Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Runsaat menkat :(

Vierailija
01.09.2015 |

Eli luulen että mulla on tavallista runsaammat menkat..? Super tamponi falskaa jo alle tunnin sisällä ja saankin olla jatkuvasti vaihtamassa tamponia ja sidettä ettei tulisi ohivuotoja...
Luulin pitkään tän olevan normaalia ja että muillakin on samanlaista. Ei oo tullut pahemmin juteltua näistä kavereiden kanssa.
Jo yläasteelta alkaen sain joka oppitunnilla pelätä koska lörähtää housuistakin läpi... Ekat 3 päivää aina pahinta. Mikä avuksi vai kuuluuko tätä vaan kestää? :/ "Kohtalotovereita"?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten saamisen jälkeen laitatin hormonikierukan ja mun menkat on muuttunut ns. Normaaleiksi. Joillakin loppuu kokonaan.

Vierailija
2/8 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama oli. Ja hirveet kivut ekana päivänä, n. 4h alkamisen jälkeen. Välillä pyörtyilin... Valitettavasti nämä kaikkien vihaamat e-pillerit auttoivat vaivaan, enää ei satu niin kamalasti ja vuoto ei ole niin runsasta. Kyllä vuotaa, ei ole niukkaa (mikä on sääli) vaan sellaset aika perus vuodot. Kelpaa kun ei tarvitse pienen istumisen jälkeen miettiä uskaltaako nousta ylös...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydä lääkäriltä/gyneltä veren hyydyttämis tabletteja, toimii mulla koska verta tulee niin että huimaa

Vierailija
4/8 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitatko super-tamponilla ob:n vaaleanpunaista? Se ei nyt pahemmin kestäkään, jos vuoto on runsasta. Kokeile ob:n vihreää, se oikeasti kestää. Itselläni on pahimpana päivän runsas vuoto ja ob:n vihreällä menee useampi tunti :)

Vierailija
5/8 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 00:08"]

tarkoitatko super-tamponilla ob:n vaaleanpunaista? Se ei nyt pahemmin kestäkään, jos vuoto on runsasta. Kokeile ob:n vihreää, se oikeasti kestää. Itselläni on pahimpana päivän runsas vuoto ja ob:n vihreällä menee useampi tunti :)

[/quote]Mulla pahimpana vuotopäivänä ob:n vihreä kestää ehkä tunnin, sitten tulee ohi. Onneksi ei kestä kuin yhden päivän toi supervuoto, muuten aika normaalia. Mutta se pvä on sellainen etten halua mennä minnekään tai tehdä mitään, vituttaa ja ahdistaa ja sattuu vaan. Ei auta mikään. :/

Vierailija
6/8 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kaupoista löydy enää tuota ob:ta asettimella varustettuna vai oonko vaan sokea? Se toimi ainakin mulla paremmin kun tampax, mutta kun tykkään ennemmin niistä asettimella laitettavista. Niin helkkarin iso vuoto että koko käsi ihan punaisena muuten! Ei kiitos.

Vierailija
7/8 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi runsaista menkoista kärsivä. Pahimmat vuotopäivät olen yrittänyt pärjäillä sillä, että olen pannut emättimeen tamponin, jonka imukyky on super plus. Eihän sekään tamponi tietenkään kauan kestä, mutta sitten menee sisään uusi super plus. Helpottaa ainakin vähän, kun tamponi imee, minkä ehtii. Onpahan sekin verimäärä vähemmän siteessä, joka on turvaamassa siltä varalta, että tamponi pettää. Side on tietenkin siivekkeellinen ja pitkä yöside.

Huoh.

Vierailija
8/8 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut buranaa tuhtina kuurina alkupäivinä? Jos vatsa kestää, niin suosittelen. Paitsi että auttaa menkkakivuissa, niin hillitsee useimmilla myös vuotoa.