Kannattaako ostaa maastopyörä jos ei tykkää rassata pyörää jatkuvasti?
Niin, kuinka paljon sitä pitää huoltaa?
Lopetin hiihtämisenkin kun en jaksa pelata niiden voiteiden kanssa.
Kommentit (8)
Kannattaa ostaa kunnon pyörä, jos ei tykkää rassata pyörää jatkuvasti. Huono pyörä leviää aika nopsasti käsiin, 900€-> pyörässä alkaa olla osat jo kohdillaan.
Siitä maastopyöräosuudesta sen verran, että kannattaa ostaa sellainen pyörä, mille on käyttöä.
Huoltoa noin sadasosa ajoajasta. Puhdistukseen voi lisäksi mennä paljonkin aikaa.
Mutta yleensähä se "mummiäs" hoitaa huollot.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ostaa kunnon pyörä, jos ei tykkää rassata pyörää jatkuvasti. Huono pyörä leviää aika nopsasti käsiin, 900€-> pyörässä alkaa olla osat jo kohdillaan.
Siitä maastopyöräosuudesta sen verran, että kannattaa ostaa sellainen pyörä, mille on käyttöä.
Kipuraja tonnissa.
Pääosin ajelen hiekkateillä, en siis tarvitse mitään huipputäysjousitettua tykkiä. En ajatellut mihinkään metsäpoluille lähteä. Putsauksen en usko olevan ongelma mutta tarviiko etujousto jotain jatkuvaa säätämistä?
Tallissa oleva 4-vaihteinen Tunturi ei oikein ole paras vaihtoehto.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei. Osta vaihteeton pyörä, sitä tarvii huoltaa vähemmän.
Sellainen on jo, ei vaan riitä.
Vierailija kirjoitti:
Huoltoa noin sadasosa ajoajasta. Puhdistukseen voi lisäksi mennä paljonkin aikaa.
Mutta yleensähä se "mummiäs" hoitaa huollot.
Mummiäs ei todellakaan hoida. Itse saan vehkeeni huoltaa =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ostaa kunnon pyörä, jos ei tykkää rassata pyörää jatkuvasti. Huono pyörä leviää aika nopsasti käsiin, 900€-> pyörässä alkaa olla osat jo kohdillaan.
Siitä maastopyöräosuudesta sen verran, että kannattaa ostaa sellainen pyörä, mille on käyttöä.
Kipuraja tonnissa.
Pääosin ajelen hiekkateillä, en siis tarvitse mitään huipputäysjousitettua tykkiä. En ajatellut mihinkään metsäpoluille lähteä. Putsauksen en usko olevan ongelma mutta tarviiko etujousto jotain jatkuvaa säätämistä?
Tallissa oleva 4-vaihteinen Tunturi ei oikein ole paras vaihtoehto.
ap
Etuhaarukka ei tarvitse jatkuvaa säätämistä. Sen paineet katsotaan painon mukaan kuntoon ja sitten vaan kovaa ajoa. Jos huomaa, että menee liian pohjille, niin paineiden tarkistus. Jos ei pidä, niin sitten huoltoon, mutta ei todellakaan tarvitse jatkuvasti tehdä yhtään mitään. Huoltoliikkeet hoitaa, jos tarvitsee. Itselläni on ollut pari vuotta mtb, eikä ole huollettu kertaakaan, paristi tsekattu paineet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ostaa kunnon pyörä, jos ei tykkää rassata pyörää jatkuvasti. Huono pyörä leviää aika nopsasti käsiin, 900€-> pyörässä alkaa olla osat jo kohdillaan.
Siitä maastopyöräosuudesta sen verran, että kannattaa ostaa sellainen pyörä, mille on käyttöä.
Kipuraja tonnissa.
Pääosin ajelen hiekkateillä, en siis tarvitse mitään huipputäysjousitettua tykkiä. En ajatellut mihinkään metsäpoluille lähteä. Putsauksen en usko olevan ongelma mutta tarviiko etujousto jotain jatkuvaa säätämistä?
Tallissa oleva 4-vaihteinen Tunturi ei oikein ole paras vaihtoehto.
ap
Etuhaarukka ei tarvitse jatkuvaa säätämistä. Sen paineet katsotaan painon mukaan kuntoon ja sitten vaan kovaa ajoa. Jos huomaa, että menee liian pohjille, niin paineiden tarkistus. Jos ei pidä, niin sitten huoltoon, mutta ei todellakaan tarvitse jatkuvasti tehdä yhtään mitään. Huoltoliikkeet hoitaa, jos tarvitsee. Itselläni on ollut pari vuotta mtb, eikä ole huollettu kertaakaan, paristi tsekattu paineet.
Kiitos. Ehkä mä rohkaistun hankkimaan maastopyörän. Kaikkien hybridien, maantiepyörien, citypyörien jne viidakossa vähän sormi suussa. Mutta sähköpyörä se ei tule olemaan.
Seuraavaksi kivijalkaliikkeeseen pähkäilemään.
Ei. Osta vaihteeton pyörä, sitä tarvii huoltaa vähemmän.