Norwegian lennon varaus - Etunimi
En pääse läpi Norwegianin asiakaspalveluun, joten ajattelin, jos joku täällä tietäisi. Eli varauksessa on kohta "Etunimi". Laitetaanko siihen vain ensimmäinen etunimi vai myös toinen? Ohjeena vain "samalla tavalla kuin passissa".
Kommentit (30)
Ensimmäinen riittää, pääasia on, että se on samassa muodossa kuin passissa eli ei kutsumanimi. Tai jos nimi on vaikka Kari Pekka Eemeli, ja kutsumanimi on Pekka, niin varaukseen kannattaa laittaa nimeksi Kari.
Mä laitan kaikki nimet, ne ovat myös passissa. Ei tarvitse arpoa.
Siinäpä lapselle kiva nimi, Kari Pekka = Peri Kakka.
Vierailija kirjoitti:
No samalla tavalla kuin passissa.
Passissa lukee esim. Onni Sulo Onnela, ja pyydetään "etunimi" yksikössä, niin miten tämä nyt menee? Onni Sulo vai Onni?
Ap
Viimeksi kun Norwegianilla lensin niin piti laittaa kaikki etunimet, tuskin ovat muuttaneet käytäntöä.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kun Norwegianilla lensin niin piti laittaa kaikki etunimet, tuskin ovat muuttaneet käytäntöä.
Useita kymmeniä kertoja lentänyt ja aina on ensimmäinen nimi riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No samalla tavalla kuin passissa.
Passissa lukee esim. Onni Sulo Onnela, ja pyydetään "etunimi" yksikössä, niin miten tämä nyt menee? Onni Sulo vai Onni?
Ap
Lue toi lihavoitu lause oikein hitaasti ääneen ja mieti hetki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useita kymmeniä kertoja lentänyt ja aina on ensimmäinen nimi riittänyt.
No tuskin ne teitä urpoja pihalle heittää ainakaan jos lennätte jossain Euroopan sisällä tms, mutta kyllä ohjeistus on (ainakin ennen ollut) laittaa kaikki etunimet.
Jos on epävarmaa niin luulisi olevan järkevämpää laittaa kaikki nimet.
Kiitos fiksuille kommentoijille. Te, jotka piditte kysymystä jotenkin urpona tms. Kysymys ei itse asiassa ole yksinkertainen, vaan se, joka sitä pitää yksinkertaisena. Sellainen henkilö ei ole selkeästi ole tottunut kyseenalaistamaan tai tarkastelemaan yhtään mitään kriittisesti.
Ap
En ymmärrä kriittistä ajattelua tässä kohtaa. Olen vain tekniikan tohtoriopiskelija, mutta kai se opetetaan muilla aloilla sitten todella paljon laajemmaksi ja käsittämään myös yhtiöiden ohjeistuksia. Jos ohjeistus on antaa nimi kuten se on passissa niin eikö se kannata antaa siinä muodossa kuin se on passissa? Jos sulla on yksi tai kolme nimeä siellä passissa niin se on myös siinä sun lipussa. Miksi pitää vetää joku kriittinen ajattelu tähän, miksi ei voi tehdä kuten ohjeistus sanoo?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kriittistä ajattelua tässä kohtaa. Olen vain tekniikan tohtoriopiskelija, mutta kai se opetetaan muilla aloilla sitten todella paljon laajemmaksi ja käsittämään myös yhtiöiden ohjeistuksia. Jos ohjeistus on antaa nimi kuten se on passissa niin eikö se kannata antaa siinä muodossa kuin se on passissa? Jos sulla on yksi tai kolme nimeä siellä passissa niin se on myös siinä sun lipussa. Miksi pitää vetää joku kriittinen ajattelu tähän, miksi ei voi tehdä kuten ohjeistus sanoo?
Nimi on eri kuin nimet. Minäkin käsitän esim. Marja-Liisan nimeksi, mutta Marja Liisa Johannan nimiksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä filosofian tohtorina luen, mitä kentän otsikossa lukee. Siinä kysytään etunimeä yksikössä, eikä minun siihen vastatakseni tarvitse lukea erillistä ohjetta. Olisko tämä vaikka Occamin partaveitsi.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tekniikan tohtori erota yksikköä monikosta? Pyydettiin etunimeä, ja toisaalta pyydettiin samoin kuin passissa, jossa voi olla useampi nimi. Onhan siinä jonkin verran ristiriitaa. Minä laittaisin kuitenkin vain sen ensimmäisen etunimen, ellei nimenomaan pyydetä molempia, mutta eihän tuo ohje tosiaan täysin yksiselitteinen ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tekniikan tohtori erota yksikköä monikosta? Pyydettiin etunimeä, ja toisaalta pyydettiin samoin kuin passissa, jossa voi olla useampi nimi. Onhan siinä jonkin verran ristiriitaa. Minä laittaisin kuitenkin vain sen ensimmäisen etunimen, ellei nimenomaan pyydetä molempia, mutta eihän tuo ohje tosiaan täysin yksiselitteinen ole.
sori, tohtoriopiskelija siis olet
Ei tarvi koulutusta laittaa, vain sama nimi kuin passissa, aivan kuten ohje neuvoo. Jos passissa on nimesi Unelma Sirpa-Leena, niin vaikka sinua kutsuttaisiin Unelmaksi tai Unskiksi, laitat sen Sirpa-Leenan lippuun myös. Aivan kuten passissa. Ymmärsitkö? Siis samalla tavalla kuin passissa.
Aimo