Miten kehtaatte myydä äitiyspakkauksen vaatteita?
Olen törmännyt netissä kalliilla myytäviin äp: n vaatteisiin, oli käytettyjä tai ei mutta itse en kehtaisi myydä eteenpäin.
Kommentit (80)
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:27"]
Sama kun saisin siskoltani hyväkuntoisia lastenvaatteita ilmaiseksi ja alkaisin myydä niitä eteenpäin.
[/quote]
Voit ihan hyvin tehdä niin, ellei sisko halua riepujaan käytön jälkeen takaisin.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:34"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:59"]
jos ei ole mitään menettänyt on ilmaiseksi saanut..
[/quote]
Menetin 140 e kun otin äitiyspakkauksen.
[/quote]
Mä menetän joka kk 1300.... lukee palkkakuitissa muttei tule ikinä tilille asti.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 14:22"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:27"]Sama kun saisin siskoltani hyväkuntoisia lastenvaatteita ilmaiseksi ja alkaisin myydä niitä eteenpäin. [/quote] Entä arpajaisvotot? Saako niitä myydä eteenpäin, kun on ilmaiseksi itse saanut? Harmittaa, jos pitäs antaa itselle tarpeettomat 900 euron Emmaljungat ilmatteeks...
[/quote]
Autojakin jotkut voittaa.... antaa pois kun ei tarvi ja verottaja muistaa saajaa lahjaverolla....
Aivan!!! Kerrankin joku ajattelee samoin kuin minä. Siis eikö tälläset ihmiset jotka Myy ilmaiseksi saatuja tuotteita eteenpäin ole rahan ahneita paskiaisia
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:25"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:24"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:23"]Miten ne poikkeaa muista vaatteista? [/quot ilmaiseksi saatu annetaan yleensä ilmaiseksi eteenpäin.
Mikä laki noin pakottaa tekemään?
Onko joku puhunut laittomuuksista? Ei ole laitonta, mutta kysymys oli, että kuinka kehtaa myydä verovaroilla maksettuja vaatteita kaaliiseen hintaan. Toisaalta en ymmärrä miksi kukaan noista mitään maksaisikaan.
Kuka kehtaa? No ehkä esim. se, jonka työnantaja kehtaa maksaa korkeasti koulutetulle liian pientä palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Aivan!!! Kerrankin joku ajattelee samoin kuin minä. Siis eikö tälläset ihmiset jotka Myy ilmaiseksi saatuja tuotteita eteenpäin ole rahan ahneita paskiaisia
Mä oon ostanut äitiyspakkauksen vaatteita kirpparilta ja myynyt niitä uudestaan kirpparilla. En ymmärrä, mitä pahaa tuossa on. Ei kenenkään ole pakko niitä ostaa. Mitä niille sitten pitäisi tehdä, panna roskiin vai?
voi näitä harhaluuloja. äitiyspakkaus ei suinkaan ole ilmainen, taivaalta tippuva tai ulkomailta suomalaisille kustannettava etuus. äitiyspakkaus on verovaroin tuotettu ja jaettu tulonsiirto kansalaisille. Eli me kansalaiset olemme itse tuon pakkauksen kustantaneet, jotkut enemmön, jotkut vöhemmän. mutta ilmainen se ei tosiaan ole.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:25"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:24"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:23"]Miten ne poikkeaa muista vaatteista? [/quot ilmaiseksi saatu annetaan yleensä ilmaiseksi eteenpäin.
Onko joku puhunut laittomuuksista? Ei ole laitonta, mutta kysymys oli, että kuinka kehtaa myydä verovaroilla maksettuja vaatteita kaaliiseen hintaan. Toisaalta en ymmärrä miksi kukaan noista mitään maksaisikaan.
Saako myydä lapsilisillä ostettuja vaatteita?
Tai toimeentulotuella?
Tai työttömyskorvauksella?
Ja jotkut myy Liberon keräysleimoilla hankittuja kamoja. Mm. Marimekon liilaraitaa ja jotain Lego Duploja! Kauheaa! Meidän alueen kirppiksellä on myyty muutaman kerran myös mäkkärin leluja ja kirjoja!
Logiikka: verovaroilla maksettua ei saa myydä tai on ahne??
Öh?
Siis samahan ois, jos ostan lapsituella penskalle vaatteita, on ahneutta myydä ne kun jää pieneksi?
Tai jos saan jotain ilmaiseksi, on ahnetta myydä se? Niinku lahjaksi saatuja? Tai marjoja?
Aloittaja on idiootti.
Omaisuuttaan saa myydä oli, sen saanut sitten ostaen tai ilmaiseksi, eikä siinä ole mitään väärää.
Ja hinta on hyvä jos sillä kauppa käy. Ostaja saa itse päättää, mistä on valmis maksamaan.
Antaa eteenpäin ILMAISEKSI jollekkin tarvitsevalle. Tai viedä UFFIIN tai muuhun kierrätys pisteeseen.
joo en itekkää tajua yhtää. en kyllä sitäkää et jos on saanu jonku vaatteet ilmaseks joka on jo valmiiks käytetty nii yritetää myydä. yhelle kaverille annoin meän lapsen vanhoja vaatteita ja mielellää otti vastaa. parin päivän päästä se möi niitä fbssä et sais ostettua uusia. enpä antanu enempää rojuja tai vaatteita vaa meni parempaa käyttöö toiselle kaverille joka arvostiki niitä
Vierailija kirjoitti:
Sama kun saisin siskoltani hyväkuntoisia lastenvaatteita ilmaiseksi ja alkaisin myydä niitä eteenpäin.
Pakko sanoo ettei koskaan ole vielä tullut vastaan ilmoitusta että annetaan ihania hyväkuntoisia siskolta saatuja vauvanvaatteita🤔
Mihin ne äp-vaatteet pitäis laittaa sit? Roskiinko?
Itse en tunnista äitiyspakkauksen vaatteita aiemmilta vuosilta. Kirpparilta olen sellaisia ostanut 50cent - 3 euron hintaan, sitten joku tuttu sanonut että on äp-vaatteita. Ei minua haittaa maksaa niistä. Otin pakkauksen rahana, koska maailma hukkuu vauvanvaatteisiin eikä järkeä ottaa niitä uutena.
Ai kauhia kun en Mä ainakaan muista jokaisesta bodysta et oonko saanut vai ostanut sen!
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:24"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:23"]Miten ne poikkeaa muista vaatteista?
[/quot ilmaiseksi saatu annetaan yleensä ilmaiseksi eteenpäin.
Tai millainen harhainen mieli?
Kuka jaksaa kytätä toisten lastenvaatteiden myyntejä 0,5-2 e / kpl ? Ei ainakaan kukaan normaali pienten lasten vanhempi...
Kehtaako ap ostaa lapsilisillä jotain vai antaako pois? Ilmaiseksi nekin on saatu.
Saanko osta jostain kokonaisen uuden äitiyspakkauksen ulkomaille?
Miten jotkut kehtaa myydä kirjastojen löytölaareista ilmaiseksi saatuja/parilla eurolla "ostettuja" rispaantuneita kirjoja?