Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Edellinen ketju poistettiin. Miksi mies pyytää normaalipainoista laihduttamaan?

Vierailija
02.09.2015 |

Edellinen ketju poistui minuuteissa?
Ollaan siis parikymppinen lapseton pariskunta. Mies on kauan jo vihjaillut, että noin 5kg pitäisi laihduttaa. Hän vahtii ostamisiani kaupassa ja moralisoi, jos halan ostaa esim. karkkia. (Herkkuja ostan ehkä kerran/3vko). Liikunta kuuluu jokapäiväiseen elämään.
Hänen mielikseen laihdutin jo kilon, mutten haluaisi laihtua enempää. Miksi hän haluaa minusta laihemman, enkä kelpaa normaalipainoisena? Muuten hän on kaikin puolin rakastava ja erittäin huomaavainen, kiltti, turvallinen, fiksu, miellyttämisenhaluinen ja reilu. Hän itse on myös normaalipainoinen, (ei käy salilla) käymme yhdessä lenkkeilemässä. Kumpikaan meistä ei ole ikinä ollut pyörä, vaan aina hoikahkoja/normaaleja. En ymmärrä, enkä usko saavani todenperäistä vastausta suoraan kysymällä.

http://imgset.net/c/IcS3l2

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallankäyttöä tuo on. Sinä et vaan huomaa sitä, vaan sinisilmäisesti kuvittelet, että mies rakastaisi sinua vielä enemmän, kun olisit laihempi - itse asiassa tottelisit kyselemättä häntä.

Tekeekö mies useinkin sinun mielesi mukaan? Kerropa muutama esimerkki siitä, mitä sinä olet toivonut miehesi tekevän ja miten hän on toiminut.

Ymmärrettävää, että ylipainoista voi huolehtiva kumppani kannustaa, ei painostaa laihtumaan.

Vierailija
22/57 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sulla on ihan täydellinen kroppa jos toi kuva on siis sun!! Mä oon normaalipainoinen mutta en yhtään noin timmi, enkä ole ikinä kuullut yhdeltäkään mieheltä mitään negaativista kommenttia. Varmaan harkitsisin eroa sun tilanteessa, miehesi kuulostaa inhottavalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:23"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:12"] Mulla on verenpaineet ensiluokkaisia lukemia, sokeritesteissä kävin hetki sitten ja niistäkin tulokset hyvät. Fyysinen kunto voi laihallakin olla huono, joten hyvin heikko vertailukohta tuokin. Tiesitkö muuten, että laihatkin voivat tietämättään kärsiä DM2:sta ja korkeasta verenpaineesta? Kuten sanoin, kilot eivät kerro terveydestä mitään. [/quote] hehee, itsepetoksen ääni tässä kajahtaa. Toki laihatkin voivat sairastua ja sairastuvatkin, ja samoin lihavat voivat olla terveitä. Mutta se riski, se riski, my dear. Riski lihavan sairastua vakavasti on moninkertainen. Miksi altistaa itsensä? [/quote] Riski on riski. Mikähän itsepetos? Kerrotko? Miksi sinä altistat itsesi joka päivä onnettomuuksille nousemalla sängystä ylös? Miksi altistat itsesi joka päivä myös autoillessasi/fillaroidessasi/kävellessäsi ulkona onnettomuuksille? Altistat itsesi myös joka päivä ulos menemällä astmalle/keuhkoahtaumalle/keuhkosyövälle. Miksi? Riskejä on maailma täynnä. Jokainen hetki on riski omalla tavallaan. Jos haluat välttyä riskeiltä ja varsinkin sairauksilta, tapa itsesi. Silloin et ole enää riskiympäristössä. ;)

[/quote]

Anteeksi vaan, mutta sun argumentit on köykäisiä (ironista sinänsä...) Sängystä ylös nousu ei ole turhaa itseään riskeille altistamista vaan pakko, mikäli haluaa elää. Samoin paikasta toiseen liikkuminen, ulkona oleilu ja kaikenlainen muu elämiseen liittyvä normaali aktiivisuus. Mitä tahansa voi sattua koska vaan, mutta that's life. Merkittävän lihavuuden ylläpito sen sijaan on omavalintainen, tietoinen, turha ja merkittävä terveysriski. Jos siltä ummistat tyhmänä silmäsi (niin kuin pahasti kuulostaa) elät itsepetoksessa.

Niin ja ai niin, jätin aiemmin mainitsematta, koska mielestäni se ei ollut oleellista. Mutta kommenteistasi päätellen on varmaan syytä tudoa esille, että olen lievästi ylipainoinen (tosin laihdutan). Vaikuttaako se tapaan, jolla minulle argumentoit?

Vierailija
24/57 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:07"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:59"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:46"]Kai se ehkä kuuluukin, mutta minusta tilanne olisi eri, mikäli olisin ylipainoinen? -AP [/quote] Millä tavoin tilanne olisi erilainen jos kunppani olisi ylipainoinen? Silloinko toiselle voi surutta huomautella painosta? Huhhuh. Mä oon ollu aina ylipainoinen eikä mieheni ole koskaan puuttunut syömisiini. Ei koskaan! Miksikö? Siksi, että mieheni rakastaa mua kiloistani huolimatta. Hän on sanonut mulle ihan suoraan, et kelpaisin hänelle vaikka painaisin mitä. Aito rakkaus kun ei ole kiloista kiinni. [/quote] Ylipaino vaikuttaa terveyteen. Mä ainakin haluaisin kumppanini olevan terve, joten kannustaisin häntä laihduttamaan. [/quote] Mutta kannattaa muistaa sekin, ettei kaikki läskit ole sairaita. Terveyskään ei ole aina suoraan verrannollinen terveyteen. Mulla esim on ylipainoa paljon ja terveys on loiskokunnossa. Kyllä, terveyteni voi romahtaa milloin vain, mut ihan yhtälailla se voi sen tehdä laihallakin.

[/quote]

Hienoa toki, että olet terve! Toivottavasti vielä pitkään. Mutta on ihan turha vähätellä sitä faktaa, että merkittävä ylipaino lisää valtavasti riskiä moniin eri sairauksiin ja lyhentää elinikää. Jos rakastamallani kumppanilla olisi tällainen riski, huomauttaisin siitä, koska välitän hänestä.

Mikäli tyytyisin vain sanomaan, että "rakastan sinua juuri sellaisena kuin olet" - mikä sinänsä olisi toisaalta totta, koska rakastaisin häntä - se olisi kuitenkin valinpitämättömyydestä johtuvaa vastuun pakoilua. En kaikesta huolimatta välittäisi hänestä tarpeeksi puuttuakseni asiaan, josta on hänelle terveydellistä haittaa, vaan valitsisin helpomman tien, joka säästäisi minut keskusteluilta ja kumppanin mahdolliselta mielenpahoitukselta: "olet ihan juuri noin, ei tarvitse muuttua..." jne.

Ymmärrätkö?

[/quote]Aikuinen ihminen ymmärtää itsekin mikäli on ylipainoinen, ei hänelle tarvitse erikseen siitä huomauttaa, sellainen voi olla todella loukkaavaa. Sen, mitä voi tehdä, on pyytää toinen mukaan lenkille tai ostaa terveellistä ruokaa kotiin. Painosta huomauttaminen on kuitenkin todella holhoavaa ja loukkaavaa, eiköhän jokainen itsekin ymmärrä onko ylipainoinen vai ei.

Vierailija
25/57 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:23"]

Ap on erittäin hoikka, joten kumppanin ääneenlausuma toive laihtumisesta ja syömisten vahtiminen on kyllä todella hälyttävää! Siis miksi ihmeessä pitäisi laihtua? Mitä tuollainen kumppani tekisi, jos saisit esim. kasvoihisi pysyvän ja selvän arven? Pysyisikö rinnallasi?

[/quote]Olen aivan samaa mieltä. Mies vaikuttaa luvalla sanoen häiriintyneeltä. Miksi ap aikuisena ihmisenä suostuu katsomaan tuollaista. Tuo on juuri vallankäyttöä ja toisen kontrollointia. 

Vierailija
26/57 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Aikuinen ihminen ymmärtää itsekin mikäli on ylipainoinen, ei hänelle tarvitse erikseen siitä huomauttaa, sellainen voi olla todella loukkaavaa. Sen, mitä voi tehdä, on pyytää toinen mukaan lenkille tai ostaa terveellistä ruokaa kotiin. Painosta huomauttaminen on kuitenkin todella holhoavaa ja loukkaavaa, eiköhän jokainen itsekin ymmärrä onko ylipainoinen vai ei.

[/quote]

Juuri meinasin tulla kirjoittamaan tämän saman asian. Mun miehelläni on n. 15 kg ylipainoa, minkä hän tietää taatusti vallan hyvin itsekin, kuten myös ylipainoon liittyvät terveysriskit. En usko, että se, että minä alkaisin kertoa hänelle ylipainoon liittyvistä terveysriskeistä kannustaisi häntä, vaan tuntuisi hänestä holhoavalta ja saattaisi aiheuttaa epävarmuutta liittyen siihen, kelpaako hän minulle sellaisena, kuin hän on. 

Vierailija
27/57 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ihan hyvä kroppa. En kyllä tajua sun miestäsi.

Vierailija
28/57 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tiedät että kukaan normaali ihminen ei ajattele että sulla on grammaakaan painoa pudotettavana. Miehesi on jollain tavalla sairas, normaali ihminen ei toimi noin ja toista rakastava ihminen ei varsinkaan toimi parisuhteessa noin.

Kysyisinkin, mitä ajattelet tehdä, jäätkö parisuhteeseen tuollaisen miehen kanssa. En usko, että auttaa keskustella asiasta hänen kanssaan, koska hänen tarpeensa kontrolloida painoasi tulee jostain syvempää ja on merkki jostain sellaisesta joka ei koskaan tee häntä hyväksi puolisoksi. 

Vierailija
29/57 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:34"]

Ap sulla on ihan täydellinen kroppa jos toi kuva on siis sun!! [/quote]

Hieno kroppa AP:lla on, mutta ei pitäisi käyttää tuommoisia ylilyöntejä kun "täydellinen". Ainakin minun mielesssäni se syö uskottavuuden kehuista ja ajattelen heti että jaahas, taas minulle valehdellaan etten hölmönä pahoittaisi pientä poloista mieltäni.

Vierailija
30/57 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 14:29"]

Hieno kroppa AP:lla on, mutta ei pitäisi käyttää tuommoisia ylilyöntejä kun "täydellinen". Ainakin minun mielesssäni se syö uskottavuuden kehuista ja ajattelen heti että jaahas, taas minulle valehdellaan etten hölmönä pahoittaisi pientä poloista mieltäni.

[/quote]

Arviot ovat subjektiivisia. Ikävä, että sinulla ei ole yhtä täydellistä vartaloa mitä ap:lla, mutta se ei tarkoita sinulla olevan oikeutta sanoa ap:n vartalon realistista kehua ylilyönniksi.

Vierailija
31/57 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ehkä usko, mutta mies ei ole kontroloiva ollenkaan. Välillä joudun puristamaan hänestä mielipiteen ulos ihan yksinkertaisissakin tilanteissa, kuten leffan tai ruokapaikan valinnassa. Kyselee päivittäin kuinka voin, mitä kuuluu ja millainen mieli. Ja kuuntelee vastaukset tosissaan ja yrittää piristää jos on huono päivä.
Siksi tämä ihmetyttääkin. Saan tehdä ihan kaikki itseäni koskevat ratkaisut ilman minkäänlaista ohjausyrittrlyä tms. paitsi tämä paino. Siksi se ihmetyttääkin. Ehkä hänellä on anoreksia? On hyvin hoikka ja tarkkailee jatkuvasti omaa painoaan, ja minä puhun hänelle järkeä päähän.
Tai laihuusfetissi.
-AP

Vierailija
32/57 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on tosi nätti kroppa, älä todellakaan laihduta. Miehessä on jotain vikaa.

Vierailija
33/57 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 14:34"]

Kukaan ei ehkä usko, mutta mies ei ole kontroloiva ollenkaan. Välillä joudun puristamaan hänestä mielipiteen ulos ihan yksinkertaisissakin tilanteissa, kuten leffan tai ruokapaikan valinnassa. Kyselee päivittäin kuinka voin, mitä kuuluu ja millainen mieli. Ja kuuntelee vastaukset tosissaan ja yrittää piristää jos on huono päivä. Siksi tämä ihmetyttääkin. Saan tehdä ihan kaikki itseäni koskevat ratkaisut ilman minkäänlaista ohjausyrittrlyä tms. paitsi tämä paino. Siksi se ihmetyttääkin. Ehkä hänellä on anoreksia? On hyvin hoikka ja tarkkailee jatkuvasti omaa painoaan, ja minä puhun hänelle järkeä päähän. Tai laihuusfetissi. -AP

[/quote]Ehkä hänellä sitten on laihuusfetissi. Joka ei tule hänestä koskaan poistumaan.

Mieti, mitä tapahtuisi jos sinulle tulisi vaikkapa raskauden tai sairauden tms. myötä painoa muutama kilo lisää, kuten meille monille pakkaa helposti käymään. Todennäköisesti miehesi pitäisi sinua sen jälkeen seksuaalisessa mielessä vastenmielisenä.

Oletko keskustellut tästä miehesi kanssa? Tajuaako hän itse, että hänen vaatimuksensa ovat outoja ja kohtuuttomia?

ps. Sinulla on todella kaunis vartalo, jollaista varmasti yhdeksän kymmenestä miehestä pitäisi aivan jumalaisena. Valitettavasti olet sattunut löytämään sen yhden kymmenestä joka ei pidä.

Vierailija
34/57 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 14:33"]

[/quote]

Arviot ovat subjektiivisia. Ikävä, että sinulla ei ole yhtä täydellistä vartaloa mitä ap:lla, mutta se ei tarkoita sinulla olevan oikeutta sanoa ap:n vartalon realistista kehua ylilyönniksi.

[/quote]

Hah, voi kiesus. Ei sinullakaan, eikä AP:lla ole lähelläkään täydellistä kroppaa. Vähän jäitä hattuun nyt. Hyvä jos Suomesta löytyy edes yksi ihminen jonka kroppaa voisi verrata maailman eliittiin, saatikka mistään täydellisyydestä puhua.

Vierailija
35/57 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 15:05"]

[/quote]

[/quote]

Hah, voi kiesus. Ei sinullakaan, eikä AP:lla ole lähelläkään täydellistä kroppaa. Vähän jäitä hattuun nyt. Hyvä jos Suomesta löytyy edes yksi ihminen jonka kroppaa voisi verrata maailman eliittiin, saatikka mistään täydellisyydestä puhua.

[/quote]:D Sullapa on kriteerit. 

Vierailija
36/57 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 15:12"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 15:05"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]:D Sullapa on kriteerit. 

[/quote]

Täydellinen tarkoittaa ettei parempaa ole olemassa, vähintään että ei voi paremmaksi saada. Jos voi, ei ole täydellinen. Niin kaunis kroppa kun AP:lla onkin, hän voisi sitä helposti petrata treenillä.

Tämmöisestä kommentista pääsee usein keskustelemaan autismista, ainakin anglo-netissä, miten täällä. :)

Vierailija
37/57 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellinen on subjektiivinen termi, eli joksimen määrittää sen oman elämänkatsomuksensa mukaan. Toisen mielestä täydellisesti sisustettu asunto voi olla järkyttävä, toisesta tämä modernisti sisustettu on pilkulleen täydellinen. Toisen mielestä klassinen siro naisen kroppa on täydellinen, toisen mielestä jäntevä on paras mahdollinen, yhden mielestä täydellinen on vain rasvaprosentin lähennellessä 5%.

Vierailija
38/57 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on subjetktiivinen, mutta miten ikinä määritteletkin täydellisyyden itsellesi, voit minun, sinun, AP:n ja kaikkien muidenkin tätä lukevien kehoista heti huomata jotain parannettavaa.

Ellet sitten tykkää valehdella itsellesi & muille, useimmat sitä harrastaa.

Vierailija
39/57 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, katsoin vasta melkein kaikki kommentit luettuani kuvan. Kyllä nyt on miehen ajatusmaailmassa jotain vinksallaan. Kannattaisi ihan vakavissaan keskustella, mistä syystä mies ajattelee, että ap:n pitäisi laihduttaa. Ehkä vielä jonkun ammattilaisen kanssa.

Vierailija
40/57 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 14:34"]

Kukaan ei ehkä usko, mutta mies ei ole kontroloiva ollenkaan. Välillä joudun puristamaan hänestä mielipiteen ulos ihan yksinkertaisissakin tilanteissa, kuten leffan tai ruokapaikan valinnassa. Kyselee päivittäin kuinka voin, mitä kuuluu ja millainen mieli. Ja kuuntelee vastaukset tosissaan ja yrittää piristää jos on huono päivä. Siksi tämä ihmetyttääkin. Saan tehdä ihan kaikki itseäni koskevat ratkaisut ilman minkäänlaista ohjausyrittrlyä tms. paitsi tämä paino. Siksi se ihmetyttääkin. Ehkä hänellä on anoreksia? On hyvin hoikka ja tarkkailee jatkuvasti omaa painoaan, ja minä puhun hänelle järkeä päähän. Tai laihuusfetissi. -AP

[/quote]Ehkä hänellä sitten on laihuusfetissi. Joka ei tule hänestä koskaan poistumaan.

Mieti, mitä tapahtuisi jos sinulle tulisi vaikkapa raskauden tai sairauden tms. myötä painoa muutama kilo lisää, kuten meille monille pakkaa helposti käymään. Todennäköisesti miehesi pitäisi sinua sen jälkeen seksuaalisessa mielessä vastenmielisenä.

Oletko keskustellut tästä miehesi kanssa? Tajuaako hän itse, että hänen vaatimuksensa ovat outoja ja kohtuuttomia?

ps. Sinulla on todella kaunis vartalo, jollaista varmasti yhdeksän kymmenestä miehestä pitäisi aivan jumalaisena. Valitettavasti olet sattunut löytämään sen yhden kymmenestä joka ei pidä.

[/quote]

AP:lla on keskivertoon suomalaiseen naiseen verrattuna melko hoikka mutta silti ihan sopusuhtainen vartalo. Mutta ei mitenkään erityisen timmi, ja löysää voi olla tai vatsa pömpöttää jossain tilanteissa, mikä voi näyttää siltä, että painoa olisi joitakin kiloja liikaa. Tämä voi olla se, mikä ehkä miestä hämää.

Jos rupeaisit treenaamaan sillä mielellä, että muokkaat kroppaa (eli ei mitään pelleilyä ja ajanviettoa salilla, vaan rankkaa lihastreeniä), niin miehesi saattaisi olla tyytväinen (ja sinä itse) ilman että sulta oikeastaan lähtee painoa juuri lainkaan, koska rasvaa poistuisi ja lihasta tulisi tilalle (Esim löysä vyötärö kiinteytyy, pakarat pyöristyy).

Tästä todennäköisesti on kyse, ja siinä ei ole mitään väärää eikä ihmeellistä. Kyllä pariskunnat voivat esittää toisilleen toiveita. Tervettähän on se, että miehesi kertoo sulle mistä pitää, sun ei tarvitse saada asiaa selville niin, että kun olet pikkuhiljaa kolmenkympin korvilla sitten sellanen perusplösö, niin se pettää sua jonkun laihan timmin tytön kanssa.

Mutta jos kyse on siitä, että se haluaa susta oikeasti vaan laihan, eli paino mahdollisimman alas (ja asia ei liity siis siihen, että toivois että oot jotenkin timmi, vaan ainoostaan että oisit mahdollisimman kevyt), niin se ei ole ihan ok.

Ja toki, jokainen sitten lopulta ite päättää että kuinka paljon ottaa toisen toiveita ja ajatuksia huomioon. Monet täällä näyttää olevan sitä mieltä, että niillä on oikeus olla rumia läskejä miehen toiveista huolimatta, ja että miehellä ei ole oikeuttaa toivoa muutosta. Se on itsepetosta ja höpöhöpö, samoin kun ne oudot jutut, että raskauskiloja ei saa pois vaan että ne jotenkin oudosti "jää"...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi