Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailun ja seurustelun ero

Nainen89
22.03.2022 |

Missä vaiheessa tapailu muuttuu seurusteluksi? Pitääkö siitä aina käydä joku keskustelu ja sopia, että ei enää tapailla muita? Tuntuu, että ihmiset ylipäätään nykyään paljon harrastaa sellaista sarjatreffailua. Itse olen tapaillut tässä parisen kuukautta säännöllisen epäsäännöllisesti erästä miestä, mutta mitään vakavia keskusteluja suhteen tilasta ei olla käyty. Seksiä on harrastettu ja nähty kun molempien arjet antaa myöten, mutta ei olla jatkuvasti yhdessä. Nyt eräs toinen mies piirittää mua aika aktiivisesti ja haluaisi nähdä. Tekisinkö väärin jos näkisin häntä? Hän vaikuttaa myös todella mielenkiintoiselta, ja tuntuu, että menetän jotain jos en katso myös sitä korttia. Toisaalta poden huonoa omatuntoa siitä jo valmiiksi.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tapailukin on jo tietyllä tavalla sitoutunutta, siis ettei enää vehdata muiden kanssa. Kahvilla käynti on treffailua, mutta jos edetään suukotteluun tai seksiin, niin kyse on vähintään tapailusta.

Vierailija
42/62 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sinä kovin kiinnostunut ole siitä tämänhetkisestä miehestä, kun toisen näkeminen on edes vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille kaikki suhteet on tapailua (eli seksiä ilman sitoutumista), kunnes nainen nostaa kissan (pussy) pöydälle ja sanoo että nyt tää mirri laitat luukut kiinni, jos et sitoudu vain yhteen mirriin. Jos mies suostuu, niin tapailu muuttuu seurusteluksi.

Vierailija
44/62 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenkovä vähän toukkia (ja vielä keski-ikäinen mies) jos olen sitä mieltä, että tapailu on sellaista jossa ei tehdä muuta kuin mitä kaverit tekisivät. Tapailu on sitä varten, että vain katsotaan yleisesti minkälainen toinen on. Jos asia nyt etenee fyysiseksi, olkoon sitten kuinka vähäistä tahansa, on syytä puhua seurustelusta.

Minua ei kiinnosta mitkään säädöt tai irtosuhteita.

Toki jokaisella on vähän omat tapansa käsittää asiat.Joku kauhistui kerran seurusteluehdotusta, koska uskovaisen se kuulosti hänelle siltä, että se on lupaus mennä naimisiin. No sitten minä tapailin häntä ja hän seurusteli kanssani, niin kummatkin olivat onnellisia :D

Tällä periaatteella mun suhde olisi ollut toisista treffeistä lähtien seurustelua :-)

-11

Vierailija
45/62 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aika yksilökohtaista miten kukakin kokee asiat. Itse ainakin olen sellainen, että jos ihastun johonkin niin ihastun kunnolla, eikä silloin enää muut kiinnosta. Minusta ei ikinä olisi tapailemaan montaa ihmistä samaan aikaan. Ihmiset usein kuvittelee asiat omassa päässään erilaiseksi mitä todellisuus on. Haluan uskoa ihmisten hyvyyteen, ja luulen että oikeasti suurin osa on juuri sellaisia, että haluaa sitoutua yhteen ihmiseen. (Mikäli kokee yksiavioisuuden omaksi jutukseen) Ja näin ollen harvat oikeasti tarvitsevat mitään sen ihmeempiä keskusteluja siitä ollaanko vai eikö olla yhdessä. 

Vierailija
46/62 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tungen tänne samaan kun liittyy myös tapailuun. Mitä ajattelette siitä jos mies ei kerro minusta kavereilleen? Tuntuu, että olen vain joku likainen salaisuus. Vaikka näemme myös julkisella paikalla eikä juttumme ole pelkkää seksiä, tuntuu oudolta ettei hän ole kertonut kellekään minusta mitään. Kun taas minä hehkutan hänestä ystävilleni harva se päivä..

Vierailija
47/62 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tungen tänne samaan kun liittyy myös tapailuun. Mitä ajattelette siitä jos mies ei kerro minusta kavereilleen? Tuntuu, että olen vain joku likainen salaisuus. Vaikka näemme myös julkisella paikalla eikä juttumme ole pelkkää seksiä, tuntuu oudolta ettei hän ole kertonut kellekään minusta mitään. Kun taas minä hehkutan hänestä ystävilleni harva se päivä..

Mistä tiedät ettei hän ole kertonut?

Vierailija
48/62 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät ettei hän ole kertonut?

Kysyin häneltä. Puhuttiin muuta siihen liittyvää ja hän kyseli minulta mitä olen kavereilleni kertonut. Tuli vain olo että hän jotenkin häpeää minua ja pienellä paikkakunnalla kun ollaan niin ei halua varmaan että kukaan saa tietää meistä.. en vain ymmärrä miksi näin. Jäi huono fiilis, meillä kun muuten ollut niin ihanaa.

Vierailija
49/62 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt lähde mitään tuollaisia kyselemään mitä ylläoleva ehdottaa. Sillä saat miehen varmasti juoksemaan karkuun ennen kuin ehdit kissaa sanomaan.

Tämä. Anna mennä omalla painolla mielummin jos suhde etenee, mitä sitä painostamaan ja kyselemään ja pian pilaat sitten koko jutun. Et tee mitään väärää jos näet muita ellei tapailu ole edennyt jo pitkälle ja ollut keskustelun aiheena kartoittaa näätkö muita enää vai katsotteko teidän kortenne. Et ole sitoudut keneenkään ellei toinen kysele tapailetko muita. Tämä kertoo mahdollisesti että toista kiinnostaa enemmän ja haluaa olla kartalla jos tapailet (että sitten osaa varautua ja kartalla ja luottamuksen takia myös).

Vierailija
50/62 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aloittama keskustelu :D ap siis täällä

Vierailija
51/62 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä asia jota en ymmärrä.

Omalla kohdallani aina on mennyt niin että kun yhdessä on alettu kulkea se on sitten siinä.

Ikinä en kenenkään kanssa ole mitään keskustelua käynyt seurustellaanko vai tapaillaanko vai mitä.

Kyllä se seurusteluksi on aina syventynyt kun pitempään yhdessä on oltu, ilman sopimisia.

Kirjottamaton sääntö on ollut että jos siihen pitää toisia ja kolamnsia osapuolia sotkea, lähdetään erilleen.

Vierailija
52/62 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä asia jota en ymmärrä.

Omalla kohdallani aina on mennyt niin että kun yhdessä on alettu kulkea se on sitten siinä.

Ikinä en kenenkään kanssa ole mitään keskustelua käynyt seurustellaanko vai tapaillaanko vai mitä.

Kyllä se seurusteluksi on aina syventynyt kun pitempään yhdessä on oltu, ilman sopimisia.

Kirjottamaton sääntö on ollut että jos siihen pitää toisia ja kolamnsia osapuolia sotkea, lähdetään erilleen.

Tältä palstalta opittu totuus on, että seurustelu alkaa vasta siinä vaiheessa, kun sovitaan, että nyt seurustellaan. Näin kuulemma nykyään...

-11

Vierailija
53/62 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä reagoisit jos paljastuisikin että tapailumies on käynyt treffeillä toisen naisen kanssa?

Vierailija
54/62 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä reagoisit jos paljastuisikin että tapailumies on käynyt treffeillä toisen naisen kanssa?

Aiheellinen kysymys. Liian monesti ihmiset sallivat itselleen asioita joista suuttuvat toisen tekemänä.

Vierailija
55/62 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan tarvinnut miettiä tätä, sillä ihastuminen ja rakastuminen on ollut niin voimakas. Vakavampi suhde on siis syntynyt ilman määrittelyä tai keskustelua siitä, että onko tämä nyt tapailua vai seurustelua.

Sinuna katsoisin sen toisen kortin, jos yhtään mietityttää!

Vierailija
56/62 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta suhde muuttuu tapailusta seurusteluksi silloin, kun on sovittu, ettei tapailla (enää) muita.

Kaikilla ei tällaista keskustelua edes käydä, koska ei kaikkien elämä muutenkaan ole ollut sitä, että oletusarvoisesti tapaillaan koko ajan eri ihmisiä. Jos kumpikin on kiinnostunut ja ihastunut ja haluaa olla yhdessä, ei ole sellaista lähtötilannetta, että lukuisista tapailukumppaneista valitaan yksi ja muut heivataan. Kumppani ei aina löydy deittipalstalta, vaan häneen voi tutustua live-elämässä, tilanteessa, jossa kumpikaan ei ole tapaillut ketään.

Näin esimerkiksi itselläni oli. Rakastuttiin mieheni kanssa ja alettiin olla yhdessä. Ei puhuttu koskaan siitä, että ei tapailla muita, mutta ilmaistiin kyllä toisillemme tunteita ja sitä, että halusimme olla yhdessä. Lapsiakin on tullut ja yhdessä asutaan, mutta vieläkään ei olla sovittu seurustelusta saati siitä, että "lopetetaan muiden tapailu". Palstalogiikan mukaan olemme edelleen tapailuvaiheessa.

Olette ilmaisseet toisillenne tunteita ja että haluatte olla yhdessä. Siinähän se, olette siis olleet yksimielisiä asiasta eli ”perustaneet” parisuhteen.

Näin kyllä, mutta olen palstalta lukenut, että pitää erikseen käydä keskustelu siitä, että ei tapailla muita, ja tehdä jonkinlainen sopimus seurustelusta. Ja tällaisia keskusteluja emme käyneet. 

Asiasta ei varsinaisesti ole pakko käydä keskustelua, mutta siinä vaiheessa jos tilanteesta ei ole selkeyttä, niin mitäpä siinä muuta tehdä kuin avata suunsa? Minulla on takanani sekä suhteita, jotka ovat edenneet omalla painollaan ilman keskusteluja ja epäselvyyksiä seurustelusta. Toisaalta taas esimerkiksi nykyinen mieheni sanoi toisilla treffeillä olevansa niin ihastunut, että jos haluan tapailla vielä muita, niin hän haluaa lopettaa tähän. Tuli siis selkeästi sovittua, että katsellaan ainoastaan toisiamme, hyvin on tämäkin tapa toiminut.

Vierailija
57/62 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta suhde muuttuu tapailusta seurusteluksi silloin, kun on sovittu, ettei tapailla (enää) muita.

Juuri näin, tapailu on lupa harrastaa seksiä muidenkin kanssa, eikä tutustuminen ja näkemisen määrä ole ihan niin läheistä kun seurustelussa, moni tapailu toki johtaa seurusteluun mutta muista, että ei välttämättä sinun kanssa, vaan jonkun niistä tapailukumppanin kanssa.

Jos joku väittä, että tähän ei kuulu seksi, niin sitten en keksi mitä eroa on mennä vaikka syömään kaverin tai tapailukumppanin kanssa, minusta ainoa ero kaverisuhteeseen tässä on seksi.

Vierailija
58/62 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun aloittama keskustelu :D ap siis täällä

Oletteko vielä yhdessä tuon miehen kanssa?

Vierailija
59/62 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä selvittäisin onko nykyinen seurustelumielellä ja jos ei ole, niin uutta matoa koukkuun. Tai jos nykyinen ei kiinnosta sinua tarpeeksi, niin silloin tietysti tapailet muitakin. Voi olla, että teillä on miehen mielestä fwb tms.

Vierailija
60/62 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä sulle ja miehelle kävi? Oliko tapailua, jatkuuko tapailu yhä, aloitteko seurustella? Mielenkiinnosta kysyn, koska olen itse ollut jopa puoli vuotta tapailusuhteessa, joka ei ikinä edennyt seurusteluksi. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi