Vieläkö löytyy henkilöitä jotka EIVÄT ole sairastuneet tautiin?
Alkaa varmaan olemaan vähissä ne ketkä ovat noudattaneet ohjeita ja selvinneet ilman tautia. Moni kirjoittelijakin on jo kuollut sen jälkeen kun edellisen kerran (joulukuussa 2021) kyselin aiheesta.
Itse en ole sairastunut, koska käytän maskia ja käsidesiä, enkä ravaa edelleenkään yleisötilaiksuuksissa.
Kommentit (119)
En ole sairastanut, enkä tunne hlö kohtaisesti ketään, joka olisi. Välikäden kautta tiedän tuttujen tuttuja yht. 5 jotka ovat sairastaneet omikronin hyvin lievänä. Kuin myös tiedän, että lähikoulussamme on ollut muutama koronatapaus tänä talvena. Ei ole paljoa koronaa täällä päin maailmaa näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
En ole sairastanut, enkä tunne hlö kohtaisesti ketään, joka olisi. Välikäden kautta tiedän tuttujen tuttuja yht. 5 jotka ovat sairastaneet omikronin hyvin lievänä. Kuin myös tiedän, että lähikoulussamme on ollut muutama koronatapaus tänä talvena. Ei ole paljoa koronaa täällä päin maailmaa näkynyt.
Niin, koko perheellä 2 rokotetta, käytämme maskia edelleen niissä tilanteissa kuin kuuluu. Paitsi en ole pariin kertaan jaksanut laittaa maskia kaupassa käydessä. Käsihygienia normaalilla pandemiaa edeltävällä tasolla, vältämme edelleen turhaa ihmisten ilmoilla liikkumista ym.
Suvussa 30hlöä on 24 sairastunut. Meidän perhe 3 hlöä äitini, anoppini ja veljen yksi lapsi ei ole sairastunut. Muut ovat kyllä käyttäytymisellään tautinsa hankkinut. Heti kun tilaisuus koitti niin ravintoloihin ja laskettelukeskuksiin oiti änkeytyä. Minusta ihan oikein että Levin ryysiksessä saadun koronan sitten sairastivat a'300€/vrk mökissään 5 päivän ajan.
Yksi perhe on jomsairastanut kahteen kertaan, kunntietty kuviteltiin että maailma on auki kun pari viikkoa maattiin vuodepotilaana. Nyt on vähän tullut varovaisuutta, kun ilm. Omigronia ei ollut tämä jälkimmäinenkään.
EIpä ole tullut. Täysi rokotussarja ja aloin käyttää maskia ensimmäisten joukossa.
Hep! Ei oo rokotuksia ja perussairauskin löytyy.
Ei olla sairastettu koronaa. Perheessä 5 hlöä, kaikki eletty normaalia elämää.
Ei ole tullut vielä. Lapsen luokkalaisilla on ollut useammalla, muttei kotiin asti ole pöpöt tulleet. Ei rokotuksia, käsidesiä käytetään kaupan jälkeen ja kotiin tullessa pestään kädet.
En ole sairastanut, eikä lähipiirissäkään ole kukaan sairastanut, kun elellään aikalailla samalla tavalla kaikki, etänä töissä, noudetaan kauppaostokset (tämä on vaan niin mukavaakin, siksi nouto), jos mennään kauppaan niin ei mennä silloin kun muut laumailevat siellä (esim. lauantaipäivät jne).
Mutta pk-seutulaisissa työkavereissani on lähes jokaisessa ollut korona. Useimmiten johtuu siitä, että heillä on pk- tai kouluikäisiä lapsia ja tartunnat ovat tulleet heiltä. Sitten on kyllä sellaisiakin tuttuja, jotka kovasti vielä pari kuukautta sitten kehuskelivat sillä, että ei se noin vain tartu ja ovat menneet ja tulleet miten lystää ja nyt on sitten tässä viimeisen parin viikon aikana todella moni sairastunut, vaikka ei ole edes lapsia jotka sen toisivat koulusta kotiin (tämä siis pk-seudulla, jossa näyttää nyt olevan taas joku uusi aalto nousemassa).
En tiedä olenko sairastanut koska testineitsyys tallella. Flunssia tullut ja mennyt mutta tikkua en nenääni anna laittaa.
Maskia on käytä. En koskaan mene lähelle muita ihmisiä, näin olen toiminut koko ikäni.
En tietääkseni. Tosin ei välttämättä näkyisi mitenkään. Sciencessa oli tutmus, missä lähes puolelle terveistä ei onnistuttu tartuttamaan koronaa edes tarkoituksella.
En ole tiettävästi sairastanut koronaa. Ei yhtään rokotusta, ei maskia, ei käsidesiä ja muutama tiedossa oleva altistus. Käsiä olen pessyt vähän useammin ja mihinkään ruuhkiin en ole ehdoin mennyt.
Kuulin että apteekkeihin on tulossa kotikäyttöön vasta-ainetestejä.
Eli voisi katsoa onko mahdollisesti sairastanut koronan oireettomana.
Ihmettelen että en ole tietoisesti sairastanut vielä.
En ole sairastunut. Rokotuksia 0.
En tietääkseni ole sairastanut. 2 rokotusta, maskia en oo käyttänyt, käsidesiä epäsäännöllisesti, mutta käsiä oon pessyt ahkerasti. En tosin ole käynyt massatapahtumissa enkä ulkomailla.
Ei ole näkynyt tautia, en ole itse asiassa ollut millään tavalla kipeänä kuluneeseen kahteen vuoteen. Maskin käytön olen jo tovin aikaa sitte. lopettanut, rokotukset otettuna. Käsiä pesen kun muistan. Ravintoloissa olen käynyt koko ajan satunnaisesti kun ovat auki olleet, sekä keikoilla.
En ole sairastanut. Liikun aika vähän missään, ja silloin kun olen asioilla, yritän pitää turvavälit. Maskia käytin aiemmin aika harvoin ja ihan tavallista kirurginmaskia, mutta tänä keväänä enemmän ja ffp2-maskia (syynä sitkeä hengitystieinfektio, jonka "päälle" en ole halunnut koronaa). Rokotteita en ole ottanut.
Tosin suurimmalla osalta tutuistani on ollut korona, ja heidän tapaustensa perusteella vaikuttaa siltä, että maskien käytöllä, rokotteilla ja käsihygienialla ei ole kauheati merkitystä siinä, saako sen ja miten vakavana sen saa.
Niin koronaan? Minä en ole sairastunut, mutta puolisoni sekä hänen lapsensa sairastivat. Olin itse silloin toisella paikkakunnalla koulutuksessa ja sitten siirryin omalle asunnolleni heidän sairausajakseen. En tarttunut :)
En ole edes altistunut tiettävästi.
Marraskuusta lähtien kulkenut lähijunilla lähes joka päivä ilman maskia ja eipä ole vielä osunut. Tai sit on ollut oireeton. Rokotteesta kyllä sain kunnon taudit varsinkin toisesta, itkin tunteja suihkun lattialla säädellen vettä. Ei edes A-virus pistänyt niin paskaa oloa.
Vesirokkoa. Senkin retu.