Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vappuna alkaa työnhakupakko eli 0-4 hakemusta kuukaudessa

Vierailija
21.03.2022 |

sekä jatkuvat keskustelut työkkärin tätien kanssa.

Kommentit (289)

Vierailija
201/289 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ole sitten avoimista hakemuksista kuullu?

Jos et ole kokki, palomies, opettaja jne. niin hae avoimia paikkoja sellaisiin rooleihin joihin kävisit.

Vai eikö avoimia hakuja lasketa? Ei tuo 4 ainakaan aikamäärältä kuulosta pahalta vaikka jokaisen kirjelmän tekisi erilaisen.

Vierailija
202/289 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos vaan tekis roskapostibotin joka spämmää päivittäin automaattisesti eduskuntaa ja työkkäriä tuhansilla tuon tyyppisillä valetyöhakemuksilla, toki muistaen kirjoittaa niihin aina "Syy : Työkkäri pakottaa" ?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/289 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armahtakaa nyt edes 55 vuotiaat ja sitä vanhemmat.

Jos ette päästä eläkkeelle, niin putatkaa johonkin välitilaan.

Ei heitä huolita mihinkään.

Sitä paitsi työpaikat nuorille, samoin työkkärin palvelut.

Juu siihenkin on jo keksitty laki. Yli 57-vuotiaan velvoitetyöllistäminen. Huutolaisina torilla ollaan. Torilla tavataan! ( Tuli uusi merkitys)!

Vierailija
204/289 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ylioppilas, ei mitään virallista ammatillista koulutusta enkä ole ollut päiväänään työttömänä. Ikää nyt 50+. Turha selittää ettei töitä löydy kun ei ole mitään paperia ammatista. Tekosyitä.

Mulla sama, mutta peruskoulupohjalta.

Vierailija
205/289 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MALLI :

"Hei, olen (nimesi). Haen täten ilmoittamaanne työtä XXXXXXXXXX.

Syy : Työvoimatoimisto pakottaa

Toivon että löydätte moitivoituneen työntekijän, joten en haaskaa aikaanne tämän enempää.

Ystävällisin Terveisin, 

(nimesi + sähköposti)"

Ei se tuon vaikeampaa ole, neljään eri paikkaan menee sen 5 minaa.

Toki voi kans ottaa kuvan perzeestään ja kirjoittaa siihen "vitU aPiNa pAlKkA mEitSi" ja lähettää eduskunnan sähköpostiin

Pidän ajattelutavastasi, arvostan.

Vierailija
206/289 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mahdotonta hakea mihinkään. Kaikkiin pitkät vaatimuslistat mitä pitää osata.

Edes lastenohjaajaksi ei pääse jos ei ole nälkävuoden mittaista koulutusta ja kokemusta.

Jos työttömät panostaisivat edes osan siitä tarmosta työllistymiseensä eikä mitä erilaisiimppin mielikuvituksellisiin selityksiin siitä etteivät voi hakea töitä niin 99% olisi jo töissä.

Väitätkö että kuvittelen että mulla ei ole koulutusta alalle?

Ei ole tullut mieleen hankkia sitä koulutusta? Jos lastenohjaaja (ilmeisesti päiväkotiin?) kiinnostaa, niin sinnehän pääsee ihan lähihoitajan koulutuksella. Ei  pitäisi olla ylivoimaista.

Ei. Ei minua kiinnosta lastenhoitajan työt mutta ajattelin että siihen työhön ei tarvittaisi koulutusta.

Ainoastaan jos olet ainoa hakija, mikä on epätodennäköistä. Ne joilla on koulutus otetaan haastatteluun ja työtön kouluttamaton saa "Tällä kertaa valintamme ei kohdistunut sinuun" sähköpostin.

Entä työtön koulutettu?

Taitavat nekin hakemukset mennä ö-mappiin. Suomessa työttömiä 500 000 ja avoimia kokopäivä työpaikkoja vain 30 000. Eli haastatteluihin otetaan ne joilla on sekä koulutus ja työkokemus samalta alalta ja jos olet 40+ niin öö mappiin kans. Nähty.

Äläpäs jaa muunneltua totuutta. Tilastokeskuksen työvoimatutkimuksen mukaan työttömiä oli 185 000, mikä oli 40 000 vähemmän kuin vuosi sitten.  Uusia avoimia työpaikkoja ilmoitettiin helmikuussa 122 400. Kaikkiaan avoinna oli 242 400 työpaikkaa, mikä on 81 800 enemmän kuin vuosi sitten. Avoimia työpaikkoja on 57 000 enemmän kuin työttömiä, joten työttömälle pitäisi töitä löytyä jos osaamista ja halua työhön on.

Vierailija
207/289 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se v i t t u vaikeeta jos ei kuukaudessa, siis kuukaudessa saa neljää hakemusta aikaiseksi.

Vierailija
208/289 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni ikävintä tässä on, että olen ollut samalla työnantajalla osa-aikaisena jo 7 vuotta, ja tämä järjestely sopii minulle. Nyt pitää sitten tehtailla kaikkien kiusaksi kokopäiväisiä hakemuksia, jotta saan pitää osa-aikaisen työni.

Kaupan alalla työskenteleville tulee todella, todella kuumat paikat, kun alalle palkataan nykyisin vain osa-aikaisia muutenkin. Ehkä uudistuksen myötä syntyy tilanne, jossa 4 osa-aikaisen tilalle palkataan 1 kokoaikainen, jolloin 3 jää työttömäksi?

Itse olin kaupan allalla myöskin vuosia osa-aikaisena, mutta en kyllä ollut työkkärin kanssa missään tekemisissä tuona aikana. Paljonko sulla on sopimuksessa tunteja? Mulla vaihteli 25-30/ vko ja toteutuneet usein enemmän. En pitänyt työnhakua työkkärissä päällä, koska soviteltua en kuitenkaan olisi saanut.

Vierailija
209/289 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tarvitaan isoa Keppiä työttömille sluipaajille.

Vierailija
210/289 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se v i t t u vaikeeta jos ei kuukaudessa, siis kuukaudessa saa neljää hakemusta aikaiseksi.

Sanoppas muuta!

Vierailija
211/289 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoppas muuta!

Opetteleppas kirjoittamaan, niin voin ehkä palkata sinut siivoojaksi 9 euron päiväpalkalla!

Vierailija
212/289 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ylioppilas, ei mitään virallista ammatillista koulutusta enkä ole ollut päiväänään työttömänä. Ikää nyt 50+. Turha selittää ettei töitä löydy kun ei ole mitään paperia ammatista. Tekosyitä.

Mulla sama, mutta peruskoulupohjalta.

Sama oli mullakin kunnes viimeinen työnantaja lopettikin yritystoiminnan ja jäin työttömäksi. 

Sitten sitä tulikin huomattua, ettei ilman ammattikoulutusta saakaan enää nykyisin mitään töitä vaikka kuinka laajalla skaalalla hakisi. Toisin oli vielä vuosituhannen alussakin, saati sitten aiemmin.

Vierailija
213/289 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mahdotonta hakea mihinkään. Kaikkiin pitkät vaatimuslistat mitä pitää osata.

Edes lastenohjaajaksi ei pääse jos ei ole nälkävuoden mittaista koulutusta ja kokemusta.

Jos työttömät panostaisivat edes osan siitä tarmosta työllistymiseensä eikä mitä erilaisiimppin mielikuvituksellisiin selityksiin siitä etteivät voi hakea töitä niin 99% olisi jo töissä.

Ei ole tullut mieleen hankkia sitä koulutusta? Jos lastenohjaaja (ilmeisesti päiväkotiin?) kiinnostaa, niin sinnehän pääsee ihan lähihoitajan koulutuksella. Ei  pitäisi olla ylivoimaista.

Ei. Ei minua kiinnosta lastenhoitajan työt mutta ajattelin että siihen työhön ei tarvittaisi koulutusta.

Ainoastaan jos olet ainoa hakija, mikä on epätodennäköistä. Ne joilla on koulutus otetaan haastatteluun ja työtön kouluttamaton saa "Tällä kertaa valintamme ei kohdistunut sinuun" sähköpostin.

Entä työtön koulutettu?

Taitavat nekin hakemukset mennä ö-mappiin. Suomessa työttömiä 500 000 ja avoimia kokopäivä työpaikkoja vain 30 000. Eli haastatteluihin otetaan ne joilla on sekä koulutus ja työkokemus samalta alalta ja jos olet 40+ niin öö mappiin kans. Nähty.

Äläpäs jaa muunneltua totuutta. Tilastokeskuksen työvoimatutkimuksen mukaan työttömiä oli 185 000, mikä oli 40 000 vähemmän kuin vuosi sitten.  Uusia avoimia työpaikkoja ilmoitettiin helmikuussa 122 400. Kaikkiaan avoinna oli 242 400 työpaikkaa, mikä on 81 800 enemmän kuin vuosi sitten. Avoimia työpaikkoja on 57 000 enemmän kuin työttömiä, joten työttömälle pitäisi töitä löytyä jos osaamista ja halua työhön on.

No eiköhän se ongelma muodostu siitä, että on vaikka yksi perunan kuorijan paikka vapaana, mutta kaksikymmentä koulutettua perunan kuorijaa sitä hakemassa. Nämä loput 19 perunan kuorijaa ei taas sovellu kengän nauhoja sitomaan, vaikka tähän hommaan olisi 145 avointa työpaikkaa. Ymmärrätkö?

Meidänkin kunnassakin on hitokseen lähärien ja sairaanhoitajien paikkoja auki, mutta esimerkiksi oman ammattini ei nyt yhtään. Ja olen juuri saanut työn. En tiedä mikä niiden rannalle jääneiden hakijoiden tilanne on, mutta eivät he ainakaan tällä koulutuksella lähihoitajan töihin pääse.

- joku muu

Vierailija
214/289 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakas aloittaja, onko vaipat kastuneet? tai jopa unohtuneet? onko sinulla psykologinen pakkomielle jostain?

Vierailija
215/289 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikäkin vain numero kun lumihiutale nuorisoa voi enään voi pakottaa kyykytykseen kuten jo hyvin ikääntyneitä työnhakijoita?

Vierailija
216/289 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä työtön koulutettu?

No eiköhän se ongelma muodostu siitä, että on vaikka yksi perunan kuorijan paikka vapaana, mutta kaksikymmentä koulutettua perunan kuorijaa sitä hakemassa. Nämä loput 19 perunan kuorijaa ei taas sovellu kengän nauhoja sitomaan, vaikka tähän hommaan olisi 145 avointa työpaikkaa. Ymmärrätkö?

Meidänkin kunnassakin on hitokseen lähärien ja sairaanhoitajien paikkoja auki, mutta esimerkiksi oman ammattini ei nyt yhtään. Ja olen juuri saanut työn. En tiedä mikä niiden rannalle jääneiden hakijoiden tilanne on, mutta eivät he ainakaan tällä koulutuksella lähihoitajan töihin pääse.

- joku muu

Jos töitä ei löydy niin on näköjään aivan mahdotonta uudelleen kouluttautua järkevästi.

- joku toinen myy

Vierailija
217/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ainoatakaan sopivaa paikkaa mitä voisi hakea.

Opiskele!

Vierailija
218/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy työnantajia. Lukeekohan niitä hakemuksia kukaan, jos ei ole rekryt käynnissä? Mitä enemmän lähetetään hakemuksia, sen todennäköisemmin niitä jää lukematta.

Jos minulle tulisi sähköpostiin jonkun firman erikoistarjous, saattaisin ehkä lukea sen pikaisesti läpi, mutta jos niitä tulee kymmeniä päivässä, todennäköisesti poistan ne kaikki lukematta niitä.

Vierailija
219/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4* 12= 48 hakemusta vuodessa ja jos asuu muualla kuin Jyväskylän eteläpuolella, ei siellä ole tuota määrää työpaikkoja auki edes vuodessa! Kyse on naurettavasta uudesta pelleilystä, kun työpaikkojen määrään valtio ei voi puuttua. Ketään ei voi pakottaa palkkaamaan yhtään ihmistä! Korona ja Ukrainan sota vievät talouden epävarmuuteen vielä vuosiksi ja tässä epävarmassa tilanteessa valtion ainoa keino on lisätä byrokratiaa, saada ihmisiä toimeentulotuen luukuille ja syyllistää työttömät!!

Vierailija
220/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy työnantajia. Lukeekohan niitä hakemuksia kukaan, jos ei ole rekryt käynnissä? Mitä enemmän lähetetään hakemuksia, sen todennäköisemmin niitä jää lukematta.

Jos minulle tulisi sähköpostiin jonkun firman erikoistarjous, saattaisin ehkä lukea sen pikaisesti läpi, mutta jos niitä tulee kymmeniä päivässä, todennäköisesti poistan ne kaikki lukematta niitä.

Työnantajat nousevat takajaloilleen, kun satoja turhia hakemuksia alkaa tulvia sähköposteihin ja rekrypalveluiden kautta! Malli haudataan hiljaa hyvinkin pian. Aika on rahaa työnantajilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme