Uusi työnhakumalli haastattelee uutta työtöntä kahden viikon välein
Miettikää mitä kyykytystä ja painostamista tulee olemaan, tuossa on tarkoitus painostaa työttömät työkokeiluihin ilman palkkaa, kursseille, koulutuksiin ja kuntouttavaan työtoimintaan. Näin siivotaan työttömyystilastoja jonka jälkeen hallitus voi kehua kuinka hyvin onnistuivat.
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse pitkäaikaistyötön. Otan mielummin sitten vaikka karenssin ja ehdin tähän varautuakin kun ensin saa vain huomautuksen ja sitten menettää vasta viikon tuet ennen sitä karenssia. Koska olen työttömänä työnhakijana vain rahan eli työmarkkinatuen saamisen takia niin joskus kesällä sitten varmaan lopetan koko työnhaun eli siis työttömänä kirjoilla olemisen. En tiedä, mitä sitten tapahtuu, mutta yhtään työpaikkaa en aio pakon edessä hakea. Lisäksi tässä on niin paljon ongelmia ja vaivoja, että oikeampi paikka se eläke olisi, mutta sinnepä ei niin vain päästä kun varsinaisia diagnoosejakaan ei saa. Vahvoina siis autismikirjon häiriötä, sen aiheuttamia monia ongelmia, kovaa ahdistusta ja suolistovaivoja, todennäköisesti laktoosi-intoleranssi ja IB-status, ehkä myös keliakia.
Kenenkään ei kuulu pakon varjolla tehdä yhtään mitään. On erityisen_tärkeää_ että tähän pakkohakuun vastataan samalla mitalla takaisin.
Eikö kukaan näe mihin tämä tilanne tulee johtamaan??
Et ole sinä työssäkäyväkään turvassa vaikka niim kuvittelet ylemmyydentunnoissa. Tämä saattaa koskettaa sinua suurellakin todennäköisyydellä tulevaisuudessa, ja silloin ei enää kysytä mitään mitä nyt vielä kysytään.
Valitan itse vaikka EU tuomioistuimeen saakka, sillä Suomen laissa ei pakkoa ole mahdollista käyttää muuta kuin rikolliseen kohdistuvissa toimenpiteissä.
Työnhakuun ei luonnollisestikaan voida pakottaa mutta työttömyysetuuden maksaminen voidaan lopettaa.
Ongelma ei todellakaan ole työnhaku vaan se, että haet joka kuukausi 4 työpaikkaa etkä pääse ikinä haastatteluun etkä töihin.
On turhauttavaa tehdä työhakemuksia, kun ne eivät johda mihinkään. Työnantaja valitsee aina myös ammatinvaihtajan.
Tämä "työnhakumallin" irvikuva toimii täsmälleen yhtä hyvin kuin jos vakavasti masentuneita ruvettaisiin hoitamaan palkkaamalla verovaroin joku ammattihyssyttelijä joka seuraisi masentunutta kaikkialle ja jankuttaisi jatkuvasti olkapää yli että:
-"Älä oo masentunut hei! Ootko muistanut ajatella tänään kolmea mukavaa juttuja, pidän niistä kirjaa ja raportoin. Voisitsä vaan piristyä niin sit et olisi enää masentunut, jookosta!"
Vierailija kirjoitti:
Työkkäritäti: miks oot työtön, ootko hakenut töitä?
Työtön: ei oo töitä siks oon työtön. oon hakenu
Työkkäritäti: kyllä niitä on, etsi kovemmin!
Työtön: jaa, missäkö niitä sit ois kun tommosta väität?
Työkkäritäti: sun ne pitää löytää. ala mennä nyt ettimään. kahden viikon päästä uusi aika
Työtön: aha
Kaksi viikkoa kuluu
Työkkäritäti: miks oot työtön, ootko hakenut töitä?
Työtön: ei oo töitä siks oon työtön. oon hakenu
Työkkäritäti: kyllä niitä on, etsi kovemmin!
Työtön: jaa, missäkö niitä sit ois kun tommosta väität?
Työkkäritäti: sun ne pitää löytää. ala mennä nyt ettimään. kahden viikon päästä uusi aika
Kaksi viikkoa kuluu
jne jne jne
Tai sitten:
Työkkätäti: Miksi oot työtön? Ootko hakenut töitä?
Työtön: Ei ole vielä työnhaku tärpännyt. Ja joo, tosiaan haettu on.
Työkkäritäti: Pitää hakea enemmän!
Työtön: Niin vissiin. Toivottavasti tärppää pian.
Työkkäritäti: Kyllä varmasti kun oikein kovasti haet. Kahden viikon kuluttua uusi aika!
Kaksi viikkoa kuluu.
Työkkäritäti: Miksi oot työtön? Ootko hakenut töitä?
Työtön: Joo, oon hakenut. Ei ole vielä tärpännyt.
Työkkärintäti: Se pitää sitten hakea kovemmin!
Työtön: No niin vissiin. Toivottavasti tärppää pian.
Työkkärintäti: Sitten vaan työn hakuun. Kahden viikon päästä uusi aika!
Minulla on tuo työkkärin ämmä soittanut parin kuukauden välein, mutta ei ole osa-aikatyö muuttunut kokopäivätyöksi, vaikka kuinka kyselee....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi viikkoa kuluu
jne jne jne
Onhan tällä merkittävä työllistävä vaikutus.
1200 uudelle työkkärintädille.
Työttömiähän ei missään vaiheessa ollut tarkoituskaan työllistää vaan palkata oikein täysipäiväisiä julkisen sektorin syöttiläitä niitä syyllistämään. Velkarahalla toki. Sitähän saa nyt niin halvalla
Suomessa on järjettömän suuri julkinen sektori. Kun säästöjä etsitään niin sieltä niitä löytyisi. Ei vaan onnistu kun poliitikot ei halua vähentää byrokratiaa. Onhan se tärkeää kun poliitikot tarvitsevat suojatyöpaikkoja. Kaikki puolueet vuorollaan jakavat niitä paikkoja.
Mitä ihmettä höpötät?
Vierailija kirjoitti:
Tästä on hyötynä entistä vähemmän julkaistavia työpaikkailmoituksia. Ei mikään yritys pysty vastaanottamaan massoittain "pakkohakuja". Vuokrafirmat lisääntyy, eli kusettajat. Pakotetaan paskapaikkoihin orjahinnoilla osa-aikaisesti. Näin suomi nousuun.
Vuokrafirman työntekijät saavat monesti parempaa palkkaa kuin vakkarit. Ota selvää asioista, ennen kuin puhut sontaa.
Vierailija kirjoitti:
Aiotteko äänestää seuraavissa eduskuntavaaleissa hallituspuolueita jotka tekee tämmöistä kiusaa ihmisille?
Hohhoijaa! Tämän takana on keskusta, ei muut hallituspuolueet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä on hyötynä entistä vähemmän julkaistavia työpaikkailmoituksia. Ei mikään yritys pysty vastaanottamaan massoittain "pakkohakuja". Vuokrafirmat lisääntyy, eli kusettajat. Pakotetaan paskapaikkoihin orjahinnoilla osa-aikaisesti. Näin suomi nousuun.
Vuokrafirman työntekijät saavat monesti parempaa palkkaa kuin vakkarit. Ota selvää asioista, ennen kuin puhut sontaa.
Kehtasivat ehdottaa raksalle 11 e tunti palkalla. Sanoin etten ala polkemaan palkkoja. Olen kuullut että ovat yrittäneet saada kympillä per tunti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse pitkäaikaistyötön. Otan mielummin sitten vaikka karenssin ja ehdin tähän varautuakin kun ensin saa vain huomautuksen ja sitten menettää vasta viikon tuet ennen sitä karenssia. Koska olen työttömänä työnhakijana vain rahan eli työmarkkinatuen saamisen takia niin joskus kesällä sitten varmaan lopetan koko työnhaun eli siis työttömänä kirjoilla olemisen. En tiedä, mitä sitten tapahtuu, mutta yhtään työpaikkaa en aio pakon edessä hakea. Lisäksi tässä on niin paljon ongelmia ja vaivoja, että oikeampi paikka se eläke olisi, mutta sinnepä ei niin vain päästä kun varsinaisia diagnoosejakaan ei saa. Vahvoina siis autismikirjon häiriötä, sen aiheuttamia monia ongelmia, kovaa ahdistusta ja suolistovaivoja, todennäköisesti laktoosi-intoleranssi ja IB-status, ehkä myös keliakia.
Kenenkään ei kuulu pakon varjolla tehdä yhtään mitään. On erityisen_tärkeää_ että tähän pakkohakuun vastataan samalla mitalla takaisin.
Eikö kukaan näe mihin tämä tilanne tulee johtamaan??
Et ole sinä työssäkäyväkään turvassa vaikka niim kuvittelet ylemmyydentunnoissa. Tämä saattaa koskettaa sinua suurellakin todennäköisyydellä tulevaisuudessa, ja silloin ei enää kysytä mitään mitä nyt vielä kysytään.
Valitan itse vaikka EU tuomioistuimeen saakka, sillä Suomen laissa ei pakkoa ole mahdollista käyttää muuta kuin rikolliseen kohdistuvissa toimenpiteissä.
Työnhakuun ei luonnollisestikaan voida pakottaa mutta työttömyysetuuden maksaminen voidaan lopettaa.
Usein siinä tapauksessa henkilö siirtyy jonkin toisen etuuden piiriin.
Ihan järjetöntä soittaa 2 viikon välein. Eihän ne avoimet paikatkaan ehdi vaihtua 2 viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vuokrafirmalle maksetaan työntekijästä tietty summa josta vuokrafirma ottaa osansa ja maksaa siitä palkan. Lienee aika harvinaista että tällä pääsee yli sen ansion joka suoraan yritykseen työllistynyt saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsepä olette valinneet. Jos ette pandemia-aikana voineet laittaa omia asioitanne kuntoon ja työllistää itseänne jotenkin, niin nyt on sitten sitä kuuluisaa keppiä.
Muista tämä kommentti sitten kun itse jäät työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Tässä taitaa olla kyse kokoaikatyöstä mitä pitäisi hakea. Toki osa-,aikathötä tekevät ovat vähän enemmän turvassa koska heillä kuitenkin on työ ja osa-aikainen tarvitsee vähemmän tukia koska saa palkkaa eivätkä ole työttömiä sanan varsinaisessa merkityksessä vaikka ovatkin työttöminä työnhakijoina. Kuntouttavissa ym. orjatöissä olevat nostavat tuet edelleen täysimääräisinä ja saattavat saada vielä korotettuna eikä nuo kuntouttavatkaan ym. ole välttämättä joka päivä eikä kauhean monen tunnin pituisia päiviä.
Työnhakumalli? Niitä uusioammatteja joilla saadaan suomen työllisyys nousemaan?
Kivaa. Tässä taannoin olin 2.5v työttömänä enkä saanut yhtään soittoa. Itse ehdotin tapaamista kasvtusten niin sekin evättiin rerussipulaan vedoten. Oikeasti mukava nähdä millä keinoin tuossa onnistuvat.
Vierailija kirjoitti:
Asfalttimiehillä on ensi talvena kivaa. Heidät valitaan varmaan siivoojiksi.
Ei ne niitä saa kiinni kun ovat hakemassa töitä Espanjan auringossa talvet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsepä olette valinneet. Jos ette pandemia-aikana voineet laittaa omia asioitanne kuntoon ja työllistää itseänne jotenkin, niin nyt on sitten sitä kuuluisaa keppiä.
Muista tämä kommentti sitten kun itse jäät työttömäksi.
No moni ei ymmärrä että jos avoimia kokoaikatyö paikkoja on alle 30 000 ja työttömiä satoja tuhansia niin ei tarvitse olla mikään matematiikan professori ymmärtääkseen että on täysin mahdotonta että kaikille olisi kokoaikatyötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja työttömäksihän ei ole voinut joutua vaikka viime viikolla?