Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vappuna alkaa työnhakupakko eli 0-4 hakemusta kuukaudessa

Vierailija
21.03.2022 |

sekä jatkuvat keskustelut työkkärin tätien kanssa.

Kommentit (289)

Vierailija
241/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nollasta neljään hakemusta? Missä tapauksessa työvoimavirkailija hyväksyy nolla hakemusta ja sivuuttaa karenssin langettamisen? Työpaikkojahan pitäisi olla niin paljon nyt avoinna ja maassamme työvoimapula. Suurten ikäluokkien eläköityminen. Esim julkisen sektorin paikkoja pitäisi kaiken järjen mukaan olla avoinna runsaasti. Kun olin itse työttömyyden kurjuudessa, minua lohduteltiin juuri tällä että miten  pääsee taatusti kaikki töihin. No, toteutunut ei minun aikanani se utopia. Ilmeisesti julkiselta puolelta on karsittu virkoja pois, otettu ns löysät pois, samalla lisätty itsepalvelutoimintoja.

Työttömyys oli ainakin minulle loppuaikoina ihan hel vet tiä, kun te-toimiston palvelu ei pelannut luvatun mukaisesti ja kun jokin asia sen johdosta myöhästyi vaikka päivällä, seurauksena oli kirje jossa ilmoitettiin karenssista. Voi että mikä taistelu että sain asian korjatuksi. Ajattelin silloin että kyllä ihminen tarvitsisi nykymaailmassa puolustusasianajajaa joka käänteessä. Vaikuttaa siltä että tilanne vain pahenee.

Opiskein 1990-luvun alussa juuri laman aikana. Sitä ennen oli uskoteltu eli kuviteltu, että kun sotien jälkeen syntyneet jää eläkkeelle, tulee valtava työpaikkojen määrä tarjolle! Ei tullut! Tuli julkisen puolen rajut säästöt, jotka ovat ideologisesti jääneet päälle siitä alkaen. Netti ja it-ala korvasivat monet monet perinteiset työpaikat ja kato käy edelleen työpaikoissa. Suomi vanhenee ja vähenee. Kulut lisääntyvät ja eläkeläisten kustannukset kasvavat. Ei käy kateeksi nykyajan nuoria, mitä mahdollisuuksia heillä on huomispäivän Suomessa?!

Näkyy kasvavana välinpitämättömyytenä vanhuksia kohtaan. On otettava oma elämä haltuun niin kuin mahdollista.

Vierailija
242/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomella on kyllä historian typerin hallitus. Suorastaan hölmöläishallitus.   Eritoten tämä hölmöläisyys paistaa Annika Saarikon pöhöttyneistä kasvoista, kun hän kirkkain silmin tuli kertomaan miten suomalaisten tulisi laskea nyt elintasoaan ratsastaen Ukrainan sodalla.  Samaan aikaan tämä hölmöläishallitus on tuplaamssa verovaroja EU:n ilmastorahastoon.  Ei voi kuin kiristellä hamaita tämän hallituksen tyhmyyden edessä.

Akat asialla, liikaa tunnetta mukana päätöksen teossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nollasta neljään hakemusta? Missä tapauksessa työvoimavirkailija hyväksyy nolla hakemusta ja sivuuttaa karenssin langettamisen? Työpaikkojahan pitäisi olla niin paljon nyt avoinna ja maassamme työvoimapula. Suurten ikäluokkien eläköityminen. Esim julkisen sektorin paikkoja pitäisi kaiken järjen mukaan olla avoinna runsaasti. Kun olin itse työttömyyden kurjuudessa, minua lohduteltiin juuri tällä että miten  pääsee taatusti kaikki töihin. No, toteutunut ei minun aikanani se utopia. Ilmeisesti julkiselta puolelta on karsittu virkoja pois, otettu ns löysät pois, samalla lisätty itsepalvelutoimintoja.

Työttömyys oli ainakin minulle loppuaikoina ihan hel vet tiä, kun te-toimiston palvelu ei pelannut luvatun mukaisesti ja kun jokin asia sen johdosta myöhästyi vaikka päivällä, seurauksena oli kirje jossa ilmoitettiin karenssista. Voi että mikä taistelu että sain asian korjatuksi. Ajattelin silloin että kyllä ihminen tarvitsisi nykymaailmassa puolustusasianajajaa joka käänteessä. Vaikuttaa siltä että tilanne vain pahenee.

Itse asun paikassa, jossa ei kulje julkinen laisinkaan ja lähimmät kirkonkylä on 15 ja 21km päässä. Näissä avoimia työpaikkoja on (nuorten kesätyöt pl.) yleensä ne samat 20, joista suurin osa on hyllyttäjän, avustajan, lähärin ja siivoojan töitä 10-40h/kk tunneilla. Minulle yksi te-täti sanoi, että todennäköisesti minulla tulee olemaan enimmäkseen tuo 0 hakuvelvoite, koska ei ole ammattia esim. lähäriksi ja näillä välimatkoilla hän ei nähnyt mitään järkeä lähteä ajamaan tunnin takia viikossa. Tosin seuraava täti oli sitten eri mieltä, ja kovasti jo tarjoili 100km päästä avoimia halpatyöpaikkoja, että riippunee kuka hoitaa milloinkin minun asioita..

Teen siis ausitöitä, eli olen puolet vuodessa kokoaikatyössä ja silloin minulla on auto liikenteessä, mutta muun ajan en pidä autoa liikenteessä ja sanonkin silloin etten edes omista sitä, koska ei yksinkertaisesti ole varaa ajaa 15-100km päähän (joka on minun työssäkäyntialue) jos ei tuntipalkka ole vähintään 15e ja sellaisia tuntipalkkoja en kyllä tule saamaan, kun ei sellaisia makseta ammattilaisillekaan näillä seuduilla.

Saattaa olla, että jos menee iha älyttömäksi touhu ja ahdistelu täällä, jossa ei kulje julkinen laisinkaan, niin en enää jatkossa ilmottaudu te-toimistoon työttömäksi työnhakijaksi vaan yritän elää työttömyysjaksot kesän säästöillä pelkästään.

Eikö tuuppinut sinua hakemaan lähihoitajaopintoihin... tai nettiopintoihin aina korkeakoulututkintoon asti. Nehän on ratkaisuja kaikkeen.

Vierailija
244/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ylioppilas, ei mitään virallista ammatillista koulutusta enkä ole ollut päiväänään työttömänä. Ikää nyt 50+. Turha selittää ettei töitä löydy kun ei ole mitään paperia ammatista. Tekosyitä.

Taidankin heti hakea lääkärin tai hammaslääkärin paikkaa kun niihin ei tarvitse papereita.

Kiitos vinkistä.

Tälläiset kommentit saavat kaikki työttömät näyttämään keskimääräistä yksinkeraisemmilta. Neuvo: Hae tehtäviin joihin sinulla on edes jonkinlainen pätevyys tai osaaminen tai HANKI SE.

Myös laeissa ja asetuksissa on omat säädökset ammateissa toimimisesta joten älä ala esim. valelääkäriksi.

Et ymmärrä että kaikkiin avoimiin paikkoihin vaaditaan erityisosaamista??

Ei ole yhtään paikkaa mihin voisi hakea ilman osaamista.

Väität siis ettet osaa yhtään mitään? Voisitko edes harkita jonkin näköisen osaamisen hankkimista?

Onhan se toki hyvää syy vain makoilla sohvalla kun ei ole mitään osaamista. Äitikö sinulle tekee ruuan ja käy puolestasi kaupassa?

En ole tuo kenelle vastasit mutta mulla on osaamista ja 2 eri ammattia. No, vammautumisen vuoksi en pysty kumpaakaan tekemään enkä ole keksinyt mitään työtä mitä pystyisin tekemään paitsi ehkä joku psykologin työ missä tarvitsee vaan istua ja neuvoa ja ehkä vain hyvin minimaalisesti kirjata. Pitäisi kouluttautua jälleen ja tuo on sellainen ala mitä on vielä vaikea päästä opiskelemaan. Olen aivan lannistunut ja kohta sairastun psyykkisesti. Terveenä työllistyisin samantien (hoitoala).

Vierailija
245/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti tuon 0 hakemusta laittelee:D

Vierailija
246/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullla on aivovamma. En voi tehhdä töitä.

Vierailija
247/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuossahan on symboliarvoa, koska vappu on työn juhla, eli aletaan aktivoida porukkaa ylös sohvalta, työnhakuun, yrittämään tai opiskelemaan.

Vierailija
248/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihnmiset eroavat liitosta ja työnantaja saa silloin vallan poistaa vakituisten vuorolisät.

Mihin perustat tämän väitteesi? Lähde?

Kuulostaataas ihan keksityltä hapatukselta.

Työnantajat ovat ilmoittaneet haluavansa poistaa vuorolisät.

Kun ansiosidonnaista huononnetaan niin ihmiset eroavat liitosta. Suunnitelma toimii hyvin.

Aika moni meistä ei tee vuorotöitä ja työnantaja päinvastoin yrittää pitää kiinni kynsin ja hampain. Osaajista on pulaa. Liittoon en ole kuulunut ikinä. 

Perus vauvis kun kateelliset alapeukuttavat kun toisella on hyvin asiat :D 

Vierailija
249/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh onneks pääsin aikanaan paremman luokan luuserityöhön postiin, niin ei täydy alkaa rustailemaan Sollille tai puhelinmyyjäksi.

Pus, Postini.

T luuseri

Vierailija
250/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tyhmää kyykyttää nuorempaa sukupolvea. Jos tulee sota niin ei ole maanpuolustustahtoa.

Vierailija
251/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi tyhmää kyykyttää nuorempaa sukupolvea. Jos tulee sota niin ei ole maanpuolustustahtoa.

Vakuutus ei korvaa omistusasuntoja, jos tulee sota

Vierailija
252/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se voi olla työnhakupakko jos ei ole pakko lähettää yhtäkään (0) hakemusta kuukauden sisään? :D

Muuta vaikka Savukoskelle niin ymmärrät miksi voi olla myös O, kyllä meitä syrjäkylien työttömiä nyt hellitään, Hesalaiset kipuilevat neljän työpaikan plus lukuisten "työtarjousten" kanssa sitten joka kuukausi.

Vierailija
253/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakuutus ei korvaa omistusasuntoja, jos tulee sota

Mutta velka jää, jos saa palkkaa sitä peritään.

Vierailija
254/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo työttömyysuudistus olisi pitänyt perua heti, kun Venäjä hyökkäsi Ukrainaan.

Vierailija
255/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin sanon väestönsuojassa äideille, että pidä se kakara hiljaisena

Vierailija
256/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin sanon väestönsuojassa äideille, että pidä se kakara hiljaisena

Sitten on työttömän vuoro kyykyttää muita

Vierailija
257/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se sitten kostautuu se kyykytys. Työttömät siirtyy joukolla Iivanan puolelle!

Vierailija
258/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi työttömällä ei ole vaitiolovelvollisuutta niin koko kaupunki kuulee minkä niminen virkailija antaa karenssia.

Karenssin antaa valtakunnallinen työttömyysturva. Lokakuusta 2021 alkaen, urpo.

Vierailija
259/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi työttömällä ei ole vaitiolovelvollisuutta niin koko kaupunki kuulee minkä niminen virkailija antaa karenssia.

Jokaisella on oma virkailija ja koko kaupunki kuulee, että tuo virkailija antoi karenssin

Vierailija
260/289 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on oma virkailija ja koko kaupunki kuulee, että tuo virkailija antoi karenssin

Baarissa kaikki katsoo, että tuoko niitä karensseja jakelee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi