Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat synttärit ikinä

Vierailija
01.09.2015 |

Facebookis törmäsin tämmösee. Etitää lahjoittajaa lapsen synttäreille. Näkemäni ilmoitukset luokkaa "Yksinhuoltaja haluaisi järjestää lapselleen juhlat jossain muualla kuin kotona esim. Keilahallissa tai macissa. Lahjoittakaa rahaa."
Siis mitämitä oikeesti???
Että ihmiset kehtaa...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukku? En löytäny ketään joka mielestäni ansaitsisi sponsorointia. Minäkin olen yh. Ja opuskelija. Eikä tietenkään voida kutsua koko luokkaa ja harrastuskavereita synttäreille. Ei oo silti tullut mieleenkään hakea mitään sponsoria. Mä en vaan tajua. Ymmärtäisin, jos hakuperuste olisi joku painava. Vaikka että perheen talo ja omaisuus palanut, perheessä sairautta tms. Mut tämmösii "meil ei oo varaa kestitä kuin viittä vierasta ja siks joku muu vois rahoittaa et saadaa 40kaverii, kun vanhemmat on työttömii eikä oo rahaa" menee vähän mauttomaks.
Onko tää teidän mielestä ok? Alapeukuttaja?
Ap

Vierailija
2/7 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuol on siis lapsen kuva laitettu ja alle viesti "Olen Teemu. Olen erityislapsi ja äitini on työtön yh." Mä en ikinä kehtais laittaa lapseni kuvia faceen ja kertoa tuollaisia julkisesti.
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, että mistä lähtien nää Hoplop- tai mäkkärisynttärit on olleet joku normi ja jokaisen lapsen perusoikeus? Ja miksi lastensynttäreiden pitäisi olla joku vuosisadan tapahtuma pomppulinnoineen ja fantasiakakkuineen? Alle 25€ saa jo tarjottavat lastensynttäreille, eli tarpeet peruskakkuun, karkkia ja limsaa yms.

Vierailija
4/7 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun lapsil ole ainakaan ollu semmoisia hoploppeja koskaan. Ihan perussynttäreitä vaan. Muistan, kun kuopus synty: olin väsynyt, alakuloinen, rahaa oli vähän eikä mies auttanut missään (erottiin vähän myöhemmin). Esikoisen synttärit piti järjestää. Köyhät tais olla tarjoilut: valmispohjasta kakku, karkkia, sipsiä ja pakastepizzaa lidlistä. Juomana pari pulloa limpparia(loppu tietty kesken ja vieraille riitti vaan pari pikkulasii). Mut kivaa oli. Lapset onnitteli sankaria ja kukaan ei arvostellut. Ystävyys piti tämänkin vaiheen yli. Lämmöllä nyt muistellaan ja valokuvia katsellaan. Seuraavana vuonna säästinkin jo synttärilahjaks pleikan, kun kaikilla kavereilla oli joku pelikonsoli ja lapsi haaveili myös. Oli lapsen ilme näkemisen arvoinen :)
Ap

Vierailija
5/7 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 23:12"]Mä en ymmärrä, että mistä lähtien nää Hoplop- tai mäkkärisynttärit on olleet joku normi ja jokaisen lapsen perusoikeus? Ja miksi lastensynttäreiden pitäisi olla joku vuosisadan tapahtuma pomppulinnoineen ja fantasiakakkuineen? Alle 25€ saa jo tarjottavat lastensynttäreille, eli tarpeet peruskakkuun, karkkia ja limsaa yms.
[/quote]

Varmaan siitä lähtien, kun lapsiluku perheissä on pienentynyt. Ja ihan ookoo, jos varaa tämmöiseen. Mutta tosiaan ei mikään perusoikeus tai tarve..

Vierailija
6/7 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tyhmä ole se joka kysyy vaan....

Vierailija
7/7 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis antaako joku näille rahaa? Miks?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi