Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä? Raskaanako?

Vierailija
01.09.2015 |

Tiedän, että on toisaalta hölmöä kysellä tästä aiheesta, mutta minkäs teet kun olo on niin malttamaton :-)

Olemme siis mieheni kanssa jättäneet ehkäisyn pois kuukausi sitten. Nyt menkat ovat kaksi päivää myöhässä. Minulla on koko ikäni ollut erittäin säännölliset kuukautiset; alkavat 90% maanantaina tai viimeistään tiistaina. Nyt siis tiistai-ilta, eikä menkkoja kuulu. Olemme kuluneen kuukauden aikana harrastaneet useamman kerran seksiä, mutta tarkasta ovulaation ajankohdasta minulla ei ole tietoa.

Sunnuntaina (kp 27/28) tein sitten raskaustestin, koska kuten sanottua, olen kärsimätön. Tulos oli negatiivinen, ei pienintäkään "haamuviivaa". Ajattelin jo, että selvä, olishan se ollutkin ihmeellistä että olisin tullut raskaaksi heti ensimmäisestä kierrosta. Mutta nyt kun menkkoja ei kuulu, toivo herää uudelleen. Joka kerta vessassa, kun paperiin ei jää verta, iloitsen pienesti :) Pientä stressiä tässä on kyllä ollut ihan muissa asioissa että sekin voi toki vaikuttaa sihen, että menkat ovat myöhässä...

Kysymykseni siis kuuluu, onko minun järkeä tehdä vielä huomen aamuna (ke) uutta testiä, kun sunnuntaina juuri sain negan vai jatkaako vain odottamista? Koska te olette saaneet positiivisen ja etenkin, montako päivää negatiivisen jälkeen? En koe, että minkäänlaisia raskausoireita olisi. Viime viikolla vatsaa vähän nipisteli, mutta ei sen kummempaa.

Kiitos jos jaksoit lukea :) hölmöä tämä, tiedän.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kannattaa negan jälkeen odottaa pari päivää, olikohan nyt niin että hormonin määrä tuplaantuu 24 tunnissa

Eli tee aamulla testi :)

Vierailija
2/18 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, ei ole hölmöä alkuunkaan! Ymmärtäähän sen innon ja odotuksen, höpöhöpö mitään hölmöä :)

Tee tosiaan huomenna/ylihuomenna uusi testi (aamupissasta kannattaa, ollut rakossa niin kauan)!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ehkäisyn lopetit?

Vierailija
4/18 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein täysin puhtaan negan jälkeenpäin laskettuna rv 3+5 eli kaksi päivää ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Viikko myöhemmin odottelin edelleen menkkoja alkavaksi ja menkkakipujakin oli. Tein varmuudeksi kuitenkin testin ja yllättäen se olikin plussa! Ensimmäisestä yrityskierrosta myös. Toivotaan ap että sinäkin saat huomenna sen plussan, on ihan mahdollista ;)

Vierailija
5/18 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos positiivisista vastauksista :) ehkä minä siis huomenna aamulla taas kokeilen. Olen tosi yllättynyt, jos menkat alkaa huomenna tai myöhemmin, en nimittäin muista että näin olisi koskaan aikuisiällä tapahtunut.
Olen joskus syönyt pillereitä, mutta siitä jo aikaa. Kumin käytön siis nyt lopetimme.

Vierailija
6/18 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 21:19"]Itse tein täysin puhtaan negan jälkeenpäin laskettuna rv 3+5 eli kaksi päivää ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Viikko myöhemmin odottelin edelleen menkkoja alkavaksi ja menkkakipujakin oli. Tein varmuudeksi kuitenkin testin ja yllättäen se olikin plussa! Ensimmäisestä yrityskierrosta myös. Toivotaan ap että sinäkin saat huomenna sen plussan, on ihan mahdollista ;)
[/quote]

Ihana kuulla että sinulle kävi noin :) kiitos, toivotaan :) ei tässä uskalla liikoja toivoa vielä, yritän pitää jalat maassa ja olla ajattelematta asiaa liikaa. Hieman hankalaa tosin. Onneksi töissä on sen verran kiire, ettei koko päivää ole aikaa miettiä.

Vierailija
7/18 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kol

Vierailija
8/18 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa että minkä ehkäisyn lopetitte?
Sen kun tiedämme niin helpompi antaa "vastauksia" arvuutteluusi :)

Vierailija
9/18 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt ihan vastaavassa tilanteessa epämääräisen testin juuri, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Testi ei ollut puhdas nega, mutta toinen viiva oli niin haalea, ettei se plussakaan ollut. Odotin viikon ja tein toisen. Se oli kirkkaasti plussa.

Ensimmäisessä raskaudessa tein ensin positiivisen testin ja sitten innoissani vielä illalla toisen, kun halusin vakuutella itselleni asian olevan oikeasti totta. Illalla tehty oli nega, seuraavana aamuna aamuvirtsasta taas selkeä plussa. Tee huomenna digitesti aamulla.

Vierailija
10/18 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Aamun testi oli taas puhdas nega. Voi harmitus :/ kyllä sitä taas alkaa uskomaan että menkat ovat vain myöhässä. Vaikka näin ei ole siis koskaan ollut.

Pillerit lopetin noin vuosi sitten, siitä lähtien menty kumilla. Pillereiden lopettamisen jälkeen menkat ovat tulleet aina normaalisti.

Niin jja testi jolla nämä kaksi negaa nyt testasin oli apteekin Elivo. Siinä viivat kertovat, onko raskaana.

Vierailija
11/18 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap vielä. Toki siis aika tässä näyttää mitä tapahtuu. Jos ei menkkoja kuulu viikon loppuun mennessä, testaan taas.

Vierailija
12/18 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä taas. Nyt kävin ostamassa clearbluen digitaalisen ja kokeilen sitä vielä tällä viikolla. Olo on epäileväinen.

Vierailija
13/18 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sitten kun on tärpännyt :)

Vierailija
14/18 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:22"]Kerro sitten kun on tärpännyt :)
[/quote]

Kerron :)
Olipa muuten aika kallis tuo clearbluen testi. 15e! Ei viitsi noita ihan turhan takia kokeilla :-)

PS. Eipä ole menkat vieläkään alkaneet.

Vierailija
15/18 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä taas. Huonoja uutisia. Yöllä käydessäni pissalla, paperiin jäi punaruskea jälki. Aavistelin tästä, että menkat alkavat. Aamulla kun nousin sängystä ylös, meinasi jo "lorahtaa", juoksin siis kiireesti pytylle. Menkat alkoivat :/

Vuoto on melko limaista (anteeksi tarkka kuvaukseni) ja tuossa aamupäivällä vessakäynnin yhteydessä paperiin jäi sellainen kahden peukalonkynnen kokoinen limaklöntti, litteä sellainen. Nyt mietin, olinko jo raskaana ja tämä oli keskenmeno vai ovatko nämä vain normimenkat, jotka tuli ensimmäistä kertaa aikuisiälläni muutaman päivän myöhässä?

Kaksi raskaustestiä ehdin siis tehdä ja en tiedä olivatko ne täysin negat vai oliko haalea haalea haamu molemmissa. Sen ensimmäisen testin kun kaivoin roskiksesta (joo, kyllä) muutama päivä testauksen jälkeen, oli siinä selvästi kaksi viivaa. Mutta ehkä se ei ollut enää luotettava siinä vaiheessa.

Mutta tällaista tänne. Uutta yritystä siis vaan :-)

Vierailija
16/18 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin Ap tässä vielä. Pientä alavatsaipua tänään on ollut, ei kuitenkaan niin paljoa että tarvitsisi lääkettä ottaa.

Vierailija
17/18 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat voi tulla myöhässä vaikka eivät koskaan ennen oliskaan olleet myöhässä. Ja turha jäädä päätä vaivaamaan sillä, olitko jo mahdollisesti raskaana. Uudestaan vaan yrittämään! Mulla on kaksi lasta ja molempien kohdalla kävi niin, että pillerien lopetuksen jälkeen tuli kahdet menkat ja sit olin raskaana. Toivon sullekkin pikaista plussaa! :)

Vierailija
18/18 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ensimmäisestä yritys kierrosta tuli haaleaakin haaleampi viiva testiin, vuoto tuli myöhässä ja oli juuri kuvailemiasi klönttejä ja normaalia runsaampi jomotus, oletettavasti kemiallinen siis.
Seuraavasta raskauduin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi