mikä teidän peruskulutus on /kcal?
Ja mitat? :)
Mulla 175cm/61kg ja 1800kcal/vrk. N21
Kommentit (24)
Mitat 163cm/62kg ja peruskulutus mitattuna 1284 kaloria päivässä. Normaalisti syön (myös treenipäivinä) n 1500 kalorin edestä, hyvin harvoin enempää. Tuohon lukemaan saa jo syödä erinomaista ruokaa ja jäätelöäkin päivittäin
Mistä tämmöisen peruskulutuksen saa tietää? Mä en muuten edes tiedä painoani.
Imettäessä on 3000 kcal/vrk. Kun laskin tarkkaan 2600 /vrk oli nälkä ja laihduin vikkelästi. 163/64
Ei aavistustakaan mistä sen tietää?
Riippuu, mitä ap tarkoittaa peruskulutuksella.
Mä olen ollut 3x inbody mittauksessa ja sieltä sain tuloksen
3
En tiedä virallista peruskulutustani, mutta jos syön alle 3000 kcal päivässä niin laihdun. Mulla on tosi nopea aineenvaihdunta, ja jos syön liikaa eli tulee ähky olo tai syön tulista tai rasvaista ruokaa, niin se menee "läpi" heti. N25 170cm 56 kg
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:45"]En tiedä virallista peruskulutustani, mutta jos syön alle 3000 kcal päivässä niin laihdun. Mulla on tosi nopea aineenvaihdunta, ja jos syön liikaa eli tulee ähky olo tai syön tulista tai rasvaista ruokaa, niin se menee "läpi" heti. N25 170cm 56 kg
[/quote]
Ei oo todellista? Äh. Itse olen 163 cm 73 kg, eikä painoni hievahdakaan, jos syön 1500 kcal. Jos syön enemmän, niin lihon. Jos syön 1000 kcal, niin laihdun hiitaastii. . Nyt syön 600 kcal/vrk, ja laihdun ALLE kilon viikossa. Turhauttavaa.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:52"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:45"]En tiedä virallista peruskulutustani, mutta jos syön alle 3000 kcal päivässä niin laihdun. Mulla on tosi nopea aineenvaihdunta, ja jos syön liikaa eli tulee ähky olo tai syön tulista tai rasvaista ruokaa, niin se menee "läpi" heti. N25 170cm 56 kg
[/quote]
Ei oo todellista? Äh. Itse olen 163 cm 73 kg, eikä painoni hievahdakaan, jos syön 1500 kcal. Jos syön enemmän, niin lihon. Jos syön 1000 kcal, niin laihdun hiitaastii. . Nyt syön 600 kcal/vrk, ja laihdun ALLE kilon viikossa. Turhauttavaa.
[/quote]
No ei tosiaan voi olla todellista. Tai sitten on taustalla joku sairaus. Normaalia tuo nyt ei ole.
Lepokulutus (eli se, mitä kulutan pelkästään makaamalla paikallani) on 1400kcal kieppeillä. Päiväkulutus normaalina päivänä ilman mitään liikuntaa n. 1700. Jos pyöräilen työmatkat se on jotain 2100. Jos käyn vielä kuntosalillakin niin se on sitten 2400.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:52"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:45"]En tiedä virallista peruskulutustani, mutta jos syön alle 3000 kcal päivässä niin laihdun. Mulla on tosi nopea aineenvaihdunta, ja jos syön liikaa eli tulee ähky olo tai syön tulista tai rasvaista ruokaa, niin se menee "läpi" heti. N25 170cm 56 kg [/quote] Ei oo todellista? Äh. Itse olen 163 cm 73 kg, eikä painoni hievahdakaan, jos syön 1500 kcal. Jos syön enemmän, niin lihon. Jos syön 1000 kcal, niin laihdun hiitaastii. . Nyt syön 600 kcal/vrk, ja laihdun ALLE kilon viikossa. Turhauttavaa.
[/quote]
Älä ole kateellinen. Kun sanon että kaikki menee läpi se tarkoittaa että esim kasvikset ovat saman näköisiä kuin syödessä. Jonkinlainen imeytymishäiriö joka liittyy stressiin. Kärsin myös vatsakivuista ja poltoista, mielummin ottaisin "terveen" elimistön. Mitään allergiaa tms ei ole löytynyt, kaikki tutkittu. N25
Kulutuksesi on 2500 kcal - Nainen, 45 vuotta, 164 cm, 101,9 kg
Tai tämä ei ole peruskulutus. Tämä on kulutus, kun liikunta on mukana. Lasken päivän aktiivisuuden olevan muuten kevyttä, mutta lisäksi rauhallista kävelyä 30min ja kuormittavaa liikkumista (kuntosali) 60min.
Minä en usko noihin peruskulutuksiin pätkääkään. Olen 158cm/49kg ja voin syödä huoletta ihan reippaasti yli noiden laskennallisten kulutusten vaikken liikkuisikaan juurikaan, ja silti painoni ei todella nouse. Pähkinöitäkin menee päivittäin 40-80g muun terveellisen kotiruuan lisäksi, pari kertaa viikossa syön pullaa/kakkua tms ja perjantaisin muutaman lasin viiniä. Joskus yritin seurata ja laskea kaloreita ja kun söin mukamas "oikein" niin rupesin vain laihtumaan.
Uskon myös että kalori pähkinästä on eri kuin kalori sipsistä, ihan jo niiden kuitujen ja hyvien rasvojen vuoksi. Kaloreiden laskemisesta voi olla jonkinlaista suuntaa antavaa apua laihduttajalle, mutta eihän siinä muuten oikein järkeä ole.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:54"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:52"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:45"]En tiedä virallista peruskulutustani, mutta jos syön alle 3000 kcal päivässä niin laihdun. Mulla on tosi nopea aineenvaihdunta, ja jos syön liikaa eli tulee ähky olo tai syön tulista tai rasvaista ruokaa, niin se menee "läpi" heti. N25 170cm 56 kg [/quote] Ei oo todellista? Äh. Itse olen 163 cm 73 kg, eikä painoni hievahdakaan, jos syön 1500 kcal. Jos syön enemmän, niin lihon. Jos syön 1000 kcal, niin laihdun hiitaastii. . Nyt syön 600 kcal/vrk, ja laihdun ALLE kilon viikossa. Turhauttavaa. [/quote] No ei tosiaan voi olla todellista. Tai sitten on taustalla joku sairaus. Normaalia tuo nyt ei ole.
[/quote]
Miten pystyy edes syömään noin paljon?? Mä en saa mitenkään kotiruuasta noin energiapitoista vaikka on voita ja kermaa, erotus pitäisi täyttää suklaalla ja sipseillä mikä taas olisi täysin idioottimaista!!
Mulla myös 1500kcal/pvä pitää painon kohdillaan ja sallii viikonloppuna pienen herkuttelunkin ilman että alan lihoamaan.
3
Kulutus mulla 2599kcla, päivänä kun en käy jumpassa yms, eli kulutus normi puuhastelulla. Laihdutan nyt 1500kcla päivässä+ liikunta, paino putoaa n1kg viikkotahtia.
Paino 122kg ja pituus 173cm.
Perusaineenvaihdunta mulla oli muistaakseni n.1400kcla, siis sen verran kroppa käyttää toimiakseen.
Höh vastatkaa :D