Vappuna alkaa työnhakupakko eli 0-4 hakemusta kuukaudessa
sekä jatkuvat keskustelut työkkärin tätien kanssa.
Kommentit (289)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen jotenkin ihan kummissani luullut että työttömyydestä halutaan eroon ja 4 hakemusta kuussa nyt ei ole kovinkaan paljoa. Itse olen töitä etsiessä tehnyt 4 hakemusta viikossa, mutta toki olen siis oikeasti halunnut töihin. Ei myöskään ole juurikaan kiinnostanut onko "omalta alalta" vaan ihan mikä vaan työ on kelvannut.
Mille alelle olet huomannut, että parhaiten työllistyy vaikka koulutusta sinne ei olekaan ? Itse alan kohta kasvaa sammalta ellen pian pääse töihin.
Olen ollut mm. hoitoapulaisena, postinjakajana, välinehuoltajana, lastaajana, myyjänä ja aula-assistenttina.
Joo. Täälläkin nämä työllistävät hyvin opiskelijoita osa-aikaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Onko se nyt sitten niin ylitsepääsemättömän vaikeaa laittaa niitä hakemuksia? Mitä niin tärkeää tekemistä teillä työttömillä on, että ette ehdi hakemuksia lähettää?
Jos on haettavana seuraavat paikat: eläinlääkäri, lääkäri, hammaslääkäri, opettaja, Farmaseutti, sairaanhoitaja, terveydenhoitaja, kokki, palomies, sähkömies jne.
Mitkä 4 valitsen kun ei ole koulutusta?
Korkeakoulututkinnolla haen sitten vaikka kaikkia johtajan paikkoja, joissa vaaditaan korkeakoulutukintoa. Toivottavasti en tule valituksi. Johonkin muuhun työhön kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni ikävintä tässä on,olen ollut samalla työnantajalla osa-aikaisena jo 7 vuotta, ja tämä järjestely sopii minulle. Nyt pitää sitten tehtailla kaikkien kiusaksi kokopäiväisiä hakemuksia, jotta saan pitää osa-aikaisen työni.
Kaupan alalla työskenteleville tulee todella, todella kuumat paikat, kun alalle palkataan nykyisin vain osa-aikaisia muutenkin. Ehkä uudistuksen myötä syntyy tilanne, jossa 4 osa-aikaisen tilalle palkataan 1 kokoaikainen, jolloin 3 jää työttömäksi?
Aikoinaan (30 v) sitten kaupassa oli melkein kaikki kokopäiväisiä ja vakituisia työntekijöitä. Ainoastaan esim äitiysloman sijaiset oli määräaikaisia. Oli sääntö ettei uutta osa-aikaista saa palkata ennenkuin lisätunteja on tarjottu jo olemassa oleville osa-aikaisille (jos niitä oli).
Millon tuo sääntö/laki on muutettu?
Kauppoihin ei ilmeisesti kannata työhakemusta tehdä koska osa-aikatyö ei poista tuota velvoitetta. Eli tulos +-0. No ehkä se pieni palkka mitä muutamasta työtunnista saa on plussaa.
Naurettava uudistus. Ei tosin naurata, koska tulee koskettamaan myös minua, eikä pääni tule tuota kyttäystä kestämään.
Hyvä uudistus olisi, että työnantajien tulisi palkata avoimiin työpaikkoihin ensisijaisesti työtön henkilö, jos työttömistä hakijoista vaan löytyy sellainen, jolla on sopiva koulutus/kokemus. Eli siis työpaikanvaihtajien hakemukset jonon perälle. Koeaika- ja irtisanomisjuttuja voisi sitten jotenkin keventää, jos työttömän palkkaaminen tuntuu hirveältä riskiltä. Pitäisi olla myös jokin koeaikaan liittyvä juttu, että jos koeajalla irtisanotaan tai irtisanoutuu, ei saisi karenssia. Tällöin työtön uskaltaisi helpommin kokeilla monenlaisia töitä. Myös oppisopimusmahdollisuuksia tulisi lisätä, ja joustavuutta sen suhteen, mitä työttömänä ollessa saa tehdä ja tienata. Ettei olisi niin joko-tai työtön/työssä. Nykyisellään kaikenlaisesta aktiivisuudesta rangaistaan ja jos tienaat euron, sinut määritellään yrittäjäksi jne.
Vierailija kirjoitti:
Suomeen pitäisi julistaa yleislakko kunnes tämä työttömien kiusaaminen loppuu. Miksi sitä työtä pitää juuri kesää vasten hakea? Syksyllä olisi paljon luontevampaa aloittaa työpaikassa kun on saanut kesän levähtää
Niin pitää, kun on viimeset 14 vuotta huilinut niin ei äkkiseltään huvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se nyt sitten niin ylitsepääsemättömän vaikeaa laittaa niitä hakemuksia? Mitä niin tärkeää tekemistä teillä työttömillä on, että ette ehdi hakemuksia lähettää?
Jos on haettavana seuraavat paikat: eläinlääkäri, lääkäri, hammaslääkäri, opettaja, Farmaseutti, sairaanhoitaja, terveydenhoitaja, kokki, palomies, sähkömies jne.
Mitkä 4 valitsen kun ei ole koulutusta?
Vai ei ole yhteiskunta kouluttanut sua, pitäisi saattaa edesvastuuseen.
Onneksi oppivelvollisuutta nostettiin juuri.
Vierailija kirjoitti:
No jos kaikki aika ja jaksaminen menee siihen, että yrittää pysyä työttömänä. Ei jää enää voimavaroja etsiä oikeasti töitä.
Onneksi on pitkäaikaistyöttömänä helpottanut. Kokemus karttunut 9 vuden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
MALLI :
"Hei, olen (nimesi). Haen täten ilmoittamaanne työtä XXXXXXXXXX.
Syy : Työvoimatoimisto pakottaa
Toivon että löydätte moitivoituneen työntekijän, joten en haaskaa aikaanne tämän enempää.
Ystävällisin Terveisin,
(nimesi + sähköposti)"
Ei se tuon vaikeampaa ole, neljään eri paikkaan menee sen 5 minaa.
Toki voi kans ottaa kuvan perzeestään ja kirjoittaa siihen "vitU aPiNa pAlKkA mEitSi" ja lähettää eduskunnan sähköpostiin
Tuota pitäisi juuri kaikkien alkaa tekemään :D huutonaurua :D
Meiltä ei ainakaan yhtään paikkaa tule enää julkiseen hakuun.
En ole vielä irtisanoutunut mutta ahdistaa jo etukäteen hakemusten lähettely koska joutuisin varmaan heti töihin. Kai se on sitten pakko jäädä TE-toimiston asiakkuuden ulkopuolelle ja hakea rahat elämään muista, vähän epävirallisemmista lähteistä.
Naurettava uudistus. Yleislakkoon! En halua mihinkään töihin, mieluummin vapaaehtoisesti kunniallisesti työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä 4 valitsen kun ei ole koulutusta?Vai ei ole yhteiskunta kouluttanut sua, pitäisi saattaa edesvastuuseen.
Onneksi oppivelvollisuutta nostettiin juuri.
Häh?
Mulla on kyllä 3 koulutusta.
Mikähän hallitus keksii sen, että jos Suomessa olisi työpaikkoja, ei olisi työttömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Laskin tuossa huvikseni sen mot ohjelmassa olleen virkailijan asiakasmäärällä (170 henkilöä) että hänellä menee n. 57 tuntia soitella parinkymmenen minuutin puhelut kaikille asiakkailleen eli jos viikossa on töitä 40 tuntia niin viikko ja reilu 2 työpäivää ja koska asiakkaille pitää soittaa kahden viikon välein niin hänelle jää reilu 3 työpäivää tehdä kaikki muu työ ja aloittaa sitten soitto rumba alusta. Erittäin realistinen uudistus taas .
Lisäksi täytyy ottaa huomioon, että tehokasta työaikaa ei ole 40 h /vko. Onhan virkailijalle oikeus lounas- ja kahvitaukoihin. Eli soitteluun menee kauemmin. Ennen kuin ottaa seuraavan puhelun täytyy edellisen asiakkaan tiedot olla kirjattuna ajan tasalle.
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä irtisanoutunut mutta ahdistaa jo etukäteen hakemusten lähettely koska joutuisin varmaan heti töihin. Kai se on sitten pakko jäädä TE-toimiston asiakkuuden ulkopuolelle ja hakea rahat elämään muista, vähän epävirallisemmista lähteistä.
Laitat hakemuksiin vaan että "työvoimatoimisto pakottaa". Kyllä ne haastattelijat sen verran osaa rivien välistä lukea, etteivät kutsu haastatteluun. Helppo nakki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MALLI :
"Hei, olen (nimesi). Haen täten ilmoittamaanne työtä XXXXXXXXXX.
Syy : Työvoimatoimisto pakottaa
Toivon että löydätte moitivoituneen työntekijän, joten en haaskaa aikaanne tämän enempää.
Ystävällisin Terveisin,
(nimesi + sähköposti)"
Ei se tuon vaikeampaa ole, neljään eri paikkaan menee sen 5 minaa.
Toki voi kans ottaa kuvan perzeestään ja kirjoittaa siihen "vitU aPiNa pAlKkA mEitSi" ja lähettää eduskunnan sähköpostiin
Malli 2:
juu elikkä haen töitä olen jonne 23vee asun melunmäen metro aseman lähelä voi aloitttaa vaika huomenna tai ens viikolla paljonko? palkka
pistää emailii jos kiinostuit osoiteesen tapanvittukaikki@luukku.com
Tuokin on hyvä :D :D :D
Ketä on nämä työnantajat?
Haluan tietää kun aina huudetaan että työnantajat on pahoja riistäjiä.