Facebookissa toimiva Jouluapua-ryhmä
Pian pääsee taas raapustamaan nyyhkytarinoita <3 Muistakaahan olla ajoissa liikkeellä!
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:05"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:53"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:22"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 14:07"]Nepäs löytyi torista melkeinpä kaikki myynnistä pari viikkoa sen jälkeen.
[/quote]
Miten jotkut jaksaa roikkkua jossain nettitoreilla kyyläämässä? Tarkoituksellistahan tuo toimintasi on, sillä miksipä etsisit itsellesi ostettavaksi tuotteita, joita olet juuri antanut pois?
[/quote]
Kolahtiko?
Ja en, en etsinyt. Seuraan koko maan toria koska kiinnostaa uudet ilmoitukset josko löytyisi jotain tarpeellista. Osui silmään sitten listassa antamani tavarat. Toki, saahan ne myydä, olisin vain mieluummin lahjoittanut oikeaan tarpeeseen jollekin muulle jos tämän olisin tiennyt.
[/quote]
Mitenkään kenenkään mieltä pahoittamatta, oletko varma että olivat esimerkiksi oikeankokoisia (vaatteet)? Itse toivoin ja sain joskus lahjoituksena lastenvaatteita ja olin kyllä todella kiitollinen - harmi vain, että kokokyselyistä huolimatta olivat kahta kokoa liian pieniä. Myin ne kirpparilla sitten ja ostin sillä rahalla kirpparilta isompia.
[/quote]
Olen. Varmistelin tosiaan kokoja ja sain lasten mitat. Katselin oikean kokoiset mukaan ja laitoin myös hieman reilumpia tulevalle keväälle. Myös sukat tein jalkojen mittojen mukaan.
Ollaan kuusi henkinen perhe. Äiti 31v, isä 36v, poika 11v, poika, 9v, tyttö 6v ja kuopus tyttö 7kk. Olen ollut koti äitinä esiloisen syntymästä asti, mies on tehnyt pätkä töitä ja nyt on sairaslomalla.
Taloudellinen tilanteemme on todella tiukka. Laskuja mennyt perintään, koska ei ole ollut varaa maksaa niitä ajoissa. Sossu auttaa, mutta rahat ei silti riitä.
Haluamme antaa lapsille joulun. Tarvitsemme joulukoristeita, leivontarvikkeita ja muuta jouluun liittyvää sälää. Tilanteen takia ei ole ollut varaa ostaa talvivaatteita. Saa antaa takin ja kengät. Äiti kokoa 165cm ja 110kg, 54, kengät 42. Isä 182cm ja 120kg, jalka 47. Lapset 11v poika 160cm ja tukeva, poika 9v 145cm ja 60kg, tyttö 6v 125cm ja tykkää pinkistä ja lilasta, kuopus haluaa myös pehmeän paketin kun haalari jää pieneksi.
Pojat tykkäävät myös playstation peleistä ja legoista, tyttö 6v haluas prinsessanuken ja tyttöjen legoja. Nuorimmainen tatvitsee kehittävän lelun. Äiti kaipaa hemmottelua kun ei ole vuosiin käynyt kampaajalla. Isä toivoo lämmintä oloasua.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:17"]Ollaan kuusi henkinen perhe. Äiti 31v, isä 36v, poika 11v, poika, 9v, tyttö 6v ja kuopus tyttö 7kk. Olen ollut koti äitinä esiloisen syntymästä asti, mies on tehnyt pätkä töitä ja nyt on sairaslomalla.
Taloudellinen tilanteemme on todella tiukka. Laskuja mennyt perintään, koska ei ole ollut varaa maksaa niitä ajoissa. Sossu auttaa, mutta rahat ei silti riitä.
Haluamme antaa lapsille joulun. Tarvitsemme joulukoristeita, leivontarvikkeita ja muuta jouluun liittyvää sälää. Tilanteen takia ei ole ollut varaa ostaa talvivaatteita. Saa antaa takin ja kengät. Äiti kokoa 165cm ja 110kg, 54, kengät 42. Isä 182cm ja 120kg, jalka 47. Lapset 11v poika 160cm ja tukeva, poika 9v 145cm ja 60kg, tyttö 6v 125cm ja tykkää pinkistä ja lilasta, kuopus haluaa myös pehmeän paketin kun haalari jää pieneksi.
Pojat tykkäävät myös playstation peleistä ja legoista, tyttö 6v haluas prinsessanuken ja tyttöjen legoja. Nuorimmainen tatvitsee kehittävän lelun. Äiti kaipaa hemmottelua kun ei ole vuosiin käynyt kampaajalla. Isä toivoo lämmintä oloasua.
[/quote]
Kai tämä on vitsi?!
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:17"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:17"]Ollaan kuusi henkinen perhe. Äiti 31v, isä 36v, poika 11v, poika, 9v, tyttö 6v ja kuopus tyttö 7kk. Olen ollut koti äitinä esiloisen syntymästä asti, mies on tehnyt pätkä töitä ja nyt on sairaslomalla.
[/quote]
Kai tämä on vitsi?!
[/quote]
Esiloinen :D[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:17"]Ollaan kuusi henkinen perhe. Äiti 31v, isä 36v, poika 11v, poika, 9v, tyttö 6v ja kuopus tyttö 7kk. Olen ollut koti äitinä esiloisen syntymästä asti, mies on tehnyt pätkä töitä ja nyt on sairaslomalla.
[/quote]
Esiloinen :D
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:17"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:17"]Ollaan kuusi henkinen perhe. Äiti 31v, isä 36v, poika 11v, poika, 9v, tyttö 6v ja kuopus tyttö 7kk. Olen ollut koti äitinä esiloisen syntymästä asti, mies on tehnyt pätkä töitä ja nyt on sairaslomalla. Taloudellinen tilanteemme on todella tiukka. Laskuja mennyt perintään, koska ei ole ollut varaa maksaa niitä ajoissa. Sossu auttaa, mutta rahat ei silti riitä. Haluamme antaa lapsille joulun. Tarvitsemme joulukoristeita, leivontarvikkeita ja muuta jouluun liittyvää sälää. Tilanteen takia ei ole ollut varaa ostaa talvivaatteita. Saa antaa takin ja kengät. Äiti kokoa 165cm ja 110kg, 54, kengät 42. Isä 182cm ja 120kg, jalka 47. Lapset 11v poika 160cm ja tukeva, poika 9v 145cm ja 60kg, tyttö 6v 125cm ja tykkää pinkistä ja lilasta, kuopus haluaa myös pehmeän paketin kun haalari jää pieneksi. Pojat tykkäävät myös playstation peleistä ja legoista, tyttö 6v haluas prinsessanuken ja tyttöjen legoja. Nuorimmainen tatvitsee kehittävän lelun. Äiti kaipaa hemmottelua kun ei ole vuosiin käynyt kampaajalla. Isä toivoo lämmintä oloasua. [/quote] Kai tämä on vitsi?!
[/quote]
Todennäkäisesti oli, mutta juuri tuollaisiahan ne Facebookin avustusryhmien jouluapupyynnöt ovat. Mua ihmetyttää, miksi ihmiset kantavat joulukuusen koristeineen ulos, koska itse ainakin kerään koristeet talteen ja säilytän seuraavia jouluja varten. Mutta joka vuosi samat tyypit tarvitsevat uudet joulukoristeet.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 06:58"]
Miksi tuolla ei muuten saa hakea apua yksinasuvat ihmiset? Etenkin opiskelijoilla on varmasti tosi synkkä joulu, jos ei ole töihinkään päässyt.
Joka vuosihan täälläkin on surullisia nuoria, joilla ei ole varaa tehdä jouluna mitään ja kaikki ystävät ovat töissä/perheidensä luona. Ei ole varaa edes ruokaan. Puhumattakaan jouluherkuista.
T. Eräs tälläinen opiskelija, jolla kuvatunlainen joulu edessä
[/quote]
Facebookissa on avustusryhmiä, joissa voi olla yksinasuvakin.
anteeks nyt vaan mutta joillakin ihmisillä voi olla sairaus tai geenit ja sen vuoksi on isokokoinen ei se sitä kato syökö vaiko on syömättä
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:40"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:31"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:18"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:07"] [quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 13:57"]Kyllä siellä varmasti on niitä, jotka oikeasti apua tarvitsevat. Mutta aika monet syö tuonkin saitin uskottavuuden: "yh-mamma kokoa XXL tarvitsee ruoka-apua, ruokittavana 5 nassua, työttömänä jo neljä vuotta, lapset toivoo barbieita, legoja, yms."
Vaikutaako vähävaraisen perheen äidin koko paljonkin avustushalukkuuteesi? Jos on varaa syödä extra Largeksi niin näyttäähän sitä rahaa riittävän... Terveellinen ja ravitseva ruoka vaan maksaa enemmän kuin alle euron lenkkimakkarat, läppäpizzat ja makaroonipussit... Ylipaino on usein myös useamman vuoden aikana kertynyttä, eikä sen kerryttämiseen herkkuja tarvita. Laihduttaminen puolestaan jollain jauheliha, makaroni ja ketsuppilinjalla ei ole välttämättä kovinkaan helppoa. Jospa se extra large mamma tarvitsisi ruoka-apua juurikin terveellisempään ruokaan? Vai meinaatko, että ylipainoiset olkoot syömättä jos rahaa on vähän? Itse olen lapseton ja laihduttanut lähes 40 kiloa. Kauppalaskuni kasvoi sitä mukaa kun kilot karisivat. No, onneksi minulla on varaa syödä terveellisestikin.
linssit (=proteiinia) maksavat reilun euron paketti, perunat, porkkanat,sipulit ym ovat halpoja, kaurapuurosta saa kuitua ja täyttää vatsan, banaanitkin ovat aika edullisia, kananmunapaketin saa eurolla. Näistä tekee jo useamman aterian. Lihaa ei ole pakko syödä joka päivä eikä leivällä olla lauantaimakkaraa. Itse kastan leipäpalat oliiviöljyssä. Jos tekee keiton, sitäkin syö jo useammalla aterialla (osan voi pakastaa).
Ohis mutta eikö tässä nyt ollut kyse jouluavusta? Eikö lapset edes jouluna ansaisis jouluruokaa ja ihan vaikka sitä lihaakin, vaikka äiti ylipainoinen oliskin?
Niin...sitä jouluruokarahaahan ei voi itse säästää vuoden aikana syömällä vähän maltillisemmin? paljonko ne jouluruuat sitten maksavat, riisipuuro, laatikot - itsetehtynä ei paljoakaan tai edes ostettuna. Lapsilisä tulee aina ennen joulua ja suklaata saa tarjouksista. Pipareita ja torttuja voi leipoa itse. Kinkunkaan ei ole pakko olla suurin mahdollinen.
En usko siihen ettei edes jouluna olisi varaa syödä vaikka vähän enemmän. Useamman lapsen lapsilisillä ostaa jo yhtä ja toista. Ongelma on siinä ettei haluta ennakoida ja säästää itse vaan joulun alla odotetaan että joku muu maksaa. Ei vaan sitä ruokaa vaan myös lahjat, koristeet ym.
ohis
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 06:58"]
Miksi tuolla ei muuten saa hakea apua yksinasuvat ihmiset? Etenkin opiskelijoilla on varmasti tosi synkkä joulu, jos ei ole töihinkään päässyt.
Joka vuosihan täälläkin on surullisia nuoria, joilla ei ole varaa tehdä jouluna mitään ja kaikki ystävät ovat töissä/perheidensä luona. Ei ole varaa edes ruokaan. Puhumattakaan jouluherkuista.
T. Eräs tälläinen opiskelija, jolla kuvatunlainen joulu edessä
Eikö sinulla ole ollenkaan perhettä? Tai ketään, kenen kanssa joulua viettää?
Enemmän yksinäiset jouluna tukea tarvitsisivat, kuin perheet joissa joka lapsi on uutta pleikkaa vailla. Juuri näin. Emme kaipaa Moccamastereita, emmekä lahjakortteja. Kun ei ole ketään jouluna, olisi hienoa saada yllättävä joulutervehdys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:40"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:31"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:18"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:07"] [quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 13:57"]Kyllä siellä varmasti on niitä, jotka oikeasti apua tarvitsevat. Mutta aika monet syö tuonkin saitin uskottavuuden: "yh-mamma kokoa XXL tarvitsee ruoka-apua, ruokittavana 5 nassua, työttömänä jo neljä vuotta, lapset toivoo barbieita, legoja, yms."
Vaikutaako vähävaraisen perheen äidin koko paljonkin avustushalukkuuteesi?
Jos on varaa syödä extra Largeksi niin näyttäähän sitä rahaa riittävän... Terveellinen ja ravitseva ruoka vaan maksaa enemmän kuin alle euron lenkkimakkarat, läppäpizzat ja makaroonipussit... Ylipaino on usein myös useamman vuoden aikana kertynyttä, eikä sen kerryttämiseen herkkuja tarvita. Laihduttaminen puolestaan jollain jauheliha, makaroni ja ketsuppilinjalla ei ole välttämättä kovinkaan helppoa. Jospa se extra large mamma tarvitsisi ruoka-apua juurikin terveellisempään ruokaan? Vai meinaatko, että ylipainoiset olkoot syömättä jos rahaa on vähän? Itse olen lapseton ja laihduttanut lähes 40 kiloa. Kauppalaskuni kasvoi sitä mukaa kun kilot karisivat. No, onneksi minulla on varaa syödä terveellisestikin.
linssit (=proteiinia) maksavat reilun euron paketti, perunat, porkkanat,sipulit ym ovat halpoja, kaurapuurosta saa kuitua ja täyttää vatsan, banaanitkin ovat aika edullisia, kananmunapaketin saa eurolla. Näistä tekee jo useamman aterian. Lihaa ei ole pakko syödä joka päivä eikä leivällä olla lauantaimakkaraa. Itse kastan leipäpalat oliiviöljyssä. Jos tekee keiton, sitäkin syö jo useammalla aterialla (osan voi pakastaa).
Ohis mutta eikö tässä nyt ollut kyse jouluavusta? Eikö lapset edes jouluna ansaisis jouluruokaa ja ihan vaikka sitä lihaakin, vaikka äiti ylipainoinen oliskin?
Niin...sitä jouluruokarahaahan ei voi itse säästää vuoden aikana syömällä vähän maltillisemmin? paljonko ne jouluruuat sitten maksavat, riisipuuro, laatikot - itsetehtynä ei paljoakaan tai edes ostettuna. Lapsilisä tulee aina ennen joulua ja suklaata saa tarjouksista. Pipareita ja torttuja voi leipoa itse. Kinkunkaan ei ole pakko olla suurin mahdollinen.
En usko siihen ettei edes jouluna olisi varaa syödä vaikka vähän enemmän. Useamman lapsen lapsilisillä ostaa jo yhtä ja toista. Ongelma on siinä ettei haluta ennakoida ja säästää itse vaan joulun alla odotetaan että joku muu maksaa. Ei vaan sitä ruokaa vaan myös lahjat, koristeet ym.
ohis
Mua ihmetyttää, mitä nämä perheet normaalisti syövät? Jos siis kerran perunat, porkkanat, lantut, punajuuret ja riisi ovat liian kalliita?
Miksi ryhmän nimi on Jouluapu? Miten kerjäys liittyy jouluun? Miksi rahankerjäys on kielletty Suomessa, mutta kadulla saa kerjätä kippoon rahaa? Miten se eroaa netissä kerjäämisestä? Saako facebookissa kuka tahansa kerjätä tavaroita, vaatteita ja ruokaa myydäkseen osan (sitähän ei tarvitse mainita)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutaako vähävaraisen perheen äidin koko paljonkin avustushalukkuuteesi?
Jos on varaa syödä extra Largeksi niin näyttäähän sitä rahaa riittävän...
Terveellinen ja ravitseva ruoka vaan maksaa enemmän kuin alle euron lenkkimakkarat, läppäpizzat ja makaroonipussit... Ylipaino on usein myös useamman vuoden aikana kertynyttä, eikä sen kerryttämiseen herkkuja tarvita. Laihduttaminen puolestaan jollain jauheliha, makaroni ja ketsuppilinjalla ei ole välttämättä kovinkaan helppoa. Jospa se extra large mamma tarvitsisi ruoka-apua juurikin terveellisempään ruokaan? Vai meinaatko, että ylipainoiset olkoot syömättä jos rahaa on vähän? Itse olen lapseton ja laihduttanut lähes 40 kiloa. Kauppalaskuni kasvoi sitä mukaa kun kilot karisivat. No, onneksi minulla on varaa syödä terveellisestikin.
ohis
Mua ihmetyttää, mitä nämä perheet normaalisti syövät? Jos siis kerran perunat, porkkanat, lantut, punajuuret ja riisi ovat liian kalliita?
Tuskin ne ovatkaan liian kalliita. Joulu on vain tekosyy jonka varjolla voi nyhtää ilmaiset sapuskat, lahjat ym ja myydä kaikki kelpaamaton kirpparilla. Eli säästyy omat rahat johonkin muuhun. Matka, alkoholi, tupakka, iPhone.....
Ja miksi ihmeessä monilapsinen perhe tarvitsee usein vielä joulukoristeet ja leivontavälineet? Jos on viisikin tenavaa eikä leivontavälineitä tai koristeita niin en voi kuin ihmetellä...
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:53"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:22"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 14:07"]Nepäs löytyi torista melkeinpä kaikki myynnistä pari viikkoa sen jälkeen.
[/quote]
Miten jotkut jaksaa roikkkua jossain nettitoreilla kyyläämässä? Tarkoituksellistahan tuo toimintasi on, sillä miksipä etsisit itsellesi ostettavaksi tuotteita, joita olet juuri antanut pois?
[/quote]
Kolahtiko?
Ja en, en etsinyt. Seuraan koko maan toria koska kiinnostaa uudet ilmoitukset josko löytyisi jotain tarpeellista. Osui silmään sitten listassa antamani tavarat. Toki, saahan ne myydä, olisin vain mieluummin lahjoittanut oikeaan tarpeeseen jollekin muulle jos tämän olisin tiennyt.
[/quote]
Mitenkään kenenkään mieltä pahoittamatta, oletko varma että olivat esimerkiksi oikeankokoisia (vaatteet)? Itse toivoin ja sain joskus lahjoituksena lastenvaatteita ja olin kyllä todella kiitollinen - harmi vain, että kokokyselyistä huolimatta olivat kahta kokoa liian pieniä. Myin ne kirpparilla sitten ja ostin sillä rahalla kirpparilta isompia.