Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kehtaatte myydä äitiyspakkauksen vaatteita?

Vierailija
02.09.2015 |

Olen törmännyt netissä kalliilla myytäviin äp: n vaatteisiin, oli käytettyjä tai ei mutta itse en kehtaisi myydä eteenpäin.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kehtaan ja hyvin on menneet kaupaksi. Itsekin olen ostanut joitain mm. kestovaippoja, jotka ihmiset myy pois käyttämättöminä kun eivät jaksa itse käyttää. Roskiinko pitäisi heittää?

Vierailija
42/80 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin myös tietää, missä ihmisten raja menee mitä saa myydä. Vai muistaako joku ihan oikeasti jokaisen vaatekappaleen alkuperän, jopa vuosien päästä? Itse nimittäin säästin ensimmäisen lapsen vaatteita seuraavaa varten, joten vanhimmat vaatteet olivat yli kolmen vuoden takaa mitä ensimmäisen kerran olin myymässä.

Kukaan ei nyt suurta voittoa niillä äp:n vaatteilla tee. Mites ne, jotka ottaa rahana. Itse en todellakaan sieltä tililtä mitenkään korvamerkinnyt, että nytpäs käytän valtion rahoja. Joten en todellakaan tiedä mihin vaatteisiin tai tarvikkeisiin seuraavan rahat käytin (otin vain ensimmäisestä pakkauksen). Samaten tuleeko lahjaksi saadut vaatteet antaa ilmaiseksi ja vain itse ostetut myydä? Ja ihan oikeastiko tulee kaikki lasten lelut säästää, jotta tämä voi isompana päättää mitä niille tehdä? Itse käyn yleensä lasten kanssa läpi mitä laitetaan myyntiin, joku tosin voi sanoa etten voi niin pienten lasten arvioon luottaa koska molemmat vielä tarhassa. Ja kyllä ne muutaman euron voitot on mennyt uusiin vaatteisiin/tai lasten lahjoihin. Hyi minä.

Mutta tunnen kyllä yhden ääripään, joka kirjoittaa jokaisen vaatteen pesulappuun mistä on saatu/vaiko itse ostanut. Ja aikuisten oikeasti kyselee lahjan antaneilta mitä näille pienille vaatteille saa tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:04"]

Hyvin kehtaan ja hyvin on menneet kaupaksi. Itsekin olen ostanut joitain mm. kestovaippoja, jotka ihmiset myy pois käyttämättöminä kun eivät jaksa itse käyttää. Roskiinko pitäisi heittää?

[/quote]

Ai, niin siis mielummin uffin laatikkoon, jotta uff saa rahan niistä! Myyvät vielä paljon kalliimmalla, ja minne ne rahat oikeasti menevätkään...

Vierailija
44/80 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:37"]En myykään. Kippasin juuri UFF:in laatikkoon. Sinne meni itse asiassa 6 säkillistä vauvanvaatteita.
[/quote]
Viemällä vaatteet UFFille tuet laitonta asekauppaa kehitysmaissa. Pienempi paha se äp:n vaatteiden myyminen on.

Vierailija
45/80 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:08"]

Pienempi paha se äp:n vaatteiden myyminen on.

[/quote]

Jos joku vielä malttaa selittää hieman, mikä se paha on.

Vierailija
46/80 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiton asekauppa kehitysmaissa

Vierailija
47/80 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:11"]

[/quote]

Ei, kun mikä paha on äitiyspakkauksen vaatteiden myymisessä, jos sekin on paha.

Vierailija
48/80 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:05"]Haluaisin myös tietää, missä ihmisten raja menee mitä saa myydä. Vai muistaako joku ihan oikeasti jokaisen vaatekappaleen alkuperän, jopa vuosien päästä? Itse nimittäin säästin ensimmäisen lapsen vaatteita seuraavaa varten, joten vanhimmat vaatteet olivat yli kolmen vuoden takaa mitä ensimmäisen kerran olin myymässä.

Kukaan ei nyt suurta voittoa niillä äp:n vaatteilla tee. Mites ne, jotka ottaa rahana. Itse en todellakaan sieltä tililtä mitenkään korvamerkinnyt, että nytpäs käytän valtion rahoja. Joten en todellakaan tiedä mihin vaatteisiin tai tarvikkeisiin seuraavan rahat käytin (otin vain ensimmäisestä pakkauksen). Samaten tuleeko lahjaksi saadut vaatteet antaa ilmaiseksi ja vain itse ostetut myydä? Ja ihan oikeastiko tulee kaikki lasten lelut säästää, jotta tämä voi isompana päättää mitä niille tehdä? Itse käyn yleensä lasten kanssa läpi mitä laitetaan myyntiin, joku tosin voi sanoa etten voi niin pienten lasten arvioon luottaa koska molemmat vielä tarhassa. Ja kyllä ne muutaman euron voitot on mennyt uusiin vaatteisiin/tai lasten lahjoihin. Hyi minä.

Mutta tunnen kyllä yhden ääripään, joka kirjoittaa jokaisen vaatteen pesulappuun mistä on saatu/vaiko itse ostanut. Ja aikuisten oikeasti kyselee lahjan antaneilta mitä näille pienille vaatteille saa tehdä.
[/quote]

Edelleen, kyse oli äp:n vaatteista. Eihän kukaan varmasti jokaisen vaatteen alkuperää muista. Itse olen pääasiassa säästänyt lahjaksi saadut vaatteet muistoina, ilmaiseksi kavereilta ja äp:sta saadut vaatteet antanut tutuille tai tuntemattomille samoin kuin itse ostetut ja osan itse ostetuista olen sitten myynyt jos hyväkuntoisia ovat. Lasten leluja en ole myynyt ainuttakaan, mutta säilytystilan puutteessa ehkä antaisin joitain niistäkin poiskin. Jokainen varmaan toimii kuten parhaaksi näkee, mitä tästäkään kinaamaan.

Vierailija
49/80 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:11"]

[/quote]

Ei, kun mikä paha on äitiyspakkauksen vaatteiden myymisessä, jos sekin on paha.
[/quote]
Sanonta

Vierailija
50/80 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:15"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:11"] Laiton asekauppa kehitysmaissa [/quote] Ei, kun mikä paha on äitiyspakkauksen vaatteiden myymisessä, jos sekin on paha. [/quote] Sanonta

[/quote]

Älä käytä sanontoja, jotka johtavat harhaan, vaan käytä silloin jotain muuta ilmaisua.

Vierailija
51/80 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:08"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:37"]En myykään. Kippasin juuri UFF:in laatikkoon. Sinne meni itse asiassa 6 säkillistä vauvanvaatteita. [/quote] Viemällä vaatteet UFFille tuet laitonta asekauppaa kehitysmaissa. Pienempi paha se äp:n vaatteiden myyminen on.

[/quote]

Varo ettet saa kunnianloukkaussyytettä

Vierailija
52/80 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa sillä on, ottaako pakkauksen alunperin rahana vai ottaako sen pakkauksen ja myy sitten tavarat (vaikka myisi käyttämättöminä)? Vai onko se paha siinä, että käyttää niitä vaatteita ja myy vasta sitten? Eiköhän niistä tavaroista saatava hinta laske kuitenkin käytön myötä aika paljon, niin että ei niillä omaisuuksia tienaa.

Vierailija
53/80 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:59"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:55"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:45"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:37"] Ei mua kiinnosta onko ostettava vaate äitiyspakkauksesta vai ei, jos miellyttää silmää ja on hinta sopiva niin ostaen vain. Tämän vuoden äitiyspakkauksessakin oli paljon kivoja vaatteita, jos seuraavan lapsen aikaan joku sattuu myymään kirpparilla niin mielelläni ostan. [/quote] Mä en ottanut pakkausta kummankaan lapsen kohdalla, mutta ei mua mitenkään haitannut se, että joku sen vaatteita kirppikseksellä myy.  Oon ostanutkin monia pakkauksen tavaroita. Myyn niitä eteenpäin kirpputorilla, kuten myös muita kirpparilta ostamiani tai tutuilta saamiani vaatteita. [/quote] Meitä on niin moneen junaan ja hyvä niin. Itse olen pitänyt aina periaatteena sitä, että ilmaiseksi saatu lähtee ilmaiseksi myös eteenpäin. [/quote] Eli mun pitäisi vielä muistaakin, minkä vaatteen olen ostanut ja minkä saanut? Päteekö tämä myös lahjaksi annettuihin tavaroihin ja esim. äitini lapsille kirpparilta ja uutena ostamiin juttuihin?   Pidän 2 krt vuodessa kirpparipöytää ja niistä, mitä jäljelle jää, laitan lähetys- tai SPR:n kirpparille. Viime keväänä keräsin myös omista ja tuttavieni varastoista 2 kpl vauvakasseja Sortavalaan.   Mulla ei ole ketään tuttua, jolle vauvanvaatteita antaisin, enkä myöskään halua säiöä niitä kaapeissa sitä varten, että joku jossain vaiheessa niitä tarvitsisi. [/quote] äp:n vaatteista oli alunperin kysymys... [/quote] Kirjoitin äp:n vaatteista sen verran, että olen itse niitä kirpparilta ostanut, enkä ole kokenut sitä vääryydeksi. Itse en ole pakkausta ottanut, kuten jo sanoin. Kyselin vain tuossa, mihin se ilmaiseksi saamisen raja vedetään. [/quote] jos ei ole mitään menettänyt on ilmaiseksi saanut..

[/quote]

Menetin 140 e kun otin äitiyspakkauksen.

Vierailija
54/80 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:59"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:56"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:54"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:53"] Rahanahneet mammat vauhdissa... [/quote] Kyllä, itsepalvelukirppiksellä myyminen on maailman suurinta rahanahneutta. Ihan hirveät voitot oon tehnyt niillä myymilläni trikoobodyilla. [/quote] ilmaiseksi saatuja käytettyjä myydään uuden hinnalla

[/quote]

AInahan sitä myydä voi, mutta kuka idiootti ostaa? En minä ainakaan, joten myydessänikin laitan semmoiset hinnat, että menevät kaupaksi. Se kirppispöydän pitäminen nääs myös maksaa jotain, enkä halua vain esitellä niitä vaatteita siellä.

[/quote]

Juu et ehkä SINÄ osta, mutta moni muupas ostaakin :)

Vierailija
55/80 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän sitä voisi ostaa äippäpakkauksen makuupussin?

Vierailija
56/80 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:15"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:05"]Haluaisin myös tietää, missä ihmisten raja menee mitä saa myydä. Vai muistaako joku ihan oikeasti jokaisen vaatekappaleen alkuperän, jopa vuosien päästä? Itse nimittäin säästin ensimmäisen lapsen vaatteita seuraavaa varten, joten vanhimmat vaatteet olivat yli kolmen vuoden takaa mitä ensimmäisen kerran olin myymässä.

[/quote]

Edelleen, kyse oli äp:n vaatteista. Eihän kukaan varmasti jokaisen vaatteen alkuperää muista. Itse olen pääasiassa säästänyt lahjaksi saadut vaatteet muistoina, ilmaiseksi kavereilta ja äp:sta saadut vaatteet antanut tutuille tai tuntemattomille samoin kuin itse ostetut ja osan itse ostetuista olen sitten myynyt jos hyväkuntoisia ovat. Lasten leluja en ole myynyt ainuttakaan, mutta säilytystilan puutteessa ehkä antaisin joitain niistäkin poiskin. Jokainen varmaan toimii kuten parhaaksi näkee, mitä tästäkään kinaamaan.
[/quote]
Edelleenkään en ymmärrä mikä ero tuttavalta lahjaksi saadussa vaatteessa siihen äp:n vaatteeseen. Itselleni ne ovat samanarvoiset. Ja kuten totesin, en todellakaan kolmen vuoden kuluttua muistanut mitkä oli äitiyspakkauksesta tullut ja mitkä saanut taikka ostanut. Vaatteiden alkuperä nyt itselleni on se ja sama. Mikään vaate ei ole arvokas vain koska joku tietty henkilö on sen antanut.

Vierailija
57/80 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:24"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:23"]Miten ne poikkeaa muista vaatteista?
[/quot ilmaiseksi saatu annetaan yleensä ilmaiseksi eteenpäin.
[/quote]Mikä laki noin pakottaa tekemään?
[/quote]

Yleensä ihmisillä on jonkinlainen moraalikoodisto. Ei siihen lakeja tarvita, vain normaali säädyllisyydentaju riittää.

Ihmettelen alapeukuttajia ja heidän ajatusmaailmaansa. Säälin myös niitä lapsia, joita tällaiset vanhemmat kasvattavat.

Vierailija
58/80 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:24"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:23"]Miten ne poikkeaa muista vaatteista?
[/quot ilmaiseksi saatu annetaan yleensä ilmaiseksi eteenpäin.
[/quote]Mikä laki noin pakottaa tekemään?
[/quote]

Yleensä ihmisillä on jonkinlainen moraalikoodisto. Ei siihen lakeja tarvita, vain normaali säädyllisyydentaju riittää.

Ihmettelen alapeukuttajia ja heidän ajatusmaailmaansa. Säälin myös niitä lapsia, joita tällaiset vanhemmat kasvattavat.
[/quote]

Veditköhän nyt vähän liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä tämän äp:n vaatteita käsittelevän keskustelun pohjalta?

Vierailija
59/80 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:27"]Sama kun saisin siskoltani hyväkuntoisia lastenvaatteita ilmaiseksi ja alkaisin myydä niitä eteenpäin.
[/quote]

Entä arpajaisvotot? Saako niitä myydä eteenpäin, kun on ilmaiseksi itse saanut? Harmittaa, jos pitäs antaa itselle tarpeettomat 900 euron Emmaljungat ilmatteeks...

Vierailija
60/80 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin mietin tätä. En ole käyttänyt äitiyspakkauksen vaatteita lapselle, joten ne ovat ihan uusia. En tunne ketään, kenelle niitä voisi lahjoittaa. Jos myyn muita vaatteita kirpparilla, eikö pakkauksen vaatteita voisi laittaa samalla myyntiin? Muuten ne jäävät meille käyttämättömänä lojumaan. Mutta toisaalta tuntuu jotenkin tyhmältä pyytää niistä rahaa, kun en ole itsekään mitään maksanut.

Mitä siis pitäisi tehdä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä