Kysymystä opettajille
Mitä mieltä olette siitä, että opettajat ovat oppilaidensa/ entisten oppilaiden facebook kavereita? Oletteko itse? Miksi? Miksi ette?
Myös vanhemmat voivat vastata tähän, mitä mieltä ovat asiasta.
Kommentit (14)
Kuulen mielelläni entisten oppilaiden kuulumisia. Facebook on siinä helppo väline. En laita sinne mitään, mikä ei kestä päivänvaloa :)
T: Ope
Suostun kaveriksi, jos entiset oppilaat pyytävät. En koe tarpeelliseksi suojata yksityisyyttäni mitenkään erityisesti. En kerro netissä mitään, mitä en halua muiden tietävän.
En todellakaan. Minullakin on oikeus yksityisyyteeni. Olen joskus sanonut oppilaille, että jos he kolmekymppisinä vielä minut löytävät ja Facebook-kaveruus kiinnostaa, niin sitten hyväksyn. Vanhin on nyt 24-vuotias, eli saa nähdä, onko koko naamakirjaa enää sitten. ;)
En ole kaveri. Useimpien kaveri voisin hyvin ollakin, mutta satojen oppilaiden joukossa on aina niitäkin, joita en syystä tai toisesta kaveriksi halua. Joten tasapuolisuuden vuoksi ja periaatteesta en hyväksy oppilaita kaveriksi.
Onneksi nykyteinit ei enää fb:tä käytä, niin ei tarvii paljoa torpata pyyntöjäkään :)
Minä olen opettanut aikuisia, anmattiin opiskelevia. Kyse on sivutyöstä, enkä ota kaveriksi opiskelijoita. Jos joutuu "reputtamaan" jonkun tai antamaan tentistä hylätyn, pelkään asian repostelua fb:ssa.
En halua oppilaita kavereikseni. joskus fb:ssa on sellaisia huumorijuttuja ja vapaa-ajan kuvia, mitä en oppilaiden silmiin halua.
Omissa kavereissa on entisiä opettajia. Jos opettajan kanssa oli ok välit ja opettaja on suostunut kaveriksi - no problem. Toki ovat omia kollegoja myös, mutta itse ainakin ajattelen heitä omina opettajina.
Jos 13v lapseni haluaisi olla opettajan kaveri niin ei kai siinä mitään pahaa. Turvallinen kaverihan opettaja on ja voisihan se kertoa hyvästä suhteesta.
En ymmärrä, miksi oppilaat haluavat edes olla opettajien facebook kavereita
Minä olen parin entisen opettajani kaveri, olen jo tosin aikuinen. Ja jos törmäämme jossain niin juttelemme niitä näitä. Myös facebookissa seuraamme toisiamme aktiivisesti. Miten teillä muilla? Ovatko he vain listalla?
En hyväksy oppilaita facebookissa kaveriksi, vaikka joskus niitä pyyntöjä tuleekin. Haluan pitää vapaa-aikani erillään työstä. Lisäksi olen tarkka yksityisyysasetuksista
En ole kaveri. Pidän kiinni omasta yksityisyydestä.