Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vappuna alkaa työnhakupakko eli 0-4 hakemusta kuukaudessa

Vierailija
21.03.2022 |

sekä jatkuvat keskustelut työkkärin tätien kanssa.

Kommentit (289)

Vierailija
221/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on laskutavasta riippuen noin 300 000 työtöntä. Kun nämä pakotetaan lähettämään 4 hakemusta kuukaudessa, tekee se jo miljoonia hakemuksia muutamassa kuukaudessa! Hullua ja sekopäistä touhua!

Vierailija
222/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ja jos ihmisiä laitetaan karensseihin, lisääntyy toimeentulotuen tarve. Siis Kelan kannalta rahaa vain siirtyy enemmän asiakkaille kuin silloin, jos nämä olisivat olleet työmarkkinatuella! Se lisää siis valtion menoja eikä vähennä! Toimeentulotuki maksaa nimittäin sähköt ja terveysmenot, kuten lääkkeet ja julkisen puolen hoitokäynnit. Työmarkkinatuki ei maksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollasta neljään hakemusta? Missä tapauksessa työvoimavirkailija hyväksyy nolla hakemusta ja sivuuttaa karenssin langettamisen? Työpaikkojahan pitäisi olla niin paljon nyt avoinna ja maassamme työvoimapula. Suurten ikäluokkien eläköityminen. Esim julkisen sektorin paikkoja pitäisi kaiken järjen mukaan olla avoinna runsaasti. Kun olin itse työttömyyden kurjuudessa, minua lohduteltiin juuri tällä että miten  pääsee taatusti kaikki töihin. No, toteutunut ei minun aikanani se utopia. Ilmeisesti julkiselta puolelta on karsittu virkoja pois, otettu ns löysät pois, samalla lisätty itsepalvelutoimintoja.

Työttömyys oli ainakin minulle loppuaikoina ihan hel vet tiä, kun te-toimiston palvelu ei pelannut luvatun mukaisesti ja kun jokin asia sen johdosta myöhästyi vaikka päivällä, seurauksena oli kirje jossa ilmoitettiin karenssista. Voi että mikä taistelu että sain asian korjatuksi. Ajattelin silloin että kyllä ihminen tarvitsisi nykymaailmassa puolustusasianajajaa joka käänteessä. Vaikuttaa siltä että tilanne vain pahenee.

Vierailija
224/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nollasta neljään hakemusta? Missä tapauksessa työvoimavirkailija hyväksyy nolla hakemusta ja sivuuttaa karenssin langettamisen? Työpaikkojahan pitäisi olla niin paljon nyt avoinna ja maassamme työvoimapula. Suurten ikäluokkien eläköityminen. Esim julkisen sektorin paikkoja pitäisi kaiken järjen mukaan olla avoinna runsaasti. Kun olin itse työttömyyden kurjuudessa, minua lohduteltiin juuri tällä että miten  pääsee taatusti kaikki töihin. No, toteutunut ei minun aikanani se utopia. Ilmeisesti julkiselta puolelta on karsittu virkoja pois, otettu ns löysät pois, samalla lisätty itsepalvelutoimintoja.

Työttömyys oli ainakin minulle loppuaikoina ihan hel vet tiä, kun te-toimiston palvelu ei pelannut luvatun mukaisesti ja kun jokin asia sen johdosta myöhästyi vaikka päivällä, seurauksena oli kirje jossa ilmoitettiin karenssista. Voi että mikä taistelu että sain asian korjatuksi. Ajattelin silloin että kyllä ihminen tarvitsisi nykymaailmassa puolustusasianajajaa joka käänteessä. Vaikuttaa siltä että tilanne vain pahenee.

Itse asun paikassa, jossa ei kulje julkinen laisinkaan ja lähimmät kirkonkylä on 15 ja 21km päässä. Näissä avoimia työpaikkoja on (nuorten kesätyöt pl.) yleensä ne samat 20, joista suurin osa on hyllyttäjän, avustajan, lähärin ja siivoojan töitä 10-40h/kk tunneilla. Minulle yksi te-täti sanoi, että todennäköisesti minulla tulee olemaan enimmäkseen tuo 0 hakuvelvoite, koska ei ole ammattia esim. lähäriksi ja näillä välimatkoilla hän ei nähnyt mitään järkeä lähteä ajamaan tunnin takia viikossa. Tosin seuraava täti oli sitten eri mieltä, ja kovasti jo tarjoili 100km päästä avoimia halpatyöpaikkoja, että riippunee kuka hoitaa milloinkin minun asioita..

Teen siis ausitöitä, eli olen puolet vuodessa kokoaikatyössä ja silloin minulla on auto liikenteessä, mutta muun ajan en pidä autoa liikenteessä ja sanonkin silloin etten edes omista sitä, koska ei yksinkertaisesti ole varaa ajaa 15-100km päähän (joka on minun työssäkäyntialue) jos ei tuntipalkka ole vähintään 15e ja sellaisia tuntipalkkoja en kyllä tule saamaan, kun ei sellaisia makseta ammattilaisillekaan näillä seuduilla.

Saattaa olla, että jos menee iha älyttömäksi touhu ja ahdistelu täällä, jossa ei kulje julkinen laisinkaan, niin en enää jatkossa ilmottaudu te-toimistoon työttömäksi työnhakijaksi vaan yritän elää työttömyysjaksot kesän säästöillä pelkästään.

Vierailija
225/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ainoatakaan sopivaa paikkaa mitä voisi hakea.

Opiskele!

En opiskele enää yhtään mitään, minulla on jo 3 koulutusta.

Eikä ole varaa opiskella.

Vierailija
226/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihnmiset eroavat liitosta ja työnantaja saa silloin vallan poistaa vakituisten vuorolisät.

Mihin perustat tämän väitteesi? Lähde?

Kuulostaataas ihan keksityltä hapatukselta.

Työnantajat ovat ilmoittaneet haluavansa poistaa vuorolisät.

Kun ansiosidonnaista huononnetaan niin ihmiset eroavat liitosta. Suunnitelma toimii hyvin.

Aika moni meistä ei tee vuorotöitä ja työnantaja päinvastoin yrittää pitää kiinni kynsin ja hampain. Osaajista on pulaa. Liittoon en ole kuulunut ikinä. 

Vierailija
227/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskein 1990-luvun alussa juuri laman aikana. Sitä ennen oli uskoteltu eli kuviteltu, että kun sotien jälkeen syntyneet jää eläkkeelle, tulee valtava työpaikkojen määrä tarjolle! Ei tullut! Tuli julkisen puolen rajut säästöt, jotka ovat ideologisesti jääneet päälle siitä alkaen. Netti ja it-ala korvasivat monet monet perinteiset työpaikat ja kato käy edelleen työpaikoissa. Suomi vanhenee ja vähenee. Kulut lisääntyvät ja eläkeläisten kustannukset kasvavat. Ei käy kateeksi nykyajan nuoria, mitä mahdollisuuksia heillä on huomispäivän Suomessa?!

Vierailija
228/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sain töitä, velvotetyöö, mut silti. 6kk saa olla hätäilemättä.

Vierailija
229/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihnmiset eroavat liitosta ja työnantaja saa silloin vallan poistaa vakituisten vuorolisät.

Mihin perustat tämän väitteesi? Lähde?

Kuulostaataas ihan keksityltä hapatukselta.

Työnantajat ovat ilmoittaneet haluavansa poistaa vuorolisät.

Kun ansiosidonnaista huononnetaan niin ihmiset eroavat liitosta. Suunnitelma toimii hyvin.

Aika moni meistä ei tee vuorotöitä ja työnantaja päinvastoin yrittää pitää kiinni kynsin ja hampain. Osaajista on pulaa. Liittoon en ole kuulunut ikinä. 

Älä puhu paakaa. Kun Kokoomus pääsee päätyämään, siirrytään paikalliseen sopimiseen ja kiky on kevyttä kamaa siihen verrattuna. Soeltä lähtee lisien lisöksi paljon muutakin. Mutta sitähän te Kokoomusta äänestävät palkansaajat tahdotte! Älkää itkekö jälkikäteen.

Vierailija
230/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Itselläni kokemuksia kuinka asioitani on ollut hoitamassa tietämättäni kaksi eri virkailijaa, jotka eivät edes tienneet mitä päätöksiä toinen tekee. Toisen virkailijan kanssa olin yhteyksissä iloisissa merkeissä että sain hänen tarjoaman työpaikan ja aloitan työt parin kuukauden kuluttua, toiselta tulee ilmoitus että olen joutunut karenssiin, kun en ole ilmoittanut hänelle työttömyyteni kuulumisia määräaikaan mennessä. Tämä vieläpä nykyään, jossa luulisi virkailijoiden nettiaikana pysyvän asioiden tasalla. Tällaista sattunut kaksi kertaa. No siinä sitten omaan laskuusi soittelet ja jonotat yhteydensaantia tähän karenssin langettaneeseen virkailijaan. Onneksi asiat tulivat kuntoon ja tuki jatkui, jotta en jäänyt tyhjän päälle. Tämä raivostuttaa, holhous, painostus, mielivaltaiset päätökset, joita ei ensin tarkasteta. Mutta työttömällähän on aikaa... Tuokin että työtön on kuin avovankilan asukas, holhouksen alainen, väheksytty, ilman vangeille kuuluvia etuja ja puolustusasianajajia, varmaa lämmintä ateriaa, taivas rajana mahdollisuudessa opiskella ja rakentaa tulevaisuutta. Ei, vaan se on jatkuvaa tappelua ihmisoikeuksistaan.

Vierailija
231/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, onpa hurja urakka.

Vierailija
232/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainio uudistus. Aktivoi ainakin osan työttömistä työnhakuun.

Vierailija
233/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin koko talven marraskuusta lähtein talvehtinut Balilla, Vietnamissa ja Cambotseassa ja nyt vikaviikot Thaimaassa. Täytyy venyttää talvehdintaa vielä toukokuulle asti, niin sitten vois alkaa hakemuksia tehtailemaan kun kerran pakko on.

Vierailija
234/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montaakohan työpaikkaa pitää hakea, kun asuu alle 20 000 asukkaan kaupungissa, jossa aika korkea työttömyys ja on valmistunut vain peruskoulusta, eikä ole työkokemustakaan..

Vierailija
235/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapun jälkeen palsta on täynnä elämäntapa työttömien pultsarien ulinaa.

Työttömät purkavat sairaalassa osastolla olleiden potilaskansioita. Edes kaupan kassa ei sellaisia näe

Missä on vielä paperiset potilaskansiot käytössä?

Täällä siirrytty sähköisiin vuosia sitten ja vanhat tiedot skannattu.

Vierailija
236/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomella on kyllä historian typerin hallitus. Suorastaan hölmöläishallitus.   Eritoten tämä hölmöläisyys paistaa Annika Saarikon pöhöttyneistä kasvoista, kun hän kirkkain silmin tuli kertomaan miten suomalaisten tulisi laskea nyt elintasoaan ratsastaen Ukrainan sodalla.  Samaan aikaan tämä hölmöläishallitus on tuplaamssa verovaroja EU:n ilmastorahastoon.  Ei voi kuin kiristellä hamaita tämän hallituksen tyhmyyden edessä.

Vierailija
237/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainio uudistus. Aktivoi ainakin osan työttömistä työnhakuun.

Suurin osa työttömistä hakee jatkuvasti töitä. Tuolla uudistuksella on vain huonoja puolia. Pakkohakemukset tekee hakemusten tulvan. Työttömiä patistellaan erillaisiin 9 e orjuuksiin. Stressiä työttömille ja työkkärin tädeille. Sairaslomien määrä kasvaa. Ihan aikuisten oikeasti uudistus suoraan hölmölästä kuten edellinenkin aktiivimalli.

Vierailija
238/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hui, onpa hurja urakka.

Menikö taas pointti sulta ohi?

Vierailija
239/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni ikävintä tässä on, että olen ollut samalla työnantajalla osa-aikaisena jo 7 vuotta, ja tämä järjestely sopii minulle. Nyt pitää sitten tehtailla kaikkien kiusaksi kokopäiväisiä hakemuksia, jotta saan pitää osa-aikaisen työni.

Kaupan alalla työskenteleville tulee todella, todella kuumat paikat, kun alalle palkataan nykyisin vain osa-aikaisia muutenkin. Ehkä uudistuksen myötä syntyy tilanne, jossa 4 osa-aikaisen tilalle palkataan 1 kokoaikainen, jolloin 3 jää työttömäksi?

Mutta eikös se niin ollut, että osa-aikaisten pitää hakea vaan yhtä paikkaa kolmessa kuukaudessa tms? Vai onko se muuttunut?

Vierailija
240/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomella on kyllä historian typerin hallitus. Suorastaan hölmöläishallitus.   Eritoten tämä hölmöläisyys paistaa Annika Saarikon pöhöttyneistä kasvoista, kun hän kirkkain silmin tuli kertomaan miten suomalaisten tulisi laskea nyt elintasoaan ratsastaen Ukrainan sodalla.  Samaan aikaan tämä hölmöläishallitus on tuplaamssa verovaroja EU:n ilmastorahastoon.  Ei voi kuin kiristellä hamaita tämän hallituksen tyhmyyden edessä.

Pääasia että pontevalta pikkututöltä näyttävältä, ei rahat lopu hetkeen, eikä tarvitse alkaa kiristämään omaa vyötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi