Edellinen ketju poistettiin. Miksi mies pyytää normaalipainoista laihduttamaan?
Edellinen ketju poistui minuuteissa?
Ollaan siis parikymppinen lapseton pariskunta. Mies on kauan jo vihjaillut, että noin 5kg pitäisi laihduttaa. Hän vahtii ostamisiani kaupassa ja moralisoi, jos halan ostaa esim. karkkia. (Herkkuja ostan ehkä kerran/3vko). Liikunta kuuluu jokapäiväiseen elämään.
Hänen mielikseen laihdutin jo kilon, mutten haluaisi laihtua enempää. Miksi hän haluaa minusta laihemman, enkä kelpaa normaalipainoisena? Muuten hän on kaikin puolin rakastava ja erittäin huomaavainen, kiltti, turvallinen, fiksu, miellyttämisenhaluinen ja reilu. Hän itse on myös normaalipainoinen, (ei käy salilla) käymme yhdessä lenkkeilemässä. Kumpikaan meistä ei ole ikinä ollut pyörä, vaan aina hoikahkoja/normaaleja. En ymmärrä, enkä usko saavani todenperäistä vastausta suoraan kysymällä.
Kommentit (57)
Kai se ehkä kuuluukin, mutta minusta tilanne olisi eri, mikäli olisin ylipainoinen?
-AP
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:46"]Kai se ehkä kuuluukin, mutta minusta tilanne olisi eri, mikäli olisin ylipainoinen?
-AP
[/quote]
Millä tavoin tilanne olisi erilainen jos kunppani olisi ylipainoinen? Silloinko toiselle voi surutta huomautella painosta?
Huhhuh. Mä oon ollu aina ylipainoinen eikä mieheni ole koskaan puuttunut syömisiini. Ei koskaan! Miksikö? Siksi, että mieheni rakastaa mua kiloistani huolimatta. Hän on sanonut mulle ihan suoraan, et kelpaisin hänelle vaikka painaisin mitä.
Aito rakkaus kun ei ole kiloista kiinni.
Vau mikä kroppa! Mullakin mies sanoo että ei saa ostaa herkkuja, mutta mä yritän laihduttaa ja hän laihduttaa ite myös... Sitten sanon että no jos tän kerran ostetaan ja huomenna takas ruotuun niin se suostuu:D ollaan tämmösiä herkkuperseitä jotka yrittää pitää toisensa kurissa. No oon mä jo laihtunut, mutta kelpasin myös 10kg painavampana ja kelpaan edelleen vaikka en vieläkään ole normaalipainoinen:)
Sun pitää ihan oikeesti kysyä, että mikä tää juttu on, miksi hän haluaa että laihdut vielä? Rehellistä vastausta et varmasti saa, mutta näät että miten kiertelee ja kaartelee ja selittää että haluaa sun olevan terve tms. Sanot sitten että toi on täyttä paskaa, oot normaalipainoinen (etkä varmasti siellä ylärajalla) ja tyytyväinen itseesi ja jos hän ei pysty sua hyväksymään niin et kyllä jää kuuntelemaan tollasta henkistä väkivaltaa.
en itse varmaan vois jäädä suhteeseen, jossa toinen on käyttäytynyt noin vaikka se oikeasti muuttuisikin, mutta... Aina vaan pyöris mielessä että toinen haluais mun olevan jotain muuta. Kompromisseja voi aina tehdä mutta ei itseään kannata muuttaa kenenkään takia. Jotkut pitää pitkää tukkaa koska mies haluaa, toiset ei meikkaa ollenkaan... Ei nyt sinänsä vakavia juttuja, mutta on ne sellasta pientä alistusta.
Minä olin normaalipainoinen ja erittäin tyytyväinen vartalooni, mutta exäni mielestä minun olisi pitänyt laihduttaa reilusti. Hän ilmaisi tämän huomauttelemalla paheksuvasti, kuinka vaatteeni olisivat näyttäneet paljon paremmilta kymmenen (!) kiloa hoikemman päällä. Sattumalta laihduin seuraavana talvena edes yrittämättä, ja mies valitti sitä, ettei minun olisi pitänyt laihtua niin paljon ja hän oli pitänyt minusta niin paljon enemmän aikaisemmin.
Tässä tapauksessa kysymys oli vallankäytöstä. Minulle tämä valkeni, kun suhteen edetessä alkoi näkyä kaikenlaista muutakin vaivihkaista ohjailua. Tarkkailepa sinäkin tilannetta.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:46"]Kai se ehkä kuuluukin, mutta minusta tilanne olisi eri, mikäli olisin ylipainoinen?
-AP
[/quote]
Millä tavoin tilanne olisi erilainen jos kunppani olisi ylipainoinen? Silloinko toiselle voi surutta huomautella painosta?
Huhhuh. Mä oon ollu aina ylipainoinen eikä mieheni ole koskaan puuttunut syömisiini. Ei koskaan! Miksikö? Siksi, että mieheni rakastaa mua kiloistani huolimatta. Hän on sanonut mulle ihan suoraan, et kelpaisin hänelle vaikka painaisin mitä.
[/quote]
Ylipaino vaikuttaa terveyteen. Mä ainakin haluaisin kumppanini olevan terve, joten kannustaisin häntä laihduttamaan.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:46"]Kai se ehkä kuuluukin, mutta minusta tilanne olisi eri, mikäli olisin ylipainoinen?
-AP
[/quote]
[/quote]
Ylipaino vaikuttaa terveyteen. Mä ainakin haluaisin kumppanini olevan terve, joten kannustaisin häntä laihduttamaan.
[/quote]
Mutta kannattaa muistaa sekin, ettei kaikki läskit ole sairaita. Terveyskään ei ole aina suoraan verrannollinen terveyteen.
Mulla esim on ylipainoa paljon ja terveys on loiskokunnossa.
Kyllä, terveyteni voi romahtaa milloin vain, mut ihan yhtälailla se voi sen tehdä laihallakin.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:46"]Kai se ehkä kuuluukin, mutta minusta tilanne olisi eri, mikäli olisin ylipainoinen?
-AP
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mutta kannattaa muistaa sekin, ettei kaikki läskit ole sairaita. Terveyskään ei ole aina suoraan verrannollinen terveyteen.
Kyllä, terveyteni voi romahtaa milloin vain, mut ihan yhtälailla se voi sen tehdä laihallakin.
[/quote]
Mitä isompi kokoinen on, sitä suurempi riski sairastua. Monella ylipainoisella on tietämättään korkea verenpaine sekä toisen tyypin diabetes jne. Fyysinen kuntokin kärsii. Ei mulla muuta.
Minun mieheni taas haluaisi, että lihoisin. Olen normaalipainoinen, enkä edes mitenkään erityisen hoikka, mutta mies vain tykkää pyöreämmästä. Itse haluaisin pudottaa muutaman kilon, lihota en todellakaan halua.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:59"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:46"]Kai se ehkä kuuluukin, mutta minusta tilanne olisi eri, mikäli olisin ylipainoinen? -AP [/quote] Millä tavoin tilanne olisi erilainen jos kunppani olisi ylipainoinen? Silloinko toiselle voi surutta huomautella painosta? Huhhuh. Mä oon ollu aina ylipainoinen eikä mieheni ole koskaan puuttunut syömisiini. Ei koskaan! Miksikö? Siksi, että mieheni rakastaa mua kiloistani huolimatta. Hän on sanonut mulle ihan suoraan, et kelpaisin hänelle vaikka painaisin mitä. Aito rakkaus kun ei ole kiloista kiinni. [/quote] Ylipaino vaikuttaa terveyteen. Mä ainakin haluaisin kumppanini olevan terve, joten kannustaisin häntä laihduttamaan. [/quote] Mutta kannattaa muistaa sekin, ettei kaikki läskit ole sairaita. Terveyskään ei ole aina suoraan verrannollinen terveyteen. Mulla esim on ylipainoa paljon ja terveys on loiskokunnossa. Kyllä, terveyteni voi romahtaa milloin vain, mut ihan yhtälailla se voi sen tehdä laihallakin.
[/quote]
Hienoa toki, että olet terve! Toivottavasti vielä pitkään. Mutta on ihan turha vähätellä sitä faktaa, että merkittävä ylipaino lisää valtavasti riskiä moniin eri sairauksiin ja lyhentää elinikää. Jos rakastamallani kumppanilla olisi tällainen riski, huomauttaisin siitä, koska välitän hänestä.
Mikäli tyytyisin vain sanomaan, että "rakastan sinua juuri sellaisena kuin olet" - mikä sinänsä olisi toisaalta totta, koska rakastaisin häntä - se olisi kuitenkin valinpitämättömyydestä johtuvaa vastuun pakoilua. En kaikesta huolimatta välittäisi hänestä tarpeeksi puuttuakseni asiaan, josta on hänelle terveydellistä haittaa, vaan valitsisin helpomman tien, joka säästäisi minut keskusteluilta ja kumppanin mahdolliselta mielenpahoitukselta: "olet ihan juuri noin, ei tarvitse muuttua..." jne.
Ymmärrätkö?
JSSAP ja muuta minun luokseni :)
Tosin silloinkaan et saisi tuoda kotiin herkkuja, söisin ne heti ekana iltana.
Mitä muuten olet peittänyt tatskojen lisäksi, kuvan reunassa kehosi ulkopuolella?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:46"]Kai se ehkä kuuluukin, mutta minusta tilanne olisi eri, mikäli olisin ylipainoinen?
-AP
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mitä isompi kokoinen on, sitä suurempi riski sairastua. Monella ylipainoisella on tietämättään korkea verenpaine sekä toisen tyypin diabetes jne. Fyysinen kuntokin kärsii. Ei mulla muuta.
[/quote]
Mulla on verenpaineet ensiluokkaisia lukemia, sokeritesteissä kävin hetki sitten ja niistäkin tulokset hyvät.
Fyysinen kunto voi laihallakin olla huono, joten hyvin heikko vertailukohta tuokin.
Tiesitkö muuten, että laihatkin voivat tietämättään kärsiä DM2:sta ja korkeasta verenpaineesta?
Kuten sanoin, kilot eivät kerro terveydestä mitään.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:12"]
Mulla on verenpaineet ensiluokkaisia lukemia, sokeritesteissä kävin hetki sitten ja niistäkin tulokset hyvät. Fyysinen kunto voi laihallakin olla huono, joten hyvin heikko vertailukohta tuokin. Tiesitkö muuten, että laihatkin voivat tietämättään kärsiä DM2:sta ja korkeasta verenpaineesta? Kuten sanoin, kilot eivät kerro terveydestä mitään.
[/quote]
hehee, itsepetoksen ääni tässä kajahtaa. Toki laihatkin voivat sairastua ja sairastuvatkin, ja samoin lihavat voivat olla terveitä. Mutta se riski, se riski, my dear. Riski lihavan sairastua vakavasti on moninkertainen. Miksi altistaa itsensä?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:59"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:46"]Kai se ehkä kuuluukin, mutta minusta tilanne olisi eri, mikäli olisin ylipainoinen? -AP [/quote] Millä tavoin tilanne olisi erilainen jos kunppani olisi ylipainoinen? Silloinko toiselle voi surutta huomautella painosta? Huhhuh. Mä oon ollu aina ylipainoinen eikä mieheni ole koskaan puuttunut syömisiini. Ei koskaan! Miksikö? Siksi, että mieheni rakastaa mua kiloistani huolimatta. Hän on sanonut mulle ihan suoraan, et kelpaisin hänelle vaikka painaisin mitä. Aito rakkaus kun ei ole kiloista kiinni. [/quote] Ylipaino vaikuttaa terveyteen. Mä ainakin haluaisin kumppanini olevan terve, joten kannustaisin häntä laihduttamaan. [/quote] Mutta kannattaa muistaa sekin, ettei kaikki läskit ole sairaita. Terveyskään ei ole aina suoraan verrannollinen terveyteen. Mulla esim on ylipainoa paljon ja terveys on loiskokunnossa. Kyllä, terveyteni voi romahtaa milloin vain, mut ihan yhtälailla se voi sen tehdä laihallakin.
[/quote]
Hienoa toki, että olet terve! Toivottavasti vielä pitkään. Mutta on ihan turha vähätellä sitä faktaa, että merkittävä ylipaino lisää valtavasti riskiä moniin eri sairauksiin ja lyhentää elinikää. Jos rakastamallani kumppanilla olisi tällainen riski, huomauttaisin siitä, koska välitän hänestä.
Mikäli tyytyisin vain sanomaan, että "rakastan sinua juuri sellaisena kuin olet" - mikä sinänsä olisi toisaalta totta, koska rakastaisin häntä - se olisi kuitenkin valinpitämättömyydestä johtuvaa vastuun pakoilua. En kaikesta huolimatta välittäisi hänestä tarpeeksi puuttuakseni asiaan, josta on hänelle terveydellistä haittaa, vaan valitsisin helpomman tien, joka säästäisi minut keskusteluilta ja kumppanin mahdolliselta mielenpahoitukselta: "olet ihan juuri noin, ei tarvitse muuttua..." jne.
Ymmärrätkö?
[/quote]
Siisn kyllä, ylipaino kohottaa riskejä, mutta ei ole kuitenkaan 100% varmaa, että lihavana saat kaikki taudit. Ihan kuten kaikki tupakoivatkaan ei saa keuhkoahtaumaa tai keuhkosyöpää.
Sinäkö olet vastuussa aikuisen ihmisen syömisistä? Outoa, oletko kumppanisi huoltaja? Jos olet, niin eipä kuullosta kovinkaan terveeltä parisuhteelta tommonen.
Ei ole sun asias alkaa nalkuttamaan kumppanillesi tämän painosta. Asiasta voit mainita, mutta alituinen vahtaaminen, nalkuttaminen yms on pahasta. Ymmärrtäkö?
Mun kumppani rakastaa mua kiloistani huolimatta. Hän ei valita painostani, hän ei myöskään vahdi syömisiäni. Jos vahtisi, niin suuttuisin. Hän kuitenkin syö herkkuja enemmän mitä minä ja painaa mua vähemmän. Ei siis ole läski, vaan just täydellinen kropaltaan.
En kuitenkaan hyväksy sitä faktaa, ettei toista hyväksytä sellaisena kuin on parisuhteeseen lähdetty. Eksäni yritti vittuiluillaan yms saada mut laihduttamaan itseni alipainoiseksi, olisi halunnu mulle pitkät blondit hiukset, pukeutua farkkuihin ja huppareihin sekä tennareihin, olla hiljainen ja kaunis, meikata paljon ja miellyttää häntä ja ystäviään. Tajust varmaan syyn miksi on eksä?
Ap on erittäin hoikka, joten kumppanin ääneenlausuma toive laihtumisesta ja syömisten vahtiminen on kyllä todella hälyttävää! Siis miksi ihmeessä pitäisi laihtua? Mitä tuollainen kumppani tekisi, jos saisit esim. kasvoihisi pysyvän ja selvän arven? Pysyisikö rinnallasi?
Mulla suunnilleen miltei samanlainen vartalo kuin ap:lla, ja pari miestä on vihjaillut laihduttamisesta/kiinteyttämisestä. Tullut todella epävarma ja riittämätön olo kun omalla kropallaan ei miehille kelpaa.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:12"]
Mulla on verenpaineet ensiluokkaisia lukemia, sokeritesteissä kävin hetki sitten ja niistäkin tulokset hyvät. Fyysinen kunto voi laihallakin olla huono, joten hyvin heikko vertailukohta tuokin. Tiesitkö muuten, että laihatkin voivat tietämättään kärsiä DM2:sta ja korkeasta verenpaineesta? Kuten sanoin, kilot eivät kerro terveydestä mitään.
[/quote]
hehee, itsepetoksen ääni tässä kajahtaa. Toki laihatkin voivat sairastua ja sairastuvatkin, ja samoin lihavat voivat olla terveitä. Mutta se riski, se riski, my dear. Riski lihavan sairastua vakavasti on moninkertainen. Miksi altistaa itsensä?
[/quote]
Riski on riski.
Mikähän itsepetos? Kerrotko?
Miksi sinä altistat itsesi joka päivä onnettomuuksille nousemalla sängystä ylös? Miksi altistat itsesi joka päivä myös autoillessasi/fillaroidessasi/kävellessäsi ulkona onnettomuuksille?
Altistat itsesi myös joka päivä ulos menemällä astmalle/keuhkoahtaumalle/keuhkosyövälle. Miksi?
Riskejä on maailma täynnä. Jokainen hetki on riski omalla tavallaan. Jos haluat välttyä riskeiltä ja varsinkin sairauksilta, tapa itsesi. Silloin et ole enää riskiympäristössä. ;)
Laihuus fetissi. Joillekin vaan mikään ei ole liian laihaa vs feeder.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:46"]Kai se ehkä kuuluukin, mutta minusta tilanne olisi eri, mikäli olisin ylipainoinen?
-AP
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Lievästä ylipainosta ei ole haittaa terveydellä jos ihminen on muuten fyysisesti aktiivinen ja syö terveellisesti
Luulee, että asia kuuluu hänelle, kun seurustelette.