Kotimajoittajat eivät ymmärrä, että majoitustarve voi olla useita kuukausia.
Juu. Eli homma ei menekään aivan niin, että napataan ryhmäselfie Facebookiin ja kerätään 100 tykkäystä.
Kommentit (63)
Turvapaikanhakija voi päätyä takaisin kotimaahansa kuten albaanit.
Ap ei ymmärrä että joku oikeasti haluaa auttaa. Ei näitä ihmisiä oteta kylään facen takia vaikka ap ehkä näin tekeekin.
Mitä ihmeen hyötyä tuosta lapsellisesta ja ilkeästä aloituksesta on edes aapeelle?
Olet todella ylemmyydentuntoinen, jos luulet, että vaikutusvoimasi ja kylppärinlainaamisesi riittää 30-vuotiaan muslimiukon opettamiseen länsimaiseen demokratiaan.
Hyvä, että joku ottaa. Minä en ottaisi. Pelkäisin tarttuvia tauteja ja sisäloisia.
No, jotka ottavat, tekevät Suomelle hyvän työn. Opettavat kieltä ja tapoja.
Tällä hetkellä suurin osa näistä, jotka haluavat majoittaa turvapaikanhakijoita, ovat itse maahanmuuttotaustaisia. Kyllähän heille on ihan selvää, että maahanmuuttaja (eli oma sukulainen tai ystävä) viipyy useita kuukausia, kun sehän se tavoite on ollut ja siitähän he ovat jo keskenään sopineet kauan ennen kuin tää ihminen on Suomeen edes tullut. Kivempihan se on sukulaisten nurkissa majoittua kuin vastaanottokeskuksessa.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 19:33"]
Tällä hetkellä suurin osa näistä, jotka haluavat majoittaa turvapaikanhakijoita, ovat itse maahanmuuttotaustaisia. Kyllähän heille on ihan selvää, että maahanmuuttaja (eli oma sukulainen tai ystävä) viipyy useita kuukausia, kun sehän se tavoite on ollut ja siitähän he ovat jo keskenään sopineet kauan ennen kuin tää ihminen on Suomeen edes tullut. Kivempihan se on sukulaisten nurkissa majoittua kuin vastaanottokeskuksessa.
[/quote]
Ja se turvapaikanhakija on usein myös syy hakea suurempaa asuntoa.
Minusta kotimajoitus on ensimmäinen hyvä idea. Nyt kaikki joukolla ottamaan oma kotimamu. Minä en aio tähän projektiin osallistua, mutta en ole myöskään kiljumassa tuolla kadulla "meillä on unelma" -juttuja.
Jaa, jos ne majoittajat ivat itsekin mamuja, niin ei tästä.sitten hyötyä ole.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 19:31"]
Olet todella ylemmyydentuntoinen, jos luulet, että vaikutusvoimasi ja kylppärinlainaamisesi riittää 30-vuotiaan muslimiukon opettamiseen länsimaiseen demokratiaan.
[/quote]
Jos hänet suljetaan ulos normaalista elämästä täkäläisten kanssa, eikä hän opi kunnolla suomea eikä siten saa kunnollisia työllistymismahdollisuuksia eikä pysty elättämään itseään, on vielä huomattavasti epätodennäköisempää, että hän oppisi länsimaiseen demokratiaan. Sitäkö sinä haluat?
Ja edelleen, jos joku haluaa heitä ottaa kotiinsa, miksi se on näin suuri ongelma joillekin muille? Olethan ymmärtänyt, että sinun ei tarvitse avata omaa kotiasi pakolaisille? Aika paksu rautalanka näköjään tarpeen.
Huvittaa nuo ohjeistukset, kun pitää kuulemma ottaa huomioon miten mamulla voi olla erilainen elämänrytmi jne. No eiköhän parasta kotoutumista ois juuri se, että arvon mamu oppisi normaaliin, suomalaiseen arkeen? Ihmeellistä hyysäämistä. Ja mietitään, kuka maksaa mamun ruoat ja matkat, mutta ketään ei kiinnosta että mistä kantis voi hakea apua jos mamun kanssa meneekin sukset ristiin tai tämä tekee jotain törkeää tms.
Läheisetkin vieraat alkavat haista pahalle jo muutaman päivän ajan, entä kun kylässä tuntematon vieraasta kulttuurista joka halveksii uskontoasi ja kaikkea muuta mitä edustat. Eikä tarvitse haukkua rasistiksi, olin naimisissa yhden kanssa.
Mua oikeasti häiritsee, ettei kukaan kerro, että miten nämä asiat tapahtuvat, annetaan vaan ymmärtää, että yhtäkkiä tuhat irakilaista vaan jotenkin ajalehti mystisesti Eurooppaan ja Haaparantaan ja sitten kohtalon johdattaman toikkaroivat Kemin poliisiasemalle. Toimittajat kirjoittavat juttujaan sivuuttaen täysin älypuhelimet ja netin ja sen faktan, että joku on nää ihmiset hommannut Suomeen, kertonut miten mennä ja minne, ostanut näille liput ja matkat, ja että se ihminen ihan asuu täällä Suomessa ja sen tavoitteena on saada tänne mahdollisimman paljon omaa kansallisuuttaan ja että todennäköisesti siitä saa myös taloudellista hyötyä. Tämä tilanne on organisoitu täältä ihan meiltä kotimaasta käsin, jos siihen halutaan puuttua pitää etsiä ne ihmiset jotka tätä rulettia pyörittää.
Kohta varmaan tulee jo laki että jokaisen pitää ottaa väh. 1 mamu luokseen puoleksi vuodeksi :)
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 19:31"]Olet todella ylemmyydentuntoinen, jos luulet, että vaikutusvoimasi ja kylppärinlainaamisesi riittää 30-vuotiaan muslimiukon opettamiseen länsimaiseen demokratiaan.
[/quote]Vainotun ja kotinsa jättäneen henkensä uhalla matkustaneen ehkä hyvin kouluttautuneen muslimiukon majoittamiseen. En oikein usko länsimaiseen demokratiaan itsekään tällä hetkellä kun lukee noinkin tyhmiä kommentteja. Joku sivistynyt diktaattori voisi heittää osan ihmisistä ulos ja sulkea rajan heiltä.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 19:39"]
Huvittaa nuo ohjeistukset, kun pitää kuulemma ottaa huomioon miten mamulla voi olla erilainen elämänrytmi jne. No eiköhän parasta kotoutumista ois juuri se, että arvon mamu oppisi normaaliin, suomalaiseen arkeen? Ihmeellistä hyysäämistä. Ja mietitään, kuka maksaa mamun ruoat ja matkat, mutta ketään ei kiinnosta että mistä kantis voi hakea apua jos mamun kanssa meneekin sukset ristiin tai tämä tekee jotain törkeää tms.
[/quote]
ja sinulla on varma tieto, että ohjeistuksissa ei tuollaista mainita? kummallista, ottaen huomioon, että niitä ohjeita ollaan vasta laatimassa.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 19:39"]
Mua oikeasti häiritsee, ettei kukaan kerro, että miten nämä asiat tapahtuvat, annetaan vaan ymmärtää, että yhtäkkiä tuhat irakilaista vaan jotenkin ajalehti mystisesti Eurooppaan ja Haaparantaan ja sitten kohtalon johdattaman toikkaroivat Kemin poliisiasemalle. Toimittajat kirjoittavat juttujaan sivuuttaen täysin älypuhelimet ja netin ja sen faktan, että joku on nää ihmiset hommannut Suomeen, kertonut miten mennä ja minne, ostanut näille liput ja matkat, ja että se ihminen ihan asuu täällä Suomessa ja sen tavoitteena on saada tänne mahdollisimman paljon omaa kansallisuuttaan ja että todennäköisesti siitä saa myös taloudellista hyötyä. Tämä tilanne on organisoitu täältä ihan meiltä kotimaasta käsin, jos siihen halutaan puuttua pitää etsiä ne ihmiset jotka tätä rulettia pyörittää.
[/quote]
Kyllä noista puhelimista on kirjoitettu. Mitä itse ottaisit mukaan jos joutuisit pakenemaan? Itse ottaisin puhelimen.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 19:39"]Läheisetkin vieraat alkavat haista pahalle jo muutaman päivän ajan, entä kun kylässä tuntematon vieraasta kulttuurista joka halveksii uskontoasi ja kaikkea muuta mitä edustat. Eikä tarvitse haukkua rasistiksi, olin naimisissa yhden kanssa.
[/quote]Olen pahoillani jos miehesi halveksii sinua. Miksi et eroa?
Nythän tämän uutisoinnin ja noiden tulossa olevien ohjeiden ansiosta ymmärtävät.
Mikä sinunkin ongelmasi on siinä, jos joku toinen haluaa helpottaa mahdollisten tulevien suomalaisten sopeutumista, kielenoppimista ja työnsaantia? Sehän on meidän jokaisen oma itsekäs etu, että tulijat sopeutuvat mahdollisimman nopeasti, ja siihen alkuasukaskontaktit on erinomainen keino.