Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsi 4v ei osaa käydä potalla

Vierailija
01.09.2015 |

Vaan tekee asiansa vaippoihin, tai jos niitä ei ole, housuihin. Olen yrittänyt palkita, huutaa, kiristää, kehua ja uhkailla, mutta ei onnistu. Tytön mukaan potassa asuu hirviö, eikä pottailuinto lisäänny vaikka monta kertaa on vakuuteltu, että potalla on turvallista istua. Mitä teen?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 20:33"]

Kaada tabaskoa vaippaan ja sano että se on vaippahirviö joka polttaa.

[/quote]

Hahahahhhhaaahaaha! Tosi hauskaa ja lisäksi auttaa ap:ta ongelman ratkaisemisessa.

Vierailija
22/37 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko pitänyt ilman housuja kotona? Siis nakuna, vaikka paita vaan päällä? Meillä poika oppi sillä tavalla. Oli helppo vain käydä tähtäilemässä pottaan ilman housujen riisumisrumbaa. Meillä poikaa pidetty kesä nakuna päivittäin 2-5h päivässä, ja tänään löysin vessasta potan mihin oli ITSE käynyt pissalla. Eikä MISSÄÄN NIMESSÄ mitään huutoa / torumista mistään pissaamiseen tai kakkaamiseen liittyvissä asioissa. Ihmekkään jos potta ja pönttö pelottaa kun olet ensin painostanut tolla tavalla ja vielä huutanut kun ei onnistu. Toivottavasti unohtaa mokasi pian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 21:32"]

Ootko pitänyt ilman housuja kotona? Siis nakuna, vaikka paita vaan päällä? Meillä poika oppi sillä tavalla. Oli helppo vain käydä tähtäilemässä pottaan ilman housujen riisumisrumbaa. Meillä poikaa pidetty kesä nakuna päivittäin 2-5h päivässä, ja tänään löysin vessasta potan mihin oli ITSE käynyt pissalla. Eikä MISSÄÄN NIMESSÄ mitään huutoa / torumista mistään pissaamiseen tai kakkaamiseen liittyvissä asioissa. Ihmekkään jos potta ja pönttö pelottaa kun olet ensin painostanut tolla tavalla ja vielä huutanut kun ei onnistu. Toivottavasti unohtaa mokasi pian.

[/quote]Laitoitteko tabaskoa myös?

Vierailija
24/37 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 21:32"]

[/quote]Just näin. Ruotsissahan joudutaan pitämään sitä yhtä aikuista naista yksin omalla mielisairaalaosastolla ja vielä remmeihin sidottuna kun sillä on niin kauheat psyykkiset vauriot siitä lapsuuden piiskaamisesta ja huutamisesta vessassa käyntiin liittyen. Ei pysty mitään tavallsita vessaa käyttämään vaan laamii seinät ja lattiat ulosteillaan.

Vierailija
25/37 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös kohta 4v käyttää vaippoja. Itse kai mokattiin kun yritettiin potalle liian pienenä. Nyt saa kehittyä rauhassa.

Vierailija
26/37 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häätäkää yhdessä hirviö pöntöstä, kaatakaa sinne vaikka wc-ankkaa ja ripustakaa wc-kukka (?) joka estää hirviötä ikinä tulemasta takaisin.

Näin minä tekisin.

Vierailija
27/37 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on näitä "kyllä se ennen kouluun menoa oppii" -vanhempia. Jos olisitte nähnyt hieman vaivaa 2-3 vuotta sitten, ei olisi mitään ongelmaa ja säästyisi vaippoihin käytetyt rahatkin.

Vierailija
28/37 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 22:33"]

Meillä myös kohta 4v käyttää vaippoja. Itse kai mokattiin kun yritettiin potalle liian pienenä. Nyt saa kehittyä rauhassa.

[/quote]

Pieni korjaus. Pienenä potalle vienti ei ole mikään moka. Lapsen painostus tai nolaaminen intiimiasioissa on moka ja jopa henkistä väkivaltaa. T. Kaksi omaa lasta vessahätäviestinnällä aikaisin kuivaksi opettanut, mutta myös yksilölliset kypsymiserot ymmärtävä äiti.

Vierailija
29/37 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 22:33"]

[/quote]

Pieni korjaus. Pienenä potalle vienti ei ole mikään moka. Lapsen painostus tai nolaaminen intiimiasioissa on moka ja jopa henkistä väkivaltaa. T. Kaksi omaa lasta vessahätäviestinnällä aikaisin kuivaksi opettanut, mutta myös yksilölliset kypsymiserot ymmärtävä äiti.
[/quote]
Samaa mieltä. T. Toinen äiti, jonka yksivuotias on päiväkuiva.

Vierailija
30/37 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi tarvitsee aina jonkun minikriisin, ennen kuin jokin asia vain loksahtaa kohdalleen. Vaipan kanssa tyttö ei halunnut opetella mitään. Ei ollut vaikutusta kehuilla, tarroilla, ei säännöllisellä potalle viemisellä. Kun tyttö oli 2v8kk, messusin ja mussutin aikani, selitin ettei kakka enää mahdu vaippaan ja etten enää kerta kaikkiaan halua vaihtaa hänen vaippojaan. Sitten ostin pinon tosi nättejä pikkuhousuja ja yhtenä päivänä tyttö pyysi saada yhdet jalkaan. Sanoin, että niihin ei sitten voi pissata tai kakata. Pim, lapsi meni itse potalle ja ryhtyi laakista kuivaksi. Yövaippa oli vielä viikon-pari varmuuden vuoksi. Minusta minulla ei ollut osuutta kuivaksi opetteluun, vaan lapsi ryhtyi kuivaksi kun oli valmis siihen.

Vierailija
31/37 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista, kokeillaan tänään pönttöhirviön häätöä, jos siitä innostuisi :) ap

Vierailija
32/37 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 21:32"]Ootko pitänyt ilman housuja kotona? Siis nakuna, vaikka paita vaan päällä? Meillä poika oppi sillä tavalla. Oli helppo vain käydä tähtäilemässä pottaan ilman housujen riisumisrumbaa. Meillä poikaa pidetty kesä nakuna päivittäin 2-5h päivässä, ja tänään löysin vessasta potan mihin oli ITSE käynyt pissalla. Eikä MISSÄÄN NIMESSÄ mitään huutoa / torumista mistään pissaamiseen tai kakkaamiseen liittyvissä asioissa. Ihmekkään jos potta ja pönttö pelottaa kun olet ensin painostanut tolla tavalla ja vielä huutanut kun ei onnistu. Toivottavasti unohtaa mokasi pian.
[/quote] Huutaminen ei siis ollut johtunut siitä ettei pottailu onnistunut ja olisin painostanut, vaan raskaan päivän jälkeen äitiltä meni hermot, kun kiukuttelun lisäksi lapsi ei suostunut käymään asioillaankaan ja mummolaan olisi pitänyt päästä lähtemään ja autossa olisi ollut taas hätä. Huutamisen jälkeen sovittiin ja pyydettiin anteeksi :) ap

Vierailija
33/37 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:06"]Kiitos kaikille vastauksista, kokeillaan tänään pönttöhirviön häätöä, jos siitä innostuisi :) ap
[/quote]

EIIII! Ei POTTAhirviön vaan PYTTYhirviön! Onks tää provo kun ei kukaan oikeesti opeta nelivuotiasta potalle! Lapselle teet nyt hirveän vääryyden!

Vierailija
34/37 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:32"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:06"]Kiitos kaikille vastauksista, kokeillaan tänään pönttöhirviön häätöä, jos siitä innostuisi :) ap
[/quote]

EIIII! Ei POTTAhirviön vaan PYTTYhirviön! Onks tää provo kun ei kukaan oikeesti opeta nelivuotiasta potalle! Lapselle teet nyt hirveän vääryyden!
[/quote]

Anteeks ap. Hirvee lukihäiriö. Luin et oot häätämässä vielä pottahirviötä!

Vierailija
35/37 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen sitä mieltä, että ehtii se lapsi oppia. Pitäkää taukoa ja yrittäkää uudelleen pikku hiljaa, kun vanhemman hermot on kunnossa ja jaksaa olla positiivinen/neutraali. Tärkeintä, ettei tule ummetusta. Ja voihan kysyä lapselta itseltään, haluaako erilaisen potan, pöntönsupistajan, kivoja kuvia vessan seinälle tm.

Vierailija
36/37 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:32"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:06"]Kiitos kaikille vastauksista, kokeillaan tänään pönttöhirviön häätöä, jos siitä innostuisi :) ap
[/quote]

[/quote]

Siinä luki pönttö. Pönttö on vessanpönttö. Potta on potta. P-ö-n-t-t-ö. P-o-t-t-a.

Vierailija
37/37 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö ei vain suostunut/halunnut vessaan. Ei auttanut mikään. Ostettiin tosi kallis lelu, mitä pyydellyt pitkään. Laitettiin hyllyn päälle odottamaan. Kävi usein katsomassa sitä ja totesi että kun osaa käydä pytyllä sen saa. Varmaan kolme viikkoa oli siellä. Sitten yhtenä päivänä kävi vessassa ja kysyi saako laittaa pikkarit päälle. Sen jälkeen ei vaippoja laitettu edes yöksi. Viikon täysin kuiva ja sai tuon kalliin palkinnon hyllyn päältä. Ikää tytöllä oli 3,5vuotta. On muutenkin tosi kovapäinen lapsi, "tekee niinkuin itse haluaa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän