Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 300g ruoka-annos mielestäsi pieni, sopiva vai iso?

Vierailija
21.03.2022 |

Feelian ruuat on 600g pusseissa ja tarkoitettu kahdelle. Tuttava valitteli, että annos on liian pieni.
Itse en koskaan syö ruokaa ilman lisäkkeitä, vähintään siis salaattia ja raejuustoa, joskus myös leipää, joten 300g on jopa liikaa. Meillä jää miehen kanssa aina noista Feelian ruuista yli.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalipainoisen ja terveellisesti syövän ihmisen vasta ei pysty vastaanottamaan kuin keskimäärin 300g ruokaa kerralla. Sitä isommat annokset venyttävät vatsalaukkua.

Mistä sinä oikein revit näitä juttuja?

Ensinnäkin eihän vatsalaukun "venyminen" voi riippua ruuan massasta vaan tilavuudesta. Kokeile vaikka juoda 4dl vettä - massa 400g - ja kerro venyikö vatsalaukkusi.

Ja mammat sitten uskovat tällaista soopaa, kun joku vaan puhuu kuin olisi asiantuntija. Ihan sama, mitä mambojamboa se sisältö on.

Vierailija
22/40 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalipainoisen ja terveellisesti syövän ihmisen vasta ei pysty vastaanottamaan kuin keskimäärin 300g ruokaa kerralla. Sitä isommat annokset venyttävät vatsalaukkua.

Puolet litran vesipullo / limupullo ei ole mikään iso määrä ruokajuomana aterian kanssa. Siitä jo pelkästään tulee 500 g.

Väitätkö ihan tosissaan, että vatsalaukkusi tulee täyteen kolmesta desilitrasta? Se on yhden ison mukillisen verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nainen 163 cm/ 54 kg syön 600g annoksia itse. Riippuu kai mitä syö muuten päivän aikana. Itse vetäisen kolme isoa annosta ruokaa päivässä, lisäksi jos tulee nälkä syön hedelmiä. Kasvikset on ujutettua ruokaan. Leipä ja jogurtti ovat turhia.

Vierailija
24/40 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäke 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Kasvislisäke, hiilihydraattilisäke. Lisäkesalaatti. Lisäkeriisi. Lämmin kasvislisäke.

Jos on käynyt kotitalouskoulun 80-luvulla, lisäke tulee suoraan selkäytimestä.

Ihan hirveä sana, mutta ei voi mitään.

Vierailija
25/40 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran pierasee, ni se on siinä, aika niukkoja noi jotku keitot, kokkikartanolla hyvän kokoisia annoksia, toisin ku saarioisten.

Vierailija
26/40 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

300g on minulle ihan riittävästi. Esimerkiksi ne hetki valmissalaatit, jostain maksalaatikosta syön 2/3. En ymmärrä miksi me vähemmän syövät saadaan aina ne alapeukut. 😃 Antakaa meidän syödä vähemmän, jää teille sitten enemmän. En minäkään kauhistele, jos joku syö paljon. Moukkana tosin pidän, jos joku retostelee, kuinka vetää pellillisen pitsaa aamupalaksi tms. Onko siinä nyt sitten jotain hienoa.

Vierailija
27/40 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan miehelle riitä. Onneton annos 300g, ei ole montaa lusikkaa syötävää.

Vierailija
28/40 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laihtua haluaa niin tuossa on kahdelle hengelle kahden päivän eväät.

Vierailija
29/40 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäke 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Kasvislisäke, hiilihydraattilisäke. Lisäkesalaatti. Lisäkeriisi. Lämmin kasvislisäke.

Lisuke. Ei lisäke

Vierailija
30/40 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

300g on minulle ihan riittävästi. Esimerkiksi ne hetki valmissalaatit, jostain maksalaatikosta syön 2/3. En ymmärrä miksi me vähemmän syövät saadaan aina ne alapeukut. 😃 Antakaa meidän syödä vähemmän, jää teille sitten enemmän. En minäkään kauhistele, jos joku syö paljon. Moukkana tosin pidän, jos joku retostelee, kuinka vetää pellillisen pitsaa aamupalaksi tms. Onko siinä nyt sitten jotain hienoa.

Juuri näin. Me normaaliannoksia syövät olemme nykyään jotain anorektisia kummajaisia:D Ihan on lihaa/kalaa 100-150g perusannos eikä lisukkeet siihen ole kovin painavia - hyvä jos sen toisen 150g. 

Mutta jotenkinhan ne järkyttävät moukarinheittäjän annokset pitää saada "normalisoitua" vaikka toki painossa sitten näkyykin. 

Vierailija
31/40 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan miehelle riitä. Onneton annos 300g, ei ole montaa lusikkaa syötävää.

Mun mies on 193cm/104kg ja syö suhteessa tosi kohtuullisia annoksia, joskus minä (161cm/63kg) syön enemmän kuin hän. Tänään syötiin kaalikeittoa samankokoiset lautaselliset ja selvitään oikein hyvin iltaruokaan saakka. 

Ihan mihin itsensä totuttaa

Vierailija
32/40 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Me normaaliannoksia syövät olemme nykyään jotain anorektisia kummajaisia:D Ihan on lihaa/kalaa 100-150g perusannos eikä lisukkeet siihen ole kovin painavia - hyvä jos sen toisen 150g. 

Mutta jotenkinhan ne järkyttävät moukarinheittäjän annokset pitää saada "normalisoitua" vaikka toki painossa sitten näkyykin. 

Se moukarinheittäjän kulutus nimenomaan on normaalia. Sinun tapasi istua perseelläsi koko elämäsi ei ole normaalia eikä tervettä.

Vierailija
33/40 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäke 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Lisuke. Ei lisäke

Kyllä se on lisÄke. Lisuke on sitten instagram-sukupolven höpötystä. Kunnon kotitalousopettaja ei koskaan antanut käyttää tuollaista sanaa.

Vierailija
34/40 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän on mahdollista että minulla, 130 kiloisella on tuollainen normaalipainoisen vatsa? Mulle nimittäin se 300g ruoka-annos on just soppeli, enkä yleensä syö ruuan kanssa esim. leipää tai ylimääräisiä salaatteja, koska sitten ei pysty syömään ruokaa koko annosta.

Vierailija
35/40 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se moukarinheittäjän kulutus nimenomaan on normaalia. Sinun tapasi istua perseelläsi koko elämäsi ei ole normaalia eikä tervettä.

Suurin osa ihmisistä ei kyllä juurikaan liiku ja syö liikaa. Vai mistä luulet että johtuu se suuri ylipainoisten määrä Suomessa. Sehän on ihan faktaa että annokset on isontuneet tällä vuosituhannella ja pikaruokaa kuluu. Minä kyllä liikun useita kertoja viikossa, silloin saatan vähän enemmän syödä, jos on nälkä. Mutta muutenkin syön vain kun on nälkä, enkä mussuta aterioiden välillä. Minä ainakin olen ihan tyytyväinen että ei tarvitse syödä jäätäviä määriä, ruokakulut pysyy alhaalla. Ei tunnu vielä missään hintojen nousu. Syön myös herkkuja jos mieli tekee. Ei tän luulisi keneltäkään pois olevan.

Se eka lainattu

Vierailija
36/40 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat 300 g valmisruoka-annokset ei riitä mulla kunnolla koko työpäiväksi.

Vierailija
37/40 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Ristorante pakastepizzat ovat n. 300g, plus miinus joitain grammoja. Kyllähän se todella tiukkaa tekee sellainen vetää yksin nassuun. Toisaalta sitten taas 3/4 maksalaatikosta on myös 300g ja sehän menee tuosta vaan vaikka koko laatikko eli 400g. Eli ruoan tiheydellä ja tilavuudella on hieman merkitystä myös. Ei ole kokemusta Feelian ruoista. Mun mies syö n. 1,5 - 2 kertaa sen mitä minä, joten meille ei riittäisi kahdestaan tuollainen annos, ainakaan niin että molemmilla olisi kylläinen olo. 

Mikroateriat ovat n. 200-350g, joten eiköhän se silti ole yleisin ateriakoko tuo 300g hoodeilla.

Vierailija
38/40 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on taas tietäjä vauhdissa 🤣🤣🤣🤣 Tiesitkö, että aivan pieni vauvakin juo maitoa useita desilitroja kerralla? esim. 2dl = 200g, 3dl = 300g jne.

Mut hei, jos ei oikeasti tiedä, voi kysyä googlelta. Saattaa löytää vaikka tämän sivun, jossa kerrotaan mahalaukun tilavuudesta: "Normaaliin mahalaukkuun mahtuu noin 1,5 litraa ravintoa". Mahalaukku ei siis punnitse ravintoa, vaan kyse on tilavuudesta. Ja tuo 1,5 litraa on esim. iso limupullo.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Mahalaukku

Vierailija
39/40 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmekään, että kansa lihoo, jos pitää joka aterialla syödä vähintään puoli kiloa evästä...

Päinvastoin, kansa lihoo siksi, että sniiduillaan ruokapöydässä ja laukataan loppupäivä herkkukätköllä. Huomaahan sen töissäkin, ne pulskimmat tyypit on just niitä jotka arvostelevat lounaalla toisten annoskokoja ja närkkivät itse minimaalista salaattiannostaan.

Vierailija
40/40 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin tiedät mitään minun perseestäni mutta kerron nyt sen verran että liikun, harrastan ja teen hyötyliikuntaa varmaan keskivertoa enemmän. Kuluvan vuoden erittäin fyysistä raksahommaa.

Ihan näillä mun normiannoksilla.

Montako moukarinheittäjää Suomessa on?? 10? 50? Ja montako ylensyövää ihmistä?? 2M

Jokin ei sulla täsmää😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi