Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen kaunein kesämökki

Vierailija
21.03.2022 |

Nyt alkaa, tässä jaksossa esitellään skandinaavisia mökkejä.

Kommentit (930)

Vierailija
441/930 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ohjelman mökit on kaikki enempi vähempi luksusta. Ei pitäisi edes mökkeilystä puhua monen kohdalla kun on omakotitalomaisia ja enempi huvilatyyliä. Ja ne kustannukset, kuinka monella ns. tavan palkansaajalla on varaa pitää ok taloa tai isoa kaupunkiasuntoa ja luksushuvilaa, ellei noita vuokraa ulkopuolisille?

Vierailija
442/930 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ihmettelen sitä, miten moni ei halua mökille sähköjä eikä vettä. Että "mökki ei ole mökki, jos sinne tulee juokseva vesi." No minusta taas mökkeilyn ei pidä olla mikään työleiri. Kun viikonloppuna lähtee mökille pariksi päiväksi, niin itse haluan nauttia ja olla huoletta. On todella työlästä hakea vettä järvestä/kaivosta ja tiskata käsin ei-juoksevalla vedellä. Saunassa suihku on kivempi kuin yrittää pestä pitkiä hiuksia vadissa. Sisävessa helpottaa mökillä oloa myös huomattavasti, kun ei tarvitse huoltaa ulkohuussia. Sadepäivinä voidaan olla sisällä ja katsoa televisiota. Ei se mökki silti mikään "kakkoskoti" tai luksus ole, ihan tavallinen n.40m2 mökki alkovilla ja pienellä keittiöllä. Saunarakennus erikseen ihan järven vieressä.

Toiset tykkää puuhata mökillä jatkuvasti, me tykkäämme vaan olla, arkisin on ihan tarpeeksi tekemistä.

Miten tämä liittyy ketjun aiheeseen? Mikä näistä mökeistä on sinun?

Ärsyttävää, kun ei pysytä aiheessa. Tehkää oma ketju omien mökkienne kehumisen.

Liittyy siten, että täällä todella moni väittää, ettei rakennusta voi kutsua mökiksi, jos sinne tulee sähköt tai vesi. Että mökiksi voi muka kutsua vain alkeellista hökkeliä, missä ei saa olla mitään mukavuuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/930 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mökkeillä sitten kotonansa jos kaikki mukavuudet yms on. Itse en halua esim telkkaria mökille, patteriradio riittää.

Vierailija
444/930 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon ohjelman mökit on kaikki enempi vähempi luksusta. Ei pitäisi edes mökkeilystä puhua monen kohdalla kun on omakotitalomaisia ja enempi huvilatyyliä. Ja ne kustannukset, kuinka monella ns. tavan palkansaajalla on varaa pitää ok taloa tai isoa kaupunkiasuntoa ja luksushuvilaa, ellei noita vuokraa ulkopuolisille?

Ohjelmaformaatti on hyvä, nimi ehkä hiukan harhaanjohtava.

Kumpi on helpompaa ? Vaihtaa ohjelman nimi , vai kritisoivat katsojat 😂😂

Vierailija
445/930 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ohjelma, ja laaja kirjo erilaisia loma-asuntoja esittelyssä. Älkää ihmeessä tarttuko siihen mökki sanaan, sehän on yleisesti käytössä loma-asunnoista, ja jokainen tajuaa merkityksen tässä yhteydessä. Minua ei kiinnosta tippaakaan alkeelliset mökit, jossa kaikki toiminnot ovat hyvin vaikeita ja työläitä. Olen elänyt sellaista oikeaa elämää, joten tiedän mitä se on, ja lomaltani en sitä halua. Minua kiinnostaa juuri se miten nämä arkiset toiminnot on järjestetty; ruuanlaitto, tiskaaminen, peseytyminen jne. Kesämökin (loma-asunnon) paikka tietenkin on tärkeä ja mökin tilaratkaisut.

Vierailija
446/930 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummuilija kirjoitti:

Kaksi tynnyrisaunaa ja lankkua pitkin ja poikin, mitäköhän tuomarit ovat ajatelleet, iso nurmikkoalue. Ja sitten iso avoterassi ilman katosta. Suomessa aina tuulee ja sataa, ei ole kovin käytännöllinen. Olohuoneessa valtava kulmasohva, jota ei niin vain siirretä. Ilmeisesti tämä pariskunta ei ole työelämässä? Pesutila ulkona, joten haluaisin tietää kuka siellä hirveää pyllistellä kun parikymmentä henkeä viettää mökkiviikonloppua!

Ei ollut kulmasohva vaan kaksi erillistä isoa sohvaa. Tuota pesutilaa itsekin mietin, ideana kiva mutta käytännössä varmaan epämiellyttävä. Talvellakin hauska käydä peseytymässä..

Mietin tuota pesutilaa: kiva peseytyä hyttysten keskellä. Ei mitään suojaa. Taitaa jäädä pelkkään huuhteluun.

Meillä oli yhtenä kesänä käytössä ulkosuihku, koska oli paljon vieraita ja kaikenlaista toimintaa. Suihku toimi todella hyvin, ja voisin ajatella sitä pysyväisratkaisuksi.

Vierailija
447/930 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle mökki on paikka, jossa voin lomailla läpi vuoden. Mökissä pitää siis olla mukavaa talvellakin eli sähköt ja vesi sisään ovat välttämättömiä kuten myös wc.

Suurta tilaa en tarvitse, tupakeittiö ja makuuhuone riittävät. Kesällä kun käy vieraita, voivat he majoittua pariaitassa tai rantasaunan kamarissa.

Vierailija
448/930 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Modernit kesämökit-jakso oli tähän mennessä paras, tykkäsin kaikista kolmesta mökistä! Jos olisi rahaa, niin jonkun tuollaisen haluaisin itselleni. Leveät hirret, korkeat huoneet, valoisaa.. Ei kuitenkaan liian isoa, vaan juuri passelia vapaa-ajan viettoon. Ja lämmintä eikä kliinistä.

Vierailija
449/930 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin heti että lesboilu-mökki voittaa. Se on tätä nykyaikaa.

Vierailija
450/930 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvasin heti että lesboilu-mökki voittaa. Se on tätä nykyaikaa.

Se oli kaikkein paras, ehdottomasti.

Vierailija
451/930 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se lesbopariskunta on ammatiltaan? Rakennetut moottoripyörät naisilla ei ole ihan joka päivän juttu. Lisäksi toinen nainen ei puhunut esittelysssä mitään, mikä oli hieman outoa.

Vierailija
452/930 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Modernit hirsimökit oli kyllä minun makuun. Se jatkoon menneen mökin omistaja on tuutattunut vaan ihan liikaa kuvia siitä mökistä sisustuspalstoille. Villapisto sitä ja tätä. Kiva mökki ja mahtava ranta, ei sillä.

Vierailija
453/930 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama mökkeillä sitten kotonansa jos kaikki mukavuudet yms on. Itse en halua esim telkkaria mökille, patteriradio riittää.

Kerronpa sinulle. Omakotitalomme edessä ei ole puhdasta järveä, jossa voi uida ja kalastaa. Ei ole suuria metsiä vieressä, jossa voi marjastaa ja sienestää.

Mukavuudet tekevät sen, että on aikaa noihin em puuhiin.

Lisäksi uteluaat naapurit puuttuvat mökiltä.

Kulut ovat aina pienemmät siellä, missä ei oleskella. Ei kaupunkiasunnossa kukaan käytä vettä, sähköä eikä tarvi täyttä lämpöä, kun ollaan ns mökillä.

Vierailija
454/930 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökeissä on tosi pieniä makuuhuonetta. Monessa mökissä ollut niin pieni että parisänky on kiinni seinässä, toiselta sivulta.

Vaikka makuuhuoneessa "vain" nukutaan, niin inhottava kömpiä toisen yli illalla tai aamulla.

Tila on luxusta.

Vierailija
455/930 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestijärven hiekkaranta oli ilman muuta paras, mutta ei kai nyt sentään joku katalogista pongattu persoonaton valmispakettimökki mikään Suomen paras kesämökki ole!?!

Sisustuksessa ainut "oikea" kesämökkiesine oli vanha keinutuoli. Sekin puunattu ja putsattu ja lakattu uuden karheaksi. Huh, huh.

Vierailija
456/930 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lestijärven hiekkaranta oli ilman muuta paras, mutta ei kai nyt sentään joku katalogista pongattu persoonaton valmispakettimökki mikään Suomen paras kesämökki ole!?!

Sisustuksessa ainut "oikea" kesämökkiesine oli vanha keinutuoli. Sekin puunattu ja putsattu ja lakattu uuden karheaksi. Huh, huh.

Kun rakensimme mökin. Ostimme käytännössä kaikki huonekalut ja muut vermeet uutena, kahdesta syystä:

- kotona ei ollut ylimääräisiä kalusteita, astioita yms

- ostamalla uudet, saimme sopivat huonekalut heti.

Vierailija
457/930 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa on uusissa huonekaluissa. Eihän kaiken tarvitse olla vanhaa.

Vierailija
458/930 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsi se että se hiekkaranta olikin täysin rakennettu. Jostain sisustusryhmästä olen kuvitellut että villapisto olisi tyyliin jossakin kalajoen hiekoilla ja ajatellut että onpa upea tontti. Mut tuossa olikin heti rajan takana joku vesijättöhetteikkö. Hirsi oli myös ihan olemattoman ohutta eli vissiin vain kesäkäytössä ja äänieristyskin on olematon. Sisustuksesta kyllä löytyi kaikki vuoden takaiset trendit, rottingilla ja viherkasvit, bohotyynyt.

Vierailija
459/930 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsi se että se hiekkaranta olikin täysin rakennettu. Jostain sisustusryhmästä olen kuvitellut että villapisto olisi tyyliin jossakin kalajoen hiekoilla ja ajatellut että onpa upea tontti. Mut tuossa olikin heti rajan takana joku vesijättöhetteikkö. Hirsi oli myös ihan olemattoman ohutta eli vissiin vain kesäkäytössä ja äänieristyskin on olematon. Sisustuksesta kyllä löytyi kaikki vuoden takaiset trendit, rottingilla ja viherkasvit, bohotyynyt.

Siis rottinki.

Mutta minä pidin matalista ikkunoista, toisin kuin yksi tuomareista. Maisema näkyi, akvaariotunnelma vähäisempi kuin jätti-ikkunoissa

Vierailija
460/930 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa on uusissa huonekaluissa. Eihän kaiken tarvitse olla vanhaa.

Uutta sänky ja sohva. Muu voi olla paljolti itsetehtyä tai vanhaa jos on muutenkin moderni, uusi huvila. On paljon kauniimpi kuin kaikki uutena -katalogisisustus, joita asuntomessuilla näkee.