Vituttaa olla köyhä
Jää noin reilu 400 euroa elämiseen kuussa vuokran ja muiden laskujen jälkeen. Ei tolla leveästi elä. Yhtä vitun kituuttamista elämä. Tupakkaa ei varaa polttaa. Joutuu sätkiä polttamaan. Miettinyt että rupeis rikolliseksi kun en jaksa tätä köyhyyttä ja ei ole mitään menetettävää.
Kommentit (27)
Raha ei pelkästään tee onneliseksi, se on ELÄMÄ. Köyhyys on pahin sairaus.
Kysehän on siitä, että joudutko tekemään töitä tuon eteen?
Jos et, niin elät luksuselämää. Minulla on palkka 1200 e/kk ja sillä maksetaan kaikki ja vielä käydään töissä. Ei mitään yhteiskunnan tukiaisia.
Olen pienituloinen. Ei vituta ollenkaan etten tue tätä nykyhullutusta maksamalla suuria veroja.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 00:45"]Raha ei pelkästään tee onneliseksi, se on ELÄMÄ. Köyhyys on pahin sairaus.
[/quote]
Varsinkin nykyään, kun mikään ponnistelu ei takaa työpaikkaa tai parempaa tulevaisuutta. Kyllä se kirjastossa käynti ja lenkkeily jonkun aikaa riittää mutta ei helvetti koko loppuelämää.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 23:36"]Jää noin reilu 400 euroa elämiseen kuussa vuokran ja muiden laskujen jälkeen. Ei tolla leveästi elä. Yhtä vitun kituuttamista elämä. Tupakkaa ei varaa polttaa. Joutuu sätkiä polttamaan. Miettinyt että rupeis rikolliseksi kun en jaksa tätä köyhyyttä ja ei ole mitään menetettävää.
[/quote]
Mua ei vituta, päinvastoin olen jollain tavalla oppinut jopa tykkäämään nykyisestä tilanteestani.
Minulla siis ei jää lähellekään tuota määrää käteen kuin sinulla. Keväällä jouduin autonkin hävittämään, koska ei ollut varaa pitää. Matkaa kaupunkiin ja kauppaan on noin 15 kilometriä ja keväästä saakka siis olen kulkenut sen pelkästään pyörällä 3-4 kertaa viikossa. Kunto on noussut kohisten ja paino pudonnut liki 10 kiloa. Lisäksi olen oppinut leipomaan ja ruokaa laittamaan, koska on ollut pakko opetella, valmisruokiin kun ei ole varaa, eikä enää haluakaan, kun on päässyt nauttimaan itse tehdystä ruuasta. Myös marjastamaan ja mehustamaan olen opetellut ja myös siitä olen tyytyväinen, sillä kaupan marjat on kalliita, eikä niistä ikinä tiedä mitä ne sisältää. Myös se vähäinenkin alkoholinkäyttö on jäänyt pois, kun ei yksinkertaisesti ole siihen varaa. Jos tarvetta olisi, niin tekisin oluet itse. Siihen on kyllä osaaminenkin olemassa, vaan ei tosiaan tarvetta. Tupakkaa en ole koskaan polttanut.
Nuo kaikki mainitsemani nykypuuhastelut jäi entisellä elintasolla tekemättä. Kun ei ollut pakko, niin ei saanut aikaiseksi aloittaa.
Jos ja toivottavasti kun tästä elintaso aikanaan nousee, niin näitä nyt opeteltuja taitoja tuskin tulen hylkäämään, vaan hyödynnän niitä jatkossakin.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 00:45"]
Raha ei pelkästään tee onneliseksi, se on ELÄMÄ. Köyhyys on pahin sairaus.
[/quote]
No, se jos ei ole "rahoissa" ollut vähääkään koskaan on joillekin paha rasti. Kun on aikansa tehnyt rahalla tapahtuvia juttuja kuten lystää, sanotaan nyt vaikkapa 15-20 vuotta niin sitä voi alkaa tyytyä vähempäänkin, tarvittaessa. Ja köyhyys, rahattomuus- ne on sellaisia yleisiä ongelmia jo nykyään täälläkin. Asioita ei olla organisoitu niin hyvin, kuin olisi voinut ja porukkaa tipahtelee. :)
Vuosituloni ovat 1600 euroa. Että painukaahan Kroisokset emättimeen.