Miten te muut iltavirkut selviätte kellojen siirrosta kesäaikaan?
Viikonloppuna siirretään taas kellot tunnilla eteenpäin eli normaaliajasta kesäaikaan.
Eli siis kesäajassa joudut joka aamu heräämään (sisäisen kellosi mukaan) tuntia aikaisemmin kuin nyt.
Mitä vinkkejä olisi muilla iltavirkuilla tästä selviämiseen? Kun se aikaisin herääminen on normaalistikin vaikeaa... Eikä auta edes aikaisin nukkumaan meno.
Koko kesäajan saisi lopettaa.
Kommentit (511)
Se tulee kuin manulle illallinen , oli itse päättämässä tästä kellosekoilusta.
Menin nukkumaan normaaliaikaan ja heräsin tuntia aikaisemmin. Seuraavana iltana/yönä seurasin vireystilaa ja menin nukkumaan kun alkoi väsyttää ja heräsin normaaliaikaan. Tuo yleensä riitti, kun olin työelämässä. Nykyisin eläkkeellä ja menen nukkumaan kun väsyttää ja herään kun herään - yleensä noin 5 tunnin kuluttua nukkumaan menon jälkeen. Eli keskimäärin klo 02 nukkumaan ja noin klo 07 herään ilman kelloa. Tunti suuntaan tai toiseen ei vaikuta juuri mitenkään eikä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Meinattiin jo saada kesäaika poistumaan, mutta sitten tuli korona ja kaikki unohtui. Miksei tätä enää kukaan aja? Kesäaika tuli käyttöön Suomeen 80-luvulla ja nyt ois jo aika lopettaa moinen hölmöily!!
Kyse oli vain ja ainoastaan kellonsiirtelyn lopettamisesta. Tulos olisi voinut hyvinkin olla jatkuva kesäaika. Mikä saa sinut kuvittelemaan, että se olisi ollut kesäajan poistaminen? Vajaa uutisten ja asiatekstin ymmärtäminenkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinattiin jo saada kesäaika poistumaan, mutta sitten tuli korona ja kaikki unohtui. Miksei tätä enää kukaan aja? Kesäaika tuli käyttöön Suomeen 80-luvulla ja nyt ois jo aika lopettaa moinen hölmöily!!
Tahtoisin, että palattaisiin normaaliaikaan ennen kuin kuolen. Että saisin vielä jonkun vuoden elää normaaliajassa ennen kuin elämä on ohi.
Jätä joku kello väittämääsi normaaliaikaan ja elä sen tahdissa, loppuupa sitten tuo möyhäämisesi. Sitä paitsi, koska nykyään kesäaikaa on enemmän, se on yleisen käsityksen aikaan nykyinen normaaliaika.
Oletteko koskaan käyneet pidemmällä reissulla ulkomailla???? Kyllä aika eroon pian tottuu
Eli senkin laitteen millä kommenttisi laitoit tänne? Minulla ne menevät vuodenaikojen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
4 VUOTTA VANHA KETJU!
Mutta aina niin ajankohtainen.
Ei mitään väliä. Mielummin voisi tehdä kesäajasta pysyvän, jotta syksyisin ja keväisin olisi illalla pidempään valoisaa
Vierailija kirjoitti:
Se tulee kuin manulle illallinen , oli itse päättämässä tästä kellosekoilusta.
Koiviston Maunoa ei tässä vertailussa edes mainita vaan se on joku muu Manu.
Mä oon siis jo nyt ihan sekaisin!!! 😱 60 minuuttia elämästä hei katoaa jonnekin! Jetlag jetlag!!!!
Eli normaaliaikahan sinua rasittaa. Tietopankkiisi vielä että tämän epänormaali ajan eli ns. kesäajan otti käyttöönsä Suomi 1982 tai niillä main.
Uskon kyllä (ainakin melkein) että kellojen siirto on monille hankala asia koska niin moni siitä valittaa. Silti on täysin mahdotonta ymmärtää mikä siinä on ongelma. Siis tyhmäähän se on ja pitäisi lopettaa mutta miten ihmeessä kenenkään elämä voi mennä sekaisin yhdestä tunnista?
Menettekö te aina täsmälleen samaan aikaan nukkumaan? Ette ikinä matkusta eri aikavyöhykkeille? Töissä on aina oltava samalla kellonlyömällä ja jos se tuntuu heittävän tunnilla niin kaikki on pilalla?
Miten sellainen ihminen selviää elämästä muuten? Jos on pilvinen sää ja ulkona sen vuoksi hämärtyy aiemmin kuin edellisenä päivänä niin raahustatte zombeina ja sirottelette tuhkaa päällenne? Eihän nyt voi olla noin pienestä kiinni. Haluaisin ymmärtää mutta en voi olla ajattelematta että tuosta vain keksitään ties mitä valitusvirsiä koska tekee mieli valittaa jostain ja tuo on otollinen tekosyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatan lopettamista, talviaikahan se meidän alkuperäinen oma aika olikin. Tuo tunti ei kuitenkaan tuota minulle mitään vaikeuksia aamuisin. Olen työeläkkeellä ja nousen ylös silloin kun huvittaa.
Minäkin herään silloin, kun huvittaa.
Mutta haluan normaaliajan takaisin, koska Kremlin kanssa samassa ajassa eläminen ei ole normaalia ollenkaan.
Aika uskomatonta, että jonkun mielestä kellonaika on poliittista. Ei sua sentään se huolestuta, että Suomessa on "Kremlin raideleveys"?
Yksi tunti kellojen siirtämistä tekee mukamas niin tiukkaa. Mutta samat huutelijat kuitenkin painaa maailmalla menemään Amerikkaan tai Thaimaahan harva se päivä, jotka ovat aivan eri aikavyöhykkeillä kuin Suomi, aikaeroa on useita tunteja suuntaansa. Kumma kun se ei näytä ottavan kropan päälle toisin kuin yhden tunnin kellonajan siirto.
Vierailija kirjoitti:
Uskon kyllä (ainakin melkein) että kellojen siirto on monille hankala asia koska niin moni siitä valittaa. Silti on täysin mahdotonta ymmärtää mikä siinä on ongelma. Siis tyhmäähän se on ja pitäisi lopettaa mutta miten ihmeessä kenenkään elämä voi mennä sekaisin yhdestä tunnista?
Menettekö te aina täsmälleen samaan aikaan nukkumaan? Ette ikinä matkusta eri aikavyöhykkeille? Töissä on aina oltava samalla kellonlyömällä ja jos se tuntuu heittävän tunnilla niin kaikki on pilalla?
Miten sellainen ihminen selviää elämästä muuten? Jos on pilvinen sää ja ulkona sen vuoksi hämärtyy aiemmin kuin edellisenä päivänä niin raahustatte zombeina ja sirottelette tuhkaa päällenne? Eihän nyt voi olla noin pienestä kiinni. Haluaisin ymmärtää mutta en voi olla ajattelematta että tuosta vain keksitään ties mitä valitusvirsiä koska tekee mieli valittaa jostain ja tuo on otollinen tekosyy.
Ei sulla sit paljonkaan käsityskykyä ole kun et tuotakaan ymmärrä.
Olet siis joulun kahta puolen kuin persiiseen ammuttu karhu kesken talviunien. Minä kyllä piristyn ihan hyvin tavallisina talviaamuinakin, vaikka aika monta kuukautta päivätöihin saa mennä pilkkopimeässä.