Luovun lapsista
Lyhyesti. Olin kotiäiti yli 13v ja saimme 4 poikaa. Tämä oli yhteinen päätös. Vuosi sitten mieheni ihastui hyvin nuoreen työtoveriinsa, joka saa lapsen kesällä. Tämä on oikea tunteiden syöksykevät. Mieheni ehdottaa että pitää tavallaan kahta pesää. Hän asuisi naisen ja uuden lapsensa kanssa naisen vaatimuksesta. Ja minä menisin töihin koska on nin paljon elätettäviä ja hoitaisin 2....13v poikiamme. Hän ottais ne esim 2 kertaa kuussa luokseen.
Sain jonkinlaisen romahduksen 2 viikkoa sitten. Olin viikon sairaalassa missä lääkäri piti henkistä tilaani hyvin huonona. Lapset olivat sen viikon äidilläni. Mutta hänkin on jo 78v syöpäpotilas ja kovin väsynyt.
Itse olen edelleen huonossa kunnossa. Menen verenvuodon takia tutkimuksiin. En jaksa missään tapauksessa arkea 4 villin pojan kanssa. Olen lopen uupunut.
Niinpä aion antaa pojat isälleen. Voin ottaa heitä sillon tällöin. Maksan elatusmaksut.
Minulla ei ole mitään ammattia, mutta eräs mahdollisuus olisi oppisopimuksella päiväkotiin. Sitähän osaan tehdä. Mutta terveys pitää saada kuntoon. Ehkä vuoden päästä?
Mieheni morsian 22v ei varmaan riemastu olla äitipuoli. Mutta niin makaa kuin petaa.
Kommentit (197)
Lasten ei selvästikään ole hyvä olla kanssasi. Huostaanotto antaisi lapsille edes pienen mahdollisuuden elää kohtuullisen terveen nuoruuden. Hyvää nuoruutta lapsenne eivät voi enää saada kummankaan teidän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap:n viimeinen lause saa tilanteen kuulostamaan siltä, että hän luopuu lapsistaan vain kostaakseen miehen syrjähypyn nyt uudelle naiselle. "niin makaa kuin petaa". Kosto se on typeräkin kosto, vissiin.
Mitä ihmettä? Miten omien lasten hoitaminen on mikään "kosto". Jos nainen on hoitanut ensin lapset ja koko kodin 13 vuotta, seuraavaksi saman tekee se mies seuraavat 13 vuotta. Se mikään kosto ole vaan tasan jaetut hoitovastuut. Äiti kuitenkin raatanut kaikkien neljän kanssa vauva-ajat.
Tuo on taas tuota feminististä käsitystä äitiydestä: että vauva-ajat olisivat kaikille jotain "raatamista"! Mulle mun neljän lapsen vauva-ajat on olleet antoisaa ja ihanaa aikaa, kuten lasten hoitaminen yleensäkin. En mistään hinnasta olisi luovuttanut sitä läheisyyttä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelet tätä kostomielessä, tai sitten tämän kirjoituksen on tehnyt nuori aktiivifeministi, lapseton sellainen, joka ei tajua, että lapsia ei voi siirrellä vanhemmalta toiselle kostomielessä: että nyt se uusi vaimoa saa kärsiä. Herää! Hoida itsellesi apua muualta äläkä luovu lapsistasi. Siis jos olet oikea ihminen etkä teoreettinen kuvitelma.
Mitä ihmettä sönkkäät? Kyllä ne lapset kuuluu myös isän vastuulle. Ei se niin mene, että ukko hommaa uuden eukon ja penskan ja vastuu aiemman liiton lapsista poistuu. Jos ap on sairas, niin silloin ex-mies tottakai ottaa päävastuun lapsistaan. Ja ihan itse se uusi vaimo on päättänyt lisääntyä miehen kanssa, jolla useampi lapsi ennestään. Miksi häntä pitäisi sääliä.
Opettele puhumaan asiallisesti. Vai oletko nykynuori, joka ei osaa kohdata toista ihmistä verkossa asiallisesti. Sanoisitko minulle vasten naamaa noin? Karmea työtoveri olisit ainakin, tai sukulainen, jos sanoisit.
Voisit osoittaa oman viisautesi ja ylemmyytesi vastaamalla arvokkaasti.
Miksi pitäisi vastata asiallisesti, jos toinen kirjoittelee aivan tyhmiä?
Isä ei selvästikään välitä lapsistaan eikä nyt enää näköjään äitikään. Onko kummallakaan isovanhempia jotka ottaisivat lapset rakastavaan kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Satutäti vauhdissa 👵
Miksei aloitus voisi olla tottakin? Tunnen vastaavan perheen, jossa lapsia 5, kouluttamaton kotiäiti ja työssäkäyvä isä. Eron tullessa kaikkien lasten lähivanhemmuus meni miehelle. Äiti on nyttemmin muuttanut satojen kilometrien päähän uuden miehen luokse, ja tapaa nyt 10-20-vuotiaita lapsiaan ehkä kerran-pari vuodessa.
Minäkin luopuisin lapsistani jos sellaisia vahingossa saisin.
t. M42
Miten ois viikko-viikko? Näin sulla ois joka toinen viikko aikaa lasten kans etkä menetä yhteyttä heihin ja joka toinen viikko voisit harrastaa ja deittailla uusia miesehdokkaita. Sit kannattais mennä johonkin aikuiskoulutukseen. Niitähän on laidasta laitaan. Ehkä kannattais myös käydä jonkun ammattilaisen luona selvittelemässä ajatuksia. Ettei tuu tehtyä mitään hätiköityjä päätöksiä.
Miksi miehet aina kuvittelevat että kyllä äiti hoitaa lapset ja mies pääsee nauttimaan vapaudesta ja uudesta suhteesta?
Et sä ainakaan elatusmaksuja joudu maksaan.
Vastuuntuntoinen mies taas... Tähän tulee valiettavasti jokainen nainen valmistautua. Jos miehellä on jotain sitä vastaan, hänellä ei ole puhtaat jauhot pussissa.
Vierailija kirjoitti:
Kroonisesti sairaana ymmärrän tilanteen hyvin. Kun voimia ei enää ole, niitä ei vain ole. Ei ole mitenkään väärin vaatia vastuunottoa myös toiselta vanhemmalta.
Alkuun tuossa tilanteessa tekisin niin, että lapset vuoroviikoin isän kanssa. Jos mahdollista, niin siinä heidän kotonaan. Itse voit levätä vuoroviikot äidillä, jos vain mahdollista. Työstä ja koulusta kannat huolta sitten, kun vointi antaa myöden.
Uusi daami on omassa kodissaan ja saa miehen sinne vuoroviikoin. Toki tilanne varmasti repii, mutta lasten parasta ajatellen vaikka eka vuosi näin ja sitten asian uudelleen tarkastaminen.
Kyllä miehen pitää osata vastuu kantaa.
Tämä olisi oikeasti lapsille paras vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kroonisesti sairaana ymmärrän tilanteen hyvin. Kun voimia ei enää ole, niitä ei vain ole. Ei ole mitenkään väärin vaatia vastuunottoa myös toiselta vanhemmalta.
Alkuun tuossa tilanteessa tekisin niin, että lapset vuoroviikoin isän kanssa. Jos mahdollista, niin siinä heidän kotonaan. Itse voit levätä vuoroviikot äidillä, jos vain mahdollista. Työstä ja koulusta kannat huolta sitten, kun vointi antaa myöden.
Uusi daami on omassa kodissaan ja saa miehen sinne vuoroviikoin. Toki tilanne varmasti repii, mutta lasten parasta ajatellen vaikka eka vuosi näin ja sitten asian uudelleen tarkastaminen.
Kyllä miehen pitää osata vastuu kantaa.
Tämä olisi oikeasti lapsille paras vaihtoehto.
Tosin ei sille syntyvälle lapselle.
Muista kuitenkin tehdä lapsille selväksi, että syy ei ole heidän. Selitä heille, että kyseessä on terveytesi ja haluat olla heille hyvä äiti ja tällä hetkellä terveydentilan vuoksi et pysty antamaan parastasi. Älä ainakaan sotke lapsia sinun ja miehen välisiin ongelmiin. Lapset voivat herkästi katkeroitua sellaisesta ja myöhemmin voit joutua katumaan, jos nyt tunnekuohussa teet liian hätäisiä ratkaisuja. Ei ole lasten syy, että isänsä on m*lkku.
Aikamoisen «setin» saa se miehesi uusi daami hoitaakseen. Ero tulee puolessa vuodessa. Sano mun sanoneen.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottaisin 3 taloutta.
Sinä ja 2 nuorinta.
Mies ja 2 vanhinta.
22v ja vauva.Näin kellään ei olisi kohtuutonta. Miehesi voisi vierailla eri kodeissa. Mutta kondomin kanssa.
Ei hyvä. Jos AP on siinä kunnossa, että tarvitsee edes ajoittain sairaalahoitoa, pitää päävastuun lapsista olla jollain muulla kuin hänellä. Jos tässä nyt lasten etua yhtään mietitään.
Puolet ajasta lapset miehelle, että saat levätä.
Ja nuorin lapsi ap:n kanssa kaksi vuotias... Raukka ollut vielä ihan taapero, kun isä löytänyt uuden, jolle tehnyt kakaran.