Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pankkien "oletkos pessyt rahaa viime aikoina" kyselyt

Vierailija
21.03.2022 |

Tuleeko muille Nordean asiakkaille näitä kyselyitä vähän väliä, missä kysytään kaikenlaista tilille tulevien rahojen alkuperästä ja mahdollisista kytköksistä ulkomaille?

Minulle ei ole muistaakseni tullut koskaan, tai jos on tullut niin joskus vuosia sitten, mutta minun tilini onkin Osuuspankissa. Olen myös pitänyt Etsyssä kauppaa, joten tililleni on tullutkin ulkomailta Paypalin kautta kaikenlaista rahaa. Mutta se ei kiinnostanut ketään muuta kuin verottajaa.

Mutta yli 70-vuotiaalla äidilläni on tili Nordeassa. Hänellä on pieni eläke ja joka kuukausi samat laskut, eikä mitään muuta rahaliikennettä. Ulkomailta ei ole ikinä tullut mitään, eikä ulkomaille ole myöskään maksanut mitään (jos hän haluaa tilata jotain ulkomailta, minä teen sen hänen puolestaan). Ja siitä huolimatta hänelle tulee näitä täytettäviä kyselyitä vähän väliä.

Onko eläkeläisäitini jotenkin epäilyttävä pankin silmissä, vai onko tämä ihan peruskäytäntöä Nordeassa?

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse, kun avasin tilin Nordeaan niin kyseltiin kaikkea mahdollisista ulkomailla asuvista sukulaisista ja kyseltiin vihaisesti, että mihin käytän käteistä rahaa.. Kuin olisin suurikin rikollinen.

Tili on ollut nyt 6 vuotta Nordeassa ja kerran olen joutunut uudelleen täyttämään jonkun kyselyn pankin sivuilla. Toinen vanhempani laittaa välillä monta sataa omalle Nordean tilille niin häneltä kysellään useammin, että mistä rahat ovat peräisin. Itse en rahaa tilille pahemmin laittele. Nostan kyllä käteistä.

Vaihdan pankkia heti, kun saan jostain oikein paljon rahaa. Mutta nyt köyhänä on mukava roikottaa 8 euroa Nordean tilillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla