Kokoomus leikkaisi toimeentulotukia
Kokoomus on ehdottanut yhtenä työllisyyttä parantavana toimenpiteenä sitä, että toimeentulotukeen palautettaisiin asumiskulujen 7%:n omavastuu. Aikoinaan meillä oli hölmö hallitus – tuolloin säädettiin ko. omavastuu. Sitten meillä oli järkevämpi (lue: vähemmän hölmö) hallitus joka ymmärsi poistaa tuon omavastuun.
Kokoomuksessa on siis päätelty, että asumiskulujen 7%:n omavastuu lisäisi työllisyyttä (kuva). Kokoomuksen mukaan omavastuu kannustaisi hakeutumaan edullisempaan asuntoon ja samalla se purkaisi kannustinloukkuja?
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/juhanivehmaskangas/279847-kokoomuksen-…
Kommentit (443)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan Suomen tukijärjestelmä mennyt holtittomaksi. Kaikki vaan pitää saada, tekemättä itse mitään.
Sitten kun ei töissä käy eikä muutakaan tee, niin on aikaa valittaa.
On liian raskasta töissä kun pitää pärjätä ihmisten kanssa. Kaikki muutkin karkotetaan ympäriltä. Sitten on yksin ja ”syrjäytynyt”.
Hyvä esimerkki oli tämä että työttömän pitää saada muuttoauto ja muuttomiehet veronmaksajien piikkiin. Kun ei ole rahaa, eikä ainoataan ystävää eikä sukulaista auttamaan. Ja itse ei jaksa.
Miksi sitten työtön ei saa jatkaa palkkatukitöissä, jos haluaa? Aina otetaan uusi työtön tilalle, kun siihen saa palkkatuen.
Koska siinä palkkatykiaikana työttömän olisi tullut kyetä näyttämään taitavuutensa, ja työllisyysjaksonjälkeen hänellä on paremmat edellytykset hakea työtä.
Pitääjö aina vaan saada tulla valmiiksi katettuun pöytään?
Niin, onko äitisi tai isäsi johtaja. Tiedätkö kuinka paljon heitä haukutaan kun käyttävät ilmaistyöntekijöitä
Oletko ahneen ihmisen lapsi?
He ovat eläkeläisiä, mutta aina oman elantonsa ansainneet palkkatyöllä ja saman mallin opettaneet lapsilleen. Hyvä periaate.
Eläkeläisiä johtajat. Käyttääkö isäsi orjatyövoimaa ja ahnehtii itselleen hienon talon ja auton?
Miten tämäliittyy isääni? He ovat työllään ansainneet talonsa ja autonsa.
Ei kai jonkin tukityöllistämisen tarkoitus ole olla loppuiän ratkaisu. Voihan ajatella niinkin, että antaa useammalle mahdollisuuden päästä jälkeen työelämään. Hyväntekijä <3
Isäsi käyttä ilmaistyöntekijöitä ja ahnehtii itselleen omaisuutta
Isäni on ollut erilaisissa töissä, mutta minä itse olen kyllä tukityöllistettyjä käyttänyt. Tarkennus. En ole mikään suuryritys, vaan ihan vaan tavallinen yrittäjä. Ja aidosti halunnut tarjota useammalle mahdollisuuden työllistymisjaksoon.
Valtion rahoilla ilmaistyöntekijöitä ja itsellesi ahnehdit omaisuutta.
Maksa palkka reilusti tai tee itse työt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan Suomen tukijärjestelmä mennyt holtittomaksi. Kaikki vaan pitää saada, tekemättä itse mitään.
On liian raskasta töissä kun pitää pärjätä ihmisten kanssa. Kaikki muutkin karkotetaan ympäriltä. Sitten on yksin ja ”syrjäytynyt”.
Hyvä esimerkki oli tämä että työttömän pitää saada muuttoauto ja muuttomiehet veronmaksajien piikkiin. Kun ei ole rahaa, eikä ainoataan ystävää eikä sukulaista auttamaan. Ja itse ei jaksa.
Miksi sitten työtön ei saa jatkaa palkkatukitöissä, jos haluaa? Aina otetaan uusi työtön tilalle, kun siihen saa palkkatuen.
Koska siinä palkkatykiaikana työttömän olisi tullut kyetä näyttämään taitavuutensa, ja työllisyysjaksonjälkeen hänellä on paremmat edellytykset hakea työtä.
Niin, onko äitisi tai isäsi johtaja. Tiedätkö kuinka paljon heitä haukutaan kun käyttävät ilmaistyöntekijöitä
He ovat eläkeläisiä, mutta aina oman elantonsa ansainneet palkkatyöllä ja saman mallin opettaneet lapsilleen. Hyvä periaate.
Eläkeläisiä johtajat. Käyttääkö isäsi orjatyövoimaa ja ahnehtii itselleen hienon talon ja auton?
Ei kai jonkin tukityöllistämisen tarkoitus ole olla loppuiän ratkaisu. Voihan ajatella niinkin, että antaa useammalle mahdollisuuden päästä jälkeen työelämään. Hyväntekijä <3
Isäni on ollut erilaisissa töissä, mutta minä itse olen kyllä tukityöllistettyjä käyttänyt. Tarkennus. En ole mikään suuryritys, vaan ihan vaan tavallinen yrittäjä. Ja aidosti halunnut tarjota useammalle mahdollisuuden työllistymisjaksoon.
Jää sitten työllistymisjaksot saamatta. No ei, käytän jatkossakin, joukossa on ollut joitain ihan hyviäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ääni siis vasemmalle.
Ja vasliitolle. SDP ajaa Kokkareiden politiiikkaa esim. Aktiivimalli.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Kokoomus ei saa näitä yksin päättää.
Demarit ja vihreät on valmiita Sinipunaan työttömiä kyykyttämään. Jonnet ei muista että eniten työttömiä ja köyhiä kuritti Lipposen hallitukset. Sipilä jäi toiseksi siinä touhussa.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen tahto on saada halpoja työntekijöitä. Kaikkein mieluiten ilmaisia. Sitähän leikkauksilla ajetaan.
Tulevaisuuden työläinen ei saa edes säästää tililleen koska tämä vähennetään hänen seuraavasta "palkastaan". Samoin kesämökki ja auto on myytävä jotta saa "palkkaa". Onko kansa näin tyhmää että äänestää tällaisen puolueen gallupin suurimmaksi?
Työttömät on sama Kokoomukselle mitä Persuille mmmuutto. Persuilla sentään on järkeä että priorisoidaan oman kansan hyvinvointi ensin ja leikataan kehitysavusta, Sitrasta ja muista turhakkeista. Kokoomuksen priorisoinnissa oman kansan hyvinvointi menee viimeiseksi. Jopa Afrikka on tärkeämpi heille.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä mitenkään usko että työmarkkinatuella elävä mielenterveysongelmista ja selkäkivuista sekä diabeteksestä kärsivä Masa 58v työllistyy kun sen rahoista viedään osa. Miten tämä kuvio sitten toimisi?
Eihän tuossa vielä mitään. Puhelinmyyntiä varmasti ehdotettaisiin tai yrittäjyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jää sitten työllistymisjaksot saamatta. No ei, käytän jatkossakin, joukossa on ollut joitain ihan hyviäkin.
Jos palkkatuella työllistää, ok, koska työllistetty saa myös asianmukaisen palkan ja normaalit työntekijän edut. Työnantaja joutuu myös maksamaan osan palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä mitenkään usko että työmarkkinatuella elävä mielenterveysongelmista ja selkäkivuista sekä diabeteksestä kärsivä Masa 58v työllistyy kun sen rahoista viedään osa. Miten tämä kuvio sitten toimisi?
Eihän tuossa vielä mitään. Puhelinmyyntiä varmasti ehdotettaisiin tai yrittäjyyttä.
Puhelinmyynti varsinkin yksityisille kuluttajille pitäisi lailla kieltää tai vaatia kuluttajalta aktiivinen tahdonilmaus puhelinmyynnile.
Jos olen yrityksen A asiakas, se ei tarkoita että siltäkään yritykseltä haluaisin puhelinmarkkinointia ja jatkuvaa lisäpalvelujen tyrkytystä. Jos ei mene perille, vaihdan palveluntarjoajaa.
Tukia on pakko pienentää, koska meillä ei ole yksinkertaisesti varaa sellaiseen yhteiskuntaan, jossa vähemmistö käy töissä ja elättää enemmistöä. t: Kokoomuslainen
Toimeentulotuessa on jo asumiskuluissa tiukat kuntakohtaiset rajat. Esim. helsingistä et normaaleilta markkinoilta tahdo niin pientä ja halpaa vuokra-asuntoa löytää että se noihin rajoihin sopisi. Jopa kaupungin asunnot on kalliimpia vaikkei niihin tavis tietty millään ilveellä nykysysteemillä pääsekään.
Muissa kaupungeissa rajat on vielä matalammat.
Toisin kuin poliitikkobroileri luulee, toimeentulotuella ei köyhä rikastu, vain asunnon vuokraaja rikastuu. Aika usein tää on muuten poliitikkobroileri tai ainakin taho joka puolueita rahoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilu työnantaja maksaa itse tes-palkan. Muu on hyväksikäyttöä
Mutta ei voi kun täytyy ahnehtia itselle sitä sun tätä.
Ikävää politiikkaa täällä Suomessa, ovat aina kokoomus ensimmäisinä alentamassa toimeentulotukia, vaikka valtion lupaamia töitä ei tarjolla. Ei kaikki ihmiset ole koulutukseltaan samanlaisia. On selvääkin selvempi ettei kuka vaan voi tehdä, mitä vaan työtä, mitä tarjolla. Usein koulutus veisi vuosia ja tilanne heikkenee taloudellisesti vieäläkin sinä aikana. Suomi antaa kansamme verorahat EUn rikolliseen pankkiin, siksi täällä asiat menee mettään. Itse eivät maksa veroja latin lanttiakkaan.! Siinä suomen korpo-hallitus. MIKSI kukaan EI TEE mitään. Rahat menevät nyt Ukrainan sodan taistelukentille.
Vierailija kirjoitti:
Tukia on pakko pienentää, koska meillä ei ole yksinkertaisesti varaa sellaiseen yhteiskuntaan, jossa vähemmistö käy töissä ja elättää enemmistöä. t: Kokoomuslainen
Jospa ensin leikattaisiin kehitysavusta, lopetettaisiin rupumaiden ja Brysselin eliitin tukeminen ja lakkautettaisiin Sitra ja muut ilmastovouhottajien suojatyöpaikat vai eikö käy? Teidän kokoomuslaisten priorisointi on outoa kun oman kansan hyvinvointi on teille viimeisenä. Miksi ettw lähteneet muun opposition välikysymykseen mukaan polttoaineveron alentamisen puolesta jolloin työnteosta olisi tullut kannattavaa? Ette te ainakaan työllisyyttä halua.
Tärkeintä on NATO, niin saadaan varakkaampien omaisuus suojattua häiriöiltä?
Vierailija kirjoitti:
Eli siis Kokoomuksen keinot ovat oikeasti tyhjiä? Onko työttömät ja sosiaaliturva teille samanlainen taikaseinä mitä Persuille mmuutto ja Vihreille ilmastohömppä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen tahto on saada halpoja työntekijöitä. Kaikkein mieluiten ilmaisia. Sitähän leikkauksilla ajetaan.
Tulevaisuuden työläinen ei saa edes säästää tililleen koska tämä vähennetään hänen seuraavasta "palkastaan". Samoin kesämökki ja auto on myytävä jotta saa "palkkaa". Onko kansa näin tyhmää että äänestää tällaisen puolueen gallupin suurimmaksi?
Hyvänen aika, kesämökkiä pidetään jos on varaa. Ja auton, jos tarvii töissä käymiseen ja on varaa. Tosissaanko tähän on tultu, että jonkun mielestä on kansalaisoikeus olla asunto, mökki, auto ja säännölliset tulot panematta tikkua ristiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis Kokoomuksen keinot ovat oikeasti tyhjiä? Onko työttömät ja sosiaaliturva teille samanlainen taikaseinä mitä Persuille mmuutto ja Vihreille ilmastohömppä?
Taikaseinähän on demareilla ja muulla vasemmistolla. Tiedätkö, mitä sillä tarkoitetaan?
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on NATO, niin saadaan varakkaampien omaisuus suojattua häiriöiltä?
Ja köyhillä on hyvä äiti-Venäjän helmoissa, sitäkö tarkoitat? Antaudutaan, niin saadaan nauttia kommunismin hedelmistä?
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuessa on jo asumiskuluissa tiukat kuntakohtaiset rajat. Esim. helsingistä et normaaleilta markkinoilta tahdo niin pientä ja halpaa vuokra-asuntoa löytää että se noihin rajoihin sopisi. Jopa kaupungin asunnot on kalliimpia vaikkei niihin tavis tietty millään ilveellä nykysysteemillä pääsekään.
Muissa kaupungeissa rajat on vielä matalammat.
Toisin kuin poliitikkobroileri luulee, toimeentulotuella ei köyhä rikastu, vain asunnon vuokraaja rikastuu. Aika usein tää on muuten poliitikkobroileri tai ainakin taho joka puolueita rahoittaa.
Kyllä löydät riittävän edullisen asunno, kun etsit. Esim Helsingin ulkopuolelta. Jostain vaikka ihan landelta, sitäkin riittää jo Uudellemaalla saatika muualla.
Onko isäsi orjapiiskuri?