Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajat vaativat mahdottomia.

Vierailija
22.03.2022 |

Palkkaohjelma, jossa palkkoja korotetaan seuraavan viiden vuoden aikana yhteensä 25 - 30%. Hoitajat ovat jo nyt kohtuullisen hyvätuloisia. Kokeneet hoitajat tienaavat vuorotyössä kokonaisansiot, jotka ovat 40.000 - 50.000 vuodessa. Jos tuo ohjelma toteutuisi, tienaisivat hoitajat vuonna 2027 sellaiset 55.000 jopa 70.000 euroa vuodessa.
Olisivat melkoisia palkkakuningattaria. Tuo on aivan absurdi ajatus, eikä missään suhteessa muihin palkansaajiin. Julkinen talous ei kestä tuollaisia korotuksia.

Kommentit (1465)

Vierailija
561/1465 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että 3400,- terveysasema työstä?? Höpö höpö. Olen tehnyt parikymmentä vuotta terveysasemalla työtä vastaanotossa. Useita kollega tuttavia ympäri Suomea. Päivätyö. Voin vakuuttaa ettei kukaan saa tuommoista palkkaa. Tänään tein kahden ihmisen työt (taas) kun työkaveri poissa ja sijaista ei ole. Kiire aivan järjetön kuten aina muulloinkin. Käteen jää 2118,-/kk. Revi siitä.

Repisin kyllä housuni jos saisin käteen reilut 2000€. Nyt mä saan 1700€ verojen jälkeen. Että joopati joo taas teidän palkkakuopanne kanssa.

Jos teet virheen työssäsi kaiken paineen alla, niin onko seurauksena jopa kuolema?

Että joka hoitajan joka työssä koko ajan kauhea kuolemanpelko muka? Just joo. Kyllä sitä painetta on muillakin aloilla ja kuoleman aiheuttava virhe voi tulla vaikka väsyneeltä linja-autokuskilta tai huolimattomalta työntekijältä joka työskentelee ruoan parissa.

Kyllä mun työssä labrassa on. Teen vaativaa labratyötä, jossa virhe voi tarkoittaa potilaalle väärää diagnoosia ja lääkitystä, esimerkiksi potilas voi saada aivoverenvuotoon verenohennusta. Sellaista.

Vierailija
562/1465 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiljattain verrattiin sairaanhoitajana toimivan tuttavan kanssa palkkojamme. Hän tekee vuorotyötä, minä päivätyötä ja olen taloudellisessa vastuussa melko suuren yrityksen markkinoinnissa. Yhtä pitkät koulutukset takana, hänellä työvuosia alle 10 vuotta, mutta 14 vuotta. Hän saa käteen keskimäärin 3200€ + vuorolisiä, minä saan 2400€ + mahdollisesti kahdesti vuoteen bonukset (viime vuonna ei bonuksia senttiäkään, kun koronan takia myynti ei ollut riittävällä tasolla.

Jotenkin tuo hoitajien huutama kauhea palkkakuoppa ei ainakaan meidän kahden välisessä keskustelussa oikein tuntunut uskottavalta.

Hoitajia aina moititaan ettei eroteta bruttona ja nettoa. Mutta onnistuu se näköjään suuren yrityksen markkinoinnissakin.

Tai sitten ystäväsi valehteli sinulle, jos hän Suomessa tekee sairaanhoitajan töitä.

Oma ystäväni tienaa sairaanhoitajana n. 3400€/kk. On terveysasemalla hoitsuna, joten tuossa ei ole viikonloppu tai iltalisiä. Palkka päivätyöstä 8-16. Ei minusta mikään kovin huono, kun kyseessä on vielä suht tuore sairaanhoitaja. Hän aina valittaa palkan huonoutta, mutta siinä on kyllä kyseessä enemmänkin se, että rahankäyttö on holtitonta. Minä pärjään huomattavasti paremmin omalla 2200€ palkallani. Ja kyllä, olen nähnyt palkkakuitit, hän todellakin tienaa tuon verran. Toki tuosta pois verot kuten minultakin. Mulle jää alle 2000€ elämiseen, hällä lähemmäs 3000€. Jostain syystä en ymmärrä tätä hänen palkkakuoppaansa.

Anna heti ton terveysaseman nimi, niin haen sinne ja vaihdan alalle takaisin.

T. ex-hoitaja, päivätyöstä tuolloin brutto 2600e 2v sitten.

Enpä ala kaverin työpaikkaa julkisesti kertomaan. Ei ole mun asiani.

Kuinka yllättävää, pelkkää paskapuhetta siis. Mitä jos menisit kertoilemaan näitä satuja jonnekin muualle.

Ihan oikeesti meinaat, että mun pitäs kaverin työpaikka kertoa tällä palstalla 😂🤣 Aloitapa sinä vaikka ensin kertomalla oma työpaikkasi. Lisäksi kerro sotu ja pankkitili.

Kovin innokkaasti sinä niitä kaverin tietoja äsken jakelit. Kummasti käänty asenne nyt toiseen suuntaan. Eipä yllätä.

Mua taas ei yllätä että itse et voi uskoa että hyviäkin työpaikkoja on olemassa. Ehkä sä et vaan ole tarpeeksi fiksu niihin. Kyllä niitä silti voi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/1465 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että 3400,- terveysasema työstä?? Höpö höpö. Olen tehnyt parikymmentä vuotta terveysasemalla työtä vastaanotossa. Useita kollega tuttavia ympäri Suomea. Päivätyö. Voin vakuuttaa ettei kukaan saa tuommoista palkkaa. Tänään tein kahden ihmisen työt (taas) kun työkaveri poissa ja sijaista ei ole. Kiire aivan järjetön kuten aina muulloinkin. Käteen jää 2118,-/kk. Revi siitä.

Repisin kyllä housuni jos saisin käteen reilut 2000€. Nyt mä saan 1700€ verojen jälkeen. Että joopati joo taas teidän palkkakuopanne kanssa.

Jos teet virheen työssäsi kaiken paineen alla, niin onko seurauksena jopa kuolema?

Että joka hoitajan joka työssä koko ajan kauhea kuolemanpelko muka? Just joo. Kyllä sitä painetta on muillakin aloilla ja kuoleman aiheuttava virhe voi tulla vaikka väsyneeltä linja-autokuskilta tai huolimattomalta työntekijältä joka työskentelee ruoan parissa.

Kyllä mun työssä labrassa on. Teen vaativaa labratyötä, jossa virhe voi tarkoittaa potilaalle väärää diagnoosia ja lääkitystä, esimerkiksi potilas voi saada aivoverenvuotoon verenohennusta. Sellaista.

"joka hoitajan joka työssä" onko kaikki hoitajat labrassa töissä? ei

Vierailija
564/1465 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa Ylen jutussa on sentään kätilö, muut haastateltavat TAAS lähihoitajia. Palkkaa koskevissa jutuissa on turhan usein lähihoitajat. Sairaanhoitajat eivät kasvoillaan harvemmin palkka-asioitaan julki tuo, miksi? Koska heidän palkka on loppuen lopuksi ihan hyvä.

Kotipaikkakunnallani (pieni paikkakunta, perusterveydenhuoltoa) sairaanhoitaja valitteli väsymystään ja kertoi, kuinka oli tehnyt edellisenä päivänä pitkän vuoron: 08.15-16.30. Juuuh, mistä edes aloittaisin.... 

No mun viimeisin pitkä työvuoro oli kun jäin iltavuorosta tekemään yövuoron KUN EI NIITÄ TEKIJÖITÄ VAIN OLE. Se kuka väittää sairaanhoitajalla olevan hyvä palkka niin voi helvata, bruttona 2400e/kk ja kokemuslisä siinä mukana. Ei paljoa naurata. 

Ja kyllä, yhteishaku huomioitu ja kohti alan vaihtoa menen minäkin. Jos en saa opiskelupaikkaa, lähden varastohommiin kunnes opiskelupaikkaani pääsen. 

Että onnea vaan teille kun joskus tarvitsette julkista terveydenhuoltoa, meitä alalta lähteviä on aika monta.

Vierailija
565/1465 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"joka hoitajan joka työssä" onko kaikki hoitajat labrassa töissä? ei

Aika monen on. Yleensä siitä vaativasta työstä saa vähemmän palkkaa vs. vaikkapa hallinnollisessa työssä oleva. Tän takia nuoret hoitsut jatkaakin jatko-opiskelemaan, eivätkä jää rivihoitsuksi.

Vierailija
566/1465 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä johtuu hoitajien rahanpuute: kaikki minun tietämäni hoitajat elävät yli varojensa, ainakin yksi heistä harrastaa pikavippejä eikä ole mitään käryä talousasioista ja tienaa tonnin enemmän kuin minä! Häiritsee kyllä, että ovat alalla jossa on niin vaativia lääkelaskuja.... 🤔

Yksi rahanhimoissaan lähtikin sitten opiskelemaan lääkäriksi ihan oikeasti, mutta olikin ainut täysjärkinen noista.

Vierailija
567/1465 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teho-osastolta terveisiä, peruspalkka 2600 ja muutama lantti päälle. Lisät ovat haittalisiä menetetyistä vapaista ja saatanan inhottavista työajoista. Terveyteni vuoksi nyt teen tilapäisesti vain aamua ja rahat täysin loppu loppukuusta laskujen, normaalielämisen ja vuokran jälkeen puhumattakaan jos tulee yllättäviä menoeriä. Pian joudun taas siirtymään kolmivuoroon vaikka tämänhetkinen terveys ei sitä kestä mutta yksinkertaisesti pakko hankkia edes vähän lisiä. Lisät ovat tasan haittakorvaus paskoista työajoista ja/tai oloista.

Nämä jotka kuvittelevat meidän istuvan salaa jonkin rahakirstun päällä shamppanja juoden niin voin luvata että näin ei ole.

Kulttuurialalta hei, peruspalkka 2100€/kk. Ei lisiä. Palkasta verot pois niin käteen jää reilut 1700€. Sillä on pärjättävä, koska niitä lisiäkään ei oikein voi hankkia. 

Ihan samalla tavalla täällä muutkin sinnittelee, jopa useamman satasen pienemmällä palkalla.

No jos tähän lähdetään niin ravintola-alalta moro, 1900-2000 euroa bruttona kuussa... vähemmänkin olen joskus saanut. Vuorotyötä. Mitähän sun "normaalieläminen" sisältää jos ei 2600 e riitä?

Moro myös ravintola-alalla, mieheni on sh! Morot vaan siinä pointtina että minä kävin amiksen, mieheni 3,5 v amkia. Haluanko minä lisää palkkaa? HALUAN! Ansaitseeko mieheni? No totta helvetissä. Vähän eri vastuut työssä kun meillä ravintola-alalla vaikka en tahdo mitenkään latistaa tätä alaa. Tosin itse opiskelen nyt toiselle alalle kokonaan.

myös ravintola-alalta ja sen töistä löytyy korkeakoulutusta

Vierailija
568/1465 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ansaitseeko hoitajat lisää palkkaa? varmaankin. ansaitseeko moni muukin? kyllä. onko rahaa? ei.

Vierailija
569/1465 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko monessa muussa ammatissa tilanne paljon, paljon huonompikin? kyllä. ei tarvitse edes olla mikään pilipali trumpetinsoittaja. siihen nähden, kivahan se on vaatia, mutta kun ei se raha kasva puussa?? opiskelkaa muuhun työhön. jos ei älli riitä niin voi voi.

Vierailija
570/1465 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko monessa muussa ammatissa tilanne paljon, paljon huonompikin? kyllä. ei tarvitse edes olla mikään pilipali trumpetinsoittaja. siihen nähden, kivahan se on vaatia, mutta kun ei se raha kasva puussa?? opiskelkaa muuhun työhön. jos ei älli riitä niin voi voi.

Niinhän ne hoitsut tekee, ja sen takia ollaankin nyt ongelmissa.

Vierailija
571/1465 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa Ylen jutussa on sentään kätilö, muut haastateltavat TAAS lähihoitajia. Palkkaa koskevissa jutuissa on turhan usein lähihoitajat. Sairaanhoitajat eivät kasvoillaan harvemmin palkka-asioitaan julki tuo, miksi? Koska heidän palkka on loppuen lopuksi ihan hyvä.

Kotipaikkakunnallani (pieni paikkakunta, perusterveydenhuoltoa) sairaanhoitaja valitteli väsymystään ja kertoi, kuinka oli tehnyt edellisenä päivänä pitkän vuoron: 08.15-16.30. Juuuh, mistä edes aloittaisin.... 

No mun viimeisin pitkä työvuoro oli kun jäin iltavuorosta tekemään yövuoron KUN EI NIITÄ TEKIJÖITÄ VAIN OLE. Se kuka väittää sairaanhoitajalla olevan hyvä palkka niin voi helvata, bruttona 2400e/kk ja kokemuslisä siinä mukana. Ei paljoa naurata. 

Ja kyllä, yhteishaku huomioitu ja kohti alan vaihtoa menen minäkin. Jos en saa opiskelupaikkaa, lähden varastohommiin kunnes opiskelupaikkaani pääsen. 

Että onnea vaan teille kun joskus tarvitsette julkista terveydenhuoltoa, meitä alalta lähteviä on aika monta.

Siltikin mietin, onko ongelma palkassa vai jossain muussa. Tekisitkö edelleen noita tappavan pitkiä yllärivuoroja eläkkeelle asti, jos sulle maksetaan esimerkiksi 300 euroa kuukaudessa enemmän? Hymy huulilla, pystymättä vieläkään suunnitella vapaa-aikaasi ja sinnitellen työpaikan klikkien kiusattavana.

Onko yksittäisen työntekijän todellakin kannettava työnantajan vastuu sijaisten hankkimisesta? Mitä jos kieltäytyisitte tekemästä ylimääräisiä vuoroja ja pakottaisitte työnantajan järjestämään työolot inhimillisiksi. Eihän kukaan tuollaista jaksa vuosia ja vuosikymmeniä. Vai kostetaanko se, jos jättää tekemättä ylimääräiset vuorot?

Vierailija
572/1465 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuossa sun vuorolisät mukana? Sanoit tekeväsi iltavuoroa ja yövuoroa.

Vierailija
573/1465 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siltikin mietin, onko ongelma palkassa vai jossain muussa. Tekisitkö edelleen noita tappavan pitkiä yllärivuoroja eläkkeelle asti, jos sulle maksetaan esimerkiksi 300 euroa kuukaudessa enemmän? Hymy huulilla, pystymättä vieläkään suunnitella vapaa-aikaasi ja sinnitellen työpaikan klikkien kiusattavana.

Onko yksittäisen työntekijän todellakin kannettava työnantajan vastuu sijaisten hankkimisesta? Mitä jos kieltäytyisitte tekemästä ylimääräisiä vuoroja ja pakottaisitte työnantajan järjestämään työolot inhimillisiksi. Eihän kukaan tuollaista jaksa vuosia ja vuosikymmeniä. Vai kostetaanko se, jos jättää tekemättä ylimääräiset vuorot?

Palkkaus kunnossa = enemmän hoitajia jää alalle ja erityisosaamista kertyy = enemmän resursseja kun aikaa ei mene uuden henkilöstön turhaan perehdyttämiseen. Mitä tässä on vaikea hahmottaa?

Vierailija
574/1465 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teho-osastolta terveisiä, peruspalkka 2600 ja muutama lantti päälle. Lisät ovat haittalisiä menetetyistä vapaista ja saatanan inhottavista työajoista. Terveyteni vuoksi nyt teen tilapäisesti vain aamua ja rahat täysin loppu loppukuusta laskujen, normaalielämisen ja vuokran jälkeen puhumattakaan jos tulee yllättäviä menoeriä. Pian joudun taas siirtymään kolmivuoroon vaikka tämänhetkinen terveys ei sitä kestä mutta yksinkertaisesti pakko hankkia edes vähän lisiä. Lisät ovat tasan haittakorvaus paskoista työajoista ja/tai oloista.

Nämä jotka kuvittelevat meidän istuvan salaa jonkin rahakirstun päällä shamppanja juoden niin voin luvata että näin ei ole.

Kulttuurialalta hei, peruspalkka 2100€/kk. Ei lisiä. Palkasta verot pois niin käteen jää reilut 1700€. Sillä on pärjättävä, koska niitä lisiäkään ei oikein voi hankkia. 

Ihan samalla tavalla täällä muutkin sinnittelee, jopa useamman satasen pienemmällä palkalla.

Asiaan tämän enempää puuttumatta mutta minä koen tehohoitajan työpanoksen tärkeämpänä kuin jonkun kulttuurialan eli minne minä verojani maksan. Jos noista kahdesta valitaan kummalle palkankorotuksen annan niin annan sen tehohoitajalle. Terveisin paljon sairastanut ja itse kolme kertaa teho-osastolla viikkokausia viettänyt ja sen todella läheltä useasti nähnyt mitä hoitotyö oikeasti on.

En mä ole korotuksia vaatinutkaan. Eikä mun liitto. En kitise kaikkialla kuinka en pärjää palkallani. Tai väitä olevani huonopalkkaisin, syrjityin ja kurjin työläinen koko maassa. Olen itse tietäen valinnut alani ja hyväksynyt huonon palkan. Mitoittanut elämäni tulojeni mukaan. Kestin kesän 2020 koronatyöttömyydenkin valittamatta.

Onhan se nyt naurettavaa, että hoitaja itkee palkkansa pienuutta ja sitä, että rahat ei riitä kun saa vaan 2600€ palkkaa. Samaan aikaan Suomessa elää paljon ihmisiä, jotka saa paljon vähemmän ja silti sinnittelevät tuloillaan. Ei se nyt riitä palkankorotuksen syyksi, että hoitaja ei osaa käyttää rahojaan ja tarvii siksi vähän lisää. Menköön elämänhallinnan kurssille. Tai jos sen korotuksen sijaan annetaan heille vähän rahankäytönopastusta.

Vierailija
575/1465 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on myös vähän vaikea uskoa että tätä ongelmaa ratkaistaan rahalla. En mä ite ainakaan pysyisi duunissa jossa on mielestäni kauheat olosuhteet vaikka tuliskin pari tai muutamakin satanen lisää kuussa. Myöskään tutkimusten mukaan palkankorotus ei motivoi kuin parisen kuukautta, jos työ muuten ei natsaa. Pitäis vaatia työolojen muokkausta eikä rahaa. Vaikka toki se monesti vaatis enemmän työvoimaa, eli myös sitä rahaa. Mutta ei enemmän palkkaa per lärvi. Mun mielestä palkka itsessään ei ole sairaanhoitajilla paha työhön ja koulutukseen nähden, isompi ongelma on ettei ole tarpeeksi porukkaa.

Vierailija
576/1465 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niinpä, ei tuo oikeasti rahallisesti ole ollenkaan sieltä alapäästä tai edes huono (ei sen jälkeenkään kun huomioi että usein vuorotyötä), ihan normaalia elämää ja kokopäivätyötä tekee vuodenpäivät suuret joukot jotka just ja just saa parisen tonnia kuussa - ja yllättävän paljon silläkin voi tehdä, jos ei oo pakko koko ajan tuhlata johonkin typerään

Vierailija
577/1465 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkus lakkoilette, Filippiineiltä ja Ukrainasta tulee muodollisen pätevää hoitsusakkia, eivät varmasti vaadi tuollaisia palkkoja.

Vierailija
578/1465 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, että Suomessa aina rahaa riittää jaettavaksi ulkomaille, mutta omalle väelle ei. En ole itse hoitoalalla. Olen tehdastyössä, peruskoulupohjalla ja tienaan paremmin kuin hoitajat, he ovat sentään käyneet kouluja. Minusta se on väärin. Yks asia mitä myös mietin, että miksi vuokrat on ihan järkyttäviä nykyään? Ei edes pelkästään pääkaupunkiseudulla, myös muualla alkaa olla älyttömät vuokrat. Joku kämäinen yksiö vähän syrjemmässäkin 600e. Ja hirveät bensahinnat päälle etäisyyksien takia. Ei työnteko pienellä palkalla enää kertakaikkiaan kannata. Painat niska limassa ja saat muutaman satasen enemmän "ylimääräistä rahaa" kuin työttömänä. Mieluummin jää työttömäksi ja hankkii sen ylimääräisen muutaman satkun kuussa helpommin jollain enemmän tai vähemmän virallisella nimikkeellä. Ruoatkin ehtii hakea ruokajonosta kun ei ole itse töissä jonojen aikaan. 

Vierailija
579/1465 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiljattain verrattiin sairaanhoitajana toimivan tuttavan kanssa palkkojamme. Hän tekee vuorotyötä, minä päivätyötä ja olen taloudellisessa vastuussa melko suuren yrityksen markkinoinnissa. Yhtä pitkät koulutukset takana, hänellä työvuosia alle 10 vuotta, mutta 14 vuotta. Hän saa käteen keskimäärin 3200€ + vuorolisiä, minä saan 2400€ + mahdollisesti kahdesti vuoteen bonukset (viime vuonna ei bonuksia senttiäkään, kun koronan takia myynti ei ollut riittävällä tasolla.

Jotenkin tuo hoitajien huutama kauhea palkkakuoppa ei ainakaan meidän kahden välisessä keskustelussa oikein tuntunut uskottavalta.

Hoitajia aina moititaan ettei eroteta bruttona ja nettoa. Mutta onnistuu se näköjään suuren yrityksen markkinoinnissakin.

Tai sitten ystäväsi valehteli sinulle, jos hän Suomessa tekee sairaanhoitajan töitä.

Oma ystäväni tienaa sairaanhoitajana n. 3400€/kk. On terveysasemalla hoitsuna, joten tuossa ei ole viikonloppu tai iltalisiä. Palkka päivätyöstä 8-16. Ei minusta mikään kovin huono, kun kyseessä on vielä suht tuore sairaanhoitaja. Hän aina valittaa palkan huonoutta, mutta siinä on kyllä kyseessä enemmänkin se, että rahankäyttö on holtitonta. Minä pärjään huomattavasti paremmin omalla 2200€ palkallani. Ja kyllä, olen nähnyt palkkakuitit, hän todellakin tienaa tuon verran. Toki tuosta pois verot kuten minultakin. Mulle jää alle 2000€ elämiseen, hällä lähemmäs 3000€. Jostain syystä en ymmärrä tätä hänen palkkakuoppaansa.

Anna heti ton terveysaseman nimi, niin haen sinne ja vaihdan alalle takaisin.

T. ex-hoitaja, päivätyöstä tuolloin brutto 2600e 2v sitten.

Enpä ala kaverin työpaikkaa julkisesti kertomaan. Ei ole mun asiani.

Kuinka yllättävää, pelkkää paskapuhetta siis. Mitä jos menisit kertoilemaan näitä satuja jonnekin muualle.

Ihan oikeesti meinaat, että mun pitäs kaverin työpaikka kertoa tällä palstalla 😂🤣 Aloitapa sinä vaikka ensin kertomalla oma työpaikkasi. Lisäksi kerro sotu ja pankkitili.

Kovin innokkaasti sinä niitä kaverin tietoja äsken jakelit. Kummasti käänty asenne nyt toiseen suuntaan. Eipä yllätä.

Kerroin vain tietoja, joista häntä ei tunnista. Jos alan kertoa paikkakuntia niin tunnistaminen on mahdollista. Ihan perusnettietikettiä ja varovaisuutta. Mä viis veisaan siitä uskotteko mua tai ei. Sen takia en ala muiden ihmisten tietoja kertomaan sen tarkemmin. Saat olla uskomatta jos haluat. 

Vierailija
580/1465 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käteen jää = netto: 2118 €/kk Tämä siis on olevinaan huono palkka?

Tuo 2100 euroa nettona kuulostaa aivan normaalilta palkalta vastaanottovirkailijalle päivätyöstä. Kiirettä ei palkankorotus poistaisi ja kiire on muissakin töissä. Millaisia palkkoja nämä hoitajat oikein kuvittelevat että vastaanottotyöntekijät muualla saavat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi