Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen kaunein kesämökki

Vierailija
21.03.2022 |

Nyt alkaa, tässä jaksossa esitellään skandinaavisia mökkejä.

Kommentit (930)

Vierailija
461/930 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lestijärven hiekkaranta oli ilman muuta paras, mutta ei kai nyt sentään joku katalogista pongattu persoonaton valmispakettimökki mikään Suomen paras kesämökki ole!?!

Sisustuksessa ainut "oikea" kesämökkiesine oli vanha keinutuoli. Sekin puunattu ja putsattu ja lakattu uuden karheaksi. Huh, huh.

Minua häiritsi se että se hiekkaranta olikin täysin rakennettu. Jostain sisustusryhmästä olen kuvitellut että villapisto olisi tyyliin jossakin kalajoen hiekoilla ja ajatellut että onpa upea tontti. Mut tuossa olikin heti rajan takana joku vesijättöhetteikkö. Hirsi oli myös ihan olemattoman ohutta eli vissiin vain kesäkäytössä ja äänieristyskin on olematon. Sisustuksesta kyllä löytyi kaikki vuoden takaiset trendit, rottingilla ja viherkasvit, bohotyynyt.

Ihan samaa pohdin, sillä tuo keinutuoli oli kuulemma "isännän paikka". Kuka nyt tämän päivän ihminen edes haluaa korostaa tuota, miksei emännän? Ja sitten tuo ihmeen bohojuttu ja näytti makkarissa olevan joku härpäke seinällä eli aika moinen pölynkerrääjä ja lisäksi niin valkoista. Mikä keittiö..en ymmärrä ja hiekkaa! Se nukkuma-aitta ei varmaan ole kylmällä ilmalla käytössä? Sisälle mentiin kiertämällä talo.

Vierailija
462/930 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meirän mökille tulee vesi sisälle asti,

kun vaan jaksaa kantaa. Siinä on mukavuutta omiksi tarpeiksi.

Punanen matto on puucees lattialla reijän eres, se on mieli paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
463/930 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestijärven mökki oli paras kaikista. Hirsi oli paksua hienoa hirttä ja paikka oli upea luonnonhiekkaranta. Joku kirjoitti, että tekaistu hiekkaranta, ehkä ajettu hiekkaa mökin viereen että saadaan pihasta helppo ja yhtenäinen. Laitetaanhan sitä nurmikkoakin niin miksi ei hiekkaa

Ranta oli uniikki mitä ei varmaan hirveesti Suomesta mökeiltä löydy. Ei oltu yritetty liikaa vaan kaikkea oli just sopivasti ja hienolla tyylillä tehty. Ihana vanha kiikku ja muitakin vanhoja juttuja. Nahkarahi, vanhoja rottinkikalusteita. Hienot baarituolit, mitä en ollut ennen kellään nähnyt. Kaikkia oli juuri sopivasti. Pieni kompakti kaunis mökki, ei puutu mitään eikä mitään liikaa. Eikö yhtään liian pröystäilevä vaikka moderni tavallaan toiminnoiltaan olikin. Saa varmasti ääneni!

Vierailija
464/930 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne vanhat kalusteet pitää sinne mökille hankkia että kelpaa? Ei kaikilla ole varastot täynnä kalusteita eikä viitsi kierrätyksestäkään ostaa koska esim luteet. Helpoin ostaa uutena.

Vierailija
465/930 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse hankkisin mökin niin pitäisi kyllä olla ympärivuoden käyttöön, silloin oltava muutakin kuin ulkohuussi, päreet ja kantovesi.

Vierailija
466/930 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kritiikkiä siitä, etteivät mökit olisi tarpeeksi mökkimäisiä. Onhan tuossa ollut ihan kaikenlaisia, ja oman kokemukseni mukaan oikeilla ihmisillä on juuri tuollaisia mökkejä. Jotkut huviloita kaikilla mukavuuksilla, ja silti mökkejä, jotkut hirsimökkejä kantovedellä. Mutta kun kauneinta mökkiä etsitään, niin eihän siellä kuulukaan olla mitään homeista lautakasaa jossa on jotain vanhaa romua.

Tämä.

Vierailija
467/930 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksut käsivarret-keskustelu poistettiin.

Tästä kuitenkin tuli mieleeni tämä Suomen kaunein kesämökki -ohjelma.

Siinä tulee aina alussa perhe/pariskunta mökkinsä ovelle vilkuttamaan.

Oliskohan ollut toivakkalainen emäntä, kun vilkutti niin allit vaan lepatti.

Vierailija
468/930 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ne vanhat kalusteet pitää sinne mökille hankkia että kelpaa? Ei kaikilla ole varastot täynnä kalusteita eikä viitsi kierrätyksestäkään ostaa koska esim luteet. Helpoin ostaa uutena.

Niin, joillekin nämä asiat ovat tärkeämpiä kuin toisille. Sitten ostat uutta jos se on helppoa. Kaikki eivät toimi helppous edellä. Pääasia kai on että olet itse tyytyväinen. 

Vierailija
469/930 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkikesäkodit oli suorastaan kauheita! Suoraan Elloksen/Jotexin kuvastosta -tuossa ihan äsken 10 vuotta sitten.

Hyggee, hyggee, hyggee.. Tuli suorastaan huono olo 🤮

Vierailija
470/930 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, joillekin nämä asiat ovat tärkeämpiä kuin toisille. Sitten ostat uutta jos se on helppoa. Kaikki eivät toimi helppous edellä. Pääasia kai on että olet itse tyytyväinen. 

Ei ole millään tavalla olemassa sääntöä, että mökillä tavaran pitäisi olla vanhaa. Joillakin mökki on perintöä, ja tavara on silloin usein myös sitä perintötavaraa. Mutta itse hankitun mökin saa sisustaa oman maun mukaan.

Vierailija
471/930 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas noita suurella rahalla tehtyjä laatikoita,

Valtavia lomalaitoksia. Vie paljon tilaa elävältä luonnolta.  Rantaa menee parin ihmisen tähden. Kieltää pitäisi.

Vierailija
472/930 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villa Pistoa vuokrataan Torissa, saatavilla kaikkina kesäviikkoina. Että semmoinen tärkeä kesäpaikkahan se ja osallistuminen ohjelmaan pelkkää mainostusta vuokraamista varten.

Vierailija
473/930 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villa Pistoa vuokrataan Torissa, saatavilla kaikkina kesäviikkoina. Että semmoinen tärkeä kesäpaikkahan se ja osallistuminen ohjelmaan pelkkää mainostusta vuokraamista varten.

Oliko osakilpailuvoitto tuotesijoittelua ja maksettua mainosta?

Ko mökin valmistaja teki mainoksen kohteesta, ohjelman jälkeen.

474/930 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä keskustelua. Miksi mökkiä ei saisi vuokrata vaikka onkin tärkeä paikka. Kysyin itse juuri mökkiä vuokralle ja vuokraavat vain yhden ma-pe kerran kuukaudessa, muutoin omassa käytössä. Ja mikä ihmeen mainos? Ei tässä ohjelmassa saa mainostaa. Eikä siinä puhuttu kuka tai mikä mökkimalli on. En ymmärrä tällaista keskustelua, mökki oli aivan ihana ja myös paikka, miksi sitä nautintoa ei voisi antaa myös muille lomaisille. Outoa puhetta.

Vierailija
475/930 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä42198 kirjoitti:

Ihmeellistä keskustelua. Miksi mökkiä ei saisi vuokrata vaikka onkin tärkeä paikka. Kysyin itse juuri mökkiä vuokralle ja vuokraavat vain yhden ma-pe kerran kuukaudessa, muutoin omassa käytössä. Ja mikä ihmeen mainos? Ei tässä ohjelmassa saa mainostaa. Eikä siinä puhuttu kuka tai mikä mökkimalli on. En ymmärrä tällaista keskustelua, mökki oli aivan ihana ja myös paikka, miksi sitä nautintoa ei voisi antaa myös muille lomaisille. Outoa puhetta.

Ohjelman tuottaa MTV, lyhenne sanoista: mainos televisio.

Vuokraajan ei varmastikaan kannata maksaa mitään mtv:lle, on sen verran pientä bisnestä. Kannattaako mökin valmistajan maksaa jotain?

Vierailija
476/930 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ehdoton suosikki on kauden viimeinen mökki eli Pelkosenniemen mökki. Kyynel tuli silmäkulmaan muistojen kera. Ei edes sähköä mutta ne maisemat ja valtavan tunnelatauksen sai aikaan tämä mökki.

Olisi hienoa kun voittaisi ja taas nähtäisiin ettei rahalla ei saa sitä upeinta.

Viime vuoden voittaja oli myös niin kymppi kun voi olla.

Vierailija
477/930 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ehdoton suosikki on kauden viimeinen mökki eli Pelkosenniemen mökki. Kyynel tuli silmäkulmaan muistojen kera. Ei edes sähköä mutta ne maisemat ja valtavan tunnelatauksen sai aikaan tämä mökki.

Olisi hienoa kun voittaisi ja taas nähtäisiin ettei rahalla ei saa sitä upeinta.

Viime vuoden voittaja oli myös niin kymppi kun voi olla.

Itse äänestän tätä mökkiä ja se tunne kun mökki kuin imaisi itseni sen sisään. Hienoja oli muutkin mökit mutta yksikään ei tuonut sitä tunnetta mitä tämä mökki toi.

Vierailija
478/930 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet vuokraa kesämökkiään ellei ole täysi murju. Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Kyllä he siellä itsekin silti käyvät.

Vierailija
479/930 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se keskimmäinen hangon kesäasunto oli tosi kivasti laitettu ja sisustettu.

Vierailija
480/930 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama mökkeillä sitten kotonansa jos kaikki mukavuudet yms on. Itse en halua esim telkkaria mökille, patteriradio riittää.

Jos asuu kerrostalossa niin ei ole. Omakotitalossa ehkä. Tosin jos mökki on rannalla niin harvan omakotitalo on.