysin ohi.

Meillä molemmilla on ollut koko talven säännöllisessä käytössä D (100 mg/päivä), C, sinkki ja NAC.

Vierailija
58/89 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan tämä koronaa? 3 kokonaista viikkoa järjetön päänsärky ja jonkin verran kurkkukipua ja voimattomuutta. Kotitestit näytti negaa ja virallisessa en jaksanut käydä, kun en tiennyt päänsäryn jatkuvan näin pitkään. Olisi ehkä pitänyt.

Vai onko liikkeellä jotain muutakin mihin liittyy voimakas pitkäkestoinen päänsärky mihin särkylääkkeetkään ei auta?

Vierailija
59/89 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kantsinu ottaa rokote niin et saa koronaa, esimerkiksi hoitoalalla on rokotuspakko juuri sen takia ettet tartuta koronaa potilaisiin.

Vierailija
60/89 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertaus on opintojen äiti.

https://www.wrh.on.ca/Coronavirus