Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entinen poikaystäväni on matkalla alas

Vierailija
02.09.2015 |

Erosin poikaystävästäni vuosi sitten. Nyt ex-anoppini soitteli ja kertoi, että eksäni oli viety alkoholimyrkytyksen vuoksi sairaalaan. Kysyi, voisinko käydä hänen luonaan. Ei mitenkään painostanut.

No, kävin. Kämppä oli kuin hävityksen jäljiltä, mies oli jättänyt koulun kesken, joka paikka oli pitsalaatikoita pullollaan enkä saanut eksääni minkäänlaista kontaktia. Hän vastaili lyhytsanaisesti lattiaan tuijotellen.

En ymmärrä, kuinka aktiivinen ja asiansa tunnollisesti hoitanut mies on voinut päästä vuodessa tuohon jamaan. Erosta kai se johtuu, mutta enhän minä siihen ole syyllinen. Kyllähän ihminen saa erota vastoin toisen tahtoakin.

Olin noin vartin, sitten ymmärsin lähteä. Eksäni ei selvästikään halunnut seuraani.

Ei kai tässä voi kuin toivoa parasta.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain pahaa juhlimisessa? Ihme moralistinipoja liikkeellä. Eksä tuntuu kunnon juhlijalta!

Vierailija
2/60 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sun vastuullas. Keskity itseesi ja omaan elämääsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmähermoinen pimu olet, aloittaja, kun hylkäät entisen rakkaasi kevein mielin...

Vierailija
4/60 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit nyt ees vieny sille pullon viinaa.

Vierailija
5/60 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 23:48"]

Kylmähermoinen pimu olet, aloittaja, kun hylkäät entisen rakkaasi kevein mielin...

[/quote]Urpo lassukka. En ole ap. Mutta toisen ihmisen valinnat ei ole kenenkään muun vastuulla kuin sen itsensä. 

Vierailija
6/60 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut samankaltaisessa tilanteessa. Jätin eksäni kun hän alkoi kokeilemaan huumeita. En itse hyväksynyt huumeita ja hänen elämäntapaansa. Häneltä jäi koulu kesken ja koko hänen elämänsä suistui raiteiltaan ja hän päätyi lopulta katkaisuhoitoon.

Sain paljon vihaa niskaani tapahtuneesta vaikka kyse oli eksäni omista huonoista valinnoista jotka pilasivat hänen elämänsä. Tuntui pahalta kun minusta yritettiin tehdä syyllinen hänen huumeidenkäyttöönsä ja minua pidettiin julmana ja sydämettömänä ihmisenä. Olin vielä pari vuotta eksääni nuorempi ja tuntuu kohtuuttomalta että minua pidetään pahana ihmisenä sen takia että valitsin oman elämäni ja opiskelut narkkaripoikaystävän sijaan.

Vierailija
7/60 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 23:57"]

[/quote]Urpo lassukka. En ole ap. Mutta toisen ihmisen valinnat ei ole kenenkään muun vastuulla kuin sen itsensä. 

[/quote]

Olen nainen. Jännä miten ihminen on ensin rakas ja tärkein maailmassa, mutta pian jo yhtä yhdentekevä kuin kärpänen tmv.

Vierailija
8/60 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä on aina tapana syyttää muita omista virheistään.

Vierailija
9/60 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä, että virheitä ei oikein saa nykyään tehdä. Three strikes an' you're OUT!

Vierailija
10/60 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain meni solmuun hommassa. En lähde puoltamaan eroasi, mutta en varsinaisesti mitään muutakaan. Eikä tuossa ole mitään harvinaista.

Mutta en pidä myöskään fiksuna sitä, että ottaa liian raskaasti toisen valinnat, tai rupeaa miettimään niitä ikään kuin voisi muuttaa ne kätevästi jollain ajatuskuviolla.

Elämä hoidetaan itse. Vastuu kannetaan itse. Ei sitä ole myöskään pakko kantaa jos ei halua. Eikä itsetuhoisuutta ole juurikaan kriminalisoitu.

Vierailija
11/60 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 00:24"]Ei sitä ole myöskään pakko kantaa jos ei halua[/quote]

En oikein usko, että eksäni tapauksessa kysymys on halusta. Hän ei yksinkertaisesti pysty. Luulen että näin hänet viimeisen kerran. Uskon että hän lähiaikoina tappaa itsensä. Hän oli aina toimelias, määrätietoinen ja aktiivinen. Siksi arvelen, että tämä nykyinen tilakin on vain viimeinen "puhe" ennen itsemurhaa. Hän on valintansa tehnyt tai oikeammin siihen ilman omaa tahtoaan ajautunut, luovuttanut.

Vierailija
12/60 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 00:43"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 00:24"]Ei sitä ole myöskään pakko kantaa jos ei halua[/quote]

En oikein usko, että eksäni tapauksessa kysymys on halusta. Hän ei yksinkertaisesti pysty. Luulen että näin hänet viimeisen kerran. Uskon että hän lähiaikoina tappaa itsensä. Hän oli aina toimelias, määrätietoinen ja aktiivinen. Siksi arvelen, että tämä nykyinen tilakin on vain viimeinen "puhe" ennen itsemurhaa. Hän on valintansa tehnyt tai oikeammin siihen ilman omaa tahtoaan ajautunut, luovuttanut.

[/quote]

No, et voi määritellä sitä mitenkään mitä hän haluaa tai mihin hän haluaa kyetä. Siinä vaiheessa kun lähdit teit jo päätöksen, että asia ei kuulu sinulle millään tavalla. Hän ei ole osa sinun missiotasi.

Lähtösi ei sen koomin myöskään vaadi mitään moralisointia. Olipa se sitten järjetön, kylmä veto - tai ei - niin sinun oli määrä tehdä niin. Koska sinä teit sen. Hän ei sinun hoivaasi enää tarvitse. Kuolemanjälkeisessä ehkä kohtaatte, mutta se tulee olemaan neutraali, elävä kohtaaminen. Ei sen kummempaa.

Jättämiset ja hylkäämiset on osa elämän kulkua.

Vierailija
13/60 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 00:16"]On se jännä, että virheitä ei oikein saa nykyään tehdä. Three strikes an' you're OUT!
[/quote]

Puhutaan suomea.

T: Mode

Vierailija
14/60 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mistä sä tiedät millä mielin ap erosi exästään. Ja sen, että mitkä olivat eron syyt.

Eron tultua on jätetyn oma valinta, mitä hän elämällään tekee. Ei siitä esim. tämä ap ole vastuussa, että mitä ex tekee eron jälkeen. Jos jonkun ihmisen elämä on toisesta ihmisestä kiinni, niin tämä ei ole kelvollinen parisuhteeseen.Terapiaa hän on vailla, ei tyttö-/poikaystävää.

Jos sinä haluat olla marttyyri, niin se on sinun valintasi. Onnea valitsemallasi marttyyrin tiellä.

Vierailija
15/60 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 01:22"]

[/quote]

Mistä sä tiedät millä mielin ap erosi exästään. Ja sen, että mitkä olivat eron syyt.

Eron tultua on jätetyn oma valinta, mitä hän elämällään tekee. Ei siitä esim. tämä ap ole vastuussa, että mitä ex tekee eron jälkeen. Jos jonkun ihmisen elämä on toisesta ihmisestä kiinni, niin tämä ei ole kelvollinen parisuhteeseen.Terapiaa hän on vailla, ei tyttö-/poikaystävää.

Jos sinä haluat olla marttyyri, niin se on sinun valintasi. Onnea valitsemallasi marttyyrin tiellä.

[/quote]

Yleensä ei ole syytä lähteä kyselemään pikakuulumisia, jos on eronnut ja siitä tyytyväinen. Kyllä ihmisten välille aina syntyy riippuvuutta ja halua, joskus yksipuolistakin, eli kukaan meistä ei ole siinä mielessä ainesta kenellekään.

Erot on osa maailmankaikkeuden dynamiikkaa, suurta tanssia. Niihin on aina syynsä. Ei ole huonompia tai parempia syitä.

Vierailija
16/60 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 00:15"]

Miehillä on aina tapana syyttää muita omista virheistään.

[/quote]

Hyvä, että kerroit tämän, vaikka aloituksessa ei puhuttu sanallakaan siitä, että exä olisi syyttänyt ap:ta mistään. Mutta leimataan toki miehet nyt tässäkin ketjussa, vaikka ihan vaan varmuuden vuoksi!

Vierailija
17/60 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 00:13"]Olen ollut samankaltaisessa tilanteessa. Jätin eksäni kun hän alkoi kokeilemaan huumeita. En itse hyväksynyt huumeita ja hänen elämäntapaansa. Häneltä jäi koulu kesken ja koko hänen elämänsä suistui raiteiltaan ja hän päätyi lopulta katkaisuhoitoon.

Sain paljon vihaa niskaani tapahtuneesta vaikka kyse oli eksäni omista huonoista valinnoista jotka pilasivat hänen elämänsä. Tuntui pahalta kun minusta yritettiin tehdä syyllinen hänen huumeidenkäyttöönsä ja minua pidettiin julmana ja sydämettömänä ihmisenä. Olin vielä pari vuotta eksääni nuorempi ja tuntuu kohtuuttomalta että minua pidetään pahana ihmisenä sen takia että valitsin oman elämäni ja opiskelut narkkaripoikaystävän sijaan.
[/quote] Tavallaan noin se menee. Hyvä, että kuuntelit itseäsi. :)

Vierailija
18/60 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 00:43"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 00:24"]Ei sitä ole myöskään pakko kantaa jos ei halua[/quote]

[/quote] No tsemppiä sitä nyt edes vähän tai juttele sille, jos tiedät että tilanne on tuo. Hyvänen aika!!! Eihän sun tarvi sen kanssa seurustelemaan alkaa!!

Vierailija
19/60 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole sun lähimmäinen, oisit nyt edes paikan päällä kun kävit niin jutellut sille......mitä heittoa teillä ihmisillä nykyisin liikkuu päässä...siis odotat että se tappaa itsensä todennäköisesti, voi jumankauta.

Vierailija
20/60 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla jopa väärin jutella. Hänen valintansa ovat hänen omiaan. Ap on ottanut eron, eikä miehen valinnat hänelle enää kuulu millään lailla. Hyvin harvoin nämä tällaiset tapaukset kuitenkaan johtaa itsensä tappamiseen. 99,9% tapauksissa on kyse vajoamisesta ja oman uuden suunnan kartoittamisesta. Miehellä ei myöskään ole velvollisuuksia kantaa vastuuta naisen toivomalla tavalla. Ei hänellä ole myös mitään velvollisuuksia nousta tai tarttua itseään niskasta kiinni. Asiat etenevät omalla painollaan. Jos hänen elämänsä jää tuohon pisteeseen, hän todennäköisesti pitää sitä parempana vaihtoehtona, kuin jotakin mitä hänen odotetaan tekevän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi