Passikuvasta tuli huono, voinko mennä huomenna kysymään uutta kuvaa ilmaiseksi?
Niin eli passia varten kävin kuvauttamassa itseni ja poliisillekin jo lähetettiin sähköisesti tämä kuva. Se vaan oli ihan hirveä. Jotenkin tuli kauhea hässäkkä enkä viitsinyt sanoa mitään ja nyt harmittaa :( miksi en älynnyt pyytää ottamaan uutta kuvaa... Mietin pitäisikö kokeilla ottaa itse kuva. Oletteko te mammat ottaneet itse passiin kuvaa?
Ja ymmärrän kyllä, että passihan se vaan on eikä sitä usein katsella tai näytellä, mutta onhan se kurjaa kun on ruma kuva vaikka pitää muuten itseään ihan kivan näköisenä. :D
Kommentit (23)
Aina voi kysyä. Aiheuttaa varmaan sähläystä poliisiasemalla, jos sinnekin soittelet.
Passikuvan kuuluukin olla kamalan hirveä.
Kun se on poliisille lähetetty, niin sori, no deal. :)
Jos olet passikuvasi näköinen, olet loman tarpeessa
Jos poliisi ei hyväksy, tottakai ottavat uuden.
No et voi ilmaiseksi pyytää vain siksi että näytät mielestäsi kuvassa rumalta. Sitten voisit jos siinä olisi teknisesti jotain vikaa eikä poliisi hyväksyisi sitä.
.
Itse tein kerran vastaavassa tilanteessa niin että kävin toisessa paikassa ostamassa uudet kuvat, en jostain syystä kehdannut enää mennä samaan paikkaan. Tosin ne oli pelkät paperikuvat eli ei sähköisenä.
.
Sopiiko se muuten poliisille että kuva vaihdetaan toiseen jos joku on jo lähetetty?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 00:32"]
En tiedä ketään joka onnistuisi passikuvissa...
[/quote]
Mulla ainakin ajokorttikuva onnistui! T. Ap
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 00:35"]
No et voi ilmaiseksi pyytää vain siksi että näytät mielestäsi kuvassa rumalta. Sitten voisit jos siinä olisi teknisesti jotain vikaa eikä poliisi hyväksyisi sitä. . Itse tein kerran vastaavassa tilanteessa niin että kävin toisessa paikassa ostamassa uudet kuvat, en jostain syystä kehdannut enää mennä samaan paikkaan. Tosin ne oli pelkät paperikuvat eli ei sähköisenä. . Sopiiko se muuten poliisille että kuva vaihdetaan toiseen jos joku on jo lähetetty?
[/quote]
En tosiaan tiedä sopiiko. Ehkä tämä ei aamulla enää tunnu niin katastrofaaliselta :D
Kyllä itselläni hyväksytettiin kuva ennen kuin se lopullinen valittiin. Kestä nyt vaan häpeilysi.
Tyydy hyvä ihminen realismiin.
Jokainen meistä näkee peilistä ihanan kauniin 17-vuotiaan, vaikka naama olisi kuinka vanha, rokonarpien, viinan ja tupakan turmelema.
Pyydä kadulla tapaamaasi turpeaa juoppoa miestä kuvailemaan, miltä hän näyttää, niin saat hyvän kuvan tilanteesta.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 00:37"]
Kyllä itselläni hyväksytettiin kuva ennen kuin se lopullinen valittiin. Kestä nyt vaan häpeilysi.
[/quote]
Tyttö vaan kysyi että "kumpi?" a häkellyin, että vain näistä kahdesta kammotuksesta pitää sitten valita... Eipä kai sitten voi mitään.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 00:39"]
Jokainen meistä näkee peilistä ihanan kauniin 17-vuotiaan, vaikka naama olisi kuinka vanha, rokonarpien, viinan ja tupakan turmelema.
Pyydä kadulla tapaamaasi turpeaa juoppoa miestä kuvailemaan, miltä hän näyttää, niin saat hyvän kuvan tilanteesta.
[/quote]
Mistäs tiedät etten ole 17-vuotias? :D
Katso aloituslause, 17-vuotias ap. :D
"Tyydy hyvä ihminen realismiin."
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 00:32"]En tiedä ketään joka onnistuisi passikuvissa...
[/quote]
Kyllä onnistuu kun ottaa itse ;)
Ei se naama kuvaamalla parane, sanoi poliisisetä veljelleni kun sama tilanne kävi. :)
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 00:39"]
[/quote]
Suhteellisen hyvin sanottu, mutta valitettavasti peili näyttää ne läskit, rypyt ja elämän kokemuksen. Mutta kun välttelee peiliä vuosikaudet ja pää on yhä iskussa, niin jo VOT! Aina yhtä upeenä parketilla!
Kävinkin katsomassa kuvan poliisin sivuilta eikä se näyttänytkään niin pahalta mitä muistelin :) t. Ap
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 01:31"]Kävinkin katsomassa kuvan poliisin sivuilta eikä se näyttänytkään niin pahalta mitä muistelin :) t. Ap
[/quote]
Odota vaan kun saat sen passin käteesi. Hirveysmomentti x6 tiedossa.
T. Passikuvassani näytän mulatilta vaikka olen valkoinen suomalainen.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 01:36"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 01:31"]Kävinkin katsomassa kuvan poliisin sivuilta eikä se näyttänytkään niin pahalta mitä muistelin :) t. Ap
[/quote]
Odota vaan kun saat sen passin käteesi. Hirveysmomentti x6 tiedossa.
T. Passikuvassani näytän mulatilta vaikka olen valkoinen suomalainen.
[/quote]
Mulla kans ihan hirvee se kuva joka on passissa, ei näytä yhtään multa eikä edes siltä mikä kuvaamossa otettiin! Mun nenää on kavennettu, kulmakarvat tummennettu, ylähuulta turvotettu, hiusväri on eri ja naama paljon tummempi ku oikeesti. Teki mieli käydä siel poliisilaitoksel kysyy kenen passi se on ku en edes meinannu itteeni tunnistaa xD
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 00:49"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 00:32"]En tiedä ketään joka onnistuisi passikuvissa...
[/quote]
Kyllä onnistuu kun ottaa itse ;)
[/quote]
Miksi alapeukutatte, pitäisikö tässä alkaa kuvia linkkaamaan jotta uskoisitte? :D Selfietyyliin nappasin kameralla, muokkasin taustan yksiväriseksi ja tadaa, läpi meni ja nyt on passissa ensimmäistä kertaa kuva jota ei tarvitse hävetä.
Silloin kun oli kymmenen vuoden passeja niin kuva alkoi näyttää ihan ok:lta kun passi alkoi vanhenemaan. Nykyiset 5 vuotta ei taida riittää.
En tiedä ketään joka onnistuisi passikuvissa...