Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kädet puutuu melkein heti hiuksia letittäessä

Vierailija
02.09.2015 |

Voiko johtua jumissa olevista hartioista?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on niskat ja hartiat kestojumissa, ja hiusten laitto, etenkin kihartaminen on kökköä puuhaa kun saa kokoajan olla ravistelemassa tuntoa takasin käsivarsiin

Vierailija
2/13 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi johtua. Hermopinne rintarangassa esim.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sulla on heikot käsilihakset ja huonot voimat. Tai sulla on anemia. Tai sulla on sydämen vajaatoiminta.

Vierailija
4/13 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 20:59"]Tai sulla on heikot käsilihakset ja huonot voimat. Tai sulla on anemia. Tai sulla on sydämen vajaatoiminta.
[/quote]
Käsissä on kyllä voimaa, kun käyn säännöllisesti salilla.

Vierailija
5/13 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin puutuu kokoajan kädet ja jalat. Oon miettinyt mikähän auttaisi? Tai mistä vois johtua?

Vierailija
6/13 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkojen puutumiseen auttaa magnesium, saa apteekista. Käsien puutuminen on mulla lähtenyt ihan vain jumpalla. En tiedä miksi puutuu kädet, vaikka käyt salilla?  Oisko sit ideaa kysyä siellä salilla ohjaajilta neuvoa? 

Vierailija
7/13 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä puutumisesta lääkäriin. Itse en mennyt heti ja lopulta meni työkyky ja salillakäynti piti laittaa tauolle. Käsi tuli todella kipeäksi. Hermoratatutkimusta ei voi tehdä kuin vasta 3 viikkoa sen jälkeen kun kivut ovat tulleet. Selvisi kuukauden saikun jälkeen hermoratatutkimusten jälkeen että ei ole hermopinne. Sen jälkeen sain luvan liikuttaa kättä ( hermosärkylääkkeet ja särkylääkkeet päällä ) ja lääkäri teki erinäisiä testejä joissa piti mm. pitää käsiä sivuilla ylhäällä ja tehdä sellaista tuiki tuiki tähtönen sormiliikkeitä ym liikkeitä. Selvisi TOS-oireyhtymä eli rintakehän yläaukeaman ahtaus. Mulla on kaikki lihakset niin jumissa rintakehässä, yläselässä, yläraajoissa, niskassa että herään koko ajan siihen puutumiseen. Kepin pyörittelyt ja kuminauhaliikkeet ei pelkästään auta vaan sain lähetteen fysioterapeutille hierontaan ja liikehoitoon. Lihasrelaksantit ja särkylääkekuurit tietty myös. Jos oisin mennyt ajoissa niin ei ois ehtinyt mennä näin pahasti jumiin että unet menneet.

Vierailija
8/13 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on TOS noilla oireilla. Myös muuten puutuu helposti kädet.

Vierailija
9/13 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 täällä kommentoi, että voi pahentaa jonkun ei-lääkärin ohjeet jossain salilla ja salitreeni muutenkin voi pahentaa. Pitää saada ensin se liikkuvuus kuntoon ja veri kiertämään ennen kuin tekee kovaa lihastreeniä. Lääkäri kertoi mulle muutaman lihaskuntoliikkeen mutta todella pienillä painoilla. Jos on mahdollisuus treenata fustraa niin fyssari suositteli. Jos TOSsia ei hoida voi mennä valtimo puristuksiin. Jotkut jopa leikataan. Mua ei tarvitse mutta kuntoutus tärkeää. Taisin tietämättäni pahentaa tätä vuosien salitreenillä. Nyt kädet ei kestä mitään painoa tärisemättä. Töissäkin kädet alkaa vähän väliä vapista ja jotkut naureskelleet että onko krapula. Kädet väsyy helposti varsinkin kohoasennossa. Tsemppiä kaikille näistä oireista kärsiville!

Vierailija
10/13 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 20:50"]Voiko johtua jumissa olevista hartioista?
[/quote] Kylläpä kyllä. Venyttelyä paljon, liikuntaa ja hierontaa kaipaat!!!!

Vierailija
11/13 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 21:14"]Mullakin puutuu kokoajan kädet ja jalat. Oon miettinyt mikähän auttaisi? Tai mistä vois johtua?
[/quote] Jooga, venyttely, hieronta ja oikeanlainen lihastreeni.

Vierailija
12/13 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosta TOS-oireyhtymältä. Kannattaa käydä tutkitumassa syy vaikkapa fysioterapeutilla tai hierojalla.

Vierailija
13/13 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikkimatto, jäsenkorjaaja, tiikeribalsami tms vahva relaksoiva voide edellisten lisäksi.

Mulla raajojen voimattomuutta ja puutumista kun kilpirauhanen vajaalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä