Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammaskivi hammasvälien puhdistuksesta huolimatta

Vierailija
22.03.2022 |

Kävin äsken hammaslääkärissä joka poisti hammaskiveä ja samalla kertoi sen ehkäisystä (eli hammasvälien puhdistuksesta). Oon puhdistanut hammasvälejä jo useamman vuoden pääasiassa päivittäin eli miten voin sitä ehkäistä jos hammasvälien puhdistaminen ei riitä?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö se hammaslääkäri osannut sanoa mitään asiaan?

Vierailija
2/32 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin että toisille sitä vaan tulee vaikka kuinka yrittää putsailla .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ainakin hammaslääkärissä sanottu, että se on yksilökohtainen juttu. Mäkin lankaan hampaat, mutta silti tulee hammaskiveä.

Vierailija
4/32 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sellaisia pieniä pulloharjoja eri kokoja. Käytä aina suurinta mahdollista joka hammasväliin. Jotkut suuvedet mainostavat että ne ehkäisevät hammaskiven muodostumista.

Vierailija
5/32 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee helposti hammaskiveä, suu haisee pahalta ja hampaat reikiintyy ja on keltaiset vaikka kuinka pesen ja lankaan. Mies taas saattaa olla päiviä pesemättä hampaitaan(!!) mutta hänen henki ei haise yhtään ja hampaatkin on hyvässä kunnossa. Hammaskiveäkään ei juuri ole. Tasan ei käy onnen lahjat.

Vierailija
6/32 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla hammasvälien puhdistuksessa oikea tekniikka? Lanka pitäisi saada ienreunaan asti.

Harjaustekniikka kunnossa? Sähköhammasharjalla ei tule hinkata edestakaisin, vaan jokaisen hampaan kohdalle pitäisi pysähtyä. Kiinnitä huomiota, että harjaat sähköhammasharjalla ikenen ja hampaan väliä - ei pelkästään hammasta.

Hammaslääkäri varmasti osaa antaa vinkkejä. Toisilla sitä hammaskiveä vain tulee enemmän, jolloin on syytä käydä tiheämmin myös hammaslääkärissä.

Vierailija
7/32 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vain tulee joillekin, mutta voit pidentää hammashygienistikäyntiväliä lankaamalla edelleen. Ja vaihda tavallinen harja sähköiseen ellet ole sitä jo tehnyt.

Vierailija
8/32 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lankaan hampaat joka ilta, mutta aina hammaskiveä vähän silti muodostuu. Ei kuitenkaan läheskään niin paljon kuin jos jättäisin lankaamisen kokonaan.

Vierailija
9/32 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultraääniharja. Minulla emmident.Hygienisti epäili että olen käynyt vieraissa kun ei enää ollutkaan puhdistettavaa ;-)

Vierailija
10/32 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköhammasharja on käytössä ja hammaslankaa käytän niin että menee ikeneen asti.

- Ap

Vierailija
11/32 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin pitää käydä 6 kk välein hygienistillä puhdistuksessa kun kiveä tulee helposti, toisille riitää vuoden välein eikä juurikaan tule. Syljen koostumus vaikuttaa.

Vierailija
12/32 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköhammasharja, lanka ja hammasväliharja käyttöön.

Vierailija
13/32 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaskivi väheni kun aloin harjata sähköhammasharjalla 2 x päivässä.

Vierailija
14/32 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ultraääniharja. Minulla emmident.Hygienisti epäili että olen käynyt vieraissa kun ei enää ollutkaan puhdistettavaa ;-)

Onko turvallinen käyttää kotona? Ei vie kiilettä tai muuten vahingoita?

Vierailija
15/32 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oo käyny hammaslääkärissä 7 vuoteen, kallista ja sit oksettaa ku pitää maata pää lattias ja jalat katossa, hyi

Vierailija
16/32 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minun hammaslääkäri kertoi kädestä pitäen, miten hammasvälit oikeaoppisesti hoidetaan, ettei hammaskiveä pääse muodostumaan, turhaan. Se vaatii näköjään joka ainoa kerta, kun on suuhunsa jotain ruokaa laittanut, sen puhdistamisen ja kuka sellaista joka paikassa voi tehdä, joten viimeksi kuulinkin uudelta hammaslääkäriltäni, ettei se ehkä enää onnistu, ja siihen on vaan tyytyminen, eli sitä poistetaan mekaanisesti kerran-kaksi vuodessa. Ihan hyvä niin!

Vierailija
17/32 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla hammasvälien puhdistuksessa oikea tekniikka? Lanka pitäisi saada ienreunaan asti.

Harjaustekniikka kunnossa? Sähköhammasharjalla ei tule hinkata edestakaisin, vaan jokaisen hampaan kohdalle pitäisi pysähtyä. Kiinnitä huomiota, että harjaat sähköhammasharjalla ikenen ja hampaan väliä - ei pelkästään hammasta.

Hammaslääkäri varmasti osaa antaa vinkkejä. Toisilla sitä hammaskiveä vain tulee enemmän, jolloin on syytä käydä tiheämmin myös hammaslääkärissä.

Hammaslääkäriin ei tarvitse mennä hammaskiven takia, suuhygienisti poistaa sen. Minulla nelikymppisellä ei esimerkiksi ole ikinä ollut reikiä, mutta hammaskiveä kertyy.

Vierailija
18/32 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en oo käyny hammaslääkärissä 7 vuoteen, kallista ja sit oksettaa ku pitää maata pää lattias ja jalat katossa, hyi

Pitää sitten aikuisena tällaisiinkin idioottikommentteihin totutella, en taida pystyä !

Vierailija
19/32 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanottiin että toisille sitä vaan tulee vaikka kuinka yrittää putsailla .

Näim minullekin sanoivat. Lisäksi astmalääkkeet lisää muodustumista kun kuivattavat suuta.

Kiveä tosiaan syntyy, vaikka kuinka lankaan ja harjaan välejä. Mutta eipä oo ainakaan ientulehduksia, niin kuin oli kun en langannut

Vierailija
20/32 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaskiven muodostumiseen vaikuttaa syljen koostumus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä