Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi julkisella puolella työtätekevä ei tajua

Vierailija
02.09.2015 |

Miksi kuntatyöntekijät eivät tajua, ettei heidän työnsä tuota kunnalle / valtiolle rahaa? Vaikka veroja maksavatkin niin raha vain kiertää näennäisesti työntekijän kautta.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuottavuus ei ole taloudellista tuottavuutta. On myös muussa mielessä tuottavaa työtä.

Vierailija
62/71 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 14:51"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 14:50"]

Niinpä, esimerkiksi sinun sairaan isäsi, äitisi, lapsesi hoitaminen kuntapuolella on todellakin tuottamatonta työtä

[/quote]Onneksi ne on yksityisellä hoidossa. Hinta on sama ja palvelu parempaa.

[/quote]

Olet ilmeisesti valmis maksamaan myös itse lapsesi koulutukset, yksityiskoulut, oppikirjat ja muut materiaalit? Samoin kuin hammaslääkärikäynnit, mahdolliset oikomishoidot, neuvolat ja rokotukset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä yksityisyrittäjänä voin kokemuksesta sanoa, että julkiselta puolelta löytyy paljonkin työntekijöitä jotka tekevät tuottavaa työtä. Sellaista, joka jonkun on tehtävä, oli se sitten yksityinen firma tai julkinen organisaatio.

Kyse on siitä, tuottaako työn tekijä palkkansa arvosta työpanosta. Jos yksityisellä puolen ei tuota, ei sellaista työtä kauaa tehdä, firma menee nurin tai omistajat saneeraavat.

Mutta jos julkisen puolen työorganisaatio pystyy tuottamaan saman työn halvemmalla kuin yksityiset tarjoavat, en näe mitään syytä mikseivät he voisi tehdä sitä. Ei yksityinen ole parempi tai halvempi vain siksi että se on yksityinen.

Vierailija
64/71 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 14:47"]

Miksi kuntatyöntekijät eivät tajua, ettei heidän työnsä tuota kunnalle / valtiolle rahaa? Vaikka veroja maksavatkin niin raha vain kiertää näennäisesti työntekijän kautta.

[/quote]

En tiedä miks mulle tuli tästä ketjusta ja osasta kommenteista mieleen, kuinka usein naureskellaan miehen kanssa idiooteille, jotka kuvittelee, että esimerkiks yksityinen terveydenhuolto on tasokkaampaa kun julkinen. :D Kun vaikka sen sun kakaras yleistila on hiukankin laskenu ja viet sen ah-niin-huipulle-yksityiselle-lääkäriasemalle, niin suorilta se sieltä lähetetään sairaalapäivystykseen arvioon. :D Idiootit ne ei vaan tajua, että julkisella puolella se paras osaaminen on ja siellä se hoitaminen tosipaikan tullen tapahtuu. Niin, ja sekä mä että mun mies ollaan todellisia loosereita; mies on lääkärinä JULKISELLA puolella erikoissairaanhoidossa ja mä vielä astetta pahempana tapauksena työskentelen kuntasektorilla... itse en tosin ole lääkäri.

Vierailija
65/71 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai julkinen sektori kuluttaa enemmän kuin tuottaa :D. Se on tavallaan idea tässä, että lakisääteisesti ihmisille on turvattu tietynlaiset palvelut.

Tuottavuus on tietysti mitattavissa muutenkin kuin rahassa. Monet julkiset palvelut esim. koulut, neivolat, terveydenhuolto vaikuttavat välillisesti ihmisten tuottavuuteen pitkällä aikavälillä.

Pitkään on hehkutettu yksityistä sektoria, ja tottakai se on aivan elintärkeä kansantalouden kannalta. Huono asia on kuitenkin, että tuottavuudellakin on tietty katto, eikä jatkuvaa kasvua voida enää odottaa samalla tavalla kuin historian saatossa.

Vierailija
66/71 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 16:00"]Minä ainakin tuotan valtiolle rahaa. Palveluista perimme asiakkailta maksun, jokaisen tulotason mukaan. Olen myös vuoden tehnyt kahden ihmisen työt, joten yhden työntekijän palkkakulut ovat säästyneet. Minulla ei myöskään ole määriteltyä työaikaa vaan työssä ollaan niin pitkään kuin tarve vaatii. T. Valtion työntekijä

Arvaako kukaan mitä työtä teen?
[/quote] julkinen oikeusavustaja. T: toinen, joka ei kuulu työajan piiriin

Vierailija
67/71 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3/4 suomen kansalaisista ei tule olemaan nettomaksaja elinaikanansa ja koska julkinen puoli on niin suuri kuin se on nyt niin on tehtävä leikkauksia sillä nyt elämme tai siis julkinen puoli elää kiitos laina rahan. Julkinen puolemme on suurempi kuin kreikan ja me olemme niin tyhmiä että nauroimme heille vielä muutama vuosi sitten. Noin 10 vuoden päästä olemme tilanteessa jossa tulemme luopumaan osasta tuista ja sen tulevat päättämään ulkomaalaiset päättäjät ja heidän leikkaukset tulevat olemaan kova pala niille joita nämä nykyiset ehdotukset raivostuttavat, koska mistään ei saa leikata ja poliitikot ovat tilanteessa jossa tekevät poliittisen itsemurhan jos yrittävät tai kertovat kansalle totuuden kuten sipilä teki. Byrokratian, verotuksen (erityisesti perintöveron) takia parhaimmat veronmaksajat lähtevät pois. Kaiken kukkuraksi meillä on ay änkyrät jotka tekevät melkein kaikkensa jotta tarvittavia muutoksia ei syntyisi.

Vierailija
68/71 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen julkisella pienellä palkalla. Mutta aivan hyvin voisin tehdä saman työn yksityisellekin samalla rahalla. Sinä vain maksaisit palvelusta noin kymmenen kertaa enemmän. Veroeurojasi käytettäisi johonkin muuhun tarpeelliseen. Että sopii minulle, jos vain mielesi tulee hyväksi siitä, että työni tuottaisi rahaa oletetulle yksityiselle työnantajalleni.

Vierailija
69/71 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisissä hoitolaitoksissa asiakkaan saama palvelu ei todellakaan ole aina laadukkaampaa kuin julkisella puolella. Mahdollisimman suurta rahallista voittoa tavoitteleva yritys palkkaa esim. vanhustenhoitoon mielellään vähän koulutetun halvalla työskentelevän henkilön, jolla hoitotyön lisäksi teetetään siivous -, pyykinpesu - ja puuronkeittohommat. Vanhuksen lääkehoito sekä mahdolliset haavahoidot ja katetroinnit hoidetaan ammattitaidottomasti ja tämä voi vaarantaa vanhuksen hengen. Aikaa keskusteluun vanhuksen kanssa ei ole, koska tuottavuus kärsisi.. Mutta bisnekset pyörii ja tuottoa tulee.

Vierailija
70/71 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään oli HS:ssa uutinen, jossa todettiin, että Suomessa on suhteessa isoin julkissektori. Haastateltu talouden professori totesi, että siihen ei myöskään ole meillä nyt varaa. Ei ollut vuosikausiin. 

Vierailija
71/71 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen puolen sektori pienenee heti merkittävästi sosiaali- ja terveyspuolella, kun ihmiset lopettavat ylettömän alkoholinkäytön ja alkavat syömään terveellisesti ja liikkumaan. Alkoholi ja krooniset elintasosairaudet aiheuttavat mittavat turhat kuluerät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi