Vieläkö löytyy henkilöitä jotka EIVÄT ole sairastuneet tautiin?
Alkaa varmaan olemaan vähissä ne ketkä ovat noudattaneet ohjeita ja selvinneet ilman tautia. Moni kirjoittelijakin on jo kuollut sen jälkeen kun edellisen kerran (joulukuussa 2021) kyselin aiheesta.
Itse en ole sairastunut, koska käytän maskia ja käsidesiä, enkä ravaa edelleenkään yleisötilaiksuuksissa.
Kommentit (119)
Täällä yksi rokottamaton, joka on ollut terve koko pandemian ajan. Olen elänyt ihan normaalisti enkä siltikään ole sairastunut. Ikää 43v.
En ole sairastanut. Kontaktit minimissä koko korona-ajan, ja maskit käytössä silloin harvoin, kun jossain pitää käydä.
En ole sairastanut.
Perheestä 3/5 pitänyt ja altistun viikottain.
En tiedä miksei mulle tartu.
Vielä. Ikää 60v, 3 rokotusta otettuna, riskiryhmään kuulun (mm sytostaattilääkitys nivelreumaan).
En käytä maskia ,enkä läsidesiä,ei yhtään rokotetta.en ole sairastunut,altistunut kyllä monesti
Ilman yhtään rokotetta, eikä ole tautia vielä tullut. Ei myöskään mitään normi flunssiakaan ole ollut.
En ole saanut oireista tai kotitestissä näkyvää tartuntaa, vaikka puolisolla oli lievä korona. 2 rokotetta, käytän maskia (matkustaessa/pidemmissä sisätilaoleskeluissa FFP2) ja toki käsihygieniasta huolehdin. Asun Etelä-Euroopassa.
Vierailija kirjoitti:
Niin koronaan? Minä en ole sairastunut, mutta puolisoni sekä hänen lapsensa sairastivat. Olin itse silloin toisella paikkakunnalla koulutuksessa ja sitten siirryin omalle asunnolleni heidän sairausajakseen. En tarttunut :)
"En tarttunut" wtf? Puhut ku meidän lapset.
Koko perhe rokotettu kaikilla jotka mahdollista saada. Maskit ja kösidesi köytössä edelleen, pakolliset käynnit kauppa, apteekki, työ.. joissa suojaudutaan. Muut kontaktit minimissä.Näin menty koko kaksi vuotta ja edelleen mennään😊
En, eikä perheenjäsenetkään. Sukulaisistakin vain yksi.
En ole sairastunut, kukaan perheestäni ei ole sairastanut (ei ole pieniä tai kouluikäisiä lapsia) eikä lähipiirissäni kellään ole ollut koronaa (kavereilla on pari lasta, mutta heilläkään ei ole tautia ollut). Kaikki käyttävät maskeja, eivät käy yleisötilaisuuksissa tai baareissa. Vältämme ostoksilla käymistä ruuhka-aikoina.
En ole sairastanut koronaa enkä ole missään vaiheessa ollut edes varovainen sen suhteen (maskit, käsienpesu) enkä ole ottanut ainuttakaan rokotusta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä nyt Suomessa vielä kolme ja puolimiljoonaa ihmistä ilman koronatartuntaa :DD Lähinnä ihmettelen minkälaiset uusvatit ovat onnistuneet saamaan koronan kaksi kertaa
Minäpä voin kertoa. Lapsiperheelliset Helsingissä. On erittäin vaikea välttyä koronalta, kun sitä ei torjuta täällä lainkaan ja lasten on pakko käydä lähikoulua. Meillä on korona parhaillaan kolmatta kertaa ja joka kerta se on tullut koulusta. Siitä huolimatta, että lapsi on luokallaan ainoita rohkeita, joka käyttää maskia, vaikka useimmat siellä eivät käytä.
En ole sairastunut, altistumisia jatkuvasti töissä ja testejä tehnyt kyllä tiuhaan. En halua rokotuksia, tavallista maskia käytän aika usein mutten pakonomaisesti. Hygieniasta olen aina ollut tarkka ja olen nytkin. Käyn tilaisuuksissa ym normaalisti joissa ollaan lähekkäinkin, mutta päihteitä en käytä/käy baareissa ravintoloissa tms.
Korona-aikana minua on eniten kiinnostanut mielenterveys ja elämänilon säilyminen, ilman niitä kun ei elämällä mielestäni oikein tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
En ole sairastanut. Kontaktit minimissä koko korona-ajan, ja maskit käytössä silloin harvoin, kun jossain pitää käydä.
Tätä kannattaa nyt ehdottomasti jatkaa, sillä viimeisimmän tutkimuksen mukaan koronan sairastaminen sairastuttaa vääjäämättä alzheimerin tautiin.
https://www.cuimc.columbia.edu/news/small-study-finds-alzheimers-change…
Löytyyhän niitä vielä Suomestakin useampi miljoona
Kyllä se lähes kaikkiin iskee jossakin kohden, se on varmaa. Lohdutuksena että pääsääntöisesti tauti on lievä tai lievähkö. Eilen oli kuitenkin 908 potilasta sairaanhoidossa ja 45 tehohoidossa joten kaikille se ei sitä ole.
Lähipiirini laajalla alueella Suomessa sairasti viime viikolla koronan. Kaikki kolmesti rokotettuja ja tauti oli lievä tai lievähkö kaikilla.
Jännä miten joillain on vain muutamia koronan sairastaneita tuttuja. Mun suvussa lähes kaikki on jo sairastaneet covidin. Samoin kaveripiirissä ja kollegoissa alkaa olla jo enemmän sairastaneita kuin sairastamattomia.
Täällä! 3 rokotusta, pari kroonista sairautta, ikää 65.